تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان
  • نویسنده: علیرضا لهفتان
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانش‌آموزان و دانشجویان معمولا برای ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا نیاز به ارائه مدرک زبان دارند. داشتن مدرک زبان به خصوص آیلتس در واقع یکی از شرایط اصلی اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی از دانشگاه‌های استرالیا است. علت این امر این است که شما برای درک کامل دروس آموزشی ارائه‌شده و همچنین زندگی در کشور استرالیا و تعامل با ساکنین آن نیز به دانستن زبان انگلیسی دارید. با این حال برخی دانشگاه‌ها تحت شرایط خاصی امکان تحصیل بدون مدرک زبان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. اما چه کسانی می‌توانند از این گزینه استفاده کنند؟ برای انجام این کار نیاز به چه شرایط و مدارکی دارم؟ مراحل انجام آن به چه صورت است؟ آیا تحصیل در مدارس و کالج‌های استرالیا نیز نیاز به مدرک زبان دارد؟ بهترین جایگزین‌ آزمون آیلتس و تافل کدام است؟ اگر شما هم مشتاق تحصیل در استرالیا هستید و هنوز جواب این سوالات را نمی‌دانید، در این صورت شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

    چه کسانی می‌توانند بدون مدرک زبان در استرالیا تحصیل ‌کنند؟

    دانش‌آموزان و دانشجویان بنا به دلایل مختلفی بدون شرکت در آزمون‌های زبان اقدام به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می‌کنند. این افراد شامل موارد زیر می‌شوند:  

    • کسانی که شرکت و کسب نمره خوب در آزمون‌هایی مانند آیلتس برای آن‌ها دشوار است.
    • افرادی که می‌خواهند در دانشگاه‌ها یا کالج‌هایی که فاقد شرط زبان هستند تحصیل کنند.
    • افرادی که می‌خواهند در مدت زمان کمتری از کشور استرالیا پذیرش تحصیلی دریافت کنند.
    • کسانی که از یک کشور انگلیسی زبان به استرالیا مهاجرت می‌کنند.
    • افرادی که در دوره‌های پیشرفته TAFE SA‌ شرکت کرده‌اند.
    • کسانی که می‌خواهند با اخذ پذیرش مشروط وارد دانشگاه‌های استرالیا شوند.
    • کسانی که دارای شهروندی یا اقامت دائم کشور استرالیا هستند.
    • افرادی که برای آمادگی آزمون آیلتس زمان چندانی در اختیار ندارند.

    مزایا تحصیل بدون مدرک زبان در استرالیا

    تحصیل بدون مدرک زبان در استرالیا دارای یک سری مزایا است که از بین مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • با شرکت در دوره‌های انگلیسی استرالیا می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را در مدت زمان کمی تقویت کنید.
    • در صورت موفقیت در دوره‌ فاندیشن استرالیا دیگر برای ورود به دانشگاه نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت.
    • دانشجویان فاقد مدرک زبان می‌توانند از گزینه پذیرش مشروط استفاده کنند.
    • متقاضیان نیاز ندارند زمان زیادی را صرف مطالعه زبان کنند.

    توجه: موارد فوق جدای از مزایای کلی تحصیل در استرالیا است که افراد متقاضی مهاجرت به این کشور می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

    معایب تحصیل بدون مدرک زبان در استرالیا

    معایب تحصیل بدون مدرک زبان در استرالیا

    تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان با وجود مزایای گوناگونی که پیش‌تر اشاره شد؛ دارای یک سری معایب نیز می‌باشد که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

    • تنها تعداد محدودی از دانشگاه‌های استرالیا اقدام به پذیرش بدون مدرک زبان می‌کنند.
    • بدون داشتن مدرک زبان شانس اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی تا حدی کاهش پیدا می‌کند.
    • ممکن است پس از پایان تحصیلات خود در یافتن شغل دچار مشکل شوید.
    • لزوما بدون مدرک زبان نمی‌توانید در هر رشته‌ای تحصیل کنید.
    • برخی دانشگاه‌ها مدارک غیر از آیلتس را به هیچ عنوان قبول ندارند.

    توجه: موسسات مهاجرتی مختلفی مدعی هستند که می‌توانند به آسانی و بدون مدرک زبان از دانشگاه‌ها و کالج‌های استرالیا برای دانش‌آموزان و دانشجویان پذیرش بگیرند. در نتیجه اکیدا توصیه می‌شود که قبل از سپردن پرونده مهاجرتی خود به موسسه مورد نظرتان حتما در رابطه با مجاز بودن فعالیت آن‌ها تحقیق کنید.

    روش‌های تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان

    تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان به شرایط و قوانین دانشگاه یا کالجی که می‌خواهید از آن پذیرش بگیرید، بستگی دارد. با  این حال یک سری روش‌های کلی در این رابطه وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

    اخذ پذیرش مشروط از دانشگاه‌های استرالیا: امروزه بسیاری از دانشگاه‌های کشور استرالیا به دانشجویان بین‌المللی پذیرش مشروط می‌دهند. پذیرش مشروط یا کاندیشنال یعنی این که شما فاقد شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی هستید اما دانشگاه این امکان را به شما می‌دهد تا آن‌ها را جبران کنید. به عنوان مثال اگر دانشگاهی برای پذیرش دانشجویان نمره آیلتس ۷ را از آن‌ها درخواست کند اما این افراد نتوانند چنین نمره‌ای را کسب کنند؛ در چنین شرایطی دانشگاه با دادن نامه پذیرش مشروط به دانشجویان از آن‌ها می‌خواهد تا برای مدت زمان مشخصی در یکی از دوره‌های زبان انگلیسی مانند ELICOS‌ یا EAP شرکت کنند. اگر دانشجویان در پایان دوره مربوطه بتوانند نمره لازم را در آزمون کسب کنند، در این صورت دانشگاه به آن‌ها پذیرش قطعی خواهد داد.

    مهاجرت از یک کشور انگلیسی زبان: کسانی که زبان مادریشان انگلیسی است برای ادامه تحصیل در کشور استرالیا نیازی به ارائه مدارکی مانند آیلتس ندارند. این گزینه همچنین شامل افرادی که حداقل ۴ یا ۵ سال در یک کشور انگلیسی زبان مانند کانادا تحصیل یا کار کرده نیز می‌شود.

    شرکت در آزمون‌های جایگزین آیلتس: آزمون آیلتس رایج‌ترین آزمون زبان انگلیسی مورد پذیرش تمام دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور است. با این حال بسیاری از دانشگاه‌ها علاوه بر آیلتس، مدارک سایر آزمون‌های معروف زبان را نیز قبول دارند که می‌توانید در صورت کسب نمره مورد نیاز در این آزمون‌ها به تحصیلات خود در  استرالیا ادامه دهید. با اینکه برای استفاده از این گزینه نیاز به ارائه مدرک زبان دارید ولی باز هم حق انتخاب نوع آزمون با شماست.

    ثبت‌نام در دوره‌های فاندیشن: برخی از دانشگاه‌های استرالیا مانند ملبورن و موناش برای دانش‌آموزانی که فاقد شرایط لازم (پایین بودن نمره زبان، پایین بودن معدل آخرین مدرک تحصیلی و...) برای اخذ پذیرش هستند، دوره‌هایی را با عنوان فاندیشن (Foundation Courses) برگزار می‌کنند. این دوره‌ها معمولا ۶ تا ۱۸ ماه به طول می‌انجامند و هدف از برگزاری آن‌ها بهبود مهارت‌های تحصیلی (علوم، ریاضیات، زبان انگلیسی و ...) دانش‌آموزان بین‌المللی و آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به دانشگاه‌های این کشور است. در پایان دوره اگر دانش‌آموزان بتوانند با موفقیت این دوره را سپری کنند، در این صورت برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت.

    تحصیل در مدارس استرالیا بدون مدرک زبان

    دانش‌آموزان معمولا برای تحصیل در مدارس استرالیا نیازی به مدرک زبان ندارند. با این حال اکثر مدارس برای اطمینان از سطح زبان انگلیسی دانش‌آموزان برای آن‌ها یک آزمون آنلاین برگزار می‌کنند. تعداد محدودی از مدارس نیز ممکن است از دانش‌آموزان مدارک آزمون‌هایی مانند آیلتس، تافل یا کمبریج را درخواست کنند. برخی مدارس هم از طریق مصاحبه حضوری یا امتحان کاغذی اقدام به سنجش مهارت‌های زبانی افراد می‌کنند.  بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هیچ قاعده کلی در رابطه با مدرک زبان در مدارس استرالیا وجود ندارد. توجه داشته باشید که جدای از بحث اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، دانش‌آموزان بهتر است برای درک کامل دروس و برقراری ارتباط با معلم‌ها، هم‌کلاسی‌ها و شهروندان کشور استرالیا قبل از مهاجرت زبان خود را تقویت کنند.

    تحصیل در کالج‌های استرالیا بدون مدرک زبان

    امروزه کالج‌های مختلفی در استرالیا وجود دارند که هدف از تحصیل در آن‌ها کسب مهارت‌های فنی‌ و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به بازار کار این کشور است. اخذ پذیرش از کالج‌های استرالیا معمولا آسان‌تر از دانشگاه‌های این کشور بوده و برخی از آن‌ها نیز امکان تحصیل بدون مدرک زبان را برای دانش‌آموزان بین‌المللی فراهم می‌کنند. تعدادی نیز به جای درخواست مدرک آیلتس یا موارد مشابه برای پذیرش دانش‌آموزان، آزمون زبان مخصوص به خود را برگزار می‌کنند. این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که اصطلاح کالج و دانشگاه در استرالیا معمولا به جای هم بکار می‌روند.   

    تحصیل مقطع کارشناسی استرالیا بدون مدرک زبان

    تحصیل مقطع کارشناسی استرالیا بدون مدرک زبان

    تحصیل دوره کارشناسی در استرالیا معمولا بین ۳ تا ۴ سال به طول می‌انجامد و اخذ پذیرش مشروط نیز از جمله روش‌های ممکن و شدنی برای تحصیل بدون مدرک زبان در این مقطع هستند. علاوه بر این برخی از دانشگاه‌ها برای کسانی که دارای نمره زبان پایین یا فاقد مدرک زبان هستند، دوره‌های زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. کسب نمره 6.5، داشتن حداقل معدل 14 در دو سال آخر تحصیلی، مدرک دیپلم، بیمه OSHC و تمکن مالی خوب نیز از مهم‌ترین شرایط و مدارک مورد نیاز برای ورود به مقطع کارشناسی هستند. توجه داشته باشید که آیلتس یکی از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دوره کارشناسی است و نداشتن آن می‌تواند شانس اخذ پذیرش شما را کاهش دهد.

    تحصیل مقطع کارشناسی ارشد استرالیا بدون مدرک زبان

    در استرالیا شانس اخذ پذیرش بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد بسیار پایین است. با این حال بسیاری از دانشگاه‌ها علاوه بر آیلتس مدارکی مانند تافل یا CAE را نیز قبول دارند. بنابراین اگر فکر می‌کنید که کسب نمره لازم در آیلتس برای شما دشوار است، در این صورت برای اخذ پذیرش می‌توانید در آزمون دیگری شرکت کنید. تحصیل در مقطع کارشناسی نیز بین ۱ تا ۲ سال به طول می‌انجامد و دانشجویان برای اخذ پذیرش آن حداقل باید نمره ۶.۵ را در آزمون آیلتس آکادمیک بدست آورند.

    تحصیل مقطع دکترای استرالیا بدون مدرک زبان

    با توجه به قوانین سخت‌گیرانه دولت و دانشگاه‌های استرالیا و بالا بودن رقابت دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در مقطع دکترای این کشور، امکان اخذ پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان وجود ندارد. بنابراین کسانی که قصد اپلای در مقطع دکترا را دارند حتما باید در آزمون درخواستی دانشگاه شرکت کرده و نمره لازم را کسب کنند. تحصیل دوره دکترا نیز بین ۳ تا ۶ سال زمان می‌برد.

    شرایط تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان انگلیسی

    در نظر داشته باشید که مهاجرت به استرالیا چه با مدرک زبان و چه بدون مدرک زبان نیاز به مجموعه‌ای از شرایط کلی دارد که شامل موارد زیر می‌شوند. توجه داشته باشید که هر ایالت و دانشگاهی در رابطه با تحصیل بدون مدرک زبان دارای قوانین و شرایط مخصوص به خود است. این قوانین معمولا هر ساله عوض می‌شوند و نتیجه به منظور اطلاع از آخرین تغییرات صورت گرفته با یک موسسه مهاجرتی معتبر یا دانشگاه مربوطه تماس بگیرید.

    • قبولی در آزمون‌های پزشکی و شخصیتی
    • رعایت موارد موجود در بیانیه GTE
    • نداشتن سابقه ریجکتی و سوءسابقه
    • رعایت قوانین مهاجرتی استرالیا
    • داشتن مدرک زبان یا آشنایی با زبان انگلیسی
    • شفاف بودن سوابق مهاجرتی
    • داشتن تمکن مالی
    • کامل بودن مدارک ارسالی
    • داشتن گاردین (مخصوص دانش‌آموزان)
    • توجه به ضرب‌العجل‌های تعیین شده
    • شرکت در مصاحبه (در صورت درخواست)
    • کسب حداقل معدل مورد نیاز
    • دقت در پر کردن مدارک و اطلاعات و ارسال به موقع آن‌ها

    مهم‌ترین آزمون‌های جایگزین آيلتس

    اگر کسب نمره کافی در آزمون آیلتس برای شما دشوار است، در این صورت می‌توانید در یکی از آزمون‌های PTE، OET، CAE و یا CPE شرکت کنید. فراموش نکنید که لزوما هر دانشگاه یا کالجی این مدارک را قبول ندارند و در نتیجه بهتر است از قبل با دقت در رابطه با شرایط زبان انگلیسی دانشگاه‌ مورد نظر خود تحقیق کنید.

    مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا بدون مدرک زبان

    دانشجویان چه با مدرک زبان و چه بدون آن برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا اقدام کنند؛ نیاز به ارائه یک سری مدارک دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

    • بیمه درمانی OSHC
    • گواهی تمکن مالی
    • دو قطعه عکس جدید و پشت‌نویسی شده
    • مدارک GTE و CoE
    • دیپلم و ریزنمرات ۱۲ سال تحصیلی
    • پاسپورت سالم با حداقل ۶ ماه اعتبار
    • انگیزه‌نامه، رزومه، نامه مرجع و توصیه‌نامه (در صورت درخواست)
    • مدارک مرتبط با گاردین (برای دانش‌آموزان)
    • گواهی عدم سوء پیشینه
    • رسید هزینه‌های پرداختی
    • نامه پذیرش و ویزای تحصیلی
    • سایر مدارک درخواستی از طرف دانشگاه، کالج، مدرسه و اداره مهاجرت استرالیا

    توجه: برخی از مدارک ارسالی شما باید توسط یک موسسه معتبر ترجمه رسمی شده و دارای مهر وزارت امور خارجه، دادگستری و اداره آموزش باشند.

    مراحل اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان

    مراحل اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان

    مراحل اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان در کل به صورت زیر است. با این حال ممکن است فرآیند انجام آن در دانشگاه مورد نظر شما کمی متفاوت باشد:

    ۱. با برقراری تماس با دانشگاه مطمئن شوید از شرایط کافی برای اخذ پذیرش بدون مدرک زبان برخوردار هستید.

    ۲. وارد وب‌سایت دانشگاه شده و از طریق حساب کاربری خود تمام مدارک، اطلاعات و فرم‌های مورد نیاز را بارگذاری کنید.

    ۳. درخواستی را برای اخذ پذیرش تحصیلی ایجاد کنید.

    ۴. دانشگاه پس از مدتی از طریق حساب کاربری یا ایمیل به شما نامه پذیرش مشروط یا قطعی می‌دهد.

    ۵. وارد وب‌سایت ImmiAccount شوید و یک حساب کاربری ایجاد کنید.

    ۶. از طریق حساب خود تمام مدارک مورد نیاز از جمله نامه پذیرش را بارگذاری کنید.

    ۷. ویزای ارسال شده از طرف اداره مهاجرت استرالیا را دانلود و پرینت کنید.

    ۸. در زمان تعیین شده به استرالیا سفر کنید.

    ۹. در صورت نیاز در دوره زبان تعیین شده از طرف دانشگاه ثبت‌نام کنید.

    توجه: به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند اخذ ویزای تحصیلی بهتر است موارد فوق را حتما با کمک یک موسسه مهاجرتی معتبر انجام دهید. این مورد را توجه داشته باشید که برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا، صرفا از طریق ایجنت‌های دانشگاه‌ها در هر کشور اقدام نمایید و بنابراین اقدام بدون نماینده‌های رسمی دانشگاه‌های استرالیا در ایران یعنی اقدام به صورت شخصی وجود نخواهد داشت.

    دانشگاه‌هایی که بدون مدرک زبان پذیرش می‌دهند

    در جدول زیر برخی از مهم‌ترین دانشگاه‌هایی که می‌توانید بدون داشتن مدرک زبان از آن‌ها پذیرش تحصیلی اخذ نموده و به کشور استرالیا مهاجرت تحصیلی نمایید را به تفکیک رتبه‌ کشوری و جهانی در QS، شهر، امتیاز و حداقل نمره زبان قابل قبول مشاهده می‌کنید. اگر نام کالج یا دانشگاه مورد نظر شما در جدول زیر موجود نیست، در این صورت برای اطلاع از شرایط آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ادب‌ویزا تماس بگیرید. توجه نمایید که برای دانشگاه‌های نامبرده صرفا اخذ پذیرش بدون مدرک زبان ممکن است و شما تا زمان اخذ ویزا موظف به اخذ و ارائه مدرک زبان خود به سفارت این کشور خواهید بود.

    نام دانشگاه

    معادل انگلیسی

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    حداقل نمره زبان

    امتیاز

    شهر

    دانشگاه نیو ساوت ‌ولز

    University of New South Wales

    ۲

    ۱۹=

    آیلتس:‌ ۶.۵ تا ۷

    تافل iBT: ۹۰ تا ۹۴

    PTE: ۶۴ و ۶۵

    CAE: ۱۷۶ تا ۱۸۵

    CPE: ۱۸۰ تا ۱۸۵

    ۸۶.۷

    سیدنی

    دانشگاه کوئینزلند

    University of Queensland

    ۶

    ۴۳

    آیلتس: ۶.۵

    تافل iBT: ۸۷

    PTE: ۶۴

    CAE: ۱۷۶

    CPE: ۱۷۶

    BE: ۴

    ۷۸.۱

    بریزبن

    دانشگاه آدلاید

    University of Adelaide

    ۸

    ۸۹

    آیلتس: ۶.۵

    تافل iBT: ۷۹

    PTE: ۵۸

    CAE: ۱۷۶

    ۶۲

     

    آدلاید

    دانشگاه مک‌کواری

    Macquarie University

    ۱۰

    ۱۳۰=

    آیلتس: ۵.۵ تا ۷.۵

    تافل iBT: ۶۶ تا ۱۰۵

    PTE: ۴۵ تا ۷۵

    CAE: ۱۶۲ تا ۱۹۱

    دولینگو: ۹۵ تا ۱۲۰

    ۵۳.۷

    سیدنی

    دانشگاه دیکن

    Deakin University

    ۱۶

    ۲۳۳=

    آیلتس: ۵.۵ تا ۶.۵

    تافل iBT: ۶۹ تا ۹۴

    PTE: ۵۰ تا ۶۵

    CAE: ۱۸۵

    OET: B یا C

    CPE: ۱۶۹ تا ۱۸۵

    ۴۱.۳

    بروود

    دانشگاه لاتروب

    La Trobe University

    ۱۷

    ۲۴۲

    آیلتس: ۶ تا ۷.۵

    تافل iBT: ۶۴ تا ۱۰۲

    PTE: ۴۶ تا ۷۶

    CAE: ۱۶۹ تا ۱۹۱

    ۴۰.۳

    ملبورن

    دانشگاه فناوری سوینبرن

    Swinburne University of Technology

    ۱۹

    ۲۸۵=

    آیلتس: ۶ تا ۷

    تافل iBT: ۶۴ تا ۹۴

    PTE: ۳۶ تا ۵۰

    CAE: ۱۶۹ تا ۱۸۵

    Linguaskill: ۱۶۰ تا ۱۷۹

    دولینگو: ۱۰۵ تا ۱۲۵

    OET: B

    ۳۶.۱

    ملبورن

    دانشگاه استرالیای جنوبی

    University of South Australia

    ۲۱

    ۳۲۶=

    آیلتس: ۶ تا ۷

    تافل iBT: ۶۰ تا ۹۴

    PTE: ۶۵

    CAE: ۱۶۹ تا ۱۸۶

    CELUSA: AE6

    OET: B

    ۳۲.۷

    آدلاید

    دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    University of Southern Queensland

    ۲۴

    ۴۱۰=

    آیلتس: ۵.۵ تا ۶.۵

    تافل iBT: ۷۰ تا ۹۰

    PTE: ۵۰ تا ۵۸

    CAE: ۱۶۲ تا ۱۸۵

    ۲۷.۲

    توومبا

    دانشگاه باند

    Bond University

    ۲۹

    ۵۶۷=

    آیلتس: ۶.۵ تا ۷

    تافل iBT: ۷۹ تا ۹۴

    PTE: ۵۸ تا ۶۵

    CAE: ۱۷۶ تا ۱۸۵

    ۲۰.۸

    گلدکوست

    دانشگاه ویکتوریا

    Victoria University

    ۳۳

    ۷۲۰ - ۷۱۱

    آیلتس: ۶ تا ۶.۵

    تافل iBT: ۶۷ تا ۷۹

    PTE: ۵۰ تا ۵۸

    CAE: ۱۶۹ تا ۱۷۶

    زیر ۲۰

    ملبورن

    نکاتی در رابطه با تحصیل بدون مدرک زبان در استرالیا

    نکاتی در رابطه با تحصیل بدون مدرک زبان در استرالیا

    اگر می‌خواهید بدون داشتن مدرک زبان در کشور استرالیا مشغول به تحصیل شوید، در این صورت بهتر است حتما به نکات زیر توجه کنید:

    •  لزوما بدون داشتن مدرک زبان نمی‌توانید از هر دانشگاه و در هر رشته و مقطعی تحصیلی پذیرش تحصیلی اخذ نمایید.
    •  نداشتن مدرک زبان می‌تواند شانس شما برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را کاهش دهد. به ویژه با توجه به قوانین مهاجرتی اصلاح شده در سال 2024، سفارت استرالیا به شدت به داشتن مدرک زبان متقاضیان حساس شده است.
    • در استرالیا هر ایالت و دانشگاهی برای پذیرش بدون مدرک زبان دارای قوانین و شرایط مخصوص به خود است.
    • قبل از اقدام به اپلای مطمئن شوید که نام دوره یا دانشگاه مورد نظرتان در پایگاه داده CRICOS قرار دارد.
    • به منظور یافتن بهترین روش اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان از یک موسسه مهاجرتی معتبر مشورت بگیرید.
    • افرادی که قصد اپلای دارند معمولا نباید از تاریخ آزمون زبان آن‌ها بیشتر از ۲ سال گذشته باشد.
    • ممکن از شما خواسته شود تا توضیحاتی را در رابطه با عدم شرکت در آزمون زبان ارائه دهید.
    • ممکن است دانشگاه یا اداره مهاجرت استرالیا به منظور اطمینان از سطح زبان دانشجویان با آن‌ها مصاحبه کند.

    سوالات متداول تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت