بهترین مناطق سیدنی برای اجاره مسکن-
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    از سواحل آفتابی حومه شرقی گرفته تا خیابان‌های شلوغ ناحیه تجاری مرکزی (CBD)، شهر سیدنی در استرالیا مجموعه متنوعی از مناطق و محله‌ها را ارائه می‌کند که مطابق با انواع سبک زندگی و بودجه افراد است؛ اما یافتن مکانی برای اجاره مسکن در سیدنی به دلیل تقاضای بالا و نرخ پایین خانه‌های ممکن است چالش برانگیز باشد. کلیه مهاجران از جمله دانشجویانی که قصد تحصیل در استرالیا و زندگی در شهر سیدنی را دارند، بهتر است قبل از انجام هر کاری یک بررسی جامع از شرایط مسکن در سیدنی داشته باشند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد بهترین مناطق سیدنی برای اجاره مسکن صحبت می‌کنیم.

    انواع مسکن برای دانشجویان بین المللی در سیدنی

    گام اول در فرآیند بررسی بازار مسکن سیدنی با نوع اقامت شروع می‌شود. انواع مختلفی از اقامتگاه‌های دانشجویی وجود دارند که اغلب به عنوان اقامتگاه دانشجویی هدفمند (PBSA) شناخته می‌شوند؛ به این معنا که این اقامتگاه به طور خاص برای دانشجویان تدارک دیده شده‌اند. با این حال، دانشجویان می‌توانند در سیدنی به سراغ هر نوع خانه‌ای بروند که مطابق با بودجه و نیازهایشان است؛ اما اقامتگاه دانشجویی هدفمند یک مسیر راحت را جلوی پای دانشجویان قرار داده است تا خیلی سریع مسکن مناسب را انتخاب کنند. از انواع اقامتگاه دانشجویی در سیدنی برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • مسکن استودیویی: استودیوها به صورت یک یا چند نفر با یک اتاق خواب خصوصی، فضای نشیمن، آشپزخانه و حمام در دسترس هستند.
    • سوئیت En-suites: این سوئیت‌ها برای افراد مجرد طراحی شده‌اند و امکاناتی شخصی مانند حمام خصوصی، آشپزخانه خصوصی و سایر موارد را ارائه می‌دهند.
    • سوئیت Non-En-suites: این سوئیت‌ها تک نفره یا چند نفره هستند و امکاناتی مانند اتاق خواب خصوصی، نشیمن مشترک، آشپزخانه مشترک و حمام مشترک دارند.

    نکته: استودیو تنها یک اتاق بزرگ است که در آن پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه در کنار هم هستند و با دیوار از هم جدا نشده‌اند. استودیو یک فضای نشیمن جمع و جور است که برای افراد یا چند دانشجو که خواهان یک اقامتگاه ساده و مقرون به صرفه هستند عالی است. سوئیت بزرگتر از استودیو است که معمولا از چندین فضای جداگانه از جمله اتاق خواب، فضای نشیمن و آشپزخانه تشکیل شده است. سوئیت‌ها جادارتر و مجلل‌تر از استودیوها هستند و اغلب امکانات اضافی مانند بالکن و شومینه دارند. قیمت استودیوها معمولاً کمتر از سوئیت‌ها است، زیرا کوچکتر هستند و امکانات رفاهی کمتری دارند.

    معرفی بهترین مناطق سیدنی برای اجاره مسکن

    مناطق و محله‌های زیادی در سیدنی وجود دارند که می‌توانند برای دانشجویان بین المللی مناسب باشند. در ادامه به این مناطق اشاره می‌کنیم:

    1- کنزینگتون (Kensington)

    کنزینگتون معمولاً محبوب‌ترین محله جهت اجاره مسکن در سیدنی از جمله برای مهاجران و دانشجویان بین المللی است. دانشجویانی که به دنبال خوابگاه دانشجویی در نزدیکی دانشگاه نیو ساوت ولز هستند، بهتر است این محله را انتخاب کنند. خواربارفروشی‌ها و مراکز خرده فروشی متعددی در کنزینگتون وجود دارند که نیازهای دانشجویان را به خوبی برطرف می‌کنند. از ویژگی‌های این محله می‌توان به ساختمان‌های مذهبی تاریخی، پارک‌های عمومی بزرگ و امکانات رفاهی گسترده اشاره کرد. قیمت اجاره در این محله بین 300 تا 700 دلار استرالیا در هفته است.

    2- پاراماتا (Parramatta)

    پاراماتا یک محله معروف سیدنی است که در نزدیکی منطقه تجاری مرکزی شهر قرار دارد. افراد می‌توانند در اوقات فراغت خود از بسیاری از کلیساها و جاذبه‌های این محله زیبای دیدن کنند. خیابان چرچ، تئاتر ریورساید، پارک پاراماتا و پاراماتا وست فیلد از جاذبه‌های این محله هستند. همچنین از محلات معروف پاراماتا می‌توان به Auburn اشاره کرد که بسیاری از ایرانیان سیدنی در آن ساکن هستند. اجاره مسکن در این منطقه حدود 500 تا 700 دلار استرالیا در هفته است.

    3- نورث راید (North Ryde)

    3- نورث راید (North Ryde)نورث راید یکی از بهترین مناطق سیدنی برای اجاره مسکن است. نورث راید چندین پارک، فروشگاه‌های مواد غذایی و مراکز خرید دارد. آپارتمان‌های محله دیمن و برادوی از نظر قیمت و امکانات گزینه‌های عالی برای دانشجویان هستند. از جاذبه‌های مهم این منطقه می‌توان به چندین پارک ملی، مرکز خرید مک کواری و پیست یخی مک کواری اشاره کرد. دانشجویانی که از دانشگاه مک کواری پذیرش گرفته‌اند، می‌توانند در نورث راید اقامت کنند تا به دانشگاه خود نزدیک باشند. اجاره مسکن در این منطقه حدود 300 تا 700 دلار استرالیا در هفته است.

    4- راید (Ryde)

    منطقه راید عمدتا مسکونی است و یکی از بهترین محله‌های سیدنی محسوب می‌شود که در شمال پاراماتا قرار دارد. این منطقه خانه بسیاری از خانواده‌ها، متخصصان شاغل و دانشجویان است. خانواده‌ها اکثرا در این منطقه سکنی دارند و برای هر کسی که به دنبال مسکن دانشجویی در یک محله آرام و دوستانه است، محله خوبی محسوب می‌شود. از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به مرکز تفریحی آبی راید، پارک خلیج موریسون و پارک راید اشاره کرد. همچنین دانشجویان به امکانات رفاهی برای خرید مایحتاج زندگی دسترسی دارند. اجاره مسکن در این منطقه حدود 400 تا 700 دلار استرالیا در هفته است.

    5- کرویدون (Croydon)

    کرویدون یکی از بهترین مناطق شهری سیدنی برای دانشجویان بین المللی است. این منطقه در غرب سیدنی قرار دارد و از شهرت بالایی برای اقامت دانشجویی برخوردار است. این منطقه حال و هوای آرام و دوستانه دارد و فضایی از بریتانیای قدیم با معماری انگلیسی ارائه می‌دهد. همچنین آسیایی زیادی به ویژه از کشورهای آسیای شرقی در این منطقه زندگی می‌کنند. با زندگی در کرویدون می‌توانید از امکانات این محله نهایت استفاده را ببرید. از جاذبه‌های اصلی این محله می‌توان به پارک وانگال، بوتیک‌های لباس و کافه‌های متعدد اشاره کرد. اجاره مسکن در این منطقه حدود 500 تا 700 دلار استرالیا در هفته است.

    6- کنکورد (Concord)

    کنکورد از بهترین مناطق سیدنی برای اجاره مسکن است که در شمال سیدنی قرار دارد. این منطقه مسکونی صرفا خانوادگی است که با فضایی زیبا تزئین شده است و بسیاری از خانواده‌ها و دانشجویان برای مهاجرت به استرالیا و اسکان در شهر سیدنی این محله را انتخاب می‌نمایند. کنکورد با فضاهای سرسبز شهری یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی دانشجویی است. از جاذبه‌های اصلی این منطقه می‌توان به زمین‌های گلف، چندین پارک عمومی، موزه کنکورد و موزه City of Canada Bay اشاره کرد. همچنین دانشجویان به امکانات شهری متعدد از جمله فروشگاه‌ها و مغازه‌ها دسترسی خواهند داشت. اجاره مسکن در این منطقه حدود 600 دلار استرالیا در هفته است.

    7- کانتربری (Canterbury)

    کانتربری یکی دیگر از بهترین مناطق شهری در سیدنی محسوب می‌شود که به دلیل امنیت بالا، با امن، آرامش و سرسبز بودن در کانون توجه قرار گرفت است. از مزایای اجاره مسکن دانشجویی در این منطقه می‌توان به قیمت بسیار خوب آن اشاره کرد. اجاره در کانتربری حدود 400 تا 500 دلار استرالیا است. از مکان‌های دیدنی این محله می‌توان به پارک‌های متعدد و میدان مسابقه اسب سواری کانتربری اشاره کرد. همچنین امکانات شهری متعددی در این محله در دسترس دانشجویان قرار دارد.

    بهترین اقامتگاه‌های دانشجویی در سیدنی

    اقامتگاه‌های دانشجویی متعددی در سیدنی در نزدیکی دانشگاه‌ها و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی وجود دارند. در ادامه به بهترین اقامتگاه‌های دانشجویی در شهر سیدنی استرالیا اشاره می‌کنیم:

    1-  UME Park Side- Surry Hills

    اقامتگاه دانشجویی UME Park Side- Surry Hills دارای اتاق‌های دو و سه تخته مشترک است. این اقامتگاه سه دقیقه تا دانشگاه کراس جنوبی (Southern Cross) و چهارده دقیقه از دانشگاه لاتروب فاصله دارد. قیمت اجاره این اقامت دانشجویی با امکانات عالی از 280 دلار استرالیا در هفته شروع می‌شود.

    امکانات رفاهی: حیاط سرپوشیده در فضای باز و باربیکیو، آشپزخانه کاملاً مجهز، ماشین لباسشویی، خشک کن و موارد دیگر

    2- Link2

    یکی دیگر از خوابگاه‌های فوق العاده دانشجویی، اقامتگاه دانشجویی Link2 است. این اقامتگاه ملکی است که آپارتمان‌های مختلفی مانند اتاق‌های دو نفره، اتاق‌های یک نفره و حمام خصوصی را ارائه می‌دهد. این اقامتگاه نزدیک به کالج انگلیسی سیدنی (Sydney College of English) است و 9 دقیقه پیاده روی تا دانشگاه تورنس فاصله دارد. قیمت اتاق‌های این اقامتگاه از 320 دلار استرالیا در هفته شروع می‌شود.

    امکانات رفاهی: اتاق کامپیوتر، اتاق‌های رسانه برای بازی و فیلم، امکانات لباسشویی و موارد دیگر

    3-  UME Redfern

    اقامتگاه دانشجویی UME Redfern یک خوابگاه دانشجویی خوب با استودیوهای بزرگ، اتاق‌های یک نفره و آپارتمان‌های یک خوابه است. بسیاری از کالج‌های سیدنی در نزدیکی این اقامتگاه هستند. برای رسیدن به موسسه رسانه خلاق SAE تنها به 12 دقیقه پیاده روی نیاز است، در حالی که مدرسه فیلم سیدنی (Sydney Film School) حدود 5 دقیقه با ماشین فاصله دارد. قیمت اجاره اتاق در این اقامتگاه از 330 دلار استرالیا در هفته شروع می‌شود.

    امکانات رفاهی: تخت‌های دو نفره یا یک نفره، اتاق‌های بزرگ، ماشین لباسشویی و موارد دیگر

    4-  UME Potts Point

    اقامتگاه دانشجویی Potts Point یک خوابگاه دانشجویی مناسب در سیدنی است. این اقامتگاه دارای اتاق‌های یک نفره لوکس است. برای رسیدن به مدرسه هنر ملی (National Art School) تنها به 16 دقیقه پیاده روی نیاز است و با دانشگاه نیوکاسل تنها 8 دقیقه با ماشین فاصله دارد که برای دانشجویانی که در یکی از این دو موسسه تحصیل می‌کنند بسیار عالی است. قیمت اولیه از 325 دلار استرالیا در هفته شروع می‌شود.

    امکانات رفاهی: تراس روی پشت بام با امکانات آشپزخانه مجهز و مبلمان در فضای باز، رویدادهای اجتماعی مختلف و موارد دیگر

    5-  Scape Sydney Central

    اقامتگاه دانشجویی Scape Sydney Central در منطقه Ultimo به دانشجویان اجازه می‌دهد سبک زندگی اجتماعی داشته باشند. چندین نوع آپارتمان از جمله آپارتمان‌های دو نفره، استودیوهای بزرگ دو نفره، آپارتمان‌های 6 خوابه، آپارتمان‌های 4 خوابه و استودیوهای بزرگ دیگر در دسترس هستند. این اقامتگاه تنها 12 دقیقه پیاده به دانشگاه تورنس و 4 دقیقه پیاده به دانشگاه نوتردام فاصله دارد. قیمت اتاق‌ها از 369 دلار استرالیا در هفته شروع می‌شود.

    امکانات رفاهی: سالن بدنسازی، اتاق سینما، باربیکیو، اتوبوس شاتل، حیاط و موارد دیگر

    6-  BELONG Waterloo

    اقامتگاه دانشجویی BELONG Waterloo یک اقامتگاه دانشجویی زیباست که طیف گسترده‌ای از اتاق‌های مشترک را ارائه می‌دهد. اکثر کالج‌های اصلی سیدنی در این محله یا نزدیک به آن قرار دارند که در یکی از مطلوب‌ترین مناطق شهر محسوب می‌شود. مدرسه فیلم سیدنی 4 دقیقه پیاده و دانشگاه نوتردام 9 دقیقه با ماشین فاصله دارد. قیمت اتاق‌ها از 280 دلار استرالیا در هفته شروع می‌شوند.

    امکانات رفاهی: پارکینگ، باشگاه ورزشی، امکان نگهداری از حیوانات خانگی، اسپا، استخر و موارد دیگر

    7-  Scape Glebe

    اقامتگاه دانشجویی Scape Glebe که آپارتمان‌های مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌دهد به چندین موسسه و مقصد گردشگری نزدیک است. دانشگاه تورنس، دانشگاه نوتردام و دانشگاه سیدنی به 13 دقیقه پیاده روی نیاز دارند. این خوابگاه دانشجویی شگفت انگیز در سیدنی 389 دلار استرالیا در هفته هزینه دارد.

    امکانات رفاهی: امن و مطمئن با یک تیم نگهبانی 24 ساعته در محل، اتاق مطالعه، مرکز اجتماعی، یک حیاط بزرگ در فضای باز با میز و نیمکت و موارد دیگر

    8- UME Hyde Park Yurong Housing

    اقامتگاه UME Hyde Park Yurong Housing یک مسکن دانشجویی محبوب در سیدنی برای افرادی که به به شهر مهاجرت تحصیلی کرده می‌باشد که اتاق‌های مشترک تک خوابه را ارائه می‌کند. این خوابگاه در خیابان Yurong قرار دارند و تنها به 7 دقیقه پیاده روی برای رسیدن به دانشگاه لا تروب و کالج روانشناسی کاربردی استرالیا نیاز دارد. امکانات رفاهی لوکس این اقامتگاه با هزینه 350 دلار استرالیا در هفته در دسترس هستند.

    امکانات رفاهی: آشپزخانه مجهز، یخچال، مایکروویو، توستر و کتری در هر اتاق، لباسشویی سکه‌ای و موارد دیگر

    9- UME Forest Lodge

    اقامتگاه دانشجویی UME Forest Lodge دارای اتاق‌های تک نفره معمولی و لوکس است. دانشگاه سیدنی تنها 4 دقیقه با ماشین از این اقامتگاه فاصله دارد و آکادمی فناوری اطلاعات (Academy of Information Technology) نیز نزدیک به آن است. قیمت اتاق‌های این اقامتگاه با امکانات رفاهی مجلل از 370 دلار استرالیا در هفته شروع می‌شود.

    امکانات رفاهی: رویدادهای اجتماعی و مختلف، اغذیه فروشی، آشپزخانه کاملاً مجهز و موارد دیگر

    10-  UME Darlinghurst Village

    اقامتگاه دانشجویی Darlinghurst Village آپارتمان‌های استودیویی با تخت‌های دو نفره یا یک نفره برای افراد مجرد یا زوج‌ها را ارائه می‌دهد. این اقامتگاه 10 دقیقه پیاده تا دانشگاه لاتروب و 16 دقیقه پیاده تا مدرسه هنر ملی (National Art School) فاصله دارد که آن را به یک گزینه عالی برای زندگی دانشجویی تبدیل می‌کند. هزینه هفتگی این اقامتگاه از 410 دلار استرالیا شروع می‌شود.

    امکانات رفاهی: آپارتمان‌های بزرگ، حمام اختصاصی، آشپزخانه کاملاً مجهز، لوازم خانگی و موارد دیگر

    نکات مهم در انتخاب بهترین مناطق سیدنی برای اجاره مسکن

    • بهتر است تمام امکاناتی را که نیاز دارید و نوع اتاقی که در طول اقامت می‌خواهید را بررسی کنید. شما ممکن است یک آپارتمان اختصاصی برای خود بخواهید یا آپارتمان مشترک را دوست داشته باشید.
    • قبل از اجاره مسکن دانشجویی در سیدنی بهتر است قوانین را بررسی کنید. شما نباید کاری انجام دهید که خلاف قوانین باشد و با عواقب آن مواجه شوید، بنابراین بهتر است قوانین را رعایت کنید.
    • همیشه قبل از امضای قرارداد، اجاره نامه و شرایط و ضوابط مندرج در آن را بررسی کنید. بسیاری از دانشجویان اجاره نامه را نمی‌خوانند و به همین دلیل از آنها کلاهبرداری می‌شود.
    • آخرین چیزی که در هنگام جستجوی خوابگاه دانشجویی باید به خاطر بسپارید، دانستن تمام مدارک مورد نیاز هنگام اجاره است. مدارک لازم را تهیه کنید و به صاحب خانه بدهید تا بتوانید مسکن مورد نظر خود را اجاره کنید.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    بررسی بهترین مناطق سیدنی برای اجاره مسکن بسیار مهم است، زیرا شما چندین سال در آن منطقه زندگی خواهید کرد. پس باید در مورد امکانات محله، امکانات مسکن، کرایه اقامتگاه و قوانین تحقیق کنید. ناگفته نماند، از آگوست 2023، نرخ خانه‌های خالی سیدنی یک درصد است! که نشان دهنده بازار رقابتی اجاره در این شهر بزرگ است. با این حال، بهتر است از مشاوران و متخصصان در این زمینه مشاوره بگیرید تا با چشم اندازه روشنی دوره تحصیلی خود را در استرالیا و به ویژه شهر سیدنی شروع کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین مناطق سیدنی برای اجاره مسکن-

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت