بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به انگلیس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    با کمی بیش از 130 کیلومتر مربع، کشور جزیره‌ای نسبتاً کوچک انگلستان خاستگاه اصلی شهرهای معروف اروپاست. از پایتخت کشور یعنی لندن گرفته تا شهر ساحلی ساوت همپتون در ساحل جنوبی کشور، بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی دارای تاریخچه، فرهنگ و امکانات مختلف هستند؛ اما هنگامی که نوبت به تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین شهر برای مهاجرت به انگلیس می‌رسد، باید به ویژگی‌های موجود در این شهرها نگاهی بیندازیم. با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    1- لندن (London)

    لندن

    به عنوان پایتخت انگلیس، لندن و یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی است. این شهر پُر جنب و جوش و چند فرهنگی مملوء از جوامع بزرگ مهاجران از اقصی نقاط جهان است. با پوشش قومیتی عظیم، لندن همچنان شهری با فرهنگ انگلیسی است که تجربه فوق العاده‌ای را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

    خواه به دنبال کار باشید، خواه پیدا کردن یک خانه مناسب، لندن به نیازهای مختلف افراد پاسخ می‌دهد؛ اما یک عیب احتمالی برای زندگی در لندن این است که محبوبیت شهر باعث افزایش قیمت ملک شده است و به این ترتیب آپارتمان‌های لندن در بیشتر مناطق شهر گران هستند.

    چرا لندن را توصیه می‌کنیم؟

    • شهری بزرگ با فرصت‌های شغلی بی‌پایان
    • محل زندگی بسیاری از انجمن‌های مهاجران
    • شبکه حمل و نقل بزرگ
    • شهر فرهنگ و تاریخ

    2- بیرمنگام (Birmingham)

    بیرمنگام

    بیرمنگام که به عنوان شهر دوم (Second City) شناخته می‌شود، از نظر جغرافیایی در مرکز انگلستان قرار دارد. بیرمنگام زمانی مرکز اصلی صنعت در انگلستان بود اما اکنون به یک کلانشهر مدرن چند فرهنگی تبدیل شده است و در حال احیاء فرهنگ مدرن خود می‌باشد. بیرمنگام با داشتن یک جامعه پُر رونق یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای افرادی است که تازه وارد این کشور شده‌اند.

    عامل دیگری که بیرمنگام را به مکانی جذاب برای زندگی تبدیل می‌کند، رونق اقتصاد شهری بدون اینکه قیمت‌ها بالا باشد! بیرمنگام در موقعیت‌های شغلی، فعالیت‌های مربوط به اوقات فراغت، زندگی شبانه هیجان انگیز و ارائه مسکن ارزان قیمت، مقصد اصلی مهاجرت به انگلیس است. کارمندان در این شهر می‌توانند با به دست آوردن شغل مناسب، همان متوسط حقوق کار در لندن را کسب کنند اما در مجموع 22 درصد بیشتر در هزینه‌های زندگی خود صرفه جویی کنند.

    چرا ما بیرمنگام را توصیه می‌کنیم؟

    • قرار گیری در انگلستان
    • در حال افزایش و بهبود شرایط اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر
    • هزینه زندگی کمتر از لندن با همان سطح دستمزد
    • شهری از یک جامعه بزرگ چند فرهنگی

    3- منچستر (Manchester)

    یکی دیگر از مشهورترین شهرهای انگلستان منچستر نام دارد که برای دهه‌ها در خط مقدم فرهنگ و هویت انگلیس بوده است. منچستر پر از نشاط و سرگرمی است و یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی است. این شهر مملوء از رستوران‌ها، زندگی شبانه هیجان انگیز و مراکز خرید بزرگ است که می‌تواند با بهترین‌های جهان رقابت کند.

    شرایط خوب زندگی در این شهر، علاوه بر اینکه آن را به مکانی عالی برای زندگی تبدیل کرده است، همچنین یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای دانشجویان است. مشابه بیرمنگام، منچستر اقتصاد خود را از طریق تولید رشد داده است. صنایع تولید منچستر از هر 10 نفر 1 نفر از ساکنان شهر را استخدام می‌کند.

    از آنجا که هزینه‌های زندگی در منچستر به مراتب کمتر از لندن است، منچستر مکان جذاب برای پیدا کردن شغل مناسب است. این شهر همچنین دارای یک بازار مسکن قدرتمند است که تا حد زیادی تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفته است. همچنین در منچستر برای نیازهای کوتاه مدت، آپارتمان‌های مجهز بسیار زیادی پیدا می‌شود.

    چرا منچستر را توصیه می‌کنیم؟

    • سطح اشتغال بالا و هزینه‌های پایین زندگی
    • رستوران‌های پر جنب و جوش، خرده فروشی‌ها و زندگی شبانه عالی
    • مکانی عالی برای دانشجویان و زندگی دانشجویی
    • مهد فرهنگ مدرن انگلیس

    4- ردینگ (Reading)

    ردینگ

    اگر شلوغی و هیاهوی لندن را دوست ندارید، در چهل مایلی غرب لندن، شهر ردینگ مکانی ایده آل برای زندگی است. نزدیکی ردینگ به لندن باعث شده است تا این شهر مکانی عالی برای رفت و آمد به پایتخت باشد. ردینگ به غیر از نزدیک بودن به لندن، در نوع خود جذابیت زیادی دارد.

    با در اختیار داشتن شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، سیسکو و اوراکل در انگلستان، فرصت‌های شغلی بسیار در این شهر خیلی دور از ذهن نیستند. وجود دانشگاه معتبر ردینگ باعث شده است تا این شهر مکانی عالی برای زندگی دانشجویی باشد. همچنین، جشنواره مشهور ردینگ، سالانه بیش از 90 هزار بازدید کننده را به خود جذب می‌کند که این نشان از جایگاه مهم این شهر در موسیقی و فرهنگ انگلستان دارد.

    چرا رینگ را توصیه می‌کنیم؟

    • فاصله با لندن، فقط 30 دقیقه با قطار
    • خانه بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی
    • حضور پررنگ دانشگاه‌ها
    • صحنه پر رونق زندگی شبانه
    • مسکن ارزان قیمت

    5- ساوتهمپتون (Southampton)

    ساوتهمپتون

    ساوتهمپتون که در ساحل جنوبی انگلیس واقع شده است، سابقه دریایی دیرینه‌ای دارد؛ «کشتی تایتانیک» از این شهر حرکت به مقصد انگلستان حرکت کرد. یک رابطه قوی بین ساوتهمپتون و دریا وجود دارد، به همین دلیل این شهر مکانی ایده آل برای قایقرانی، ورزش‌های آبی و لذت بردن از سواحل زیبا آن است.

    شهر ساوتهمپتون به دلیل داشتن دو دانشگاه معتبر، پذیرای بیش از 30 هزار دانشجو از سراسر جهان است. فرهنگ چند قومیتی مدرن به همراه تاریخ عظیم، به ساوتهمپتون هویتی قوی بخشیده است و آن را به یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی تبدیل کرده است. اگرچه صنعت دریانوردی در ساوتهمپتون تا حد زیادی ناپدید شده است اما همچنان عنوان «پایتخت سفر دریایی» انگلستان را حفظ کرده است.

    چرا ساوت همپتون را توصیه می‌کنیم؟

    • فرهنگ دریایی قوی
    • خطوط ساحلی زیبا در جنوب شهر
    • دو دانشگاه مشهور
    • مسکن ارزان قیمت

    6- بریستول (Bristol)

    بریستول

    بریستول در صحنه جهانی شهری مشهور به حساب می‌آید. هنگامی که بریستول به دلیل ساخت کشتی‌های تجاری دریایی مشهور شد، این شهر مدرن شهرت خود را به عنوان مکانی برای رونق گرفتن شرکت‌های بزرگ به دست آورد. با بالا بودن سطح تحصیلات، بریستول مکانی ایده آل برای کارمندان و کارفرمایان است.

    این شهر همچنین به داشتن چشم اندازهای زیبا نیز مشهور است. در حومه گلاسترشیر و سامرس، فضاهای زیادی برای لذت بردن از هوای تازه در محیطی سرسبز وجود دارد. بریستول شهری دوستدار طبیعت زیرا از انتشار کربن، میزان بازیافت و مصرف گاز، در بالاترین رتبه قرار دارد.

    چرا ما بریستول را توصیه می‌کنیم؟

    • شهری با تاریخ غنی دریایی و فرهنگ انگلیسی
    • وعده‌های خارق العاده تجاری
    • یکی از سبزترین شهرهای انگلستان
    • نزدیک به بسیاری از مناطق روستایی انگلیس

    7- لیورپول (Liverpool)

    لیورپول

    مسلماً یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی لیورپول است. با داشتن یک احساس قوی از خود و اجتماع، مردم لیورپول از مهاجران استقبال می‌کنند. فرهنگ و تاریخ این شهر از گروه مشهور موسیقی یعنی «بیتلز» گرفته تا باشگاه فوتبال لیورپول، شهر خود را در تصویری که انگلیس مدت‌هاست به جهانیان ارائه داده، جای داده است.

    جدا از شهرت خارق العاده شهر، لیورپول همچنین مکانی محبوب برای زندگی و کار است. هزینه مسکن در شهر بسیار کمتر از دیگر شهرهای بزرگ انگلیس است و سطح تحصیلات به دلیل داشتن دو دانشگاه موفق افزایش یافته است.

    موقعیت لیورپول همچنین امکان دسترسی سریع به شمال غربی انگلیس را فراهم می‌کند و شما را به سرعت به شهرهای دیگری مانند چستر و منچستر متصل خواهد کرد. اگر می‌خواهید کمی بیشتر سفر کنید، همیشه فرودگاه جان لنون در این شهر قرار دارد

    چرا لیورپول را توصیه می‌کنیم؟

    • جو پُر جنب و جوش و بی‌نظیر
    • فرهنگ و تاریخ خارق العاده
    • مردم دوست داشتنی و جامعه قوی
    • پایین بودن قیمت خانه در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ
    • اتصال به سایر شهرهای شمال غربی

    8- لیدز (Leeds)

    لیدز بکه در شمالی‌ترین منطقه انگلیس قرار دارد، در لیست بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی قرار می‌گیرد. این شهر خانه برخی از بزرگترین خرده فروشی‌هاست، به عبارتی لیدز رویای خریداران است. این امر علاوه بر اینکه شهر را به مکانی عالی برای خرید تبدیل کرده است، فاکتور مهم برای رونق اقتصادی در لیدز محسوب می‌شود.

    شهرستان یورک شر از مناطق حیرت انگیز و چشمگیر طبیعی انگلیس است که در لیدز قرار دارد. این شهر دارای سه دانشگاه معتبر است و قطب آموزشی عالی دارد و هزاران نفر را از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. این ترکیب اقتصادی پررونق، مناظر دیدنی، هوای تازه و فرصت‌های بی‌پایان آموزشی، لیدز را به یکی از شهرهای برتر انگلستان برای زندگی تبدیل کرده است.

    چرا ما لیدز را توصیه می‌کنیم؟

    • دارای سه دانشگاه معتبر
    • دارای بخش خرده فروشی و اوقات فراغت در حال رونق می‌باشد.
    • به عنوان بزرگ ترین شهر یورک شر، فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند.
    • کانون برخی از خیره کننده ترین مناظر حومه یورکشایر است.

    9- آکسفورد (Oxford)

    آکسفورد

    آکسفورد با مجموعه‌ای بی‌پایان از سبک معماری کلاسیک ساختمان‌ها و خیابان‌های زیبا، شهری بسیار محبوب است. آکسفورد در سراسر جهان به عنوان خانه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان یعنی «دانشگاه آکسفورد» شناخته می‌شود. این دانشگاه، شهر را نه تنها به قطب آموزشی مهم تبدیل کرده است بلکه باعث ایجاد یک صنعت پر رونق زندگی شبانه و اوقات فراغت در شهر شده است.

    جدا از از مسائل مربوط به دانشگاه آکسفورد، اطراف شهر سرشار از مناظر زیباست. اشتغال و کار در این شهر در بالاترین حد خود قرار دارد و شرکت‌های بزرگی مانند بی ام دبلیو (BMW)، بی تی (BT)، مؤسسه خیریه آکسفام (Oxfam) بیش از 100 هزار شغل را فراهم می‌کنند. همچنین، آکسفورد یکی از آرامش بخش‌ترین شهرهای انگلستان است.

    چرا آکسفورد را توصیه می‌کنیم؟

    • داشتن دانشگاه معتبر آکسفورد
    • معماری تحسین برانگیز شهر
    • نزدیک به حومه آرام آکسفوردشر
    • اشتغال در شرکت‌های عظیم مستقر در شهر

    10- کمبریج (Cambridge)

    کمبریج

    شهر دیگری که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است، کمبریج نام دارد. در امتداد رودخانه‌ای بزرگ، شهر کمبریج قرار دارد که یکی از سرسبزترین شهرهای انگلستان است. کمبریج دقیقاً مانند آکسفورد موفقیت‌های خود را مدیون دانشگاهش است. این شهر به دلیل داشتن سطح اشتغال بالا و زندگی پُر جنب و جوش، یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی است.

    کمبریج با کسب نام مستعار سیلیکون، غول‌های فنآوری مانند هوآوی (Huawei) و مایکروسافت ریسرچ (Microsoft Research) را در خود جای داده است. این شرکت‌ها به اقتصاد و اشتغال در این شهر کمک ویژه‌ای کرده‌اند. دلیل دیگری که باعث شده است کمبریج مکانی عالی برای مهاجرت باشد، موقعیت جغرافیایی آن است؛ فقط با یک ساعت سفر با قطار می‌توان به لندن رفت. اگرچه این شهر همه ویژگی‌های یک شهر شلوغ و مدرن را دارد اما حومه زیبای کمبریج شر می‌تواند بسیار آرامش بخش باشد.

    چرا کمبریج را توصیه می‌کنیم؟

    • مناظر زیبا در حومه شهر
    • اقتصاد پررونق و فرصت‌های شغلی فراوان
    • وجود دانشگاه معتبر کمبریج
    • سفر یک ساعته به پایتخت

    کلام آخر

    بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی را در بالا معرفی کردیم، اکنون می‌توانید چشم اندازه خود را برای مهاجرت به انگلستان روشن‌تر ببینید؛ اما فرآیند مهاجرت نیاز به پرداختن به جزئیات دارد. از این رو، برای اطلاع از هرگونه شرایط ویزای تحصیلی، شغلی و سرمایه گذاری در انگلستان، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمائید.

    سوالات متداول بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-09-30

    سلام فرامرز هستم میخواهم مهاجرت کنم به انگلیس با ویزای کاری TR2 جنرال هست چه نو ویزای هست؟ شغلم اپراتور فرز cnc هست و کدام شهر رو برای زندگی کردن باید انتخاب کنم

    2023-10-08

    سلام. فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا هستش

    مشاوره رایگان مهاجرت