بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر به تحصیل در خارج از کشور فکر کرده‌اید، استرالیا می‌تواند مقصد تحصیلی ایده آلی برای شما باشد. این کشور بهترین فرصت‌های تحصیلی و شغلی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. استرالیا دارای بیش از 1100 موسسه آموزشی و بیش از 22 هزار رشته تحصیلی است. دانشجویان بین المللی بر اساس رشته مورد علاقه خود می‌توانند دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای (VET) و آموزش عالی در کالج‌ها و دانشگاه‌ها را انتخاب کنند. اما برای داشتن یک زندگی دانشجویی خوب، انتخاب شهر محل تحصیل به اندازه دانشگاه و رشته اهمیت دارد. به همین دلیل، ما در این بررسی به بهترین شهرها برای تحصیل در استرالیا می‌پردازیم.

    نگاهی کوتاه به تحصیل در استرالیا

    نگاهی کوتاه به تحصیل در استرالیا

    استرالیا به عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. شما می‌توانید در این کشور انتظار تحصیل با کیفیت بالا، انتخاب گسترده در رشته‌های انتخابی، اعتبار بالای دانشگاه‌ها، گزینه‌های مختلف بورسیه تحصیلی و موارد دیگر را داشته باشید. زیرساخت‌های پیشرفته شهری و وجود مناظر طبیعی گسترده باعث شده است تا بیشتر شهرهای استرالیا مکان‌هایی عالی برای زندگی و تحصیل باشند.

    بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل می‌توانند فرهنگ‌های متفاوتی را به تصویر بکشند و به دانشجویان کمک کنند تا با قومیت‌ها و افراد مختلف آشنا شوند. ساکنان این شهرها رفتاری دوستانه دارند و به شما در پیشرفت تحصیلی و شغلی کمک می‌کنند و شما حتی بعد از فارغ التحصیلی می‌توانید در استرالیا بمانید و اقامت دائم بگیرد.

    استرالیا  از نظر اقتصادی بسیار پویاست. نرخ رشد اقتصادی این کشور 1.9 درصد و چشم انداز شغلی آن در بخش‌هایی مانند فناوری اطلاعات، ارتباطات راه دور، معماری، ساخت و ساز، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش بسیار روشن است. برخی از بهترین دوره‌های تحصیلی در استرالیا شامل مهندسی پزشکی، علوم اکچوئری، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی و معماری هستند.

    دانشجویان بین المللی می‌توانند در شهرهای شناخته شده استرالیا اقدام به تحصیل کنند. هر یک از این شهرها از نظر امکانات رفاهی، شرایط آب و هوایی، جذابیت‌های شهری و غیره می‌توانند مکان‌هایی متفاوت با ویژگی‌های خاص قلمداد شوند. در ادامه به این شهرها اشاره می‌کنیم.

    ملبورن

    ملبورن

    ملبورن شهری است که بارها به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی شهرهای جهان معرفی شده است. ملبورن نه تنها مکان خوبی برای زندگی است بلکه برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان را نیز خود دارد. شما از تجربیاتی که هنگام تحصیل در ملبورن به دست می‌آورید، قدرت و تنوع علمی زیادی خواهید داشت. این شهر امن، زندگی شبانه پر جنب و جوش، کارناوال‌های مسابقه‌ای بهاری، مسابقات قهرمانی تنیس آزاد استرالیا، موسیقی، جشنواره‌های هنری و ادبی، کوه‌های پوشیده از برف، سواحل وسیع دریا، مناطق بیابانی و شهرهای تاریخی را ارائه می‌دهد.

    دانشگاه‌های ملبورن عبارتند از:

    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه RMIT
    • دانشگاه صنعتی سویینبرن
    • مدرسه تجارت ملبورن
    • دانشگاه ملبورن

    سیدنی

    سیدنی

    سیدنی به دلیل استانداردهای زندگی، یکی از بهترین شهرها برای زندگی و مهاجرت به استرالیا است. شما مجموعه گسترده‌ای از موسسات آموزشی را در این شهر خواهید دید و می‌توانید با دانشجویان بین المللی از سراسر جهان ملاقات کنید. دلایل زیادی وجود دارند که دانشجویان بین المللی سیدنی را بسیار به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. این دلایل شامل مناظر خیره کننده، خانه معروف اپرا، سواحل زیبا و فضاهای سبز بسیار زیاد است. سیدنی دانشگاه‌ها و کالج‌های معروف زیادی دارد که طیف وسیعی از دوره‌ها و مدارک تحصیلی را ارائه می‌دهد. همچنین به دلیل مدارک معتبر بین المللی، امکانات تحقیقاتی و آموزشی با کیفیت، تنوع فرهنگی و محیط ایمن شهری از شهرت جهانی بالایی برخوردار است.

    دانشگاه‌های سیدنی عبارتند از:

    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه مک کواری
    • دانشگاه فناوری سیدنی
    • دانشگاه وسترن سیدنی
    • دانشگاه سیدنی

    بریزبن

    بریزبن

    بریزبن پایتخت ایالت کوئینزلند است و تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را میزبانی می‌کند. بریزبن محیطی امن و دوستانه را ارائه می‌دهد و یکی از شهرهای پیشرفته و در عین حال مقرون به صرفه استرالیا است. این شهر دارای سیستم حمل و نقل عمومی مناسب است. اگر دانشجوی بین المللی هستید که به دنبال تفریح در شهر می‌گردید، مکان‌های دیدنی مانند گلد کوست و ساحل آفتاب را خواهید داشت. در این شهر از سواحل، پارک‌های سرسبز، دریاچه‌ها، جنگل‌ها و موارد دیگر لذت بسیار خواهید برد.

    دانشگاه‌های بریزبن عبارتند از:

    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه جیمز کوک
    • دانشگاه صنعتی کوئینزلند
    • دانشگاه گریفیث

    پرث

    پرث

    پرث در غرب استرالیا قرار دارد و از یک طرف توسط اقیانوس هند و از طرف دیگر توسط Australian outback احاطه شده است. هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار مقرون به صرفه است و امکانات خوبی را برای تحصیل ارائه می‌دهد. اگر قصد تحصیل در پرث را انتخاب می‌کنید، می‌توانید از کاوش در مناظر شگفت انگیز و فعالیت‌های ماجراجویانه در طبیعت بکر پرث لذت ببرید. به ویژه در ساحل غروب آفتاب می‌توانید موج سواری را امتحان کنید.

    دانشگاه‌های پرث عبارتند از:

    • دانشگاه استرالیای غربی
    • دانشگاه کرتین
    • دانشگاه مرداک
    • دانشگاه ادیت کوان

    کانبرا

    کانبرا

    کانبرا پایتخت استرالیا است که به عنوان یک مقصد تحصیلی مدرن، پر جنب و جوش و چند فرهنگی محسوب می‌شود. این شهر در لیست بهترین شهرها برای تحصیل در استرالیا قرار دارد. کانبرا از نظر زندگی، تحصیل و کار مقرون به صرفه است. کانبرا اولین شهر در حوضه آبریز رودخانه‌های اصلی با قوی‌ترین محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی است. جشنواره شمع "کانبرا نارا" در این شهر برگزار می‌شود که رابطه تاریخی و فرهنگی بین کانبرا و نارا (شهری در ژاپن) را جشن می‌گیرد. این جشنواره دارای نمایش‌ها، غرفه‌های غذا و نمایش شمع‌های بزرگ است.

    دانشگاه‌های کانبرا عبارتند از:

    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه کانبرا
    • موسسه فناوری کانبرا

    آدلاید

    آدلاید

    در بخش جنوبی استرالیا، شهری است که نزدیک به 1.3 میلیون نفر در آن ساکن هستند. آدلاید دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است که به دانشجویان اجازه می‌دهد از چهار فصل متمایز لذت ببرند و یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌باشد. آدلاید مکانی دلپذیر برای زندگی، کار و تحصیل ارائه می‌دهد. اگر نگران استقرار به عنوان یک دانشجوی بین المللی هستید، اینجا مکانی عالی برای بودن است زیرا مردم اینجا مطمئن می‌شوند که در بدو ورود از گرما لذت خواهید برد. به همین دلیل است که این شهر میزبان تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. همچنین دارای تعداد زیادی دانشگاه معروف با گزینه‌های مختلف برای آموزش عالی است. علاوه بر این، آدلاید شهری است که برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استرالیا مقرون به صرفه می‌باشد. این میزبان فضاهای زیبای بیرونی است و فرصت‌هایی برای کاوش و تجربه جشنواره‌های فرهنگی متنوع و جالب ارائه می‌دهد.

    دانشگاه‌های آدلاید عبارتند از:

    • دانشگاه آدلاید
    • دانشگاه فلیندرز
    • دانشگاه استرالیای جنوبی
    • دانشگاه تورنس استرالیا

    گلد کوست

    گلد کوست

    گلد کوست یک منطقه شهری است که در سواحل شرقی استرالیا قرار دارد. گلد کوست که به خاطر سواحل شنی، موج ‌سواری، کانال‌های داخلی و آبراه‌ها معروف است، چیزهای بیشتری را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. این شهر به شما فرصت حقوق کار اضافی بعد از تحصیل را با کمترین هزینه زندگی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این شهر دارای یک سبک زندگی پر جنب و جوش است که با 300 روز آفتابی تکمیل شده است. خط ساحلی زیبای گلد کوست توسط یک جنگل بارانی نیمه گرمسیری با سه پارک ملی، آبشارها، کوه‌ها و صخره‌ها احاطه شده است.

    دانشگاه‌های گلد کاست عبارتند از:

    • دانشگاه باند
    • دانشگاه سی کیو
    • دانشگاه گریفیث
    • دانشگاه صلیب جنوبی

    کنز

    کنز

    کنز که در شمال شرقی استرالیا واقع شده است، چشم انداز وسیعی از بیابان دست نخورده را ارائه می‌دهد. جنگل‌های بارانی استوایی که به دیواره بزرگ مرجانی باز می‌شوند، از جاذبه‌های اصلی این شهر هستند. کنز دارای سه دانشگاه از جمله دانشگاه جیمز کوک است. اگر وارد دانشگاهی در کایرنز شوید، جدا از برنامه تحصیلی خود، می‌توانید از پارک فرهنگی بومی Tjapukai نیز دیدن کنید. این پارک داستان‌های بومیان بومی و جزیره نشینان تنگه تورس را با موسیقی و رقص نشان داده می‌شوند. Cairns Esplanade دارای یک تالاب شنا است که تجربه‌ای دلپذیر در رستوران‌ها را ارائه می‌دهد.

    باترست

    باترست

    اگر به دنبال یک شهر خلوت هستید، باترست را انتخاب کنید. بسیاری از دانشجویان بین المللی به شهری با زیر ساخت‌های ساده علاقه مند هستند. اگر شما یکی از این دانشجویان هستید، باترست انتخاب ایده آل برای شماست. از رستوران‌ها گرفته تا کافه‌ها، جشنواره‌ها، موزه‌ها، گالری‌ها و موارد دیگر، همه چیز را این شهر خواهید یافت در این شهر کوچک، تنها دانشگاه چارلز استورت وجود دارد که تجربه آموزشی عالی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. همچنین هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه مقرون به صرفه است. دانشگاه چارلز استورت تقریباً 1500 دانشجو را هر ساله جذب می‌کند.

    نیوکاسل

    نیوکاسل

    در چند سال گذشته، شهر نیوکاسل به دلیل داشتن هزینه‌های کم یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی بوده است. نیوکاسل همچنین یک شهر ایده آل برای دانشجویانی است که می‌خواهند یک سبک زندگی آرام و در عین حال سرگرم کننده در نزدیکی ساحل داشته باشند. دانشگاه نیوکاسل در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و دارای امکانات آموزشی و تحقیقاتی گسترده است.

    کلام آخر

    آیا هنوز نمی‌توانید تصمیم خود را بگیرید؟ تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین المللی می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش باشد. از این گذشته، انتخاب‌های بسیار زیادی در این کشور وجود دارند که فرصت‌های شگفت انگیزی را ارائه می‌دهند. توصیه می‌کنیم ابتدا هزینه‌های مربوط به پذیرش و شهریه، هزینه‌های زندگی، خوابگاه، غذا، بیمه درمانی و بهترین دانشگاه‌ها را بررسی کنید و سپس به خصوصیات شهر مورد نظر بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت