بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته شیمی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شیمی در هسته خود صرفا مطالعه ماده و واکنش‌های مولکولی است. مطالعه رشته شیمی به محققان امکان می‌دهد که در طول زمان راه حل‌هایی برای مشکلات جوامع بشری بیابند. به عنوان مثال، تولید غذای آزمایشگاهی می‌تواند راه حلی برای گرسنگی و تغییرات آب و هوایی در جهان باشد. درست مانند فیزیک، ریاضیات و سایر علوم، مطالعه شیمی در دانشگاه‌های برتر جهان می‌تواند شما را وارد دنیای هیجان انگیز این رشته مهم کند. کشور استرالیا از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود که امکانات آموزشی و رفاهی مختلفی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می‌دهد. در این مقاله به معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته شیمی می‌پردازیم.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته شیمی

    دوره‌های تحصیلی رشته شیمی در استرالیا در مقطع لیسانس معمولا شامل سه سال تحصیل تمام وقت هستند. در طی سه سال، پیچیدگی شیمی افزایش می‌یابد، از شیمی عمومی در سال اول شروع می‌شود، سپس بیشتر روی زمینه‌های تحقیقی متمرکز خواهد شد. اکثر دانشگاه‌ها پس از دوره سه ساله کارشناسی یک برنامه یک ساله Honors را ارائه می‌دهند که در آن یک پروژه تحقیقاتی ارائه می‌شود و دانشجو باید چهار سال تحصیل را تکمیل کند.

    بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اقدام می‌کنند. اگر مدرک تحصیلی شما Honors باشد، فقط یک سال ارشد می‌خوانید، وگرنه باید برای دو سال اقدام کنید. سپس یک برنامه سه ساله دکتری وجود خواهد داشت که بعد از ارشد ارائه می‌شود. بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته شیمی اغلب مقاطع تحصیلی مختلفی را پوشش می‌دهند. در ادامه به دانشگاه‌های برتر استرالیا برای تحصیل در رشته شیمی اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه موناش

    دانشکده شیمی دانشگاه موناش را باید بهترین دانشکده در این حوزه در استرالیا دانست. این دانشکده در تحقیق، آموزش و یادگیری پیشرو است و شیوه‌های نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهد. دوره‌های آموزشی ارائه شده در دانشکده شیمی شامل موضوعات تخصصی و عمومی هستند که همه آن‌ها با تمرکز بر جنبه‌های بنیادی، نظری و کاربردی شیمی مدرن و جایگاه آن در جامعه ارائه می‌شوند. دانشجویان فرصت زیادی را برای کار روی پروژه‌های تحقیقاتی متمرکز در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی خواهند داشت.

    دانشکده شیمی دانشگاه موناش دارای نقاط قوت و توانایی تحقیقاتی در زمینه‌های سنتز و کاتالیز، مواد و علوم نانو، انرژی، پلیمرها، زیست شناسی شیمیایی و بهداشت، شیمی تجزیه و تحلیل محیطی، غذا و کشاورزی و آموزش شیمی است. دانشجویان چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند مدرک معتبر بگیرند و خود را به عنوان یک شیمیدان متخصص به بازار کار معرفی کنند.

    دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورنبه عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بخش‌های شیمی در استرالیا، دانشکده شیمی دانشگاه ملبورن سابقه غنی و افتخار آمیزی در این حوزه دارد. امروزه این دانشکده یک رهبر جهانی در شیمی محسوب می‌شود، زیرا از پیشگامان علوم و بیوتکنولوژی مولکولی Bio21 محسوب می‌شود. دانشجویان در کنار اساتید مجرب خود در دانشکده شیمی راه حل‌هایی را برای کشاورزی پایدار، چالش‌های زیست محیطی، پیشرفت‌های پزشکی و بهداشتی، انرژی‌های تجدید پذیر و مواد هوشمند ارائه می‌دهند.

    توسعه دانش در طیف وسیعی از زمینه‌ها از جمله طراحی و سنتز مولکولی، تجزیه و تحلیل و شناسایی طیف سنجی گونه‌های شیمیایی، شیمی کوانتومی، دینامیک مولکولی، سینتیک شیمیایی و ترمودینامیک در دوره‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه ملبورن وجود دارند. دو گرایش اصلی شامل شیمی و شیمی دارویی هستند. اگر مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستید، دوره‌هایی مانند کارشناسی ارشد علوم شیمی، کارشناسی ارشد تحقیقات صنعتی، کارشناسی ارشد علوم محیطی و کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی و غیره ارائه می‌شوند

    دانشگاه کوئینزلند

    دانشکده شیمی و علوم زیستی مولکولی (SCMB) دانشگاه کوئینزلند از اعتبار علمی بالایی برای تحصیل در استرالیا برخوردار است. دانشکده فعلی در سال 2000 از ادغام سه بخش شیمی، بیوشیمی و میکروبیولوژی تاسیس شد. این دانشکده سهمی بزرگی در پیشرفت علم شیمی داشته و هم‌اکنون دو حوزه اصلی از جمله شیمی و علوم زیستی مولکولی تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌دهد. موضوعات تحقیقاتی این دانشکده شامل شیمی ارگانیک، شیمی معدنی، شیمی فیزیک و شیمی محاسباتی هستند. دانشکده شیمی دانشگاه کوئینزلند توسط اساتید مجرب اداره می‌شود که هم در آموزش و پژوهش دانشجویان را هدایت می‌کنند.

    تحصیل در دانشکده شیمی و علوم زیستی مولکولی در مقاطع تحصیلی مختلف و در گرایش‌های شیمی، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، میکروبیولوژی و انگل شناسی امکان پذیر است. دانشجویان این امکان را دارند برای بورسیه تحصیلی از این دانشکده اقدام کنند. فارغ التحصیلان این دانشگاه در مشاغل موفق دولتی یا خصوصی مشغول به کار می‌شوند. تعامل دانشگاه کوئینزلند با صنعت باعث شده است تا نرخ اشتغال این دانشگاه بالا باشد. کارفرمایان استرالیای به فارغ التحصیلان دانشگاه کوئینزلند نگاه ویژه‌ای دارند.

    دانشگاه سیدنی

    دانشکده شیمی زیرمجموعه دانشکده علوم دانشگاه سیدنی است. این دانشکده به دانشجویان کمک می‌کند تا درک خود از شیمی را گسترش دهند. موضوعات تحقیقاتی بی‌شماری در دانشکده شیمی از جمله طراحی داروهای جدید برای درمان بیماری‌ها، کاتالیزورهای جدید برای تولید مواد شیمیایی سازگار با محیط زیست، مواد جدید برای ذخیره گاز در خودروهای هیدروژنی و کاوشگرهای جدید برای مطالعه واکنش‌های شیمیایی در سلول‌ها انجام می‌شوند. دو برنده نوبل شیمی به نام‌های «جان کورنفورث» و «رابرت رابینسون» در دانشگاه سیدنی پرورش یافته‌اند.

    یکی از مهیج‌ترین فرصت‌های موجود برای دانشجویانی که در رشته شیمی تحصیل می‌کنند، شانس شرکت در واحدهای درسی تجربی است. این برنامه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا سال سوم تحصیل خود را به صورت تمام وقت در صنایع شیمیایی یا یک آزمایشگاه علمی دولتی سپری کنند. این فرصت دانشجویان را در معرض کارهای تجربی واقعی در حوزه شیمی قرار می‌دهد. به طور کلی، متقاضیان می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلف در گرایش‌های بیوشیمی و بیولوژی مولکولی، شیمی دارویی علوم نانو و فناوری نانو و فارماکولوژی تحصیل کنند.

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    هدف دانشکده شیمی دانشگاه نیو ساوت ولز توسعه دانش پیشرفته برای حل چالش‌های کلیدی در جهان امروز است. حوزه‌های تحقیقاتی این دانشکده پایه‌ای برای کشف اصول شیمی تا کاربردهای عملی آن در جامعه را فراهم می‌کنند. دانشکده شیمی دانشگاه نیو ساوت ولز از نظر نت تحقیقاتی در شیمی رتبه اول را در استرالیا دارد. این دانشکده طیف وسیعی از گروه‌ها و مراکز تحقیقاتی را شامل می‌شود تا دانشجویان به خوبی تحت آموزش‌ها، سخنرانی‌ها و آزمایش‌های عملی در آزمایشگاه‌ها قرار گیرند.

    به عنوان یک دانشجوی مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری این فرصت را خواهید داشت تا ایده‌های جدیدی را کشف کنید و مهارت‌های خود را در آزمایشگاه توسعه دهید. شما همچنین می‌توانید از طریق طیف وسیعی از فرصت‌های تحقیقاتی و کارآموزی در خارج از دانشگاه، شناخت بیشتری از اتفاقات دنیای واقعی در حوزه شیمی به دست آورید. مدرک شیمی درهای بازار کار محلی و بین المللی را برای شما باز می کند. فارغ‌التحصیلان شیمی دانشگاه نیو ساوت ولز در زمینه‌های تحقیق و توسعه، مدیریت، حقوق، ساخت و پردازش، امور مالی و موقعیت‌های آزمایشگاهی مشغول به کار می‌شوند.

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشکده شیمی و علوم زیستی مولکولی (SCMB) دانشگاه ملی استرالیا تحقیقات و آموزش علوم مولکولی را با هم ادغام می‌کند. این دانشکده امکانات قوی در سطح جهانی دارد و برای انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی در تمام زمینه‌های شیمی و علوم مولکولی متخصص است. این دانشگاه با موسسات تحقیقاتی و طیف وسیعی از شرکای صنعتی از جمله شرکت‌های دارویی و علوم زیستی، سازمان‌های علمی دولتی، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های پاتولوژی همکاری می‌کند. علاوه بر این، فرصت‌هایی برای دانشجویان برای کارآموزی و ارتباط با صنعت وجود دارد.

    تنوع دوره‌های تحصیلی رشته شیمی در دانشگاه ملی استرالیا بالاست. دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلف و در دوره‌ها با مدارک علوم و Honors پذیرش بگیرند. دانشجویان در طول تحقیقات خود در تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) با اساتید خود در تعامل هستند تا مهارت‌های خود را در یک پروژه تحقیقاتی به کار بگیرند. همچنین انواع بورسیه‌های تحصیلی و کمک‌های مالی به دانشجویان متقاضی مهاجرت به استرالیا ارائه می‌شوند. به طور کلی، دانشکده شیمی دانشگاه ملی استرالیا بهترین محیط را برای مطالعه و تحقیق در شیمی ارائه می‌دهد.

    دانشگاه وسترن استرالیا

    رشته شیمی در دانشگاه وسترن استرالیا دارای سنت طولانی و شهرت بالا در تحقیقات بی ‌رشته‌ای است که با فعالیت‌هایی از بیولوژی شیمیایی، کاتالیز، الکترونیک مولکولی، دینامیک واکنش و مکانیسم گرفته تا مواد مولکولی و نانو تکنولوژی، تعیین ساختار مولکولی و بیومولکولی را شامل می‌شود. محققان دانشگاه وسترن استرالیا ارتباطات قوی بین دانشگاه و صنعت ایجاد کرده‌اند. این دانشگاه از نزدیک با سایر مدارس، مراکز تحقیقاتی و بخش‌های دانشگاه همکاری می‌کند و با بسیاری از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکای صنعتی ارتباط قوی دارد.

    دانشجویان می‌توانند در دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه وسترن استرالیا تحصیل کنند. این دوره‌ها شامل کارشناسی ارشد علوم شیمی، کارشناس ارشد بیوتکنولوژی و کارشناس ارشد بیومدیکال هستند. به طور کلی، مباحثی مانند شیمی بیولوژیکی، شیمی معدنی، مواد و فناوری نانو، ساختار مولکولی، سنتز و کاتالیز مولکولی، شیمی ارگانیک و شیمی فیزیک در دوره‌های تحصیلی این دانشگاه ارائه می‌شوند. همچنین دانشجویان می‌توانند در آزمایشگاه‌ها به تحقیق بپردازند و دانش عملی کسب کنند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    صنایع شیمیایی استرالیا بیش از 60 هزار نفر را استخدام می‌کنند و سالانه 145 میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا همراه با سایر علوم کمک خواهند کرد. شیمی بزرگترین رشته علمی در بین تمام رشته‌های علوم فیزیکی است. اقتصاد استرالیا به شدت به بخش معدن متکی است و باید به سمت یک پایه تولیدی جامد تبدیل شود. برای انجام این کار، استرالیا نیاز به تقویت مجدد بخش‌های کلیدی تولید دارد و شیمی یکی از امیدوار کننده‌ترین زمینه‌ها برای سرمایه گذاری است. به همین دلیل گرفتن پذیرش از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته شیمی می‌تواند‌ به شما کمک کند تا به سرعت وارد بازار کار این کشور شوید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته شیمی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت