بهترین جاذبه‌های توریستی استرالیا 2024
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    جهانگردی نقش مه‌‌ می‌در اقتصاد استرالیا دارد و سالانه میلیاردها دلار برای کشور به ارمغان می‌آورد. مناظر، سواحل و حیات وحش منحصر به فرد، استرالیا را به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان معرفی کرده است؛ اما هنوز هم برای بسیار از گردشگران، بهترین جاذبه‌های توریستی استرالیا جای بحث و کاوش است. به همین دلیل، ما در مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا می‌خواهیم در مورد مکان‌های دیدنی استرالیا صحبت کنیم.

    کوه گهواره (Cradle Mountain)

    کوه گهواره واقع در محدوده میراث جهانی تاسمانی، در ارتفاع 1.5 کیلومتری‌ ایستاده است. کوه گهواره دارای طیف گسترده‌ای از ساختارهای صخره‌ای، مناظر زیبا و تنوع زیستی غنی از گیاهان و حیوانات است. دریاچه سنت کلیر، عمیق‌‌ترین دریاچه آب شیرین استرالیا نیز در این رشته کوه واقع شده است.

    کوه گهواره

    پیاده روی از مسیر دریاچه کبوتر با داشتن هوایی خنک و نمای شگفت انگیز از جنگل، هر گردشگری را به وجد می‌آورد. بازدید کنندگان همچنین می‌توانند بسیاری از سازه‌های یخبندان را در‌ این رشته کوه مشاهده کنند. بسیاری از گیاهان باستانی و گونه‌های نادر جانوری نیز در مناطقی از کوه گهواره زندگی ‌‌می‌کنند.

    جنگل بارانی دین تری (Daintree Rainforest)

    یکی از جاهای دیدنی و از بهترین جاذبه های توریستی استرالیا که در کوئینزلند قرار دارد، جنگل بارانی دین تری است. این مکان محل زندگی بسیاری از گونه‌های نادر گیاهان و حشرات‌ است. در حقیقت جنگل دین تری قدیمی‌‌ترین جنگل دشت استوایی در جهان است که دارای قدمت 135 میلیون سال می‌باشد.

    جنگل بارانی دین تری

    دامنه جنگل‌های بارانی دین تری در سایت‌های میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است و سالانه بیش از چهار میلیون نفر از‌ این سایت دیدن‌‌ می‌کنند. قدم زدن در جنگل بارانی دین تری، مناظر زیبا و صداهای منعکس شده از طبیعت را به شما هدیه‌ می‌کند. سفر دریایی در امتداد رودخانه دین تری، منظره‌ای از حیات وحش را نیز ارائه‌ می‌دهد. جریان‌های روان، ریزش آب کاسواری (Cassowary) و نمای باشکوه سواحل شنی سفید نیز بهترین قسمت از کشف این جنگل‌های بارانی است.

    حتما بخوانید: هر آنچه برای مهاجرت به استرالیا باید بدانید 

    ساحل بوندای (Bondi Beach)

    ساحل بوندای به طول یک کیلومتر هزاران بازدید کننده را در طول سال به خود جلب‌ می‌کند. ساحل بوندای خدماتی ماند استحمام در آفتاب، شنا و موج سواری را ارائه‌ می‌دهد. به همین منظور، مناطق ویژه‌ای برای موج سواری و شنا در نظر گرفته شده‌اند.

    ساحل بوندای

    مربیان باتجربه در ساحل بوندای به گردشگرانی که تجربه‌ای در موج سواری ندارند نیز کمک می‌کنند. رستوران‌های مجاور نیز خوشمزه‌‌ترین غذاهای دریایی را به گردشگران ارائه‌ می‌دهند.

    پارک ملی کاکادو (Kakadu National Park)

    پارک ملی کاکادو در قلمرو شمالی استرالیا، در شهر داروین واقع شده است.‌ این پارک ملی در وسعت وسیعی به مساحت 20 هزار کیلومتر مربع گسترده یافته است که به دلیل غنای اماکن فرهنگی بو‌می ‌معروف‌ است. مردم بومی با داشتن قدیمی‌‌ترین فرهنگ روی زمین که به بیش از 40 هزار سال می‌رسد، منطقه کاکادو را اشغال کرده‌اند.

    پارک ملی کاکادو

    هزاران شکل هنری یافت شده از ‌این پارک ملی باعث افزایش اهمیت فرهنگی آن در سطح جهانی‌ شده است. همچنین، این مکان محل زندگی 280 گونه مختلف پرنده و دو هزار گونه گیاه‌ است. گردشگران می‌توانند تعدادی زیادی تمساح را در پارک ملی کاکادو مشاهده کنند.. در واقع‌، پارک کاکائو بهترین مکان تاریخی در بین فرهنگ‌های موجود در جهان است.

    جزیره فریزر (Fraser Island)

    جزیره فریزر بزرگ‌‌ترین جزیره شنی در جهان است که 184 هزار هکتار مساحت و بیش از 200 کیلومتر امتداد دارد. ‌این تنها مکان در جهان است که‌ می‌توانید جنگل بلند بارانی را درون ماسه مشاهده کنید. 100 دریاچه مختلف با‌ این جزیره مرتبط هستند، آب بعضی از آن‌ها آبی روشن، برخی آبی عمیق و بعضی دیگر آبی نیلی هستند.

    جزیره فریزر

    پیاده روی ساحلی در جزیره فریزر منظره‌ای دیدنی از اقیانوس و گونه‌های مختلف پرندگان را ارائه‌ می‌دهد. تور کروز (کشتی ساحلی) نمای نزدیک دلفین‌ها، لاک پشت‌ها و کوسه‌ها را نشان‌ می‌دهد و همچنین می‌توانید از آگوست تا اکتبر نهنگ‌های کوهان‌دار را در حال مهاجرت در این منطقه ببینید. استراحتگاه‌های دوستداران محیط زیست، به یکی از اصلی‌‌ترین جاذبه‌های جزیره فریزر تبدیل شده است. ویلا‌هایی با نمای دریا نیز در دسترس هستند.

    جاده بزرگ اقیانوسی (Great Ocean Road)

    جاده بزرگ اقیانوسی در امتداد ساحل جنوب شرقی استرالیا با طول 243 کیلومتر امتداد دارد. این بزرگراه موج سواری ساحلی به یادبود سربازانی که در جنگ جهانی اول جان خود را از دست دادند،‌ توسط تیمی از سربازان بازنشسته ساخته شده است. این میراث جهانی از استرالیا، 13 سال طول کشید تا تمام شود.

    جاده بزرگ اقیانوسی

    هنگام عبور از جاده بزرگ اقیانوسی، تشکیلات عظیم سنگ آهک در اقیانوس جنوبی به یکی از بهترین جاذبه های توریستی استرالیا تبدیل‌ شده‌اند. نمایی از زیباترین سواحل استرالیا مانند تورکو، جان جوک، ساحل زنگوله‌ها، آنجلسی، فیرهیون، خلیج آپولو، جوهانا و رودخانه کنت نیز می‌توانند هیجان انگیز باشند.

    در کنار جاده بزرگ اقیانوسی، تعداد زیادی مرکز آموزشی وجود دارند. مسابقات، شنا، غواصی و دوچرخه سواری نیز در این امکان پذیر‌ هستند. گاهی اوقات حیواناتی مانند کانگورو، کوالا، مار و روباه در این منطقه دیده می‌شوند.

    اولورو (Uluru)

    اولورو یک سازه ماسه سنگی بزرگ‌ است که در قلمرو شمالی استرالیا واقع شده است. طول آن 3.6 کیلومتر و عرض آن 1.9 کیلومتر است. اولورو 600 میلیون سال پیش در پایین دریا واقع شده بود و اکنون‌ این مکان مقدسی برای قبیله آناگو در قلمرو شمالی کشور است.

    اولورو

    به دلیل اهمیت فرهنگی و زمین شناسی، اولورو در میراث جهانی یونسکو ثبت‌ می‌شود. اکسیداسیون آهن در اولورو باعث رنگ آمیزی درخشان نارنجی مایل به قرمز آن‌ می‌شود. بازدید کنندگان همچنین‌ می‌توانند تعدادی غارهای سنگی و نقاشی‌های باستانی نزدیک ماسه سنگ اولورو را مشاهده کنند.

    پل بندرگاه سیدنی (Sydney Harbour Bridge)

    پل بندر سیدنی بزرگ‌‌ترین پل قوسی فولادی در جهان است که منطقه تجاری مرکز سیدنی را به ساحل شمالی متصل‌ می‌کند. ‌این پل دارای طول 1.1 کیلومتر و ارتفاع 134 متر است و دارای 8 خط پیاده روی، دو خط راه آهن و مسیرهای دوچرخه سواری‌ است.

    پل بندرگاه سیدنی

    امروزه‌ این پل به یکی از مکان‌های عکاسی در استرالیا تبدیل شده است و هزاران بازدید کننده را برای پل نوردی به خود جذب‌ می‌کند. بازدید کنندگان‌ می‌توانند با انتخاب ساعتی از روز یا شب برای صعود به پل بندر سیدنی، از بالای پل منظره خیره کننده‌ای از شهرهای اطراف را مشاهده کنند

    خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House)

    این خانه شناخته شده‌ترین نماد استرالیا، به عنوان نقطه کانونی بندر سیدنی در نظر گرفته‌ می‌شود.‌ خانه اپرای سیدنی که از بهترین جاذبه های توریستی استرالیا است، نمایی فوق العاده خیره کننده دارد. شکل بادبانی متفاوتش، این خانه را به عنوان شمایل معماری قرن بیستم تبدیل کرده است.‌

    خانه اپرای سیدنی

    این خانه در واقع چندین مرکز هنری استرالیا‌ را در خود جای داده است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. سالانه 1500 نمایش مختلف در سالن اپرای سیندی برگزار‌ می‌شوند و میلیون‌ها بازدید کننده را به خود جلب‌ می‌کند.‌ این خانه دارای سالن کنسرت، تئاتر، خانه نمایش و استودیو است. فضای داخلی‌ این اپرا دارای رنگ آمیزی و طراحی درخشانی است.‌ تئاتر موجود در این اپرا به گونه‌ای طرحی ساخته شده است که تمام صداهای ناخواسته را جذب‌ می‌کند و ویژگی‌های صوتی کاملی را ارائه‌ می‌دهد.

    دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef)

    این دیواره بزرگ‌‌ترین سیستم صخره مرجانی در جهان است و یکی از هفت عجایب طبیعی‌ می‌باشد که از فضا قابل مشاهده است.‌ دیواره مرجانی محبوب‌‌ترین جاذبه گردشگری در استرالیا و نماد کوئینزلند است که هر ساله 2 میلیون نفر بازدید کننده را به خود جذب‌ می‌کند.‌ این سیستم صخره‌های مرجانی توسط میکروارگانیسم‌های ریز در میلیون‌ها سال تشکیل شده است.‌

    دیواره بزرگ مرجانی

    1500 گونه ماهی، 3000 گونه نرم تن، 6 گونه لاک پشت دریایی و سی گونه نهنگ و دلفین در این دیواره وجود دارند. غواصی بهترین راه برای دیدن این ساختار مرجانی زیباست. قایق‌های کف شیشه‌ای، کروزها، زیردریایی‌ها و هلی کوپترها نیز برای بازدیدکنندگان در دسترس هستند.

    نگارخانه ملی ویکتوریا (National Gallery of Victoria)

    گالری ملی ویکتوریا با بیش از 70 هزار اثر هنری دارد و یکی از قدیمی‌‌ترین و جامع‌‌ترین موزه‌های هنری استرالیا است. برخی از آثار هنری که مجموعه چشمگیر ویکتوریا را در‌ این گالری موزه تشکیل‌ می‌دهند شامل آثاری از جوامع بو‌‌می و جزیره تنگه تورس هستند. دیدن این موزه به عنوان یکی از بهترین جاذبه های توریستی استرالیا می‌تواند گردشگران را با تاریخ استرالیا آشنا کند.

    نگارخانه ملی ویکتوریا

    باغ گیاه شناسی سلطنتی (Royal Botanic Gardens)

    اگر به استراحت نیاز دارید، سعی کنید‌ این مکان بصری آرام را در اطراف باغ گیاه شناسی سلطنتی ملبورن تماشا کنید. اجازه دهید درختان نخل زیبا، مزارع سرسبز و دریاچه‌های آرام سطح استرس شما را کاهش دهند.

    باغ گیاه شناسی سلطنتی

    بسیاری از گل‌ها و درختانی که در طول راه مشاهده خواهید کرد (پارک بیش از 8500 گونه مختلف دارد)، به ندرت در جاهای دیگر جهان دیده می‌شوند. به یک جلسه «جنگل درمانی» در اطراف‌ این باغ بروید.

    کلام آخر

    بهترین جاذبه های توریستی استرالیا را در بالا معرفی کردیم، اکنون می‌توانید اطلاعات کاملی به کشور زیبا سفر کنید. استرالیا هنوز هم برای بسیاری از مردن جهان، کشوری ناشناخته است، به همین دلیل می‌تواند مکانی فوق العاده هیجان انگیز برای کشف چیزهای جدید باشد. جاهای دیدنی استرالیا را یکی پس از دیگری ببینید و از تجربه خود را با ما بگویید.

    اگر قصد سفر به استرالیا را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای توریستی استرالیا مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمائید.

    سوالات متداول بهترین جاذبه‌های توریستی استرالیا 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت