بهترین تفریحات دانشجویی در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر می‌خواهید از سال‌های دانشجویی خود در استرالیا بهترین استفاده را ببرید، فعالیت‌های خود را فقط به کلاس و محیط دانشگاه محدود نکنید و بلکه در فعالیت‌های خارج از دانشگاه شرکت کنید و با جاذبه‌های استرالیا بیشتر آشنا شوید. درگیر شدن در فعالیت‌های فوق برنامه و تفریحی متنوع نه تنها در مورد کسب مهارت‌های ضروری مانند اجتماعی شدن، کار تیمی و رهبری کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به افزایش دامنه دوستان، قرار گیری در معرض موقعیت‌های شغلی مناسب و سایر موارد نیز در حال حاضر و برای آینده کمک زیادی کند. پس اگر می‌خواهید فراتر از دانشگاه فکر کنید، ما در این مطلب به شما بهترین تفریحات دانشجویی برای تحصیل در استرالیا را معرفی می‌کنیم.

    دیدن هنرهای خیابانی در شهر ملبورن

    دیدن هنرهای خیابانی در شهر ملبورن

    شاید سیدنی معروف‌ترین شهر استرالیا باشد، اما این ملبورن است که جالب‌ترین شهر استرالیا از جمله برای دانشجویان محسوب می‌شود. ملبورن که پایتخت ایالت ویکتوریا است، شهر هنر و فرهنگ محسوب می‌شود. مفاهیم هنری در هیچ کجا به اندازه کوچه پس کوچه‌های مرکز شهر که با هنر خیابانی تزئین شده‌اند، آشکار نمی‌شود؛ خیابان‌هایی که از هنر گرافیتی میزبانی می‌کنند، عبارتند از:

    • Hosier Lane
    • Meyers Place  
    • Croft Alley

    سافاری ارزان در اسکله سنت کیلدا

    سنت کیلدا یک حومه ساحلی در ملبورن است که به عنوان مکانی محبوب برای دانشجویان محسوب می‌شود. بدین دلیل که نسبت به جاذبه‌های مرکز شهر از بابت هزینه و قیمت‌ مقرون به صرفه‌تر است. برخی از تجربیات بسیار جالب و رایگان را می‌توان در این اسکله تجربه کرد. یکی از بهترین آن‌ها دیدن پنگوئن‌های کوچکی است که هر شب برای شیرجه زدن روی موج شکن در انتهای اسکله سنت کیلدا ظاهر می‌شوند.

    نمایش آتش بازی در بندر دارلینگ

    نمایش آتش بازی در بندر دارلینگ

    بندر دارلینگ در قلب سیدنی قرار دارد که به دلیل خنکی هوا، وجود مسیرهای پیاده روی و رستوران‌های مختلف مشهور است. اگر می‌خواهید استرالیا را به عنوان یک دانشجو ببینید، بندر دارلینگ مکان بسیار خوبی برای بازدید است. هفته‌ای یک ‌بار از ماه می‌ تا اکتبر، یک نمایش آتش ‌بازی در عصر شنبه به صورت رایگان در این بندر برگزار می‌شود. این نمایش می‌تواند چند ساعت، شما را مشغول کند.

    گشت و گذار در سواحل سیدنی

    سواحل پراکنده در اطراف سیدنی از شهرت بالایی برخوردار هستند. یک تجربه بسیار لذت بخش می‌تواند سوار شدن به کشتی سبز مانلی از Circular Key بندر سیدنی به ساحل مانلی است. بلیط این کشتی حدود 10 دلار استرالیا است که برای دیدن مناظر در طول مسیر خواهید دید که این سفر ارزش پرداخت بسیار بالاتری داشته است. یکی دیگر از تجربه‌های خوب در سواحل سیدنی، پیاده روی 6 کیلومتری ساحل کوگی تا ساحل بُندی در امتداد Coastal Cliffs است.

    سفر یک روزه به نیمبین از خلیج بایرون

    سفر یک روزه به نیمبین از خلیج بایرون

    نیمبین در کوه‌های غرب خلیج بایرون قرار دارد. قیمت تورهای یک روزه این منطقه حدود 50 دلار است که شامل رفت و آمد به روستا خواهد بود. منتظر لباس‌های رنگارنگ و رویدادهای ضد فرهنگی فراوان در این منطقه باشید. شما می‌توانید هیپی‌ها را در این منطقه با لباس و فرهنگ متمایز مشاهده کنید که چگونه خود را از جامعه مدرن دور نگه داشته‌اند.

    دیدن آبشار در پارک ملی لیچفیلد

    جای تعجب نیست که یکی از بهترین راه‌ها برای کاوش در استرالیا با بودجه دانشجویی، دیدن برخی از مکان‌های طبیعی در کشور است. درست در قلمرو شمالی و نزدیک به شهر داروین، پارک ملی لیچفیلد را خواهید دید. این پارک، بسیار زیباست و به دلیل آبشارهای خیره کننده‌اش مشهور است. بزرگ‌ترین‌ها حفره‌های شنای جهان در زیر این آبشارها قرار دارند. از آبشارهای معروف این پارک می‌توان به آبشارهای فلورانس و آبشار وانگی اشاره کرد.

    تجربه قدم زدن در اطراف اولورو

    تجربه قدم زدن در اطراف اولورو

    شما باید اولورو را ببینید تا متوجه شوید که چقدر بزرگ است. این کوه یکپارچه قرمز و غول پیکر در استرالیای مرکزی قرار دارد. ما به شما توصیه نمی‌کنیم از کوه بالا بروید. اگرچه بالا رفتن از اولورو از نظر قانونی مشکلی ندارد، اما این عمل برای مالکان بومی این منطقه که این کوه برای آن‌ها مقدس به شمار آمده، توهین آمیز تلقی می‌شود؛ اما می‌توانید در مسیر حلقه‌ایی 11 کیلومتری اطراف کوه قدم بزنید و از هر زاویه‌ای این اثر و جاذبه طبیعی را تماشا کنید.

    دیدن آثار تاریخی در موزه‌های سیدنی

    سیدنی انبوهی از موزه‌های رایگان زیاد، متعدد و متنوعی را ارائه می‌دهد، به این معنی که می‌توانید بدون پرداخت هزینه، از این موزه‌ها دیدن کنید. بهترین موزه‌های رایگان سیدنی عبارتند از:

    • موزه هنرهای معاصر (جمعه و چهارشنبه، 10 صبح تا 5 بعد از ظهر)
    • موزه راکس اکتشاف (روزانه، 10 صبح تا 5 بعد از ظهر)
    • موزه تاریخ استرالیا (دوشنبه تا چهارشنبه، 9 صبح تا 4 بعد از ظهر)
    • موزه ملی دریایی استرالیا (پنجشنبه اول ماه)

    دیدن دریفتر در ریف نینگالو

    دیدن دریفتر در ریف نینگالو

    بر خلاف دیواره مرجانی بزرگ در ساحل شرقی که تنها از طریق سفر با قایق قابل دسترسی است، صخره نینگالو در ساحل غربی آنقدر به خط ساحلی نزدیک است که می‌توانید از دیدن آن تجربه‌ایی بی‌نظیر را کسب کنید. یکی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، بهره بردن از «دریفت اسنورکل» به طول 100 متر در خلیج فیروزه (Turquoise) است. شما می‌توانید در انتهای ساحلی این ناحیه شنا کنید و اجازه دهید که جریان آب، شما را در باغ‌های مرجانی زیبا، به موازات ساحل، راهنمایی کند.

    دیدن کوه‌های کرادل در تاسمانی

    تعداد کمی از مسافران در نهایت به تاسمانی، جزیره‌ای در استرالیا در 240 کیلومتری جنوب سرزمین اصلی می‌رسند. با این حال، اگر فرصت پیدا کردید، قطعا به این منطقه بروید. این منطقه ارزان‌تر از سرزمین اصلی است و شما کارهای شگفت انگیزی برای انجام دادن دارید. این کارها اغلب شامل مانند پیاده‌‌روی در کوه زیبای کرادل در ارتفاعات تاسمانی است.

    برپایی پیک نیک در ساحل 90 مایلی

    برپایی پیک نیک در ساحل 90 مایلی

    اگر تصمیم گرفته‌اید مهاجرت به استرالیا نموده و در ایالت ویکتوریا مشغول به تحصیل شوید، بدانید که ساحل 90 مایلی یک منطقه ساحلی ماسه‌ای است که در خط ساحلی جنوب شرقی ایالت ویکتوریا قرار دارد. درست 90 مایل بین پورت آلبرت و لیک اینترنس فاصله وجود دارد. یک روش بسیار خوب برای لذت بردن از این خط ساحلی، برپایی پیک نیک و درست کردن انواع غذاهای باربیکیو است.

    نوش جان کردن ماهی باراموندی

    استرالیایی‌ها عاشق ماهی باراموندی هستند و شما هم مسلما عاشق آن خواهید شد. این ماهی بسیار خوشمزه است و تقریبا با هر غذایی می‌توان آن را تهیه کرد. می‌توان این ماهی را در رستوران‌های سراسر استرالیا یافت، اما باراموندی غذا بومی کوئینزلند شمالی است. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما به این منطقه از استرالیا بروید و این ماهی را امتحان کنید.

    دیدن پلاتیپوس در طبیعت خدادادی

    دیدن پلاتیپوس در طبیعت

    در سرزمینی با حیات وحش شگفت انگیز، دیدن پلاتیپوس خیلی عجیب نیست. این حیوان پوشیده از خز متراکم، پاهایی به شکل پارو دارد که باعث می‌شود تا به راحتی در آب شنا کند. این حیوان را می‌توان در حیات وحش در ساحل شرقی مشاهده کرد. با این حال، مطمئن‌ترین مکان برای دیدن پلاتیپوس، پارک ملی Eungella در کوئینزلند است.

    تجربه آرت فکتوری در خلیج بایرون

    آرتز فاکتوری لاژ در خلیج بایرون در کوئینزلند، در اطراف یک باتلاق طبیعی ساخته شده است. این اقامتگاه ارزان قیمت در ابتدا در دهه 70 توسط هیپی‌ها و هنرمندان محلی و بین المللی ایجاد شد، اما در دهه 80 به یک مکان شناخته شده بین المللی موسیقی راک اند رول تبدیل شد. از دی‌جی، گروه‌های موسیقی، اجراهای زنده خلیج بایرون یا نمایش استعدادهای درخشان زانی لذت ببرید.

    جذابیت‌های دلفین‌های اهلی در مانکی میا

    جذابیت‌های دلفین‌های اهلی در مانکی میا

    از دهه 1960 دلفین‌ها تا ساحل شبه جزیره مانکی میا در خلیج کوسه واقع در ساحل غربی شنا می‌کردند. این حیوانات بامزه هر روز صبح وارد آب می‌شوند تا خود را به گردشگران، نشان دهند. محافظان محیط زیست بر این تجربه نظارت می‌کنند و از بین جمعیت شخصی را برای غذا دادن به ماهی دلفین‌ها انتخاب می‌کنند.

    بازدید از رویدادها و جشنواره‌ها

    اگر اهل فستیوال هستید، در آخر هفته در شهرهای اصلی و بزرگ این کشور کارهای زیادی را برای انجام دادن خواهید داشت. جشنواره‌ها یکی از بهترین تفریحات دانشجویی در استرالیا است. استرالیایی‌ها عاشق جشن گرفتن هستند و تقویم رویدادهای این کشور مملوء از جشنواره‌های بزرگ است که مردم را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. برخی از جشنواره‌های معروف شامل Splendor in the Grass و Mardi Gras و WOMADelaide هستند؛ اما جشنواره‌های محلی کوچک‌تر نیز به همان اندازه سرگرم کننده و جذاب هستند.

    کاوش در دره‌های پارک ملی کاریجینی

    کاوش در دره‌های پارک ملی کاریجینی

    اکثر غیر استرالیایی‌ ها هرگز نام پارک ملی کاریجینی را نشنیده‌اند و این یکی از اسرار این کشور است. این پارک در غرب استرالیا واقع شده است و به عنوان مکانی فوق‌العاده زیبا با دره‌های عظیمی که چشم‌اندازهای جذاب را نشان می‌دهند، مشخص می‌شود. همه ویژگی‌های این پارک سرگرم کننده است و می‌تواند بخش زیادی از روز شما به خود اختصاص دهد.

    قدم زدن در منطقه کینگ کانیون

    کینگ کانیون بعد از اولورو رتبه دوم برترین جاذبه‌های صخره‌ای را در کل استرالیا به دست آورده است. لبه‌ها و دیوارهای صاف این دره به قدری زیبا و هیجان انگیز است که باعث می‌شود تا تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما رقم بزند. به 2 گونه می‌توانید در این منطقه پیاده روی کنید. یکی داخل خود دره و دیگری دور لبه دره خواهد بود. اگر می‌توانید هر دو را امتحان کنید.

    سفر جاده‌ای در Outback

    سفر جاده‌ای در Outback

    به غیر از ایالات متحده، احتمالاً هیچ جایی در جهان برای سفرهای طولانی جاده‌ای بهتر از استرالیا وجود ندارد. استرالیا بسیار بزرگ است و مناظر شگفت انگیزی حتی در نواحی بین شهری دارد. ناگفته نماند که سفر جاده‌ای یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دیدن استرالیا با بودجه دانشجویی است. Outback مکان فراموش نشدنی برای رانندگی در جاده است. با صدها هزار کیلومتر مسیر جاده‌ای، می‌توانید یک روز کامل رانندگی کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    تجربه شما در خارج از کشور چیزی فراتر از تحصیل است. در حالی که مهم است از نظر تحصیلی خوب باشید، اما باید زندگی واقعی را در بیرون از دانشگاه تجربه کنید. آخر هفته‌ها زمان بسیار خوبی برای کاوش در مناطق دیدنی استرالیا است. شما این امکان را دارید از چشم اندازهای طبیعی استرالیا لذت بسیار ببرید و از هر گوشه این کشور بزرگ دیدن کنید. تفریحات شما می‌توانند پیاده روی در پارک‌های ملی، شنا در سواحل، دیدن موزه‌ها، بازدید از جشنواره ها و بسیاری موارد دیگر باشند. در هر صورت، اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، می‌توانید با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه در تماس باشید.

    سوالات متداول بهترین تفریحات دانشجویی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ