انواع مسکن برای دانشجویان در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر رشته و دانشگاه خود را انتخاب کرده‌اید، قدم بعدی این است که در مورد انواع مسکن برای دانشجویان در استرالیا فکر کنید. برای برخی از دانشجویان، تصمیم برای ماندن در خانه ساده است. اما برای بسیاری دیگر مانند دانشجویانی که برای تحصیل نیاز به نقل مکان دارند، نیاز بیشتری به جابجایی وجود خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که اکثر دانشگاه‌های استرالیا خدمات اقامتی برای کمک به شما ارائه می‌دهند. آنها اطلاعاتی در مورد طیف گزینه‌های اسکان و هزینه‌های مرتبط با آنها را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

    توجه داشته باشید که ساکنان استرالیایی که دانشجویان تمام وقت هستند، ممکن است واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی مانند کمک هزینه اجاره و کمک هزینه‌های جابجایی از طریق دپارتمان خدمات انسانی باشند. در هر صورت، در این بررسی به انواع مسکن برای متقاضیان تحصیل در استرالیا می‌پردازیم.

    سالن‌های اقامتی و کالج‌ها

    سالن‌های اقامتی و کالج‌ها

    اینها معمولاً وابسته یا متعلق به یک دانشگاه هستند و در محوطه دانشگاه یا نزدیک به آن قرار دارند. دانشجویان معمولاً یک اتاق خواب تک ‌نفره اجاره می‌کنند و از امکانات مشترکی مانند حمام و امکانات آشپزخانه استفاده می‌کنند، اگرچه برخی موسسات ممکن است اتاق‌هایی به سبک آپارتمانی با حمام و آشپزخانه‌های کوچک اختصاص دهند. تمام خدمات شهری (برق، گاز و آب) در هزینه‌ها گنجانده شده‌اند و معمولاً دسترسی به اینترنت در هر اتاقی ارائه می‌شود، اگرچه ممکن است در هزینه اتاق لحاظ نشود.

    کالج‌ها تمایل دارند طیف وسیعی از خدمات دانشجویی مانند وعده‌های غذایی روزانه در یک اتاق غذاخوری رسمی و شهریه تحصیلی را ارائه دهند، در حالی که اقامتگاه‌ها ممکن است به دانشجویان استقلال بیشتری ارائه دهند که اغلب به دانشجویان این امکان را داده که غذای خود را در آشپزخانه‌های مشترک درست کنند. توجه داشته باشید که قیمت‌ها بسته به دانشگاه و مکان بسیار متفاوت هستند. برای دریافت راهنمای قیمت با خدمات اقامتی دانشگاه انتخابی خود تماس بگیرید.

    مزایا

    • یکی مهمترین مزایای این اقامتگاه فرصت دائمی برای معاشرت و ملاقات با افراد جدید است. اگر به یک ایالت یا شهر جدید نقل مکان کرده‌اید و احساس می‌کنید شرایط نابسامانی دارید، این عالی است. معمولاً مهمانی‌های زیادی در طول سال برگزار می‌شوند (از مراسم‌های رسمی گرفته تا مهمانی‌های هفتگی و شب‌های خاص).
    • با بسیاری از موسسات که امکاناتی مانند سالن‌های ورزشی، استخرهای شنا و اتاق‌های سینما را ارائه می‌دهند، راحتی خانه را از دست نخواهید داد.
    • بسیاری از کالج‌ها طیف وسیعی از فرصت‌های آموزشی مشترک مانند موسیقی و تیم‌های ورزشی را فراهم می‌کنند.
    • مزیت بزرگ دیگر نزدیکی به دانشگاه شما است. این ممکن است به معنای خداحافظی با کرایه ماشین یا حمل و نقل عمومی باشد.

    معایب

    • این نوع اقامت می‌تواند گران باشد، اگرچه هزینه‌ها بین مؤسسات متفاوت هستند. توجه داشته باشید که برخی از خدمات مانند اینترنت ممکن است در هزینه گنجانده شوند، برخی دیگر مانند تمیز کردن ممکن است شامل هزینه نباشند. برای کمک به این هزینه‌ها استفاده از بورسیه‌ها و بورسیه‌های پیشنهاد می‌شود.
    • ممکن است دانشگاه از شما بخواهد که از یک سری قوانین پیروی کنید. این به مواردی مانند مهمانی‌ها شامل حداکثر تعداد مهمانان مجاز و سطح سر و صدا و مهمانان شبانه و همچنین استفاده شما از امکانات و تجهیزات مشترک مربوط می‌شود.
    • برخی از دانشجویان از برخی از فرصت‌های اجتماعی منحرف می‌شوند و برخی از حریم‌های خصوصی خود را از دست می‌دهند.

    آپارتمان‌های کالج

    آپارتمان‌های کالج

    آپارتمان‌های کالج سبک زندگی مستقل‌تری را نسبت به کالج‌های دانشگاهی یا سالن‌های اقامت برای دانشجویان فراهم می‌کند. آپارتمان‌ها عموما مستقل هستند و شامل آشپزخانه، حمام و نشیمن کوچک می‌باشند. ممکن است هزینه‌های اجاره شامل خدمات آب و برق باشند یا نباشند و ممکن است مجبور شوید برای خدمات اینترنت و تلفن هزینه اضافی بپردازید. ممکن است متوجه شوید که برخی از آپارتمان‌ها وابسته به موسسات هستند، در حالی که برخی دیگر مالکیت خصوصی دارند.

    مزایا

    • زندگی در آپارتمان‌های کالج نه تنها سبک زندگی مستقل‌تری را نسبت به سایر اشکال مسکن فراهم می‌کند بلکه به دلیل در دسترس بودن فضاهای زندگی مستقل، حریم خصوصی بیشتری را برای دانشجویان فراهم می‌نماید.
    • این احتمال وجود دارد که بتوانید اتاقی را در آپارتمانی نزدیک به محوطه دانشگاه پیدا کنید، خواه پیاده روی یا یک سفر کوتاه با حمل و نقل عمومی!

    معایب

    • شما باید برای وعده‌های غذایی، تدریس خصوصی و دسترسی به اینترنت هزینه اضافی بپردازید.
    • ممکن است متوجه شوید که حس اجتماعی که با زندگی در محوطه دانشگاه به دست می‌آید، از بین رفته است.

    اقامت در خانه

    اقامت در خانه

    این شامل اجاره یک اتاق در یک خانه خصوصی و اشتراک گذاری با صاحبان موجود (معمولاً یک خانواده) است. شما معمولا اتاق خواب خود را خواهید داشت و اکثر امکانات را به اشتراک می‌گذارید. وعده‌های غذایی ممکن است ارائه شوند. هزینه اقامت در خانه بسیار متفاوت است. برای اطلاعات در مورد قیمت و آنچه می‌توانید در مسیر مهاجرت به استرالیا انتظار داشته باشید با دانشگاه خود تماس بگیرید.

    مزایا

    • شما فضای خانوادگی از دست نمی‌دهید.
    • این می‌تواند به طور قابل توجهی ارزان‌تر از سایر اشکال اقامت باشد.

    معایب

    • برای برخی از دانشجویان، سازگاری با شیوه زندگی خانواده‌های مختلف مانند قوانین خانه و غذاهای شام، دشوار است.
    • ممکن است آن را فاقد فرصت‌های اجتماعی بیابید.

    اجاره خانه

    اجاره خانه

    شما می‌توانید خانه‌های اشتراکی را از طریق تبلیغات شفاهی، وب ‌سایت‌های املاک، روزنامه‌ها یا در تابلوهای اعلانات دانشجویان در محوطه دانشگاه پیدا کنید. هزینه اجاره مسکن بسته به موقعیت مکانی شما و همچنین نوع محل اقامتی که انتخاب می‌کنید (به عنوان مثال خانه یا آپارتمان) بسیار متفاوت است. از وبسایت‌های املاک و مستغلات و بخش مقصدهای مطالعه برای نشان دادن هزینه‌ها در مناطق مورد نظر خود بازدید کنید.

    مزایا

    • اجاره به شما استقلال بسیار بیشتری نسبت به سایر سبک‌های اقامتی می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا از طریق پرداخت قبوض خود، تقسیم وظایف نظافت و برخورد با صاحبخانه‌ها و مدیران املاک، مسئولیت ‌پذیر و خودکفا شوید.
    • شما می‌توانید محل زندگی خود را انتخاب کنید، خواه این به معنای راه اندازی خانه در داخل شهر باشد یا بیشتر در حومه شهر.
    • شما آزادی بیشتری دارید تا هر طور که انتخاب می‌کنید، زندگی کنید.

    معایب

    • زندگی خارج از خانه می‌تواند گران باشد، به خصوص اگر تصمیم بگیرید که خودتان زندگی کنید. همچنین باید هزینه‌های اضافی مانند غذا و صورتحساب را در نظر بگیرید.
    • اگر با دیگران اجاره می‌کنید، مراقب باشید که اشتراک ‌گذاری یک مکان با افرادی که سبک زندگی متفاوتی دارند، دشوار است.
    • شما باید با صاحبخانه‌ها و مشاوران املاک معامله کنید.

    هاستل‌ها

    هاستل‌ها

    هاستل‌ها یک گزینه محبوب برای دانشجویانی است که از یک منطقه منطقه ای، بین ایالتی یا خارج از کشور برای تحصیل نقل مکان می‌کنند. آنها اغلب یک گزینه کوتاه مدت خوب ارائه می‌دهند تا زمانی که بتوان چیزی دائمی‌تر ترتیب داد. ‌هاستل‌ها عموماً یک اتاق خواب مبله با دسترسی به حمام و آشپزخانه مشترک، خشکشویی، سالن استراحت و امکانات تفریحی (مانند میزهای بیلیارد و ماشین‌های بازی آرکید) ارائه می‌دهند. ممکن است متوجه شوید که وعده‌های غذایی ارائه می‌شوند، اگرچه همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات گزینه ای برای اقامت در اتاق‌های خوابگاهی یا اتاق‌های دو نفره وجود دارد و گزینه‌های اجاره کوتاه مدت به طور کلی در دسترس هستند. قیمت خوابگاه‌ هاستل هم به موقعیت مکانی و هم به نوع خدمات ارائه شده بستگی دارد. همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که برای اتاق‌های خصوصی یا دو نفره بیشتر از خوابگاه‌های سبک هزینه کنید.

    مزایا

    • فرصت‌های زیادی برای ملاقات با افراد جدید وجود دارند، به خصوص اگر تازه وارد این منطقه شده‌اید.
    • با فرض اینکه‌ هاستل نزدیک به دانشگاه خود را انتخاب کنید، نزدیکی یک مزیت قطعی است. متوجه خواهید شد که تعدادی گزینه خوابگاه در مرکز شهر وجود دارند، بنابراین این می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویانی که در CBD تحصیل می‌کنند، باشد.

    معایب

    • شما باید امکانات را با تعداد زیادی از افراد (گاهی 50 یا بیشتر) به اشتراک بگذارید.
    • ممکن است متوجه شوید که هزینه کاملاً با چیزی که دریافت می‌کنید مطابقت ندارد، به خصوص اگر نیاز به پرداخت اضافی برای وعده‌های غذایی داشته باشید.

    زندگی در خانه

    زندگی در خانه

    زندگی در خانه که مورد علاقه بسیاری از دانشجویان است، ارزان‌ترین گزینه مسکن می‌باشد. اگر چه والدین شما ممکن است از شما بخواهند که پس از اتمام مدرسه کمکی برای هزینه‌های خود بپردازید، این احتمال وجود دارد که این گزینه هنوز هم گزینه جذاب‌تری نسبت به محل اقامت در محوطه دانشگاه یا اجاره خصوصی باشد.

    مزایا

    • بسته به شرایط شما، زندگی در خانه می‌تواند بسیار ارزان‌تر باشد و همچنین به این معنی است که شما معمولاً باید زمان کمتری را صرف کار کنید تا بتوانید زندگی خود را بگذرانید و زمان و پول بیشتری برای شما باقی می‌گذارد تا هر طور که می‌خواهید خرج نمایید.
    • در خانه ماندن معمولاً به این معنی است که می‌توانید از تمام امکانات موجودی که به آنها عادت کرده‌اید مانند اتاق کودک و غذاهای خانگی خود لذت ببرید.
    • شما به یک فضای مطالعه ساکت دسترسی دارید، چیزی که هنگام زندگی در محل اقامت مشترک یا در محوطه دانشگاه، پیدا کردن آن دشوار است.

    معایب

    • استقلال ممکن است یک مسئله باشد. ترک مدرسه به این معنی است که شما آماده هستید که مانند یک بزرگسال با شما رفتار شود، اما ادامه پیروی از قوانین والدینتان (حتی مقررات منع رفت و آمد) یا مقابله با کمبود حریم خصوصی ممکن است سخت باشد.
    • ممکن است برخی از فعالیت‌های اجتماعی که در محوطه دانشگاه اتفاق می‌افتند را از دست بدهید، به خصوص اگر بعد از هر کلاس برای رسیدن به خانه عجله دارید. ممکن است متوجه شوید که دانشجویانی که در محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند همیشه با هم برای مهمانی بیرون می‌روند یا گروه‌های نزدیکی تشکیل می‌دهند که این می‌تواند باعث شود برخی از دانشجویان خارج از دانشگاه احساس انزوا کنند.
    • اگر به اندازه کافی به دانشگاه خود نزدیک نیستید، رفتن به کلاس و برگشتن از آن می‌تواند برای شما مشکل باشد. مراقب آن روزهایی که سخنرانی دارید، باشید. این می‌تواند بسیار وسوسه انگیز باشد که در رختخواب بمانید و به خودتان قول بدهید که هفته آینده حاضر خواهید شد.

    کلام آخر

    در حالی که ظرفیت شما برای پرداخت هزینه خوابگاه به وضعیت مالی فردیتان بستگی دارد، باید در نظر داشته باشید که آیا گزینه ای که انتخاب می‌کنید در حد بودجه شماست. در انتخاب چیزی در بالاترین سطح قیمتی مراقب باشید، زیرا اگر هزینه‌های زیادی به طور ناگهانی برایتان پیش بیاید، زندگی به عنوان یک دانشجو در پروسه‌ی مهاجرت تحصیلی برایتان سخت خواهد بود. هنگام انتخاب محل اقامت خود، در نظر بگیرید که آیا این مکان هم از نظر هزینه و هم نزدیکی به دانشگاه برای شما مناسب است.

    سوالات متداول انواع مسکن برای دانشجویان در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت