اخذ پذیرش مشروط از استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هر ساله بسیاری از دانشجویان بین المللی پذیرش مشروط از دانشگاه‌های سراسر استرالیا را دریافت می‌کنند؛ از کالج‌های کوچک گرفته تا مؤسسات دولتی بزرگ. دانشگاه‌هایی که پذیرش مشروط ارائه می‌دهند را می‌توان در سراسر استرالیا پیدا کنید. همچنین باید در نظر بگیرید که همه دانشگاه و موسسات امکان اخذ پذیرش مشروط را ارائه نمی‌دهند. با این حال، پذیرش مشروط دقیقا چیست و چگونه می‌تواند برای شما مفید باشد؟ در این بررسی نحوه عملکرد فرآیند پذیرش مشروط برای دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در استرالیا توضیح می‌دهیم.

    پذیرش مشروط از استرالیا چیست؟

    پذیرش مشروط از استرالیا چیست؟

    پذیرش مشروط که «پذیرش موقت» یا «قبولی مشروط» نیز نامیده می‌شود، به این معناست که شما در کالج یا دانشگاه پذیرفته می‌شوید به شرطی که شرایط خاصی که در حال حاضر ندارید را  جبران کنید. پذیرش مشروط برای دانشجویان بین المللی به این معناست که اگر مهارت‌های زبان انگلیسی را با موفقیت به پایان برسانند، در موسسه پذیرفته می‌شوند. پذیرش مشروط عموما به متقاضیان بین المللی واجد شرایط آکادمیک ارائه می‌شود که توانایی‌های انگلیسی آنها کمتر از آن چیزی است که توسط دانشگاه ارائه می‌شود.

    هنگامی که تمام الزامات زبان انگلیسی دانشگاه خود را برآورده کردید، یک دانشجو بدون قید و شرط خواهید شد و می‌توانید دوره‌های آکادمیک را برای دریافت مدرک خود بگذرانید. با این حال، اگر نتوانید شرایط دانشگاه خود را برآورده کنید، کلاس‌های دوره شما رد خواهد شد یا نمی‌توانید در دوره خود تحصیل کنید. همچنین پذیرش مشروط می‌تواند فقط شامل مهارت زبان انگلیسی نباشد و شرایط را در که ادامه توضیح می‌دهیم شامل شود.

    پس آیا پذیرش مشروط خوب است یا بد؟ بستگی به این دارد که شما چگونه به آن نگاه کنید. از یک طرف، پذیرش مشروط ثابت می‌کند که شما صد درصد از نظر علمی برای موسسه‌ای که می‌خواهید در آن شرکت کنید، واجد شرایط هستید. از سوی دیگر، پذیرش مشروط می‌تواند ناامید کننده باشد زیرا به این معناست که توانایی انگلیسی شما تنها عاملی است که مانع از پذیرش کاملتان در یک دانشگاه می‌شود. علاوه بر این، پذیرش مشروط می‌تواند هزینه بردار باشد زیرا احتمالا قبل از شروع ثبت‌ نام در کلاس‌هایی خود باید یک برنامه فشرده به زبان انگلیسی را بگذرانید.

    شرایط اخذ پذیرش مشروط از استرالیا

    شرایط اخذ پذیرش مشروط از استرالیا

    برخی از رایج‌ترین شرایطی که یک پیشنهاد مشروط را شامل می‌شود، عبارتند از:

    1- شرایط تحصیلی

    در این شرایط، دانشگاه از شما می‌خواهد که نمرات علمی خاصی کسب کنید. برای مثال، اگر دانشجوی کلاس دوازدهم هستید و نامه پیشنهاد مشروط برای مدرک لیسانس دریافت کرده‌اید، دانشگاه نمره مشخصی را ذکر می‌کند (به صورت درصد) که باید در نتایج کلاس دوازدهم خود به دست آورید تا نامه پیشنهادی بدون قید و شرط باشد. همچنین اگر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی هستید و نامه مشروط برای مدرک کارشناسی ارشد خود دریافت کرده‌اید، دانشگاه نمرات خاصی که باید در مقطع کارشناسی خود قبل از پذیرش پیشنهاد دریافت کنید را ذکر می‌کند.

    2- شرایط زبان انگلیسی

    اگر نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی خود را هنگام ارسال درخواست ارائه ندهید یا نمره شما به اندازه نیم الی 1 نمره از حداقل حد نصاب کمتر باشد، دانشگاه ممکن است به شما یک پیشنهاد بدهد که مشروط به نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی شما خواهد بود. اکثر دانشگاه‌ها به یک محدوده امتیاز 6.5 از 9 در آیلتس نیاز دارند که زیر مجموعه‌ای کمتر از 6 قرار نمی‌گیرد که شامل اسپیکینگ، ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ می‌شود.

    3- الزام قانونی موقت

    این یکی از مهم‌ترین شرایطی است که دانشگاه‌ها درخواست می‌کنند. از طریق این شرط، اگر طبق دستورالعمل‌های کمیسیون عالی استرالیا واجد شرایط دانشجوی واقعی باشید، دانشگاه‌ها معمولاً می‌خواهند اهداف تحصیلی شما را بدانند. دانشگاه‌ها اسناد مالی، انگیزه نامه را با قصد واقعی برای تحصیل و تایید کلیه مدارک از جمله تجربه کاری را درخواست می‌کنند.

    مراحل اخذ پذیرش مشروط از استرالیا

    مراحل اخذ پذیرش مشروط از استرالیا

    مانند فرآیند درخواست کالج، روند درخواست و دریافت پذیرش مشروط بسته به دانشگاه متفاوت است. بنابراین، بهتر است مستقیما با کالج یا دانشگاه مورد نظر مشورت کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد فرآیندهای پذیرش و اینکه آیا پذیرش مشروط به دانشجویان را ارائه می‌دهند یا خیر به دست آورید. در ادامه ما یک نمای کلی از روند معمول پذیرش مشروط در دانشگاه‌های استرالیا را به شما ارائه می‌دهیم:

    1- برای دانشگاه انتخابی خود درخواست دهید

    در برخی از  موسسات استرالیا، ممکن است این گزینه را داشته باشید که مستقیماً برای پذیرش مشروط اقدام کنید. در موسسات دیگری ممکن است بر اساس درخواست کلی و نمرات تافل یا آیلتس به طور خودکار برای پذیرش مشروط در نظر گرفته شوید. توجه داشته باشید که همه دانشگاه‌ها برای بررسی پذیرش مشروط به نمرات تافل یا آیلتس نیاز ندارند.

    2- پذیرش مشروط را دریافت کنید

    اگر با موفقیت در دانشگاه خود به عنوان دانشجو موقت پذیرفته شده‌اید، نامه پذیرش دریافت خواهید کرد که نشان دهنده پذیرش مشروط شما است. در این زمان یا اندکی پس از آن، دانشگاه شما با جزئیات به شما توضیح خواهد داد که چه کاری باید انجام دهید تا الزامات زبان انگلیسی خود را برآورده کنید و در نهایت به یک دانشجو پذیرفته شده کامل (به جای مشروط) تبدیل شوید.

    3- الزامات زبان انگلیسی دانشگاه خود را برآورده کنید

    برای انجام موفقیت آمیز الزامات انگلیسی دانشگاه و انتقال از یک دانشجو مشروط به یک دانشجو عادی، به احتمال زیاد باید یک یا چند مورد از موارد زیر را انجام دهید:

    • یک برنامه فشرده به زبان انگلیسی را کامل کنید.
    • در دوره‌های زبان انگلیسی نمرات خاصی معمولاً B یا بالاتر کسب کنید.
    • در آزمون‌های تافل، آیلتس یا سایر آزمون‌های مهارت انگلیسی، به یک نمره واجد شرایط خاص که توسط مدرسه شما تعیین شده است، دست یابید.

    اغلب، دانشجویانی که به صورت مشروط پذیرش می‌شوند، در برنامه‌های فشرده زبان انگلیسی مورد تایید در داخل یا خارج از محوطه دانشگاه ثبت نام می‌کنند تا کمبودهای انگلیسی خود را جبران نمایند. این برنامه‌ها معمولاً باید قبل از ثبت نام در دوره‌های آکادمیک معمولی تکمیل شوند اما برخی از دانشگاه‌ها ممکن است به شما اجازه دهند کلاس‌های معمولی و دوره‌های انگلیسی را به طور همزمان بگذرانید.

    4- انتقال از پذیرش مشروط به پذیرش کامل صورت گرفته است

    هنگامی که برای مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل، الزامات زبان انگلیسی دانشگاه خود را برآورده کردید، به یک دانشجو عادی و بدون قید و شرط تبدیل خواهید شد. این بدان معناست که دیگر نیازی به گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی نخواهید داشت و این حالت به شما این امکان را می‌دهد که به طور کامل بر برنامه تحصیلی انتخابی خود تمرکز کنید. اگر نتوانید شرایط انگلیسی موسسه خود را برآورده سازید، بدون قید و شرط پذیرفته نخواهید شد.

    پذیرش مشروط را در نظر بگیرید اگر:

    • شما می‌خواهید انگلیسی خود را در یک کشور انگلیسی زبان تقویت کنید. آیا در مورد چشم انداز یادگیری زبان انگلیسی در یک کشور انگلیسی زبان هیجان زده هستید؟ پس پذیرش مشروط احتمالاً برای شما مناسب خواهد بود، به خصوص اگر واقعاً مشتاق هستید که مهارت‌های انگلیسی خود را در یک برنامه فشرده انگلیسی زبان تقویت کنید.
    • اگر از دانشگاه رویایی خود پذیرش مشروط دریافت کرده‌اید، قطعاً باید این پیشنهاد را بپذیرید! در نهایت، تا زمانی که شما متعهد به برآورده کردن الزامات انگلیسی مدرسه خود هستید، برای انتقال از دانشجو مشروط به دانشجو بدون قید و شرط مشکلی ندارید. به علاوه، اگر دانشگاه رویایی شما شرایط پذیرش سختی داشته است، بهتر خواهد بود پیشنهاد مشروط را قبول کنید.

    پذیرش مشروط را در نظر نگیرید اگر:

    • اگر علاقه‌ای به ثبت نام در یک برنامه فشرده زبان انگلیسی یا پرداخت پول اضافی برای دوره‌های انگلیسی ندارید، احتمالاً بهتر است پیشنهاد پذیرش مشروط را رد کنید و برای بهبود توانایی‌های انگلیسی خود وقت بگذارید. در سال بعد، می‌توانید مجدداً با نمرات بالاتر تافل یا آیلتس به دانشگاه خود درخواست دهید و یک پیشنهاد پذیرش معمولی دریافت کنید.
    • شما در جای دیگری پذیرش بی قید و شرط دارید. اگر قبلاً پذیرش یک دانشگاه دیگر را دریافت کرده‌اید، پیشنهاد مشروط خود را رد کنید. پس به جای اینکه ابتدا دوره‌های انگلیسی را بگذرانید، ترجیح می‌دهید به طور کامل در یک برنامه آکادمیک شرکت نمایید.

    پذیرش غیر مشروط چیست؟

    پذیرش غیر مشروط چیست؟

    دانشگاه‌ها یک نامه پیشنهاد بدون قید و شرط برای دانشجویان بین المللی صادر می‌کنند که قبلاً تمام شرایط ورودی برای پذیرش را برآورده کرده‌اند. این بدان معناست که آن‌ها قبلاً شما را به عنوان دانشجو در دانشگاه خود پذیرفته‌اند و اکنون باید این پیشنهاد نامه بدون قید و شرط را بپذیرید تا مراحل پذیرش خود را ادامه دهید. برای اطمینان از پذیرش خود، اولین قدم پرداخت هزینه پذیرش است که معمولاً شهریه ترم اول برای کل دوره شماست. پس از انجام این کار، دانشگاه‌ها یک نامه تأیید الکترونیکی ثبت نام را صادر می‌کند که برای ثبت درخواست ویزای شما لازم خواهد بود.

    کلام آخر

    پذیرش مشروط برای دانشجویان بین المللی به عنوان پذیرش موقت نیز شناخته می‌شود. به این معنا که شما در یک موسسه پذیرفته شده‌اید به شرطی که مهارت زبان انگلیسی یا شرایط دیگر را فراهم کنید. بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر استرالیا، از کالج‌های محلی گرفته تا دانشگاه‌های دولتی، پذیرش مشروط را برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند. برای اطلاع از اینکه کدام موسسات پذیرش مشروط را ارائه می‌دهند، با تیم مشاوره ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول اخذ پذیرش مشروط از استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ