آشنایی کامل با فرهنگ مردم استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    نمی‌توان اصطلاح فرهنگ مردم استرالیا را در یک جمله یا حتی یک پاراگراف خلاصه کرد. فرهنگ و سبک زندگی مردمان استرالیا طیفی غنی از تنوع فرهنگی غنی، منحصر به فرد و بی‌مانند را نشان می‌دهد. به عنوان یک مهاجر که قصد مهاجرت برای تحصیل در استرالیا، زندگی و کار و... را دارید، باید نگاهی اجمالی به فرهنگ مردم این قاره بزرگ داشته باشید. در این بررسی ما از سبک زندگی مردم استرالیا می‌گوییم تا به شما دیدگاه کامل را از فرهنگ این سرزمین ارائه دهیم.

    تعریف فرهنگ مردم استرالیا

    تعریف فرهنگ مردم استرالیا

    اولین افراد حدود 65 هزار سال پیش در قاره استرالیا ساکن شدند. مردم بومی که معمولاً به عنوان اولین استرالیایی‌ها شناخته می‌شوند، در سراسر قاره پراکنده شده‌اند. هم استرالیایی‌های بومی و هم جزیره ‌نشین‌های تنگه تورس، اولین استرالیایی‌ها محسوب می‌شوند که بیشتر به قبایل و فرهنگ‌های فرعی منشعب شده‌اند. جشنواره روح و جشنواره یابون، مردم را از سراسر کشور جذب می‌کنند. چنین جشنواره‌هایی برای حفظ ارزش‌های بومی استرالیا برگزار می‌شوند.

    برخلاف بسیاری از فرهنگ‌های دیگر، فرهنگ استرالیایی ماهیت منحصر به فرد و پویایی دارد و به طور مداوم در حال شکل گیری و تغییر است. وقتی صحبت از تنوع قومیتی و تعداد ساکنان مهاجر به میان می‌آید، اشتباه نیست اگر بگوییم که استرالیا مانند ایالات متحده اما در نیمکره جنوبی است.

    طبق آمار سال 2016 اداره آمار استرالیا، 28.5 درصد از جمعیت ساکن این کشور، در خارج از کشور متولد شده‌اند. اکثریت مهاجران در اصل متعلق به بریتانیا، نیوزلند، چین، هند و ایتالیا هستند. ناگفته نماند که جامعه معاصر استرالیا شامل فرهنگ‌های منحصر به فرد منطقه‌ای است که مهاجران با خود آورده‌اند. از موسیقی گرفته تا عادات آشپزی، می‌توانید ادغام فرهنگ‌ها را در این قاره زیبا ببینید.

    طیف وسیعی از رستوران‌ها را خواهید دید که غذاهای سنتی و مدرن سرو می‌کنند اما رنگ و بویی از طعم کشورهای مهاجرپذیر را دارند. بهترین چیز در مورد چند فرهنگی بودن استرالیا، این است که هر یک از فرهنگ‌های این کشور توانسته‌اند سنت های خود را حفظ کنند. به عنوان مثال، می‌توانید یک سوپرمارکت مواد غذایی را پیدا کنید که از آن تماماً غذاهای چینی یا ایرانی را به فروش می‌رساند.

    این ردپای فرهنگی متنوع، باعث شده است تا مردمان زیادی از اقصی نقاط جهان به استرالیا مهاجرت کنند. بنابراین، نگران هیچ چیز نباشید زیرا در کمترین زمان مورد استقبال مردم این قاره قرار خواهید گرفت و احساس می‌کنید که در خانه خود هستید.

    سبک زندگی شهری در استرالیا

    سبک زندگی شهری در استرالیا

    استرالیا مانند هر کشور توسعه یافته‌ای، زندگی شهری پر رونقی دارد. این کشور دارای 90 شهر است که پنج شهر آن میلیون‌ها نفر جمعیت دارد. سیدنی و ملبورن، شهرهای بزرگ و خانه هنر و فرهنگ استرالیا هستند. هر دوی این شهر میزبان مجموعه‌ای از رویدادهای ورزشی، سرگرمی، هنری و فرهنگی هستند که از سراسر جهان مورد توجه قرار می‌گیرند.

    سبک زندگی در این شهرها مانند هر شهر بزرگ دیگری هیجان انگیز و زیبا است. به عنوان یک مهاجر در استرالیا، باید دو مورد از عناصر رایج زندگی شهری در ایجا را بدانید، یکی زندگی پر جنب و جوش و دیگری شادی مردم! اگر از علاقه مندان به قهوه هستید، مطمئناً از نوشیدن انواع قهوه در این کشور لذت خواهید برد.

    از آنجایی که آب و هوای استرالیا ملایم، دلپذیر و گرم است، تقریباً همه پاتوق‌های شهری دارای فضاهای باز هستند که نهایت لذت را به افراد ارائه می‌دهند. صبحانه در روز یکشنبه، یکی دیگر از موضوعات رایج زندگی شهری است. بسیاری از مردم دوست دارند تعطیلات آخر هفته خود را با یک جلسه غذاخوری آرام با دوستان و خانواده بگذرانند.

    نگرش بدون نگرانی در فرهنگ مردم استرالیا

    نگرش بدون نگرانی در فرهنگ مردم استرالیا

    چیزی وجود دارد که استرالیایی‌ها در سراسر جهان به آن معروف هستند و آن نگرش راحت و دوستانه آن‌ها است. البته غذا، رویدادها، هنر و تاریخ، همه بخش‌های حیاتی فرهنگ استرالیا می‌باشند، اما چیزی که واقعاً یک استرالیایی را متمایز می‌کند، نگاه آرام او به زندگی است. این روشی بوده که دوستان بدون اطلاع قبلی برای ملاقات حضوری پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که کلمات نگران نباش، رفیق که بین غریبه‌ها در خیابان رد و بدل می‌شود را ممکن است بشنوید. مهم ‌تر از همه، کنار گذاشتن استرس، برای قدردانی از چیزهای خوب زندگی است که درست در مقابل شما می‌باشد.

    دوستی و مهمان نوازی مردم استرالیا

    دوستی و مهمان نوازی مردم استرالیا

    استرالیایی‌ها به خود می‌بالند که دوستان و همسایگان خوبی هستند و نه فقط برای افرادی که می‌شناسند، بلکه برای هر مهاجری که برای مهاجرت به استرالیا به این کشور نقل مکان می‌کند نیز این قضیه صادق است. مردمان این سرزمین با یک جمله «g’day» به معنای «روز به خیر رفیق» از همه استقبال کنند. برای استرالیایی‌ها، این تاکید بر دوستانه بودن باعث ایجاد یک نگرش شاد و خوش ‌آمدگویی داشته باشند. این روح دوستی را می‌توان نه برای انسان‌ها بلکه برای حیات وحش این کشور نیز مشاهده کرد. حیات وحش منحصر به‌ فرد، بخشی از آن چیزی است که اشتیاق استرالیایی‌ها را برای حفظ محیط ‌زیست و پایداری ایجاد می‌کند.

    عشق به طبیعت در فرهنگ مردم استرالیا

    عشق به طبیعت در فرهنگ مردم استرالیا

    از آب‌های آبی شفاف دیواره مرجانی بزرگ گرفته تا جنگل‌های بارانی غنی از گیاهان و جانوران، استرالیا دارای برخی از زیباترین مناظر طبیعی در جهان است. بنابراین تعجبی ندارد که استرالیایی‌ها عاشق طبیعت هستند. در فضای باز بودن و اشتیاق به به طبیعت در رگ‌های مردمان استرالیا جریان دارد و در پایه‌های تاریخ این کشور تثبیت شده است. بیش از 50 هزار سال است که ارتباط محترمانه با زمین در فرهنگ بومیان استرالیا ریشه دوانده است.

    حیات وحش فصلی به این معناست که می‌توانید یک ماه با دلفین‌ها شنا کنید و ماه بعد پرتوهای مانتا را هنگام آب تنی ببینید. اما مردم محلی مشتاق هستند تا خلوت خود را نیز داشته باشند. اهالی شهر سیدنی‌ از شنا در اقیانوس در هنگام طلوع آفتاب لذت می‌برند، مردمان شهر کانبرا آخر هفته با دوچرخه به اطراف دریاچه می‌روند و ساکنان شهر پرث مکان مورد علاقه مردم محلی برای پیک نیک است.

    فرهنگی غنی و متنوع مردم استرالیا

    فرهنگی غنی و متنوع مردم استرالیا

    تاریخ استرالیا به شدت بر سبک زندگی امروزی آن تأثیر می‌گذارد و اولین و قدیمی‌ترین داستان‌های استرالیا، متعلق به مردم بومی و جزیره نشینان تنگه تورس است. زبان‌ها، فلسفه‌ها و تاریخ‌های متنوع آنها، قدیمی‌‌ترین فرهنگ باقی‌ مانده روی زمین را تشکیل می‌دهند، فرهنگی که به هزاره‌های قبل برمی‌گردد. با یک تور «Dreamtime Southern X» در سیدنی، با شیوه زندگی سنتی بومیان آشنا شوید یا در «Dance Rites» مسابقه ملی رقص بومی استرالیا که در خانه اپرای سیدنی برگزار می‌شود را دنبال کنید.

    چند فرهنگی و تنوع قومیتی در استرالیا، همچنان در حال رشد است زیرا مردم از سرتاسر جهان در شهرهای پرهیاهوی این کشور ساکن شده‌اند. امروزه، مجموعه‌ای غنی از پیشینه‌ها، فرهنگ‌ها و جوامع استرالیا بر همه چیز تأثیر می‌گذارد، از غذایی که می‌خوریم تا جشن‌هایی که به اشتراک می‌گذاریم.

    دورهمی و خوردن غذا در فرهنگ مردم استرالیا

    دورهمی و خوردن غذا در فرهنگ مردم استرالیا

    جشن گرفتن با دوستان، خانواده و جامعه در اطراف یک میز، بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ استرالیا است. تجربه انواع غذاهای استرالیایی بی‌پایان هستند. از صبحانه‌های کافه‌ای گرفته تا ناهارهای کنار اقیانوس و رستوران‌های لوکس، غذاهای استرالیایی ترکیبی از مواد اولیه بومی تازه با تأثیرات فرهنگی از سراسر جهان برای ایجاد چیزی کاملاً منحصر به ‌فرد است.

    الهام گرفتن از محیط بومی برای بسیاری از غذاهای خوشمزه استرالیا نیز صادق است. به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی یا نوشیدنی با گروهی از دوستان در چشم اندازهای طبیعی این کشور بسیار لذت بخش است. چه طعم غذاهای آسیایی در ملبورن را امتحان کنید یا از غذاهای یونانی در یکی از سواحل بسیار زیبای این کشور لذت ببرید، فرهنگ غذایی و دورهمی‌های دوستانه با هم ترکیب شده‌اند.

    وقتی یک سبک زندگی دوستدار طبیعت را با خطوط ساحلی خیره کننده ترکیب می‌کنید، چه چیزی به دست می‌آورید؟ استرالیایی‌ها راه‌های بی‌شماری برای درآوردن کفش‌های خود و لذت بردن از سواحل زیبای‌شان پیدا می‌کنند. خواه موج ‌سواری، ماهیگیری، کایاک سواری، پیک‌ نیک، کریکت ساحلی باشد، خواه دراز کشیدن در آفتاب ساحلی، استرالیا بهترین خطوط ساحلی را در جهان را ارائه می‌دهد. برای چندین دهه، فرهنگ گشت و گذار در ساحل بر همه چیز از موسیقی استرالیا گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی کودکان، تأثیر بسیار گذاشته است.

    فرهنگ ورزشی پرشور مردمان استرالیا

    فرهنگ ورزشی پرشور مردمان استرالیا

    مطمئناً سبک زندگی استرالیا آرام است اما هیچ چیزی بیش از ورزش، یک استرالیایی را هیجان زده نمی‌کند. فرهنگ ورزش استرالیا در طول نسل‌ها منتقل شده است و جمعیتی را به وجود آورده است که عمیقاً در کریکت، راگبی، فوتبال، تنیس و سایر موارد، سرمایه‌ گذاری کرده‌اند. مردم محلی برای بازی‌های راگبی به مکان‌هایی سرازیر می‌شوند، تمام روز را زیر نور خورشید در مسابقات کریکت می‌گذرانند و از سواحل طلایی به‌ عنوان زمین بازی استفاده می‌کنند.

    جشن گرفتن رویدادها در فرهنگ مردم استرالیا

    جشن گرفتن رویدادها در فرهنگ مردم استرالیا

    استرالیا تقویم هیجان انگیزی از رویدادها و جشنواره‌ها دارد که در آن مردم محلی و گردشگران به طور یکسان برای جشن غذا، ورزش، هنر یا فرهنگ گرد هم می‌آیند. استرالیا میزبان تعداد زیادی از رویدادهای ورزشی مشهور جهان مانند مسابقات تنیس اوپن استرالیا و مسابقه قایق بادبانی سیدنی به هوبارت است.اگر به دنبال تفریحات استرالیایی هستید، فرهنگ بومی در کوئینزلند را با مسابقه شترها جشن بگیرید یا برای تماشای مسابقه در بستر خشک رودخانه، برای دیدن جشنواره «هنلی روی تاد رگاتا» به آلیس اسپرینگز بروید.

    فرهنگ سفر برای مردمان استرالیا

    فرهنگ سفر برای مردمان استرالیا

    ناهمگونی فرهنگ و این واقعیت که آنها در یک قاره جزیره ای وسیع زندگی می‌کنند، باعث شده است تا استرالیایی‌ها سفر را بخشی ضروری از زندگی خود بدانند. برای استرالیایی‌ها معمول است که در حین کار یا تحصیل، چند سال در سایر نقاط جهان زندگی کنند. بنابراین، سفر یک انگیزه فرهنگی رایج در استرالیا است.

    با در نظر گرفتن همه چیز، استرالیا مکانی دلپذیر برای مردم سایر نقاط جهان است. تعداد زیادی از مهاجرانی که در این قاره زندگی می‌کنند، این امکان را دارند طبیعت مهمان نواز جامعه و فرهنگ استرالیا را در آغوش بگیرند. به عنوان یک مهاجری که برای تحصیل به استرالیا پرواز می‌کند، در کمترین زمان به جامعه استرالیا عادت خواهید کرد.

    مناطق دورافتاده استرالیا، مجموعه‌ای از مناظر مختلف، شگفتی‌های طبیعی بی‌شمار و ارتباطات عمیق با فرهنگ و جوامع بومی را نشان می‌دهد. از آنجایی که حس ماجراجویی و عشق به فضای باز، سبک زندگی استرالیایی را نشان می‌دهد، بسیاری از استرالیایی‌ها در خارج از شهرها از هوای تازه و آسمان شب لذت بسیار می‌برند. در میان رشته‌های مک ‌دانل در قلمرو شمالی و رشته‌ کوه‌های باستانی پیاده ‌روی کنید تا متوجه شوید چرا این منطقه برای مردمان استرالیا بسیار حیاتی است.

    کلام آخر

    استرالیا کشوری فوق العاده متنوع است، به طوریکه فرهنگ‌ها و جوامع شگفت انگیز بسیاری را در خود جای داده است. اما چیزی واقعاً در این قاره منحصر به ‌فرد است و همه مردم را در این قاره به هم پیوند می‌دهد، روحیه دوستانه و شاد بودن در زندگی است. از نگرش آرام گرفته تا عشق جدی به طبیعت و ورزش، در فرهنگ مردم استرالیا می‌توان امید به زندگی را جستجو کرد. پس اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، با تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول آشنایی کامل با فرهنگ مردم استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت