پرستارها حتما این ویدیو رو ببینند

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    ادامه تحصیل پرستاری در کانادا

    کلیاتی درباره ادامه تحصیل پرستاری در کانادا

    سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کانادا به پرستاران دارای مجوز وابسته است. زیرا این پرستاران هستند که بیش از پزشکان با بیماران در ارتباطند. آنها باید در سطوح مختلف از جمله نیازهای جسمی، روحی و اجتماعی با بیماران سروکار داشته باشند. پرستاران می توانند در محیط‌های مختلفی مانند کلینیک‌ها، خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها، مراکز توانبخشی، مراکز تحقیقاتی، کار درمانی و... فعالیت کنند. در این مقاله، ما به بررسی ادامه تحصیل در کانادا و در رشته‌ی پرستاری  خواهیم پرداخت.

    متقضیان عزیز توجه داشته باشید که شما با داشتن 1 سال سابقه کاری (حداقل) و همچنین داشتن پروانه کار از نظام پرستاری و سن ترجیحا زیر 30 سال (نهایت 32 سال) می‌توانید برای ادامه تحصیل رشته پرستاری در کانادا به راحتی اقدام نمایید؛ برای اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره رایگان و یا به جریان انداختن هرچه سریع‌تر پرونده تحصیل در کانادا با ما تماس بگیرید: 02171400111

    در حال حاضر، تقاضای مداوم برای پرستاران دارای مجوز در بخش بهداشت کانادا وجود دارد. کمبود پرستاران دارای مجوز، تعداد و فرصت های شغلی مناسبی را برای این رشته به وجود آورده است. علاوه بر آن ، پرستاران می‌توانند برای ارتقا موقعیت خود و کشف فرصت‌های جدید، آموزش‌های بیشتری را دنبال کنند. به عبارتی پس از اتمام تحصیلات و انجام ثبت‌نام از میان پرستاران دارای مجوز، چندین فرصت شغلی در عرصه‌های مختلف مراکز درمانی به فارغ‌التحصیلان پیشنهاد می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال ادامه تحصیل در رشته پرستاری هستید، حتماً کانادا را به دلایل و مزایای بسیار از جمله سطح بالای سیستم آموزش پرستاری و همچنین فرصت‌های گسترده شغلی که برای پرستاران دارای مجوز وجود دارد در نظر بگیرید. ادامه تحصیل پرستاری در کانادا می‌تواند به سرعت شما را به آرزوهایتان برساند. 

    بسیاری از دانشگاه‌های کانادا دوره پرستاری را به دانشجویان محلی و بین‌المللی ارائه می‌دهند که برخی از این دانشگاه‌ها خصوصی و برخی دیگر دولتی هستند. دانشگاه‌های بخش دولتی شهریه کمتری دریافت می‌کنند. در ادامه درباره شرایط کامل ادامه تحصیل رشته پرستاری در کانادا صحبت خواهیم نمود.

    شرایط تحصیل رشته پرستاری در کانادا

    شرایط تحصیل پرستاری در کانادا

    فارغ از اینکه شما کدام دانشگاه یا استان را در کانادا انتخاب می‌کنید، برای ادامه تحصیل پرستاری در کانادا، به یکسری شرایط و مدارک خاصی نیاز دارید. مدارک و شرایط تحصیل پرستاری در کانادا که برخی از آن‌ها با دیگر رشته‌های تحصیلی مشترک است به شرح زیر است:

    • گذرنامه معتبر / ارائه ترجمه مدارک هویتی و دیگر اسناد مورد نیاز

    • ارائه مدارک تمکن مالی برای تحصیل در رشته پرستاری و زندگی در کانادا در مدت زمان تحصیل

    • ارائه مدرک تحصیلی دبیرستان (برای مقطع کارشناسی) با نمرات بالا در دروس ریاضی، شیمی، زیست و انگلیسی

    • ارائه مدرک کارشناسی (برای ادامه تحصیل رشته پرستاری) با معدل بالای 14 الی 15.5 بسته به دانشگاه مورد نظر

    • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره مورد قبول (آیلتس حداقل 6.5، تافل حداقل 88 و یا PTE حداقل 59)

    • برای اخد مدرک "دیپلم پرستاری" شرایط معدل و زبان با اختلاف کمی راحت‌تر است.

    همچنین برخی از دانشکده های پرستاری در کانادا از شما گواهینامه CPR و همچنین مجوز کمک های اولیه نیز می‌خواهند و تعدادی از آن ها ممکن است گواهی سو پیشینه کیفری یا سابقه سوءاستفاده از کودک را نیز طلب کنند.

    دوره‌های رشته پرستاری در کانادا

    رشته پرستاری در کانادا

    رشته پرستاری در کانادا در مقاطع دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود. انجمن پرستاران کانادا، که دارای مجوز ملی هستند، پیشنهاد می‌کنند کلیه دانش آموزان در همه استان‌ها به غیر از منطقه یوکان و کبک، مدرک دانشگاهی خود رد تخصص پرستاری را دریافت کنند.

    همانطور که پیش‌تر هم در بخش شرایط صحبت کرده‌ایم، برای ادامه تحصیل پرستاری در کانادا در دوره دیپلم یا کارشناسی، لازم است دانش آموزان متقاضی، دبیرستان خود را با نمرات گرید C در دروس ریاضیات، انگلیسی، شیمی و زیست شناسی به پایان رسانده باشد. همچنین برای ادامه تحصیل پرستاری در کانادا در برنامه دوره کارشناسی ارشد، لازم است که داوطلب دوره کارشناسی خود را با معدل حداقل B+ گذرانده باشد. علاوه بر آن، باید به عنوان یک پرستار دارای مجوز ثبت شده باشند و برای مقطع دکترا، فرد متقاضی باید دوره کارشناسی ارشد خود را با معدل حداقل B+ گذرانده باشد. همچنین، آن‌ها باید به عنوان پرستار دارای مجوز ثبت شوند.

    اما در اینجا جا دارد گفته شود که برای دانش آموزانی که این معیارهای صلاحیت را ندارند، هر ساله دوره پیش پرستاری نیز توسط بسیاری از دانشکده‌های پرستاری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در کانادا برگزار می‌شود. همچنین، برخی از دانشکده‌های پرستاری برنامه‌های تخصصی پیشرفته‌ای مانند پرستاری قلب، پرستاری در مدرسه، پرستاری در اورژانس، پرستاری انکولوژی و پرستاری کودکان ارائه می‌دهند.

    همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، رشته پرستاری در کانادا در مقاطع دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه شده که در هر مقطع تحصیلی دوره‌های مختلفی در تخصص پرستاری ارائه شده که مدت زمان هرکدام به شرح زیر است:

    • دوره دیپلم پرستاری عملی: 2 سال
    • دیپلم پرستاری روانپزشکی: 2 سال
    • دوره لیسانس BN پرستاری: 2 سال
    • دوره لیسانس علوم پرستاری [BSN]: 3 تا 4 سال
    • گواهی فارغ التحصیلی در تمرین پیشرفته پرستاری مراقبت های بالینی و بحرانی: 1 سال
    • گواهی فارغ التحصیلی کالج انتاریو در مراقبت از وضعیت حاد برای پرستاران تحصیل کرده بین المللی: 1 سال
    • دوره پرستاری تخصصی با مهارت بالا [BSc]: 2 سال
    • دوره کارشناسی ارشد پرستاری [MN]: 2 سال
    • دوره کارشناسی ارشد علوم پرستاری [MSN]: 2 سال
    • کارشناسی ارشد در جراحی تجربی: 2 سال
    • کارشناسی ارشد بهداشت عمومی در پرستاری: 2 سال
    • سایر رشته‌های فرعی کارسناسی ارشد در پرستاری: 2 سال
    • دکترای پرستاری [PHD]: 5 سال

    شرایط اشتغال و اخذ مجوز پرستاری در کانادا

    شرایط پرستاری در کانادا

    برای تبدیل شدن به یک پرستار ثبت شده در کانادا، باید به نهاد صدور پروانه پرستاری استان خود مراجعه کنید. روند دریافت پروانه پرستاری در کانادا با توجه به استانها و مناطق مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در انتاریو، شما باید در کالج پرستاران انتاریو ثبت نام نموده و امتحان آنلاین پرستاری را با موفقیت بگذرانید.

    دیگر شرایط پرستاری در کانادا، گذراندن امتحان مجوز شورای ملی (NCLEX) است. استان‌ها و مناطق مختلف، شرایط متفاوتی برای این آزمون دارند. شما باید با دقت تمام اطلاعات را از وب سایتهای رسمی سازمانهای نظارتی مطالعه کنید. همچنین، هزینه ثبت نام و امتحان با توجه به استان‌ها و مناطق مختلف نیز متفاوت است.

    بطور عمومی عناوین شغلی اصلی پرستاران در کانادا عینا مشابه با عناوین دوره‌های  درسی آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

    • دوره دیپلم پرستاری عملی
    • دیپلم پرستاری روانپزشکی
    • دوره لیسانس BN پرستاری
    • دوره لیسانس علوم پرستاری

    که با دریافت مجوز و پروانه پزشکی در دوره‌های بالا به شما عنوان Registered Nurse (RN) و به عنوان پرستار روانپزشکی RPN (Registered Psychiatric Nurse) تعلق می‌گیرد.

    • گواهی فارغ التحصیلی در تمرین پیشرفته پرستاری مراقبت های بالینی و بحرانی
    • گواهی فارغ التحصیلی کالج انتاریو در مراقبت از وضعیت حاد برای پرستاران تحصیل کرده بین المللی Licensed Practical Nurse (LPN)
    • دوره پرستاری تخصصی با مهارت بالا [BSc]
    • دوره کارشناسی ارشد پرستاری [MN]
    • دوره کارشناسی ارشد علوم پرستاری [MSN]
    • دکترای پرستاری [PHD]

    میزان دستمزد پرستاران ثبت شده و دارای مجوز یعنی افرادی که در هیئت کنترل استانی یا کشوری ثبت نام کرده اند (و یا آزمون کبک یا امتحان پرستاری کانادا را گذرانده اند)، پرستاران روانپزشکی ثبت شده (کسانی که مشاوره حمایتی، برنامه‌ریزی در زمینه مهارت‌های زندگی و مراقبت پرستاری در مراکز روانپزشکی به بیماران ارائه می‌دهند) و پرستاران دارای مجوز عملی (کسانی که تحت نظارت پرستاران ثبت شده، پزشکان یا سایر اعضای تیم مراقبت های بهداشتی کار می کنند) سالیانه از 48 هزار تا 96 هزار دلار بوده که بستگی به سطح مسئولیت‌ها، تحصیلات، میزان تخصص، سابقه کار و موقعیت مکانی آن‌ها از نظر شهری/استانی یا محیط کار آن‌ها دارد. این درآمد به ویژه برای دارندگان دکترای پرستاری در بسیاری موارد و سکشن‌های پزشکی در موقعیت‌های مختلف حتی می‌تواند اندازه یک پزشک متخصص یا حتی بیشتر هم بشود.

    هزینه ادامه تحصیل پرستاری کانادا

    هزینه ادامه تحصیل پرستاری کانادا

    همانطور که قبلاً ذکر شد، مدارس و دانشگاه های مختلف شهریه های متفاوتی دریافت می کنند. به علاوه، هزینه ادامه تحصیل پرستاری در کانادا بستگی به استان یا منطقه انتخابی و سطح برنامه مورد نظر شما دارد. همچنین هزینه های زندگی با توجه به استانداردهای زندگی شما به آن اضافه می‌شود. با این حال، یک تخمین تقریبی از شهریه تحصیل پرستاری در کانادا حدود 25 هزار دلار در سال برای دوره کارشناسی و 18 هزار دلار در سال برای کارشناسی ارشد و مبلغی در حدود 11 هزار دلار در سال برای PHD است.

    همچنین لازم است که بدانید پذیرش در یک دانشکده پرستاری کانادا، لزوماً به معنای دریافت اقامت در آن دانشگاه نیست. با این حال، دانشگاه‌ها در یافتن یک محل زندگی مناسب در داخل یا خارج از محوطه دانشگاه به شما کمک می‌کنند. هزینه زندگی روزانه خارج از دانشگاه بسته به مکانی که در آن زندگی می‌کنید خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا هزینه‌ایی بین 4 تا 8 هزار دلار در سال را خواهد داشت و همچنین متوسط هزینه اجاره یک خانه استودیویی 850 دلار درماه و متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان تک خوابه در کانادا حدود ماهیانه 1050 دلار می‌باشد. همچنین هزینه زندگی مایتاج یک شخص در کانادا بطور متوسط 1200 دلار در ماه و گاها بسیار کمتر بسته به شیوه زندگی روزمره فرد می‌باشد.

    بورسیه پرستاری کانادا

    بورسیه پرستاری کانادا

    حرفه پرستاری در حال حاضر جزء حرفه‌های در حال رشد از نظر افزایش اشتغال‌زایی در کانادا می‌باشد. بورسیه پرستاری کانادا به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود تا آن‌ها به راحتی بتوانند در رشته دلخواه خود تحصیل کنند. برای سال تحصیلی میلادی جاری بیش از 225 بورسیه مختلف برای رشته پرستاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی متنوع کانادا، برای مقاطع تحصیلی متنوع در این رشته و همچنین از نظر نوع بورسیه (فول فاند یا کمک هزینه و همچنین نوع دولتی، غیر دولتی و نوع بورسیه خاص ارائه شده از سمت دانشگاه مورد نظر) ارائه گردیده است. برخی از این بورسیه‌ها فول فاند بوده که کلیه هزینه‌های تحصیلی دانشجو را پوشش داده و برخی دیگر صرفا بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند که این کمک هزینه‌ها دارای تنوعی از 500 دلار به ازای هر ترم تا حتی بیش از 10 یا 13 هزار دلار در هر ترم می‌باشد.

    بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا برای پرستاری

    بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا برای پرستاری

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری از نظر کیفیت نظام آموزشی، رتبه و اعتبار و همچنین در عین حال مناسب برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی عبارتند از:

    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه مک‌گیل
    • دانشگاه آلبرتا
    • دانشگاه اتاوا
    • دانشگاه مک‌ مستر
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه کوئینز در کینگستون
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • موسسه تکنولوژی و آموزش پیشرفته هامبر
    • دانشگاه وسترن

    همچنین بهترین کالج‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری از نظر کیفیت نظام آموزشی، رتبه و اعتبار و همچنین در عین حال مناسب برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی عبارتند از:

    • کالج سنتنیال
    • کالج نورکوئست
    • کالج سنت لاورنس
    • کالج فن‌شاو
    • کالج کاموسان
    • کالج جورجیان
    • کالج کانستوگا
    • کالج نورثن لایتز
    • کالج لانگارا
    • کالج دورهام
    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول ادامه تحصیل پرستاری در کانادا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (16 پاسخ)
    2023-10-07

    من پرستاری دانشگاه اصفهان روزانه قبول شدم و با رتبه ۱۶۰۰ ..خواستم بدونم میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم و ترم هارا در کانادا ادامه بدم؟

    2023-10-08

    سلام. خیر ولی اگه ده سه ترم اول هستین میتونین برای کارشناسی در کانادا از ابتدا اقدام کنین و در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-08-04

    سلام وقت بخیر .دانشجوی پرستاری ازاد کرج در مقطع لیسانس با معدل 18 و ایلس 6/5 و تجربه 2سال کارشناسی زخم و استومی هستم .ایا شرایط اینو دارم که بورسیه تحصیلی فول برای ارشد پرستاری کانادا قبل از اعزام به سربازی شوم یا خیر؟

    2023-08-07

    سلام. شانس برای بورسیه دارید اما باید شرایطتون بیشتر بررسی شه و نمره زبان هم برای بورسیه بهتره بالای 7 باشه و در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-04-20

    سلام وقت بخیر ببخشید من کارشناسی پرستاری دارم با 3 سال سابقه کار میخواستم بدونم درصورتی که برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد اقدام کنم برای کانادا چه زمانی باید ازمون RN رو بدم ؟؟ بلافاصله بعد از پذیرش گرفتن و ورود به دانشگاه یا حین تخصیل در کانادا یا بعد از تموم شدن ارشد در کانادا و قبل از ورود به کار؟؟

    2023-04-24

    سلام. برای پاسخ به سوالاتتون با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2022-12-02

    سلام. من کارشناس پرستاری هستم ۲۸ساله. با ۳سال سابقه کار و معدل ۱۵.۵ و آیلتس ۶.۵ که خواستار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا هستم. آیا امکان گرفتن کمک هزینه تحصیلی در هر شهری که بخوام هست؟؟ یا فقط شهری که کارشناسان شما برام پیدا کنند؟؟

    2022-12-03

    سلام. عموما شانس پایه برای پذیرش دارید اما بسته به دانشگاه و یک سری فاکتورهای دیگه همچنان امکانش هست و اگه تماس بگیرید کارشناسان بهتر راهنماییتون می‌کنند: 02171400111

    2022-10-28

    سلام وقت بخیر من تازه کارشناسی پرستاری رو تموم کردم با معدل ۱۷ و ۲۳ سال دارم و هنوز سابقه کار ندارم میخواستم بدونم اگه دو سال طرح رو بگذرونم و همزمان ارشد پرستاری بگیرم، میتونم بعدش برای دکترای پرستاری از کانادا فول فاند بگیرم؟ اگه میشه مدت زمان تحصیلش اونجا چند سال میشه و آیا میتونم همزمان به عنوان پرستار اونجا کار کنم؟

    2022-11-02

    تماس بگیرید تا کامل راهنماییتون کنن کارشناسان: 02171400111

    2022-09-10

    سلام من تازه کارشناسی پرستاری را با معدل ۱۶.۶۷تموم کردم.۲۳سال دارم.هنوز سابقه کار و طرح ندارم.میخواستم بدونم اگر در این دوسال بتونم ایلتس با نمره۷ بگیرم و دوسال سابقه کار...ایا امکان فول فاند برای ارشد دارم؟

    2022-09-11

    سلام. بله شانس خوبی میتونین داشته باشین

    2022-09-02

    من کارشناسی پرستاری با معدل 17ازدانشگاه آزاد درسال 1399 دارم ودارای یکسال سابقه کار بصورت قراردادی میباشم میخواستم برای دوره کارشناسی ارشد دریکی از دانشگاههای کاندا اقدام کنم البته هدفم این است که پس ازگرفتن مدرک کانادا دراونجا مشغول بکار بشوم چند سال پیش امتحان آیلتس دادم ونمره ام 5/5 شد برای گرفتن پذیرش نیاز به چه مدارکی برای اپلای کردن است وهزینه تحصیل چقدراست درضمن 31سال دارم وهم اکنون نیز دارم دررشته حسابداری تحصیل میکنم

    2022-09-03

    سلام. آیلتس حداقل 6.5 لازم دارید و اینکه گپ تحصیلی نداشته باشید. درباره هزینه هم تماس بگیرید تا هزینه قرارداد خدمتتون عرض بشه که شامل کلیه مراحل اپلای و ویزا و... میشه: 02171400111

    2022-08-29

    با سلام من کارشناس پرستاری با ۱۰ سال سابقه و معدل ۱۶ هستم میخواستم ببینم برای پرستاری کانادا رشته های با کاندیشنال هم هست یا حتما باید مدرک زبان داشته باشیم؟

    2022-08-30

    سلام. برای کانادا کاندیشنال بسیار ریسک دارد و بخاطر نیم یا یک نمره این ریسکو توصیه می کنیم که انجام ندید و مدرک با نمره مورد قبول اخذ نمایید.

    2022-08-23

    سلام کارشناس پرستاری دوسال سابقه کار در ایران ایلتس ششو نیم چقدر امکان گرفتن فول فاند در برای ارشد در کشور استرالیا یا کانادا داره؟و اینکه اگه فاند باشم به این معناست که مدرک لیسانس رو قبول کردن و نیاز به تطبیق واحد نیس درسته؟

    2022-08-24

    سلام. بله امکان فاند گرفتن هست و خیر نیازی به تطبیق واحد نبوده و مدرک شما تماما مقبول هست.

    2022-07-30

    سلام من ۴۱ ساله هستم ، سابقه کار پرستاری در ایران و سابقه پرستاری در سوئد را دارم. الان در سوئد زندگی می کنم، تافل ۱۰۵ دارم و تمایل دارم در دوره فوق لیسانس پرستاری کانادا انتاریو ادامه تحصیل بدهم آیا شما می توانید من را کمک کنید ؟

    2022-08-09

    سلام. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنن: 02171400111

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت