مقدمه مهاجرت به ایتالیا

کشور ایتالیا بعنوان مرکز تاریخ و تمدن و قلب گردشگری قاره اروپا، دارای هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا از لحاظ میزان تولید ناخالصی می‌باشد. زیبایی‌های بی کران این کشور، جغرافیا و طبیعت بکر، تاریخ و تمدن بسیار غنی و با قدمت، اقتصاد قوی و نظام آموزشی پیشرفته، همه ساله افراد زیادی را برای مهاجرت تحصیلی ، اشتغال و زندگی در این کشور بسوی خود جذب می‌نماید و بسیاری هم در صنعت توریسم و گردشگری موفق و پر رونق می‌باشد. ایتالیا مشهور به کشور چکمه‌ایی بدلیل شکل نقشه جغرافیایی آن، در بخش اروپای جنوبی و دریای مدیترانه واقع شده است و شبه جزیره ایتالیا و جزایر سیسیل و ساردنی، این کشور را تشکیل می‌دهند.

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    مهاجرت به ایتالیا

    ایتالیا، مشهور به کشور چکمه‌ای به دلیل شکل آن در نقشه، کشوری در دل اروپا و جزء برترین مقاصد توریستی و همچنین مهاجرتی در این قاره و جهان می‌باشد. پایتخت ایتالیا شهر رم بوده و از جمله شهرهای مهم دیگر آن می‌توان به فلورانس، ونیز، میلان، ناپل و... اشاره نمود که کلیه این شهرها از جمله توریستی‌ترین شهرهای جهان و قدرتمند در زمینه‌ها اقتصادی و صنعتی و محبوب برای مهاجرت به حساب می‌آیند. همچنین رم، میلان و ناپل به ترتیب پرجمعیت ترین شهرهای ایتالیا بشمار می‌آیند.

    واحد پول ایتالیا یورو می‌باشد و جمعیت آن 60 میلیون و 400 هزار نفر بوده که آن را در رتبه 5 از نظر جمعیت در کشورهای اروپایی و رتبه 23 در کل جهان قرار می‌دهد. ایتالیا دارای مساحت 301.230 کیلومتر مربع می‌باشد. زبان رسمی این کشور ایتالیایی و دین رسمی در ایتالیا با آمار 93.9 درصد مسیحیت می‌باشد.

    طبق آخرین برآورد، تعداد 5047028 نفر اتباع خارجی در ایتالیا اقامت دارند که بیشتر در بخش‌های شمالی و مرکزی این کشور متمرکز هستند. ایتالیا دو قلمرو مستقل واتیکان و سان مارینو را در خود جای داده است در حالی که بخش کوچکی از این کشور در خاک کشور سوئیس قرار دارد.

    تاریخچه مهاجرت به ایتالیا

    تاریخچه مهاجرت به ایتالیا

    اوج شروع مهاجرت به ایتالیا، از زمان "وحدت ایتالیا" در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 شروع گردید و در طی یک سده، تغییرات اساسی را در ایتالیا رقم زد. در بازه زمانی بین سال‌های 1861 و 1985، چندین میلیون نفر به ایتالیا مهاجرت کرده‌اند که از سال‌ها 1875 تا 1928 تعداد 3.8 میلیون و از 1929 تا 1975 تعداد 2 میلیون مهاجر را تشکیل می‌دهند.

    همچنین در سده اخیر، تعداد مهاجران اسکان داده شده در ایتالیا از میزان 1.341.000 نفر در سال 2002 به بیش از 5.250.000 نفر تا پایان سال 2020 رسیده است. بیشترین مهاجران ایتالیا از کشورها رومانی، آلبانی، مراکش، چین، اوکراین، فیلیپین، هند، مصر، بنگلادش و پاکستان هستند.

    البته تعداد افراد مهاجر کننده از ایتالیا در طول سده قبل نیز زیاد بوده که عموما مقصدشان کشور آمریکا بوده است. به طوری که تنها در بین سال‌های 1880 تا 1920 میلادی، 5 میلیون نفر از ایتالیا به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

    ساختار اقتصادی ایتالیا

    اقتصاد ایتالیا سیستم ادغام شده‌ایی مبتنی بر محور بازار آزاد و سرمایه‌داری می‌باشد و رتبه هشتم بزرگترین اقتصاد جهان و رتبه سوم در اروپا را از نظر تولید ناخالصی سالانه را دارد. تا جایی که موقعیت این کشور را از نظر کیفیت زندگی طبق نظرسنجی سال 2005 در رتبه هشتم و رتبه بیست و ششم در شاخص توسعه انسانی قرار داده است و سالانه بسیاری از مردم از سرتاسر جهان را برای مهاجرت کاری به خود جذب می‌نماید.

    برترین صنایع اقتصادی ایتالیا عبارتند از: فلزکاری، صنعت خودرو و ماشین‌آلات، شیمی و پتروشیمی، وسایل نقلیه بویژه قطار، کشتی‌‌سازی و هواپیما سازی، نساجی و تولید البسه، تولید خوراکی و نوشیدنی، تولید انرژی الکتریکی و انرژی پاک، تسلیحات نظامی و اتمی و صنعت توریسم و گردشگری.

    ایتالیا در زمینه مواد غذایی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان گندم، ذرت، برنج، چغندر، سبزی و میوه (بویژه هلو،گلابی،کیوی،گوجه فرنگی) و گوشت گاو، خوک و گوسفند می‌باشد.

    چندی از برترین برندهای لباس و تولید البسه در جهان، ایتالیایی هستند و جهانیان شهر میلان را پایتخت مد و فشن می‌نامند.

    به طور عمومی، نواحی شمالی کشور ایتالیا بیشتر زمینه اقتصادی در حوزه‌های صنعتی را دارد و کلان‌شهرها و سازه‌ها پیشرفته را در خود جای داده است اما بخش‌های جنوبی آن بیشتر زمینه سنتی مزرعه‌داری و کشاورزی را دارد که در کنار طبیعت بکر آن، علاوه بر موفقیت در صنایع غذایی، شهرها و جزایر جنوبی این کشور را تبدیل به بهترین جاذبه‌های توریست و بهترین گزینه برای سپری کردن تعطیلات برای گردشگران بویژه برای شخصیت‌ها برجسته و مشاهیر در سرتاسر دنیا نموده است.

    دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی ایتالیا

    دانشگاه ها و سیستم های آموزشی ایتالیا

    ایتالیا دارای نظام آموزشی قوی در سطح دانشگاهی و ماقبل دانشگاه می‌باشد. این کشور دارای سیستم آموزش رایگان و اجباری از 6 سالگی تا 16 سالگی بوده و نظام آموزشی کشور در کل به 3 دوره تحصیلات اولیه، تحصیلات ثانویه و تحصیلات عالی یا همان دانشگاه تقسیم می‌شود.

    تحصیلات اولیه این کشور 8 سال است که شامل 3 سال مهدکودک و 5 سال دبستان می‌گردد. در دوره دبستان، علومی با سطح ابتدایی در دروس زبان ایتالیایی، انگلیسی، تاریخ، جغرافیا، ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی تدریس می‌شود.

    تحصیلات ثانویه نیز 8 سال است که 3 سال دوره راهنمایی و 5 سال دبیرستان را شامل می‌گردد. در دوره راهنمایی، همان دروس دبستان و چند درس دیگر در سطح بالاتر تدریس شده و در دوره دبیرستان، دروس تخصصی آموزش داده می‌شود که دانش‌آموزان را برای انتخاب رشته دلخواه و ورود به دانشگاه آماده می‌نماید. در مجموع تحصیلات اولیه و ثانویه از 3 سالگی تا 19 سالگی را شامل می‌گردد. پس از گذراندن دوران دبیرستان، شما می‌توانید وارد دانشگاه شوید.

    دانشگاه‌های ایتالیا بسیار دارای اعتبار و سیستم آموزشی با کیفیتی بوده بطوریکه چندی از دانشگاه‌های مشهور این کشور در لیست برترین دانشگاه های جهان با رتبه زیر 200 و در برخی رشته‌های تحصیلی خاص در برخی دانشگاه‌ها دارای رتبه‌های زیر 50 در کل جهان هستند. همچنین از نظر قدمت، دانشگاه‌های این کشور جزء با قدمت ترین دانشگاه‌های است. برای مثال قدمت دانشگاه بولونیا و پادووا بترتیب به سال‌های 1088 و 1222 میلادی برمی‌گردند. اکثر دانشگاه‌های این کشور دولتی بوده و تحصیل در دانشگاه‌های دولتی برای خود مردم ایتالیا رایگان است. همچنین تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های دولتی ارزان است و شهریه‌ها از 900 یورو در سال شروع می‌گردد که این مبلغ تا 4000 یورو برای دانشگاه‌ها برتر ایتالیا هم می‌رسد. همچنین هزینه دانشگاه‌ها خصوصی در این کشور بین 6000 تا 20000 یورو در سال می‌باشد.

    خدمات درمانی و رفاهی ایتالیا

    ایتالیا دارای یک سیستم قدرتمند سراسری در زمینه خدمات درمانی و رفاهی می‌باشد که در سال جاری بودجه مربوط به خدمات درمانی و رفاهی را 28.2 درصد افزایش داده در حالی که این رقم برای کشورهای دیگر عضو سازمان رفاه بین المللی OECD، بیست درصد بوده است. سامانه رفاه اجتماعی ایتالیا بطور عمومی خدمات درمانی و مراقبت‌های بهداشتی، حقوق و مزایا بازنشستگی، تأمین مسکن و حقوق و مزایا متنوعی را برای دانشجویان، افراد شاغل و حتی غیرشاغل را شامل می‌گردد. همچنین خدمات درمانی و پزشکی بطور عمومی در این کشور رایگان است. از طرفی در 2021 بودجه مربوط به تسهیلات بازنشستگی در ایتالیا 16.8 درصد نیز افزایش یافت که بیشتر افراد سالمند، بازنشسته، ناتوان و معلول، مبتلا به بیماری و آسیب دیده در حین کار را پوشش می‌دهد.

    وضعیت سیاسی و اجتماعی ایتالیا

    ساختار سیاسی ایتالیا، با منحل شدن سیستم پادشاهی توسط رفراندومی سراسری در تاریخ 2 ژوئن 1942 به شکل نظام جمهوری پارلمانی درآمده که پارلمان این کشور دارای مجلس نمایندگان و مجلس سنا می‌باشد. کلیه نمایندگان مجلس از طریق رای مستقیم شهروندان منتخب می‌گردند. نمایندگان سنا نیز توسط نمایندگان منطقه‌ایی انتخاب می‌شوند که خود نمایندگان منطقه‌ایی نیز توسط مردم انتخاب می‌شوند.

    رئیس جمهور ایتالیا در حال حاضر سرجیو ماتارلا از سال 2015 می‌باشد. دوران ریاست جمهوری در این کشور 7 ساله بوده که توسط مجمع کل ملی و توسط اعضای پارلمانی اصلی و پارلمانی محلی انتخاب می‌گردد. نخست وزیر نیز در این کشور با جذب رأی اعتماد مجلس، توسط رئیس جمهور منتخب و ملزم به تشکیل کابینه دولتی می‌گردد. ریاست جمهوری در ایتالیا بیشتر نقش تشریفاتی دارد و نخست وزیر در این کشور از قدرت اجرایی بالایی برخوردار است. مردم ایتالیا از نظام سیاسیِ دموکرات و کارآمدی بهره‌مند هستند که آن‌ها را از نظر سیاسی، اجتماعی، رفاه و اقتصاد در زمینه‌ها تحصیلی، اشتغال، خدمات دولتی و اجتماعی، خدمات درمانی، بیمه و تامین مسکن در جایگاه بسیار خوبی قرار می‌دهد.

    جغرافیا و آب و هوای ایتالیا

    ایتالیا در جنوب اروپا واقع گردیده که از طرفی بعنوان بخش غربی اروپا هم در نظر گرفته می‌شود. ایتالیا دارای مرز 29321 کیلومتری بوده که با کشورهای فرانسه، اتریش، سوئیس، اسلوونی، واتیکان و سان مارینو (دو قلمرو داخل ایتالیا) و همچنین دریاهای ایونی، تیرنی و آدریاتیک هم‌مرز می‌باشد.

    مساحت ایتالیا 301.230 کیلومتر مربع بوده که از این مقدار، 294020 کیلومتر مربع خشکی و مابقی را آب‌ها تشکیل داده است. رتبه خاک ایتالیا از نظر وسعت در دنیا 70 بوده و وسعتی حدود یک پنجم ایران را داراست. ایتالیا دارای جزایر بسیار زیبا و متعددی بوده که چندی از این جزایر دارای آتشفشان‌ها زیادی می‌باشند. بیش از 35% از قلمروی این کشور را مناطق کوهستانی تشکیل می‌دهد. از نظر آب و هوا، بخش‌های جنوبی ایتالیا گرم و خشک و بخش‌های شمالی بدلیل مجاورت با رشته کوه‌های آلپ سردسیر می‌باشد و در حالت عمومی، ایتالیا آب و هوایی بین گرم و معتدل مدیترانه‌ای دارد.

    مزیت‌های مهاجرت به ایتالیا

    • استانداردهای بسیار خوب و بالای زندگی

    • امکان زندگی، اشتغال و تحصیل در یکی از بزرگترین قطب‌ها اقتصادی دنیا

    • خدمات رفاهی و اجتماعی بالا و امنیت اجتماعی و شغلی

    • وضعیت عالی نظام تحصیلی و اشتغال، تحصیل رایگان، بیمه درمانی سراسری

    • آب و هوای خوب و نسبتا معتدل و متنوع

    • اخذ ویزای شینگن و امکان سفر و دسترسی راحت به کشورهای حوزه شینگن

    • دارای تمدن و فرهنگ غنی و یکی از توریست‌خیزترین کشورهای دنیا با جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بی‌نظیر

    • پیشرفته از نظر تکنولوژی و صنعتی

    روش‌های مهاجرت به ایتالیا

    روش‌های مهاجرت به ایتالیا

    • مهاجرت تحصیلی

    • مهاجرت کاری

    • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

    • مهاجرت از طریق ازدواج

    • مهاجرت از طریق تولد

    • مهاجرت از طریق خانواده

    • مهاجرت از طریق پناهندگی

    مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

    کشور ایتالیا یکی از بهترین و بصرفه‌ترین کشورها برای تحصیل می‌باشد. چرا که علاوه بر کیفیت بالای نظام آموزشی در این کشور، بدلیل دولتی بودن اکثر دانشگاه‌ها هزینه تحصیل ارزان و مقرون به صرفه است. شهریه دانشگاه‌ها دولتی این کشور بطور میانگین از سالیانه 900 یورو یعنی کمتر از 90 یورو در ماه شروع می‌گردد که این رقم بطور میانگین است؛ وگرنه برای مثال در دانشگاه پلازا در مقطع کارشناسی شهریه از 356 یورو در سال شروع می‌شود و یا در دانشگاه پالرمو برای مقطع کارشناسی ارشد شهریه از 156 یورو در سال شروع می‌شود. پس اگرچه تحصیلات دانشگاهی صرفا برای خود مردم ایتالیا رایگان است اما برای یک دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های ارزان و در عین حال معتبر، از نظر میزان شهریه فرق چندانی با تحصیل رایگان ندارد. حال بسته به انتخاب دانشگاه‌های برتر دیگر ممکن است این شهریه تا 4000 یورو در سال هم برسد (دانشگاه‌های دولتی) و این هزینه‌ها برای دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی بیشتر از این میزان هم می‌گردد.

    تحصیل در رشته‌های مهندسی، سلامت و پزشکی، بیزینس و تجارت، تدریس، هنر و طراحی، تکنولوژی و علوم مرتبط با آن، مطالعات اجتماعی، جامعه شناسی و علوم انسانی در ایتالیا بسیار محبوب و پرمتقاضی‌تر هم از نظر تحصیلی و هم اشتغال می‌باشند. همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های اقتصاد، مطالعات فرهنگی و منطقه‌ایی، معماری، روابط بین‌المللی، طراحی مُد و فشن و مدیریت کسب و کار گزینه‌ها بسیار عالی هستند.

    آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ایتالیا به نسبت به سایر کشورها پر متقاضی برای تحصیل مانند آلمان، انگلیس و غیره آسان‌تر می‌باشد. ارائه دروس در ایتالیا به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی هستند، در نتیجه اگر شما برنامه‌های ارائه دروس به انگلیسی را انتخاب نمائید، برای تحصیل در ایتالیا به یادگیری زبان ایتالیایی نیازی ندارید و فقط ارائه دادن مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس کافی است. اما مسلما برای زندگی راحت‌تر و تعامل اجتماعی بهتر در طول دوره تحصیل و زندگی خود در ایتالیا بهتر است که زبان ایتالیایی را یاد بگیرید و یا حداقل به آن آشنایی داشته باشید. اگر هم که متقاضی برنامه‌های تحصیلی ارائه شده به زبان ایتالیایی هستید، ملزم به داشتن مدرک زبان ایتالیایی B2 خواهید بود. شما در حین تحصیل در ایتالیا، اجازه کار تا سقف 20 ساعت در هفته را خواهید داشت که علاوه بر کمک هزینه برای زندگی، برای شما از ابتدای دوران تحصیل، تجربه کاری برای ورود به دنیای اشتغال پس از اتمام تحصیل را به ارمغان می‌آورد.

    مهاجرت کاری به ایتالیا

    مهاجرت کاری به ایتالیا

    از دیگر روش‌ها مهاجرت به ایتالیا، مهاجرت کاری و اشتغال در این کشور می‌باشد. ایتالیا ساختار اقتصادی قوی، پیشرفته و گسترده‌ایی دارد و به عنوان کشوری توسعه‌یافته، همچنان در حال توسعه‌های روز افزون است و بنابراین می‌تواند یک گزینه بسیار خوب برای مهاجرت از طریق کار باشد. مطابق با آخرین آمار، نرخ بیکاری در ایتالیا 7.8 درصد می‌باشد که با توجه به زیرساخت کلی اقتصادی این کشور، می‌توان اطمینان داشت که هر شخص با مدرک تحصیلی در یک رشته پر متقاضی و داشتن صلاحیت کافی در زمینه دانش، تجربه کاری و اجتماعی و سازگاری با بازار کار و فرهنگ ایتالیا، از نظر شغلی در ایتالیا موفق خواهد بود.

    هرچند که این نرخ بیکاری در چند سال اخیر بوجود آمده اما این را هم در نظر داشته باشید که بخش نسبتا قابل توجهی از اقتصاد ایتالیا از صنعت گردشگری تامین می‌شود که این مساله بدلیل همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2020، برای مدت قابل توجی با معضل رو به رو شده بود. البته سر همین مسئله‌ی نرخ بیکاری، به دلیل جنبه‌ بالای رقابتی بودن برای یافتن شغل در ایتالیا بویژه برای کارجویان خارج از اتحادیه اروپا، پیدا کردن شغل مد نظرتان کمی سخت‌تر است که حتما این مورد را مد نظر داشته باشید.

    مهاجرت کاری به ایتالیا عموما از طریق پیشنهاد شغلی یا Job Offer بوده، یعنی شما علاوه بر داشتن شرایط بدیهی مانند مدرک تحصیلی، تمکن مالی، مدرک زبان، هزینه‌های اقامت در ایتالیا و... باید درخواست‌های شغلی مرتبط با رشته یا حرفه خود را به کارفرمایان مختلف ارسال نمائید و در صورت تأیید توسط کارفرما، به شما اجازه کار داده می‌شود و بعد برای ویزای کاری اقدام خواهید نمود و اجازه اقامت و اجازه کار را دریافت می‌نمایید. ویزای ایتالیا معمولا اعتبار 2 ساله را دارد که قابل تمدید تا 5 سال می‌باشد. متوسط حقوق در ایتالیا با در نظر گرفتن مشاغل و مقاطع تحصیلی مختلف، بطور متوسط 17000 تا 29000 یورو در سال و یا 1420 تا 2400 یورو در ماه می‌باشد.

    مهاجرت سرمایه‌گذاری به ایتالیا

    از دیگر روش‌های مهاجرت به ایتالیا و دریافت ویزای ایتالیا، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است که در ایتالیا و اکثر کشورها تحت عنوان ویزا طلایی یا همان Golden Visa شناخته می‌شود. دولت ایتالیا برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کل 4 برنامه در نظر دارد:

    • استارت آپ یا همان کارآفرینی که حداقل مبلغ 500000 یورو را نیاز دارد.

    • سرمایه‌گذاری در یک شرکت ایتالیایی به مبلغ حداقل 1000000 یورو

    • سرمایه‌گذاری به ارزش 1000000 یورو در یک برنامه کمک‌های خیرخواهانه

    • خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ 2000000 یورو

    فقط توجه داشته باشید که مهاجرت و اخذ اقامت ایتالیا از طریق خرید ملک برخلاف بسیاری از شایعات، امکان‌پذیر نمی‌باشد. همچنین برنامه مهاجرتی از طریق تمکن مالی آنچنان در ایتالیا در جریان نمی‌باشد و عموما تنها 6 کشور فرانسه، اسپانیا، پرتغال، یونان، سوئیس و اتریش برنامه سرمایه‌گذاری تمکن مالی را پوشش می‌دهند.

    مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

    از دیگر راه‌های مهاجرت به ایتالیا، ازدواج با یک شخص ایتالیایی می‌باشد. طبق قانون 91 اساسنامه شهروندی ایتالیا مصوبه در سال 1992، هر شخص با ملیت خارجی که با فردی ایتالیایی در ایتالیا ازدواج و زندگی کند، بعد از 3 سال زندگی می‌تواند برای اخذ شهروندی ایتالیا اقدام نماید. همچنین اگر آن‌ها دارای فرزند زیر 18 سال باشند یا فرزندی زیر 18 سال را به سرپرستی قبول نمایند، این مدت زمان چ به نصف یعنی 1 سال و نیم تقلیل خواهد یافت.

    مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد

    مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد

    ایتالیا نیز از جمله کشورهایی است که از قانون اصل خون (Blood Rite) و تولد در خاک کشور پیروی می‌نماید؛ منتهی در ایتالیا این قانون وجود دارد که برای یک کودک متولد شده، در جهت دریافت تابعیت ایتالیا باید حداقل یکی از والدین شهروند ایتالیا باشد، در غیر این صورت یعنی در حالتی که هر دو والد از ملیتی خارجی باشند و در ایتالیا کودک خود را به دنیا آورند، برای گرفتن شهروندی ایتالیا برای آن فرزند باید تا سن 18 سالگی‌اش صبر نمایند و برای اقدام شهروندی فرزندشان باید حداقل 2 سال قبل از رسیدن فرزند به سن 18 سالگی درخواست ارائه دهند.

    مهاجرت به ایتالیا از طریق خانواده

    از دیگر راه‌های مهاجرت به ایتالیا، ویزای خانوادگی است که با نام Reunion Visa یا همان پیوستن خانواده نیز شناخته می‌شود و نام رسمی آن در ایتالیا D-Visa می باشد. در این نوع روش مهاجرت، فردی که دارای اقامت دائم ایتالیا می‌باشد، می‌تواند برای اخذ ویزا برای برخی از اعضای خانواده خود که قصد اقامت بیش از 3 ماه در ایتالیا و در واقع ماندن بطور دائمی در ایتالیا دارند، اقدام نماید. عضو خانواده هر فرد بمحض دریافت ویزا می‌تواند وارد خاک ایتالیا شده و سپس برای اقامت دائم در این کشور اقدام نماید.

    این نوع ویزا شامل موارد زیر می‌گردد:

    • همسر

    • فرزند زیر 18 سال

    • فرزند زیر 18 سال همسر ملزم به رضایت والد دیگر

    • فرزند بالای 18 سال که بدلیل مشکلات جسمانی و سلامت از عهده زندگی خود بر نمی‌آیند.

    • والدین بالای 65 سال که فرزند دیگری در خاک کشورشان برای مراقبت از آن‌ها وجود ندارد.

    پروسه این ویزا از زمان اقدام، بین 3 هفته تا نهایت 2 ماه زمان می‌برد.

    مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

    از آنجا که کشور ایتالیا نیز عضوی از کنوانسیون بین المللی ژنو که مفاد حقوق بین الملل بشر دوستانه در زمینه پناهندگی را تصویب و تعیین نموده بشمار می رود، مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی نیز امکان پذیر است؛ اما مهاجرت از طریق پناهندگی می‌توان گفت که نامناسب‌ترین و پرخطرترین روش‌های مهاجرت می‌باشد. پناهنده شخصی است که بدلیل وجود خطر بویژه خطر جانی برای وی در کشور مبدأ به دلایل مذهبی، سیاسی، اجتماعی و غیره از طرق غیرقانونی به کشور دیگر پناه می‌برد. پس در این حالت شما اجازه اقامت کشور مقصد را ندارید و به گونه‌ایی سربار کشور مقصد هستید. در نتیجه اگر از خطرات زیاد راه‌های قاچاقی برای رسیدن به خاک ایتالیا بگذریم، بر فرض ورود موفقیت‌آمیز، شما باید در کمپ‌ها با شرایطی ناگوار و اسفناک و به طور دسته جمعی با انواع ملیت دیگر زندگی کنید و امکان وجود هر خطری از طرف سایر افراد در کمپ‌های پناهندگی برای شما وجود دارد. همچنین در خیلی موارد درخواست پناهندگی شما بدلیل ازدیاد درخواست‌ها و تشکیل پرونده‌ها غیرقانع کننده و یا انواع تخطی از قوانین پیرامون پناهندگی، رد و ریجکت می‌شود و مجبور به بازگشت به کشور مبدأ خواهید شد.

    • گروه مهاجرتی ادب به دلیل غیرقانونی بودن روش پناهندگی هیچگونه اقدام یا مشاوره‌ایی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

    مهاجرت به ایتالیا و هزینه‌های زندگی

    مهاجرت به ایتالیا و هزینه‌های زندگی

    ایتالیا کشوری است که میانگین حقوق چندان بالایی ندارد و از طرفی هم نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، هزینه‌های زندگی و مایحتاج اولیه اصلا ارزان نمی‌باشد. پس برای مهاجرت بویژه از طریق تحصیلی که از نظر مالی و اختیار اشتغال محدودیت بیشتری نسبت به دیگر روش‌ها دارید، این حقیقت را در نظر داشته باشید.

    در جدول زیر لیست قیمت‌ها برخی از مخارج و مایحتاج‌ها اولیه زندگی در ایتالیا را مشاهده می‌نمائید.

    شرح هزینه

    قیمت به یورو

    مواد غذایی

    یک وعده غذایی ساده شامل نوشیدنی

    € 15

    غذا فست فودی

    € 8

    1 کیلو سینه مرغ

    € 8.87

    1 لیتر شیر چربی دار

     1.19€

    12 عدد تخم مرغ

    2.87€

    1 کیلو گوجه فرنگی

    € 2.40

    1 کیلو پنیر محلی

    € 12.53

    یک کیلو سیب

    € 1.89

    یک کیلو سیب زمینی

    € 1.29

    نوشابه 2 لیتری

    € 1.94

    یک قرص نان 500 گرمی

    € 1.63

    ملک، خانه و امکانات آن

    1 ماه اجاره خانه 3 خوابه در محله گران

    € 1280

    1 ماه اجاره خانه 3 خوابه در محله معمولی

    905€

    هزینه برق و گاز و وسایل حرارتی و... برای 2 نفر در خانه 85 متری

    118€

    1 ماه اجاره خانه 1 خوابه در محله گران

    € 650

    1 ماه اجاره خانه 1 خوابه در محله معمولی

    € 500

    هزینه برق و گاز و وسایل حرارتی و... برای 1 نفر در خانه 45 متری

    € 175

    اینترنت ماهانه با سرعت 8 مگابایت بر ثانیه

    € 28

    تلویزیون 40 اینچ صفحه تخت

    € 355

    خشکشویی برای حدود 3 کیلوگرم لباس

    € 5.25

    هزینه هر ساعت نظافت خانه

    € 10

    مایکروفر 900 وات

    € 117

    البسه

    1 دست شلوار جین

    € 75

    1 دست لباس زنانه تابستانی

    € 31

    1 جفت کفش اسپرت (نایک، آدیداس و...)

    € 82

    1 جفت کفش رسمی مردانه

    € 107

    حمل و نقل

    1 دستگاه خودرو فولکس واگن مدل tsi 150 cv یا مشابه آن

    € 23750

    1 لیتر بنزین

    € 2.07

    شارژ بلیت وسایل حمل و نقل شهری برای یک ماه

    € 35

    مراقبت‌های شخصی

    قرص سرماخوردگی ساده برای 6 روز

    € 7

    1 ورق آنتی بیوتیک حاوی 12 قرص

    € 5.71

    15 دقیقه ویزیت دکتر خصوصی

    € 67

    خوشبوکننده 50 میلی لیتر

    € 3.62

    شامپو سر 400 میلی لیتر

    € 2.94

    4 رول دستمال سرویس بهداشتی

    € 2.41

    خمیردندان ساده

    € 1.83

    پیرایش ساده مو مردانه

    € 18

    سرگرمی و سایر موارد

    2 عدد بلیت سینما

    € 17

    2 عدد بلیت تئاتر در جایگاه خوب سالن

    € 94

    شام در رستوران برای دو نفر در محله معمولی همراه با پیش‌غذا و دسر

    € 65

    1 لیوان نوشیدنی میکس شده در مرکز شهر

    € 8

    1 فنجان کاپوچینو در محله معمولی شهر

    € 1.59

    1 عدد آیپد وای فای دار 128 گیگ

    € 479

    1 دقیقه تماس با تلفن همراه

    € 0.14

    1 ماه عضویت باشگاه بدنسازی

    € 51

    اقامت دائم ایتالیا

    اخذ اقامت دائم ایتالیا چندان سخت نمی‌باشد اما در حالت کلی، ویزاهای توریستی، دانشجویی و حتی کاری در حالت پیش‌فرض برای اقامت موقت در نظر گرفته می‌شوند. اما ویزاهای دانشجویی، کاری، سرمایه‌گذاری و... قابلیت تبدیل شدن به اقامت دائم می‌باشند. برای مثال شما می‌توانید پس از اتمام تحصیل (که ملزم به ترک ایتالیا خواهید بود)، از طریق Job Offer مشغول بکار شده و ویزای کاری دریافت نمایید و با اشتغال منظم در ایتالیا و پرداخت مالیات و عدم ایجاد مشکل قانونی، ویزای کاری‌تان را تمدید نموده و با گذشت 5 سال، برای اقامت دائم اقدام نمائید، یا برای ویزای سرمایه‌گذاری درصورت بوجود نیامدن مشکل خاصی، آن هم قابل تمدید بوده و بعد از چند سال قابلیت تبدیل به اقامت دائم می‌باشد.

    در کل مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیلی و کاری معمولا محبوب‌تر و راحت‌تر بویژه از نظر هزینه‌های مورد نیاز هستند. البته دو نوع مهاجرت از طریق ازدواج یا از طریق خانواده مقیم در ایتالیا طبق شرایط گفته شده، در صورت محیا بودن موقعیت برای آن‌ها، راحت‌ترین و کم زحمت‌ترین روش‌های اخذ ویزا هستند اما هر شخصی شانس داشتن کیس ازدواج با شخص دارای شهروندی ایتالیا یا داشتن خانواده درجه 1 مقیم این کشور را ندارد. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری نیز در صورت نبود مشکل با هزینه‌های گزاف آن‌ نیز چندان برای فرد متقاضی زحمت و سختی خاصی ندارد.

    ویزای توریستی ایتالیا

    ایتالیا به عنوان یکی از بهترین کشورهای توریستی جهان، برای اخذ ویزای توریستی بسیار گزینه‌ی عالی می‌باشد. چرا که علاوه بر منحصر بفرد بودن ایتالیا برای گردشگری از نظر جاذبه‌های توریستیِ تاریخی، فرهنگی، تفریحی و طبیعت بی‌‌نظیر، اخذ ویزای توریستی ایتالیا به نسبت سایر کشورهای عضو شینگن و اتحادیه اروپا بسیار راحت‌تر می‌باشد. این سهولت در اخذ ویزای توریستی به دلیل رکود اقتصادی ایتالیا در چند سال اخیر و در نتیجه نیاز به جبران کمبود اقتصادی از طریق صنعت گردشگری و تزریق ارز از سرتاسر جهان به اقتصاد این کشور از طریق این صنعت، برقرار است.

    از دیگر دلایل محبوبیت اخذ ویزای توریستی ایتالیا، دریافت ویزای شینگن است و به عبارتی شما با اقدام از ایتالیا برای دریافت ویزای شینگن، در صورت داشتن شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی مانند مدارک هویتی، پاسپورت معتبر، تمکن مالی، مدارک شغلی و سایر موارد، شانس بالاتری برای اخذ ویزای شینگن و در نتیجه ورود به ایتالیا را خواهید داشت.

    دریافت مشاوره از گروه مهاجرتی ادب

    دریافت مشاوره از گروه مهاجرتی ادب

    گروه مهاجرتی ادب ویزا با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه فعالیت مهاجرتی و اعزام دانشجو به ثمر رساندن پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و همچنین فعالیت در این زمینه به صورت تخصصی و با داشتن یک تیم از کارشناسان تخصصی برای مشخص سازی مسیر مهاجرتی شما و همچنین یک کادر مجرب اجرایی جهت اجرای پرونده، در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند فعالیت دارد که باید گفت فعالیت تخصصی و تمرکز بیشتر مجموعه مهاجرت و اخذ ویزا در زمینه تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا است. برای مشاوره و کسب اطلاعات درباره مقاصد ذکر شده در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ مشاوره رایگان، رزرو وقت مشاوره تخصصی یا اقدام برای تشکیل یک پرونده قوی مهاجرتی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول مهاجرت به ایتالیا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (69 پاسخ)
    2024-03-03

    تحصیل در ایتالیا صرف از طریق بورسیه های اعلان شده صورت میگیرد یا راه دیگری هم موجود است که برای تحصیل درخواست بدهیم؟ ممنون

    2024-03-06

    سلام. شاید کامل منظورتون رو متوجه نشده باشم اما اگر منظورتان اجبار برای اقدام از طریق بورسیه های اعلام شده هستش که خیر اینطور نیست و با داشتن مدرک تحصیلی و دانش زبان میتونید اقدام کنین

    2024-01-24

    سلام وقت بخیر با مدرک کارشناسی مهندسی نرم افزار و مدرک برنامه نویسی کامپیوتر معتبر، برای اقامت ایتالیا، روش تحصیلی بهتره یا جاب آفر؟ کدوم هزینه اقدامش و شروع زندگیش برای ۱ سال اول پایین تره؟؟

    2024-01-28

    سلام. ایتالیا الان بهترین فرصت برای ویزای تحصیلی برای ایرانیا هستش و روی ویزای کار زیاد حساب نکنین اما خب مسلما هزینه روش تحصیل از روش کاری بیشتره...

    2023-11-05

    برای کار نیاز به مهاجرت به کانادا دارم

    2023-11-11

    سلام. ما در حال حاضر میتونیم از طریق تحصیل براتون اقدام کنیم و توصیه ما هم اینه این روش رو انتخاب کنین به دلیل شرایط حال حاضر...

    2023-09-25

    سلام من دیپلم طراحی و دوخت دارم میتونم توی ایتالیا ادامه تحصیل بدم؟

    2023-09-30

    سلام. فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا هستش

    2023-08-19

    سلام،من شنیدم ایتالیا یک سری جزیره کم جمعیت داره که اگه کسی به اونجا بخواد مهاجرت کنه بهش پول میده و اقامت میده،درست شنیدم؟

    2023-08-27

    سلام. فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا هستش

    2023-07-08

    درخواست پناهندگی

    2023-07-12

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است

    2023-06-09

    سلام. من دانشجوی ترم دو مهندسی کامپیوترم تو دانشگاه دولتی در حال تحصیلم و دیپلم ریاضی با معدل ۱۹ دارم. میخوام برای مقطع کارشناسی برای دانشگاهای ایتالیا اقدام کنم. ایا اینکه من قید این یکسال دانشگاه رفتنم رو بزنم و از اول برای کارشناسی اقدام کنم ممکن هست و اصلا درست هست؟

    2023-06-11

    سلام. بله ممکن است اما زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است

    2023-05-27

    سلام .من اتباع هستم و دارای گواهینامه برق درجه ۱ هستم .آیا برای ویزای کار میتوانم به ایتالیا یا کانادا اقدام کنم .دارای یک فرزند ۲ ساله هستم

    2023-05-29

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است و ضمن اینکه برای اتباع متاسفانه اقدام نداریم.

    2023-05-16

    عرض سلام و وقت بخیر بنده دکتری شیمی از دانشگاه علم و صنعت دارم و حدود سه سال سابقه کار در صنعت دارویی و آرایشی و بهداشتی را در رزومه خود دارم و 6 ماه دوره فرصت مطالعاتی نیز در میلان بوده ام. همچنین متولد 65 بوده و یک فرزند نیز دارم. با این تفاسیر آیا امکان دریافت Job offer خوب در ایتالیا وجود دارد؟ و اینکه آیا موسسه شما صفر تا صد دریافت ویزا (از پیشنهاد شغلی تا تایید شدن نهایی) را انجام می دهد؟ ممنونم از پاسخگویی

    2023-05-22

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-05-14

    سلام خسته نباشید من سال۸۶فارغ التحصیل شدم و کار تدریس خصوصی فقط انجام دادم و میخواستم بدونم الان برای ارشد میتونم اقدام کنم

    2023-05-22

    سلام. با سابقه کار مرتبط میتونین گپ تحصیلی رو پوشش بدید و بهتره تماس بگیرید تا همکاران بهتر راهنماییتون کنن: 02171400111

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ