درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    یکی از رشته‌های برتر در دانشگاه‌های سطح یک کانادا رشته دندانپزشکی است. تحصیل دندانپزشکی در کانادا به دلیل پیشرو بودن سیستم آموزشی و تحقیقات در حوزه علوم دندانپزشکی این کشور، جزء محبوبت‌ترین و پرطرفداترین رشته‌های تحصیلی کانادا و سایر کشورها به شمار می‌رود. به همین دلیل اغلب دانشجویان علاقه‌مند به رشته دندانپزشکی تمایل دارند به کانادا مهاجرت کرده و در یکی از دانشگاه‌های برتر آن ادامه تحصیل دهند. از طرف دیگر دندانپزشکان، آینده شغلی بسیار موفقی در کانادا دارند.

    دانشگاه‌های علوم پزشکی کانادا به دلیل داشتن امکاناتی چون آزمایشگاه‌های مدرن و مجهز به جدیدترین فناوری‌ها و سایر زیرساخت‌های تکنولوژی، از شهرت زیادی برخوردار هستند. اگر می‌خواهید در مورد تحصیل دندانپزشکی در کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه این مطلب با موسسه مهاجرتی ادب ویزا همراه باشید.

    آشنایی با تخصص دندانپزشکی در کانادا

    دندانپزشکی از جمله رشته‌های ارزشمند است که شامل مراقبت از سلامت دهان و دندان می‌شود. برای تبدیل شدن به یک متخصص دندانپزشکی، دانشجویان باید تحت آموزش تخصصی در دانشکده‌های دندانپزشکی قرار بگیرند. بهترین دانشکده‌های دندانپزشکی موضوعات ضروری مانند علوم دندانپزشکی، آناتومی، فیزیولوژی و آموزش بالینی را ارائه می‌دهند.

    رشته دندانپزشکی در کانادا چند سال است؟

    معمولا دوره تحصیلی دندانپزشکی در کانادا حداقل 4 سال طول می‌کشد. در این دوره دانشجویان مفاهیم تئوری و عملی را فرا می‌گیرند. دانشجویان دندانپزشکی علل، پیشگیری، مدیریت و درمان بیماری‌های دهان و دندان را مطالعه خواهند کرد

    توضیحات عمومی در مورد تحصیل دندانپزشکی در کانادا

    تحصیل دندان پزشکی در کانادا یک دوره 4 ساله است که طی آن دانشجویان در دو سال اول دوره‌های بالینی، اصول  دندانپزشکی ، علوم پایه و تشخیص آموزش می‌بینند. سپس در سال سوم و چهارم مطالبی که در دو سال قبل آموزش دیده بودن را به صورت عملی و زیر نظر اساتید خود انجام می‌دهند.

    در زمان تحصیل دانشجویان می‌توانند در تحقیقات و پژوهش‌های علمی خاصی که در دانشکده دانشگاه یا موسسات درمانی انجام می‌شود شرکت کنند. در این حالت تجربه‌های بیشتری کسب می‌کنند.  پس از اتمام تحصیل دانشجویان باید در آزمون‌های خاصی شرکت کرده تا بتوانند گواهی کار مربوط به رشته خود را دریافت کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با تحصیل دندانپزشکی در کانادا بیشتر آشنا شویم.

    شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

    پذیرش دندانپزشکی

    شرایط پذیرش دانشجو در رشته‌ی دندانپزشکی در کانادا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. باید این را هم در نظر داشت که تحصیل در رشته‌های پزشکی تقریبا در تمامی کشورها از جمله کانادا نیازمند صلاحیت‌های بالایی در زمینه نمرات درسی و همچنین تسلط به زبان انگلیسی است. البته باید اشاره کنیم که هزینه تحصیل در این رشته نیز بالاتر از سایر رشته‌های دانشگاهی است.

    در برخی استان‌های کانادا حداقل به دو سال آموزش پس از دوره متوسطه برای اپلای رشته دندانپزشکی نیاز است. به عبارتی، بیشتر دانشکده‌های دندانپزشکی قبل از شروع برنامه خود، داوطلبان را ملزم به گذراندن برخی دوره‌های علوم پایه می‌کنند تا برای مطالعه دندانپزشکی آماده شوند. پس بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق و بیشتر به وب‌سایت دانشکده پزشکی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایید. اما در حالت کلی شرایط زیر برای دریافت بورسیه دندانپزشکی کانادا در اغلب دانشگاه‌ها نیاز است.

    شرط نمره و معدل بالا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا

    درباره شرایط نمره و معدل باید گفت که حداقل نمره و معدل مورد قبول (برای دانشگاه‌هایی با سطح پایین‌تر) در رشته دندانپزشکی، معدل 15 است. اما برای دانشگاه‌های متوسط و حتی زیر متوسط هم معدل 16 به طور میانگین کمترین معدل مورد قبول در میان دانشجویان پذیرفته شده است. پس برای اخذ قبولی در رشته دندانپزشکی، به معدل 15 و برای دانشگاه‌های سطح بالاتر به حداقل معدل 16.5 الی 17 نیاز است.

    شرط زبان از مهم‌ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی در کانادا

    سخت‌گیری برای پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی نه تنها در زمینه معدل، بلکه در شرایط دیگر نیز وجود دارد. به عنوان مثال مهارت و دانش زبان انگلیسی برای اغلب دانشگاه‌های دندانپزشکی بسیار مهم است. اغلب دانشگاه‌ها حداقل نمره آیلتس 6.5 و 6 را برای زبان انگلیسی مدنظر دارند. این در حالی است که دانشگاه‌های معتبر و سطح بالا نمره آیلتس بالای 7 را از دانشجویان متقاضی انتظار دارند. همچنین نمره هر 4 بخش آزمون آیلتس نباید کمتر از 6.5 باشد.

    نوشتن انگیزه‌نامه قوی و توصیه‌نامه معتبر

    در کنار مدارک ضروری دیگر مانند مدارک هویتی، تمکن مالی، تحصیلی، دانش زبان انگلیسی، یک انگیزه‌نامه قوی برای دانشجویان دندانپزشکی نیاز است. تهیه، تنظیم و ارائه یک انگیزه‌نامه قوی که برخلاف تصور برخی که آن را جزء مدرک جانبی و تکمیلی می‌دانند، در اصل جزء مدارک ضروری و اجباری به حساب می‌آید.

    در واقع دانشجویان متقاضی در انگیزه‌نامه فرصت بسیار خوبی خواهند داشت که موارد زیر را برای دانشگاه توضیح دهند:

    • سوابق آکادمیک
    • دستاوردها
    • اهداف و چشم‌اندازها
    • سوابق کاری
    • پژوهش‌ها و تحقیقات
    • و بسیاری موارد دیگر

    جمله اخذ پذیرش با استفاده از "انگیزه‌نامه" یا "توصیه‌نامه" اخیرا در میان بسیاری از نمایندگان قانونی و موسسات حقوقی باب شده است. این موضوع نشان از اهمیت این دو نامه در دریافت پذیرش دانشگاه است. به ویژه در شرایطی که صلاحیت‌های متقاضی کاملا مطابق الزامات خواسته شده نباشد. توصیه‌نامه از طرف دانشگاهی که متقاضی در آن تحصیل کرده یا از طرف اساتید برجسته‌ای که زیر نظر آن‌ها آموزش دیده است، برای اخذ پذیرش در کانادا مناسب خواهد بود.

    دوره‌های رشته دندانپزشکی در کانادا

    دریافت مدرک کارشناسی دندانپزشکی

    کشور کانادا رشته دندانپزشکی را در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند در هر کدام از این سه مقطع تحصیلی شرکت کرده و ادامه تحصیل دهند. در ادامه با هر یک از این مقاطع تحصیلی آشنا خواهیم شد.

    مدرک کارشناسی دندانپزشکی در کانادا

    مانند سایر رشته‌های دانشگاهی در مقطع کارشناسی دندانپزشکی نیز ابتدایی‌ترین و در عین حال مهمترین مطالب درسی آموزش داده می‌شود. به همین دلیل این مقطع درسی جزء مهمترین مقاطع تحصیلی در رشته دندانپزشکی به شمار می‌رود. می‌توان اینگونه گفت که دانشجویانی که در سطح بالایی آموزش‌های اولیه (مقطع کارشناسی) دندانپزشکی را می‌بینند و نمرات بالایی کسب می‌کنند، می‌توانندبرای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، دانشگاه و حتی زیر شاخه بهتری از رشته دندانپزشکی را انتخاب کنند.

    در دوره کارشناسی رشته دندانپزشکی، دانشجویان با پیش نیازهای این رشته آشنا می‌شوند و کار عملی را فرا می‌گیرند. باید اشاره کنیم که دانشگاه‌های دندانپزشکی کانادا به دلیل استانداردهای بالای علمی خود در جهان معروف هستند. این دانشگاه‌ها تضمین می‌کنند که تمامی فارغ‌التحصیلان از آموزش‌های لازم و کافی برخورد بوده و دانش و تجربه لازم برای درمان بیماران را دارند.

    ساختار دوره‌های تحصیل دندانپزشکی در کانادا به شدت بر علوم بنیادی، بهداشت دهان، ریاضیات و آموزش عملی تاکید دارد. تجربه عملی عمدتا بخش جدایی ناپذیر از دوره‌های دندانپزشکی در کانادا است.

    مدرک کارشناسی ارشد دندانپزشکی در کانادا

    مدرک کارشناسی ارشد دندانپزشکی برای آموزش‌های پیشرفته در این رشته ارائه می‌شود. معمولا دانشجویانی که تمایل به شرکت در تخصص‌های مختلف دندانپزشکی و مشارکت در تحقیقات علمی را دارند در این مقطع تحصیلی می‌کنند. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان این امکان را دارند که گرایش‌های مختلف دندانپزشکی مانند ارتودنسی، جراحی دهان، پریودنتیکس، پروتز دندان، دندانپزشکی کودکان و دیگر رشته‌ها تخصص پیدا کنند. هر تخصص دارای برنامه درسی و الزامات آموزشی بالینی منحصر به فرد است.

    در دوره کارشناسی ارشد به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا در تخصص انتخابی خود تجربه واقعی کسب کنند. همچنین دانشجویان در این مقطع تحصیلی تحت نظر اعضای هیئت علمی مجرب با بیماران کار می‌کنند. پس از پایان دوره‌های مختلف در اغلب رشته‌ها، دانشجویان باید پایانه نامه یا پروژه تحقیقاتی به عنوان بخشی از مدرک خود تحویل دانشگاه دهند.

    مدرک دکتری در دانشگاه دندانپزشکی کانادا

    دانشجویانی که تمایل به اخذ مدرک تخصص دندانپزشکی و شرکت در تحقیقات علمی پژوهشی را دارند، در مقطع تحصیلی دکتری شرکت می‌کنند. در این مقطع آموزش‌ها و تحقیقات به صورت فشرده انجام می‌شود. برنامه درسی دوره‌های دکترا شامل دروس تئوری پیشرفته، ارزیابی، ارزشیابی و روش‌های تحقیق آموزش دندانپزشکی است.

    آزمون‌های پذیرش تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا

    آزمون های دندانپزشکی

    برخی از دانشکده‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجو، نتایج آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) و آزمون پذیرش CASPer را جزء الزامات قرار می‌دهند. در ادامه با این 2 آزمون آشنامی‌شویم.

    آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT)

    پذیرش کالج پزشکی (MCAT) آزمونی آزمایشی است. این آزمون استانداردی برای ارزیابی مفاهیم و اصول اساسی قبل از ثبت‌نام در رشته‌های دانشگاهی پیرامون مطالعات پزشکی محسوب می‌شود.

    آزمون CASPer برای تحصیل دندان پزشکی در کانادا

    آزمون CASPer برای ارزیابی ویژگی‌های شخصی متقاضیان است. معمولا آزمون CASPer به صورت رایانه‌ای (آنلاین) برگزار می‌شود. هدف از برگزاری آزمون CASPer این است که دانشجویان برگزیده در رشته دندانپزشکی انتخاب شوند.

    آیا انتخاب زبان تحصیل دندانپزشکی در کانادا امکان پذیر است؟

    متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا مجاز به گذراندن دوره دندانپزشکی مطابق با زبان مورد نظر خود؛ چه به زبان انگلیسی یا چه زبان فرانسه، فارغ از زبان مادری و زبان اول خود هستند. فقط باید به این نکته توجه نمود که دانشگاه مقصد آیا رشته دندانپزشکی را به فرانسوی (یا برای دانشگاه‌های فرانسوی زبان، به زبان انگلیسی) نیز ارائه می‌دهد یا خیر. دوم آنکه درخواست تحصیل در زبان مد نظر (انگلیسی یا فرانسوی) در هنگام اپلای و ثبت‌نام برای دانشگاه مورد نظر باید قید گردد. در صورت اخذ پذیرش امکان تعویض زبان تحصیل وجود ندارد.

    هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا چقدر است؟

    هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا با توجه به مقطع تحصیلی دانشگاه و موسسه‌ آموزشی که در آن ثبت نام کرده‌اید متفاوت خواهد بود. اما به طور عمومی هزینه دندانپزشکی در کانادا به صورت زیر است:

    • برای شهروندان کانادایی تحصیل دندان پزشکی در کانادا، سالیانه بین 15 تا 58 هزار دلار است.
    • برای دانشجویان بین‌المللی تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا حدود 90 هزار دلار کانادا است.

    این هزینه کاملا بسته به دانشگاه انتخابی، شهر و استانی که در آن تحصیل می‌کنید، متغیر خواهد بود.

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

    تعداد 10 دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

    رتبه دانشگاه

    نام دانشگاه

    رتبه دانشگاه

    نام دانشگاه

    1

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    6

    دانشگاه مونترال

    2

    دانشگاه تورنتو

    7

    دانشگاه وسترن

    3

    دانشگاه آلبرتا

    8

    دانشگاه لاوال

    4

    دانشگاه مک‌گیل

    9

    دانشگاه دالهاوزی

    5

    دانشگاه مانیتوبا

    10

    دانشگاه ساسکاچوان

     

    در این رتبه‌بندی، معیار اصلی کیفیت آموزشی دانشکده دندانپزشکی است.

    درآمد دندانپزشک در کانادا

    تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا و کار در این حوزه به 3 دلیل تقاضای بالایی دارد. این 3 فاکتور شامل تقاضای بالا برای این نوع از خدمت پزشکی، درآمد بالا، کیفیت و رضایت‌مندی شغلی و سطح بسیار بالای زندگی در این کشور است.

    کمترین میزان درآمد یک دندانپزشک در کانادا سالانه 143 هزار دلار است. این میزان درآمد حداکثر تا بیش از 350 هزار دلار در سال برای یک فوق تخصص‌ در زمینه دندانپزشکی نیز قابل دستیابی است. اما رایج‌ترین درآمد برای این حرفه را می‌توان سالیانه بین 163 تا 195 هزار دلار در نظر گرفت.

    علت افزایش تقاضا برای مهاجرت تحصیلی دندانپزشکی به کانادا

    در حالت کلی می‌توان علت مهاجرت دندانپزشکان یا دانشجویان رشته دندانپزشکی به کانادا را مزایای حاصل از زندگی، تحصیل و کار در این کشور دانست. در ادامه با مزایای تحصیل دندانپزشکی در کانادا بیشتر آشنا خواهیم شد.

    مزایای تحصیل دندانپزشکی در کانادا

    آشنایی با سازمان‌ و انجمن‌های مربوط به تحصیل دندانپزشکی کانادا

    از مهم‌ترین سازمان‌هایی که دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا با آن‌ها سروکار دارند می‌توانیم به 3 مورد زیر اشاره کنیم:

    • انجمن دندانپزشکی کانادا یا CDAC (Commission on Dental Accreditation of Canada)
    • سازمان ملی ارزیابی دندانپزشکی کانادا یا NDEB  (National Dental Examining Board of Canada)
    • نظام دندانپزشکی کانادا یا DRA (Dental Regulatory Authority)

    سازمان NDEB مسئول برقراری و حفظ استاندارد ملی توانایی‌های دندانپزشکان در این کشور است.

    بورسیه تحصیلی برای دندانپزشکی در کانادا

    بورسیه رشته دندانپزشکی

    دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل دندانپزشکی در کانادا در صورت دارا بودن صلاحیت‌های لازم، می‌توانند از بورسیه دانشگاه‌های این کشور در رشته دندانپزشکی بهره‌مند شوند. بورسیه‌های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان رشته دندانپزشکی توسط دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در نظر گرفته شده است. برخی از آن‌ها فول فاند بوده (تامین کلیه هزینه‌های تحصیل و تحصیل رایگان در این کشور) و برخی نیز به صورت کمک هزینه تحصیلی از 5 هزار دلار تا حتی بیش از 70 هزار دلار در سال را شامل می‌شوند.

    شرایط اخذ بورسیه برای تحصیل رایگان دندانپزشکی در کانادا

    برای اخذ بورسیه دندانپزشکی در کانادا، هر دانشگاه، موسسه تحقیقاتی، دولت یا سازمان‌های مرتبط شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان دارند. اما طبق آمار و تجربه کلی فرصت‌ها و شرایط زیر منجر به اخذ بورسیه برای دانشجویان رشته دندانپزشکی در کانادا می‌شود:

    • معدل بالای دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد
    • ریز نمرات دروس تخصصی بالا
    • نمره آیلتس بالا (مثلا نمره آیلتس 7.5 تا 8)
    • تحصیل در دانشگاه برتر کانادا یا دیگر کشورهای سطح بالا در این رشته
    • انجام مقاله، تحقیق یا کنفرانس خاصی در زمینه دندانپزشکی
    • ارائه نتایج قبولی آزمون دندانپزشکی مانند GRE و DAT 

    آشنایی با انواع بورسیه رشته دندانپزشکی در کانادا

    تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور کانادا پرهزینه است. اما دانشجویان می‌توانند با گرفتن یک یا چند بورسیه، هزینه‌های تحصیل خود را کاهش دهند. برخی ازبورسیه‌های موجود در رشته دندانپزشکی کانادا عبارتند از:

    • بورسیه‌های تحصیلی ویژه دانشگاه: بسیاری از دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویانی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می‌کنند، بورسیه می‌دهند. این بورسیه‌ها ممکن است بر اساس برتری علمی، رهبری یا معیارهای دیگر باشد. متقاضیان می‌توانند پیشنهادات بورسیه را در دانشکده دندانپزشکی خاصی که به آن علاقه دارند بررسی کنند.
    • بورسیه‌های دولتی: برخی از بورسیه‌های دولتی به صورت استانی و فدرال ممکن است برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در رشته‌های مراقبت‌های بهداشتی یا دندانپزشکی در کانادا هستند باز باشند. این بورسیه‌ها معمولا بسیار رقابتی هستند و متقاضیان برای دریافت آن‌ها باید شرایط خاصی داشته باشند.
    • سازمان‌ها و موسسات خصوصی: برخی از سازمان‌ها و بنیادهای خصوصی در کانادا به دانشجویان بین المللی که دنبال تحصیل دندانپزشکی در کانادا هستند بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند.
    • انجمن‌های دندانپزشکی خاص: انجمن‌های خاص کانادایی یا بین المللی مانند بنیاد انجمن دندانپزشکی کانادا (CDA) و سایر انجمن‌های مرتبط، دانشجویان متقاضی نخبه و خاص را بورسیه می‌کنند.
    • بورسیه‌های سازمانی: برخی از موسسات دندانپزشکی در کانادا ممکن است بورسیه یا گزینه‌های کمک مالی به طور خاص برای دانشجویان بین المللی دندانپزشکی داشته باشند.

    برای دریافت این بورسیه‌ها می‌توانید با کارشناسان حوزه مهاجرت و تحصیل در کانادا مشورت کنید. خوشبختانه مجموعه مهاجرتی ادب ویزا همراه با کارشناسان مجرب خود امکان ارائه مشورت در این زمینه را دارد. برای ارتباط با مشاورین ادب ویزا با شماره 02171400111 تماس حاصل فرمایید.

    شرایط شروع به کار بعد از تحصیل دندانپزشکی در کانادا 

    مراحل اخذ گواهی کار دندانپزشکی در کانادا

    دانشجویان رشته دندانپزشکی در کانادا، پس از تحصیل می‌توانند ویزای کاری دریافت کنند و به عنوان دندانپزشک در این کشور مشغول به کار شوند. اما قبل از شروع به کار باید گواهینامه NDEB را دریافت کنند. مراحل اخذ گواهینامه NDEB به صورت زیر است:

    مرحله اول: شرکت در امتحان آنلاین ارزیابی شخصی

    دانشجویان قبل از اقدام برای فرآیند برابرسازی مدرک باید آزمون خود ارزشیابی را انجام دهند. در این مرحله دانشجو باید چندین ارزیابی هیئت ملی معاینه دندانپزشکی کانادا (NDEB) را پشت سر بگذارد. از جمله مراحل ارزیابی عبارتند از:

    • ارزیابی دانش بنیادی یا پایه (AFK)
    • ارزیابی قضاوت بالینی (ACJ)
    • ارزیابی مهارت‌های بالینی (ACS)

    مرحله دوم؛ درخواست به NDEB برای برابر سازی مدرک

    دانشجویان رشته دندانپزشکی بین المللی در کانادا، دریافت تاییدیه و مجوز کار، باید فرآیند معادل‌سازی مدرک خود را سپری کنند. در این مرحله فرآیند پذیرش دوره‌های تکمیلی دو ساله (Qualifying Program) و برنامه‌های اتمام دوره (Degree Completion) ادغام شده است. در صورتی که دانشجویان از این مرحله با موفقیت گذر کنند، می‌توانند در آزمون‌های کتبی NDEB و آزمون OSCE شرکت کنند.

    گام سوم؛ ارزیابی پایه یا AFK

    این آزمون با دو دفترچه که هر یک 150 سوال دارند برگزار می‌شود. مدت زمان برای پاسخ به هر دفترچه 3 ساعت است و جلسه آزمون در صبح و عصر برگزار می‌شود.

    مرحله چهارم: ارزیابی دانش بالینی یا ACJ و مهارت‌های بالینی

    زمانی دانشجویان متقاضی کار در حوزه دندانپزشکی می‌توانند در آزمون ACJ شرکت کنند که در آزمون پایه یا بنیادی نمره 75 به بالا کسب کرده باشند. این آزمون از 3 دفترچه تشکیل شده است و 2 روز طول می‌کشد. شرکت کنندگان بر اساس عملکردی خود (تشخیص و درمان پزشکی) روی یک بیمارشبیه‌سازی شده ارزیابی می‌شوند. بعد از اتمام این مراحل، متقاضیان برای شرکت در آزمون نهایی واجد شرایط دریافت مجوز کار خواهند شد.

    در اغلب موارد ارزیابی مهارت‌های بالینی و عملی به صورت همزمان انجام می‌شود. در صورت گذراندن این 4 مرحله، متقاضیان واجد شرایط آزمون نهایی خواهند بود

    مرحله پنجم: درخواست اخذ گواهی NDEB

    دانشجویانی که دوره تایید صلاحیت دندانپزشکی توسط CDAC، دوره Degree Completion و Qualifying Program را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، می‌توانند در آزمون کتبی NDEB شرکت کنند. در صورت موفقیت در این آزمون و 4 مرحله قبل، متقاضیان به عنوان دندانپزشک عمومی در کانادا گواهی کار دریافت می‌کنند.

    مرحله ششم: آزمون OSCE

    این آزمون به صورت ارزیابی مرحله‌ای است و در اغلب موارد شامل 2 سوال است. در این آزمون متقاضیان باید اطلاعات فراهم شده از یک بیمار فرضی را به صورت دقیق بررسی کنند و به سوالات مربوطه پاسخ دهند.

    هزینه اخذ گواهینامه NDEB برای دانشجویان دندانپزشکی چقدر است؟

    هزینه‌های دریافت گواهینامه NDEB برای دانشجویان دندانپزشکی شامل موارد زیر است:

    نوع هزینه گواهینامه NDEB

    میزان هزینه به دلار کانادا

    هزینه ارزیابی دانش پایه یا بنیادی

    رایگان

    ارزیابی داروی بالینی

    1500 دلار

    ارزیابی مهارت‌های بالینی

    6000 دلار

    ادب ویزا همراه شما برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

    در این مقاله به بررسی مراحل، مدارک، شرایط و دانشگاه‌های معتبر تحصیل دندانپزشکی در کانادا پرداختیم. با دریافت مشاوره تخصصی، می‌توانید فرآیند دریافت ویزای تحصیلی در کانادا را سریع‌تر و ساده‌تر پیش ببرید. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی از طریق شماره تماس 02171400111 با کارشناسان مجموعه مهاجرتی ادب ویزا ارتباط بگیرید.

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول تحصیل دندانپزشکی در کانادا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (26 پاسخ)
    2024-01-10

    سلام وقتون بخیر من دیپلم با معدل کل 18.5 دارم و همچینن لیسانس شیمی دانشگاه سراسری با معدل 14.25 دارم. میخواستم بدونم با مدرک کارشناسی میتونم اقدام کنم برای دندونپزشکی؟ یعنی مدرک لیسانسم مورد قبول هست که من فقط سه سال دندونپزشکی رو بخونم؟ یا اون مدرک علوم پایه حتما باید از خود کانادا باشه؟

    2024-01-13

    سلام. در هر حالت رشته قبلی شما باید ارتباط داشته باشه با رشته انتخابی

    2023-11-24

    سلام وقتتون بخیر میشه بدون کنکور تو رشته دندانپزشکی کانادا درس خوند؟ شرایطش چیه؟ ازمون ورودی دارن؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

    2023-11-25

    سلام. برای تحصیل تو رشته دندانپزشکی باید تو آزمون های ورودی دانشگاه شرکت کنین و همچنین میتونین برای شانس بهتر و قبولی راحت تر، ابتدا برای یک رشته مرتبط اقدام کرده و سپس برای تحصیلات تکمیلی، دندانپزشکی بخونید که در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-11-08

    سلام و درود آیا با لیسانس زیست فناوری میشود دندانپزشکی کانادا را خواند و فقط همان 4 یا 5 سال دندان را خواند ؟ و بایولوژی را در آنجا نخواند؟ اگر میشه توضیح کامل بدین ؛ و اگر نه هم توضیح بدین؛ تشکر.

    2023-11-11

    سلام. معمولا کارتون سخت تر میشه و ما خودمون برای اینجور کیس ها، برای همان بایولوژی اقدام میکنیم و باز بهتره که شرایطتون بیشتر در این راستا مور بررسی قرار بگیره که در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-09-10

    باید چه رتبه ای در کنکور بیاریم تا دندون کانادا بخونیم و دیگه چی نیاز داره تا بورسیه هم بگیریم

    2023-09-13

    سلام. به معدل خوب دیپلم و مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 و ترجیحا بالای 7 نیاز خواهید داشت. در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-08-22

    سلام خسته نباشید . ببخشید یک سوال داشتم خدمتتون . من دانشجو ترم 2 دندان دانشگاه تهرانم و ایلس 7 دارم . میخواستم بدونم من میتونم مثلا ترم ۴ یا ۵ برم کانادا ادامه درسم رو اونجا بخونم ؟ اصلا شرایطش چیه ؟ اصلا میشه ؟ یا باید حتما ۶ سال درسم اینجا تموم بشه و بعد باید برم؟ اگه اینجوریه پس با تحصیل یعنی نمیتونم برم ؟

    2023-08-27

    سلام. شما بهتره که درستون رو کامل تموم کنین و بعد برای ادامه تحصیل اقدام کنین و یا اینکه این دو ترم رو بیخیال بشید و برای کارشناسی مجدد در کانادا با همین رشته از همین الان براتون اقدام کنیم. در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-07-26

    سلام من دوازدهم تجربی هستم و معدل دیپلمم ۲۰ شده آیلتس ۹ دارم و رتبه ام توی کنکور طبق پاسخنامم ۱۸۰ شده یه مقدار زبان فرانسه و اسپانیایی هم بلدم با این وضعیت امکانش هست بتونم فول فاند مقطع کارشناسی دندانپزشکی بگیرم؟

    2023-08-02

    سلام بله و ما میتونیم برای کاناداو استرالیا براتون اقدام کنیم، در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-06-28

    سلام اگه کسی توی ایران ساینس خونده باشه ولی اقامت کانادا یا همون PR رو نداشته باشه میتونه دندون پزشکی بخونه؟

    2023-07-12

    سلام. رشته مد نظر برای ادامه تحصیل حتما باید مرتبط باشه

    2023-06-15

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم میشه با معدل کل ۱۷/۶ تجربی و مدرک زبان ک قراره بگیرم و کارت پایان خدمت ویزای تحصیلی برای دندانپزشکی گرفت؟ بورسیه چی؟ و یکی مثل من باید امتحان بده یا فقط بعضی دانشگاه ها امتحان دارن؟

    2023-06-27

    سلام. بله میتونین اقدام کنین و برای جزئیات و اطلاعات بیشتر در این زمینه، بورسیه، آزمون های هر دانشگاه و... با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-03-02

    سلام خسته نباشید با معدل کم چجوری باید برای رشته دندانپزشکی اپلای کرد؟

    2023-03-04

    سلام. کم در چه حد منظورتون هست؟ توصیه می کنم تماس بگیرید تا شرایطتون بیشتر بررسی شه چون کیس های زیادی داشتیم که معدل بالایی نداشتن اما قبولی گرفتن: 02171400111

    2023-02-23

    سلام من رشتم تجربیه و دوازدهمم مدل ترم اولم ۱۸.۶۱ شده و دیپلم زبان دارم و با داشتن آیلتس شانس گرفتن اپلای فول فاند چقدره برام؟

    2023-02-25

    سلام. مدرک آیلتس که مزیت نیست و اجبار هست و برای مقطع شما شانس کمی هست.

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت