درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

    بررسی رشته دندانپزشکی در استرالیا

    تحصیل در رشته دندانپزشکی در استرالیا و حاصل آن که گنجینه‌ایی معتبر از دانش و تخصص را تحت عنوان مدرک تحصیلی در اختیار شخص قرار خواهد داد و اگر این مدرک یکی از دانشگاه‌های معتبر استرالیا اخذ گردد، آینده علمی و شغلی شخص متقاضی از نظر وجود تقاضا، حقوق بالا، رضایت شغلی و محیط کاری و همچنین چه در استرالیا و چه در هر کشوری به واسطه اعتبار بالای مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه‌های استرالیا؛ به خصوص مدرک‌های پیرامون تخصص‌های پزشکی این کشور تضمین خواهد شد. این رشته‌ی محبوب در استرالیا با متوسط درآمد 124 هزار دلار در سال جز مشاغل با سطح درآمد و رفاه بالایی محسوب می‌گردد. البته این را هم باید در نظر داشت که شهریه‌های تحصیل در کشور استرالیا برای برخی رشته‌های خاص و به خصوص رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و... و در کل رشته‌های آزمایشگاه محور بالا است اما جدای از گزینه‌های بورسیه تحصیلی، آینده شغلی درخشان در انتظار متقاضی، به راحتی کلیه این هزینه‌های تحصیلی تقریبا زیاد را جبران خواهد نمود. همیشه چندی از دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور و همچنین قدرت و اعتبار مدرک تحصیلی اخذ شده از آن‌ها برای بارهای متوالی همه ساله جز رتبه‌های تک رقمی و بسیار درخشان قرار می‌گیرند. نا گفته نیز نماند که در دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های استرالیا همیشه روش‌های نوآورانه‌ و مدرن‌ترین آن‌ها در زمینه تدریس و تحقیق بکار برده می‌شود و همچنین حضور اساتید و دکترهای بسیار معتبر و دارای تحصیلات بسیار بالا در سطح جهانی در دانشکده‌های پزشکی این کشور تجربه منحصر بفردی از تحصیل در استرالیا و در رشته‌ی دندانپزشکی را به متقاضی ارائه می‌دهد.

    از دیگر مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی در استرالیا که بسیاری از جمله گروه مهاجرتی ادب ویزا، عموما تحصیل در استرالیا را بهترین و یکی از راحت‌ترین راه‌ها و پلی برای ورود به بازار کار و اخذ اقامت دائم کشور مقصد یعنی استرالیا می‌دانند همین قضیه بوده که باز به لطف اعتبار بالای این مدرک تحصیلی و همچنین وجود تقاضا به میزان بسیار خوبی برای یک متخصص دندانپزشک، اشتغال، کاریابی و ورود به دنیای کار در استرالیا راحت بوده و فرد پس از مدتی کار و پرداخت مالیات و عدم ایجاد مشکل خاصی مانند مشکل قانونی و... به راحتی می‌تواند اقامت دائم استرالیا را اخذ نماید.

    اما از آنجا که بین نقطه شروع یعنی اپلای برای اخذ پذیرش از دانشگاه تا نقطه فارغ‌التحصیلی و در صورت تمایل فرد متقاضی، اقامت و اشتغال در استرالیا، فاصله نسبتا زیادی بوده که در طول این فاصله، فاکتورهای مهمی از جمله محل زندگی و تحصیل، هزینه‌های زندگی و تحصیل، اطمینان از اعتبار مدرک دانشگاهی که در حال تحصیل در آن هستیم و... در تک به تک روزهای تحصیل با ما همراه بوده بنابراین انتخاب دانشگاه، شهر و ایالت مناسب فرد نیز مهم بوده است. آنچه که بدیهی است برترین دانشگاه‌های استرالیا ضمن آنکه مسلما دارای قدرت بیشتری در اعتبار مدرک تحصیلی اخذ شده از آن‌ها هستند و این اعتبار در آینده شغلی فرد و استخدام وی نیز تاثیر خواهد گذاشت، طبیعتا هزینه‌های بیشتری نیز دارند. همچنین از طرفی دیگر اکثر دانشگاه‌های مذکور در شهرهای بزرگ (و غالبا گرانتر نسبت به شهرهای کوچک و متوسط) قرار داشته و بنابراین این قضیه بر هزینه زندگی شخص نیز تاثیر خواهد گذاشت. از طرفی نیز از آنجا که هر دانشگاهی ظرفیت و در کنار آن شرایط خاص خود را برای پذیرش دارد، بنابراین به طور خلاصه، متقاضی باید هنگام اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در استرالیا و به عبارتی طی کردن مسیر باید دانشگاهی را انتخاب نموده که از نظر صلاحیت‌های شخصی اول آنکه شانس قبولی آن را داشته باشد و دوم آنکه شهریه دانشگاه مقصد با بودجه متقاضی همخوانی داشته باشد و سوم با توجه به شهر و ایالتی که آن دانشگاه قرار دارد، مسائل مربوط به زندگی دانشجویی از جمله هزینه‌های زندگی را نیز مدیریت نماید تا در نهایت انتخابی قطعی، عالی و راضی کننده‌ای داشته باشد.

    شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در استرالیا

    شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در استرالیا

    موردی که بدیهی است این است که مجموعه شروط پذیرش دانشجو برای تخصص دندانپزشکی در استرالیا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر دارای تفاوت است و این را هم بایستی در نظر داشت که تحصیل در رشته‌های پزشکی تقریبا در تمامی کشورها از جمله استرالیا نیازمند صلاحیت‌های بالاتر در زمینه نمرات درسی، سطح دانش زبان و دیگر قابلیت‌های علمی می‌باشد و از طرفی هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی و شاخه‌های مرتبط با آن نیز بالاتر است. ضمن آنکه کلیه متقاضیان عزیز باید هنگام اپلای در دانشگاه(ها)ی مورد نظر خود، از دقیق‌ترین اطلاعات پیرامون شرایط پذیرش در دانشگاه مقصد از طریق سایت دانشگاه یا مکاتبه با ایمیل مطلع شوند، در زیر شرایط کلی و تقریبا مشترک بین همه دانشگاه‌های استرالیا را برای پذیرش در رشته‌ی دندانپزشکی آورده‌ایم:

    مدت زمان تحصیل

    مدت زمان برای تحصیل رشته دندانپزشکی در مقطع کارشناسی در استرالیا بین 5 تا 7 سال بوده که دوره 5 ساله آن معمول‌تر است. کوتاهترین مدت زمانی که می‌توان مقطع کارشناسی رشته را به اتمام رساند 4 سال می‌باشد. این دوره 5 الی 7 ساله صرفا برای مدرک کارشناسی به عنوان یک متخصص دندانپزشکی در مقطع لیسانس می‌باشد و در صورت تمایل متقاضی به ادامه تحصیل، باید گفت که دوره تحصیلات تکمیلی برای رشته‌ی دندانپزشکی در استرالیا تا سقف 4 سال طول خواهد کشید. بنابراین احتمال می‌رود که کل دوره تحصیل رشته دندانپزشکی در استرالیا از ابتدا تا پایان دوره تحصیلات تکمیلی و تبدیل شدن به یک متخصص و جراح در تخصص دندانپزشکی چیزی در حدود 9 تا 10 سال به طول انجامد.

    شرط معدل نمره

    در حالت عادی و نه صرفا رشته‌های مرتبط با پزشکی، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر و دارای رتبه بالای استرالیا نیاز به صلاحیت‌های بالایی از جمله معدل و ریز نمرات مربوطه به رشته‌ی مد نظر دارد که این حساسیت بر معدل و نمرات، برای رشته‌های پزشکی و شاخه‌های مرتبط با آن بیشتر خواهد بود. بنابراین برای قبولی در رشته دندانپزشکی از یکی از دانشگاه‌های معتبر استرالیا حداقل معدل پیشنهادی، معدل بالای 16 یا 17 می‌باشد که همچنین باید در دروس شیمی، زیست و ریاضی نیز ریز نمرات بالایی داشته باشید.

    شرط زبان

    برای کلیه دانشجویان بین‌المللی غیر انگلیسی زبان، ارائه مدرک زبان با نمره قابل قبول برای اخذ پذیرش از هر یک از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی در استرالیا الزامی می‌باشد. از طرفی اکثر دانشگاه‌های استرالیا ملاک و حداقل نمره مورد قبول برای زبان را برای حالت پذیرش غیر مشروط، نمره آیلتس 6.5 و گاها 6 در نظر می‌گیرند (یا معادل آن در دیگر آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی) که برای دندانپزشکی نمره آیلتس پیشنهادی برای شانس بهتر، آیلتس 7 می‌باشد.

    آزمون‌های ورودی دانشگاه

    در هنگام اپلای ممکن است یکسری آزمون‌های ورودی از شما (بسته به دانشگاه مقصد) گرفته شود؛ مانند آزمون GRE، ATAR و... که ممکن است مستقیما مربوط به حوزه پزشکی یا به شکلی غیر مستقیم مشخص کننده صلاحیت ذهنی و منطقی شخص برای تخصص مد نظرش باشد که در صورت وجود هرگونه الزام برای شرکت در این آزمون‌ها، در آن‌ها شرکت کرده و نمره بالایی را کسب نمایید.

    انگیزه‌نامه قوی و توصیه‌نامه

    نه آنکه عینا همانند یکدیگر باشند اما اگر شما درخواست پذیرش خود شامل مدارک و الزامات مورد نیاز از جمله مدرک زبان، مدرک تحصیلی ماقبل و... را همانند یک پکیج به دانشگاه مد نظر ارسال نمایید، انگیزه‌نامه تقریبا به نوعی حکم دفترچه راهنمای استفاده از آن پکیج را دارد. در واقع در فایل انگیزه‌نامه که از قضا بر خلاف تصور بسیاری که صرفا آن را یک ضمیمه ساده می‌بینند، شما اطلاعات خیلی جامع، مفید و قانع کننده‌ایی را از خود و برنامه تحصیلی‌تان و چشم اندازهایتان از آینده می‌توانید ارائه دهید و در تهیه آن و تنظیم یک انگیزه نامه قوی بسیار حساسیت به خرج دهید. همچنین توصیه نامه (که داشتن 3 توصیه نامه برای شانس بالاتر پیشنهاد می‌گردد) نیز به نوعی حکم اعتبار و ضمانت شما را نزد چند شخص برجسته از نظر آکادمیک دارد.

    مراحل پذیرش دندانپزشکی در استرالیا

    مراحل پذیرش دندانپزشکی در استرالیا

    تحصیل در رشته دندانپزشکی یا علوم پزشکی یک فرایند پیچیده در هر کشور است و اگر به دنبال تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور هستید، می‌تواند برایتان دلهره آور نیز باشد. تحصیل دندانپزشکی در استرالیا معیارهای مشخصی را شامل می‌شود. به همین دلیل ما یک راهنمای ساده و گام به گام برای کمک به شما جهت آشنایی با روند تحصیل دندانپزشکی در استرالیا آماده کرده ایم.
    دندانپزشکی یک انتخاب شغلی محبوب در استرالیا است. این انتخاب یک زندگی فوق‌العاده را برای شما رقم می‌زند زیرا می‌توانید ضمن کمک به افراد دیگر، دستمزد بالایی دریافت کنید. بعلاوه فرصت‌های زیادی برای رشد و پیشرفت در این رشته وجود دارد. 

    ۱- تحقیقات جامع انجام دهید و مسیر دانشگاهی مناسب خود را پیدا کنید.

    برخی تحقیقات را می‌توانید به صورت آنلاین انجام دهید تا بتوانید دانشگاه و مکانی را انتخاب نمایید که متناسب با نیازهای شما باشد. رتبه دانشگاه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید، در مورد الزامات خواسته شده اطلاعات کسب نمایید و از پرسنل دانشگاه بپرسید که چه نوع دوره‌هایی جهت تحصیل دندانپزشکی در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. دوره دندانپزشکی از جمله رشته‌های پرطرفدار دانشگاه‌های استرالیا است در نتیجه ممکن است دانشگاه مد نظر شما ظرفیت کافی برای پذیرش شما را نداشته باشد. اگر به فکر تحصیل در این رشته هستید حتما بیش از یک دانشگاه را برای تحصیل در این رشته در نظر داشته باشید و حتما در اسرع وقت اقدام به تشکیل پرونده مهاجرتی خود نمایید. از طرفی قبل از ورود به استرالیا به دانستن زبان انگلیسی احتیاج خواهید داشت، اما در صورت عدم موفقیت، در مواقعی آموزش انگلیسی به عنوان بخشی از دوره آمادگی دانشگاه برای شما ارائه می‌شود و از طرف دانشگاه پشتیبانی زیادی دریافت خواهید کرد.

    ۲- در دوره تحصیلات پایه شرکت کنید

    شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، مسیر خود را برای دوره کارشناسی جراحی دندان از طریق دوره آمادگی دانشگاه یا دوره تحصیلات پایه آغاز خواهید کرد. این دوره‌ها به طور معمول 9 تا 11 ماه به طول می‌انجامد و آموزش زبان انگلیسی را با یک برنامه درسی آکادمیک مطابق با رده ی انتخابی شما ترکیب می‌کند. این دوره‌ها یک گام اساسی در مسیر آموزش هستند و به شما در تطبیق یافتن با سیستم آموزشی استرالیا کمک می‌کنند. با توجه به معیارهای خاص لازم برای ورود به دوره کارشناسی جراحی دندانپزشکی، کالج یک بسته پیشنهادی جایگزین برای این رشته دارد. این بدان معناست که شما نیاز به ترکیب دوره تحصیلات پایه خود با یک دوره کارشناسی بهداشت و علوم پزشکی دارید. اما پس از اتمام دوره تحصیلات پایه می‌توانید در ارزیابی کیفیت شخصی (PQA) و مصاحبه شفاهی خود شرکت کرده و در صورت موفقیت مستقیماً وارد سال اول کارشناسی جراحی دندانپزشکی در دانشگاه‌های استرالیا شوید.

    ۳- وقت آن است که برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا آماده حرکت شوید

    شما در دوره آمادگی دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شده‌اید و اکنون زمان آن رسیده است که روانه استرالیا شوید. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا قطعاً چالش‌های خود را دارند اما از سوی دیگر این دوره یک دوره هیجان انگیز و شگفت آور در زندگی شما خواهد بود. این سفر می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. اینکه استرالیا چقدر می‌تواند در زندگی شما تاثیر مثبت بگذارد کاملا بستگی به خود شما دارد. شما باید نهایت تلاش خود را بکنید تا از لحظاتی که در دانشگاه‌های استرالیا می‌گذرانید به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.
    فراموش نکنید که هنگام ورود به استرالیا، با خدمات پشتیبانی دانشجویی خود تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند به شما در مورد همه چیز از مسکن تا مطالعه عناوین درسی کمک کنند.

    ۴- شما تحصیلات پایه خود را با موفقیت به پایان رسانده اید و مرحله بعدی، وارد شدن به دوره جراحی دندانپزشکی است

    شما در طول سال، برای آماده‌سازی خود سخت کوشیده‌اید و تمام دروس پایه خود را به پایان رسانده‌اید. اکنون زمان درخواست است.

    تحصیل دندانپزشکی در استرالیا نسبت به دوره‌های تحصیلی دیگر روند درخواست پیچیده‌تری دارد. این امر به این دلیل است که شما در زمینه بهداشت کار می‌کنید و استرالیا قوانین سختگیرانه‌ای برای محافظت از بیماران دارد.
    شما هنگامی که تحصیلات پایه خود را با موفقیت به پایان رساندید، از شما خواسته می‌شود که در یک ارزیابی کیفی شخصی (PQA) و همچنین مصاحبه شفاهی شرکت کنید. هنگامی که این موارد را با موفقیت انجام دادید، در مقطع کارشناسی جراحی دندان پزشکی پذیرفته خواهید شد.اما اگر اولین بار در مصاحبه رد شدید، نگران نباشید زیرا مسیرهای دیگری در دسترس شما هستند.

    ۵- پذیرش در مقطع کارشناسی جراحی دندانپزشکی

    کارشناسی جراحی دندانپزشکی پنج الی هفت سال طول می کشد. در طی این مدت، شما ترکیبی از دروس تئوری و مهارت های عملی و همچنین کارآموزی بالینی را یاد خواهید گرفت. اگر به دانشگاه آدلاید رفتید بدانید که این دانشگاه یک کلینیک دندانپزشکی پیشرفته و دانشجویی را اداره می‌کند، جایی که دانشجویان می‌توانند بر روی بیماران واقعی کسب تجربه کنند.

    ۶- شما به زودی فارغ التحصیل می‌شوید. وقت آن رسیده است که به دنبال کار باشید.

    هفت سال پیش را به یاد بیاورید، وقتی اولین بار با خود گفتید: من می خواهم برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا اقدام کنم و دندانپزشک شوم. خب، شما تقریباً به هدف خود رسیده اید. پس از اتمام تحصیلات و فارغ التحصیلی، باید ثبت نام کنید تا به عنوان دندانپزشک در استرالیا مشغول کار شوید.

    همچنین ممکن است در کلینیکی که دوره کارآموزی خود را سپری کرده اید، به شما پیشنهاد کار شود. اگر اینگونه نبود گزینه‌های بسیار دیگری وجود دارد. این زمان بسیار خوبی برای ارتباط با برخی از شبکه‌ها و سازمان‌های استرالیا است که می‌توانند به شما در شغلتان کمک کنند.
    همچنین انجمن دندانپزشکی استرالیا از دندانپزشکان جدید پشتیبانی زیادی می‌کند و فرصت های شغلی را بصورت آنلاین برای آن‌ها منتشر می نماید.

    ۷- در انجمن دندانپزشکی استرالیا ثبت نام کنید

    همانطور که در طی دوره تحصیلی خود یاد خواهید گرفت، اگر قصد کار در استرالیا را دارید، این یک الزام قانونی است که فارغ التحصیلان قبل از اشتغال به عنوان دندانپزشک در هر ایالت یا قلمرو، در شورای دندانپزشکی استرالیا می‌بایست ثبت نام کنند. شما باید هر ساله ثبت نام خود را تمدید نموده و حداقل 60 ساعت فعالیت مداوم توسعه حرفه ای (CPD) را در طی یک دوره سه ساله انجام دهید. این فعالیت‌ها ممکن است شامل حضور یا ارائه در کنفرانس‌ها در مورد جنبه ‌های مختلف مراقبت از بهداشت دهان و دندان، انجام آموزش‌های مربوطه یا خواندن مقالات دانشگاهی باشد.

    هزینه تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

    هزینه تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته‌های پزشکی و تخصص‌های مرتبط با پزشکی مانند دندانپزشکی و... در هر کشور از جمله در کشور استرالیا که به شهریه‌های نسبتا سنگین و بالا مشهور است، بیشتر است. تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های استرالیا به طور متوسط با میانگین‌گیری از کلیه دانشگاه‌های معتبر این کشور، برای دانشجویان بین‌المللی در حدود 55 الی 80 هزار دلار استرالیا در سال خواهد بود که این مبلغ برای برخی موسسات آموزشی ممکن است از مرز 80 هزار دلار استرالیا در سال هم فراتر رود. هزینه ذکر شده صرفا برای شهریه دانشگاه ذکر شده است و از طرف دیگر، هزینه‌های زندگی یک دانشجو در استرالیا بدون احتساب هزینه‌های مسکن در حدود حداقل 10 هزار دلار در سال شده و هزینه محل اسکان هم بسته به تصمیم خود شخص می‌تواند بین 4 تا 16 هزار دلار در سال هزینه داشته باشد (هزینه خوابگاه‌های دانشجویی در استرالیا سالیانه بین 4 تا 11 هزار دلار بوده و هزینه ماهیانه اجاره خانه یا اتاق خارج از دانشگاه در حدود 900 دلار یا حتی کمتر برای خانه استودیویی و حدود 1200 دلار در ماه برای اجاره یک آپارتمان تکخواب می‌باشد). از طرفی با احتساب هزینه کتب و لوازم تحصیل بین 600 تا 1100 دلار در سال و همچنین متوسط هزینه بیمه درمانی دانشجو به میزان 600 دلار در سال به طور میانگین، بنابراین توصیه می‌گردد که برای صرفا هزینه زندگی، حداقل 16 هزار دلار در سال را در نظر گرفته و عدد 20 هزار دلار در سال را می‌توان یک رقم نرمال‌تری در نظر گرفت.

    • از آنجا که مدت زمان تحصیل رشته دندانپزشکی در استرالیا بین 5 تا 7 سال بوده و کمترین مدت برای اتمام این دوره 4 سال است (مقطع کارشناسی)، در نتیجه دانشجو در کل دوره تحصیل، به طور متوسط مبلغی معادل 350 (برای 4 سال) الی 620 هزار دلار (برای 7 سال) را در مجموع برای کلیه هزینه‌های تحصیل و زندگی متحمل خواهد شد.

    بورسیه تحصیلی برای دندانپزشکی در استرالیا

    بورسیه تحصیلی برای دندانپزشکی در استرالیا

    بورسیه‌های تحصیلی در استرالیا بطور کلی به 2 دسته بورسیه‌های دولتی و بورسیه‌های ارائه شده توسط هر دانشگاه و از نظر مبلغ هم به 2 دسته بورسیه کامل (فول فاند) و بورسیه کمک هزینه تقسیم‌بندی می‌شوند. هر ساله دولت و همچنین هر دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی متعددی را برای رشته‌های مختلف در هر سال تحصیلی در نظر می‌گیرند که جدای از بورسیه‌های کامل و فول فاند، بقیه بورسیه‌ها دارای تنوع کمک هزینه بین ترمی 1000 تا حتی 35 هزار دلار هستند که این مبلغ، میزان مبلغ کمک هزینه عمومی است و برای رشته‌ایی مانند دندانپزشکی و با توجه به شهریه‌های بالای آن و از طرفی با توجه به صلاحیت‌های متقاضی، این مبلغ کمک هزینه می‌تواند از سالی 50 هزار دلار هم فراتر رود. البته به غیر از توجه به نوع بورسیه و رشته‌های تحت پوشش آن و همچنین توجه به میزان مبلغ بورسیه، به این مورد هم توجه باید نمود که آن بورسیه تا چه میزان از نظر زمانی هزینه‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد که این مورد نیز در میان سایر مشخصات هر بورسیه اعلام شده برای ارائه نیز ذکر می‌گردد؛ برای مثال بورسیه‌ایی هزینه کل مدت زمان تحصیل را پوشش داده، بورسیه دیگری برای مثال 2 سال و همچنین بورسیه‌ایی برای 2 ترم و الی آخر...

    شما اگر برای عبارت بورسیه‌های تحصیلی برای تحصیل رشته دندانپزشکی در استرالیا در گوگل به زبان اصلی سرچ کنید (برای مثال بزنید studying dentistry in australia scholarships یا عبارات مشابه آن) آنگاه از منابع معتبر خواهید دید که برای سال جاری تحصیلی بیش از 500 بورسیه تحصیلی برای رشته دندانپزشکی یا به صورت مشترک با دیگر رشته‌ها در یک دانشکده یا زمینه‌های مختلف از رشته‌های متنوع در نظر گرفته شده است. برخی از این بورسیه‌ها به درصد بیان کرده و در اطلاعات خود میزنند که تا 25 درصد تخفیف شهریه، برخی دیگر نیز صرفا میزان مبلغ تحت پوشش را ذکر کرده (برای مثال 25 هزار دلار در هر سال و...) و همچنین کلیه اطلاعات لازم دیگر پیرامون این بورسیه‌ها (مانند مدت زمانی که در طول تحصیل هزینه‌ها را پوشش می‌دهند)، رشته‌های تحت پوشش، نوع بورسیه و یا دانشگاه ارائه دهنده‌ی آن را می‌توانید مشاهده نمایید. معمولا مبالغ در نظر گرفته شده به میزان بسیار خوبی برای رشته‌های پزشکی (در حد حتی بیش از 50 هزار دلار کمک هزینه در هر سال) را می‌توانید در لیست مذکور پیدا نمایید.

    • برای اخذ بورسیه تحصیلی نیز بطور کلی داشتن معدل بالای 16.5 الی 17 و نمره آیلتس حداقل 7 یا 8 و ارائه توصیه‌نامه از اساتید، رزومه و برنامه تحصیلی قوی، شرکت و موفقیت در آزمون‌های نظیر GRE و GMAT، ATAR و... سابقه درخشان و افتخارات ورزشی، فرهنگی، هنری، علمی، سابقه انجام خدمات اجتماعی، میزان فعالیت در رویدادهای آکادمیک محل تحصیل، داشتن سابقه کار یا تجربه کارآموزی و... همگی در اخذ بورسیه تاثیر خواهند داشت.

    آینده دندانپزشکی در استرالیا

    آینده دندانپزشکی در استرالیا

    رشته‌های پیرامون پزشکی از جمله رشته‌ی دندانپزشکی بسیار در استرالیا محبوب، پر تقاضا و دارای میزان درآمد بسیار عالی و وضعیت شغلی بسیار رضایت‌بخش می‌باشد و در یک کلام ساده، شغل دندانپزشکی در استرالیا از جمله مشاغل بسیار آینده‌دار به حساب می‌آید. از طرفی میزان رضایت بسیاری از دانشجویان رشته دندانپزشکی به علت سختی‌های این رشته، هزینه‌های بالای تحصیل در آن و دیگر موارد، پس از تحصیل و ورود به دنیای اشتغال نسبت به زمان تحصیل در حدود 10 و حتی 20 درصد با افزایش مواجه بوده است. همچنین میزان تقاضا برای شغل دندانپزشکی نیز بالا است؛ به طوری که با یک جست و جوی ساده در یک سایت کاریابی مشهور استرالیایی در ماه ژانویه 2022، بیش از 3200 جایگاه شغلی آزاد برای رشته دندانپزشکی در شهرها و ایالات مختلف، موقعیت‌های شغلی مختلف، شرایط مختلف برای استخدام و حقوق‌های متفاوت و غالبا حقوق‌هایی بالا در دسترس هستند که شخص با توجه به سابقه کار و مهارت مورد نیاز ذکر شده و همچنین موقعیت جغرافیایی خود و در نظر گرفتن میزان حقوق و ساعات کار اعلامی، تصمیم به انتخاب یکی از این مشاغل در دسترس را می‌گیرد.

    • رایج‌ترین درآمد برای یک دندانپزشک در استرالیا بدون احتساب مالیات بین 100 تا 140 هزار دلار در سال بوده که این درآمد با توجه به سابقه کار شخص، میزان مهارت و تخصص وی و همچنین موقعیت شغلی شخص تا بیش از 200 هزار دلار در سال هم می‌تواند برسد. درآمد سالیانه 124 هزار دلار رایج‌ترین درآمد برای متخصصین دندانپزشکی در استرالیا می‌باشد.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای دندانپزشکی

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای دندانپزشکی

    دانشگاه‌های زیر که اکثرا جزء 10 دانشگاه برتر استرالیا بوده، بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند که بر اساس رتبه دانشکده دندانپزشکی آن‌ها، میزان رضایت دانشجویان از تحصیل در آن‌ها، رتبه و اعتبار دانشگاه در حالت کلی و... انتخاب شده‌اند. معمولا تعداد دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه‌های مذکور حدود بین 220 تا نهایت 380 نفر هستند.

    نام دانشگاه

    رتبه در استرالیا

    رتبه جهانی

    میزان رضایت دانشجویان

    ملبورن

    3

    41

    78%

    آدلاید

    8

    106

    82%

    سیدنی

    2

    40

    73%

    کوئینزلند

    5

    46

    77%

    دانشگاه استرالیای غربی

    7

    92

    55%

    گریفیث

    17

    290

    81%

    جیمز کوک

    23

    424

    80%

     
    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ