مقایسه کامل زندگی در کانادا با اروپا 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا، انتخاب دانشگاه و بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیه با ما تماس بگیرید:

    02171400111

    همه ما با کوله باری از افکار نوستالژیک از کشورمان به خارج سفر می‌کنیم تا کیفیت زندگی خود را بهبود دهیم. پس تصمیم‌گیری برای مهاجرت به کشوری دیگر اصلا آسان نخواهد بود. از کشورهای اروپایی گرفته تا کشورهای آمریکای شمالی مانند ایالات متحده و مهاجرت به کانادا، گزینه‌های مختلفی برای مهاجرت وجود دارند. اما هنوز برای بسیاری از افراد، کشورهای اروپایی و کانادا، مقاصد اصلی مهاجرت هستند. به همین دلیل، ما در این بررسی به مقایسه کامل زندگی در کانادا با اروپا می‌پردازیم.

    مقایسه وضعیت اقتصادی کانادا با اروپا

    مقایسه وضعیت اقتصادی کانادا با اروپا

    در بحبوحه ویروس کرونا، مقایسه وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف دشوار است اما اجازه دهید کلی‌ترین شاخص‌ها را در نظر بگیریم و داده‌های از سال 2019 تاکنون را با هم مقایسه کنیم. برای مقایسه توسعه اقتصادی کانادا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، موارد زیر ارائه شده است:

    نرخ بیکاری

    • کانادا: 5.67 درصد
    • اروپا: 7.4 درصد

    متوسط حقوق

    • کانادا: 51158 دلار (برابری قدرت خرید)
    • اروپا: 47607 دلار (برابری قدرت خرید)

    تولید ناخالص داخلی

    • کانادا: 1.643 میلیارد دلار
    • اروپا: 17 میلیارد دلار که با تقسیم بر تعداد کشورهای اروپایی، متوسط هر کشور حدودا 0.39 میلیارد دلار می‌شود.

    مالیات

    • کانادا: تقریباً 33 درصد
    • اروپا (برای مثال آلمان و بریتانیا): 45 درصد

    از آمار بالا می‌توان فهمید که کانادا در وضعیت اقتصادی بهتری قرار دارد.

    فرصت‌های کاری در کانادا

    فرصت‌های کاری در کانادا

    کانادا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صنعتی جهان است که تولیدات آن سال به سال در حال گسترش است و اقتصاد کانادا چندین دهه است که در حال رشد مداوم بوده است. رشد بالا در تولید و ساخت و ساز کانادا، منجر به کمبود نیروی کار حرفه‌ای در بازار کار محلی شده است. برای برآوردن الزامات بازار کار، دولت لایحه استخدام نیروی کار خارجی را تصویب کرده است که به کارفرمایان کانادایی اجازه می‌‌دهد تا نیروهای خارجی را در انواع صنایع تولیدی و خدماتی استخدام کنند.

    استان‌هایی که بیشترین کمبود نیوری ماهر کار را دارند، عبارتند از:

    • انتاریو
    • کبک
    • بریتیش کلمبیا
    • آلبرتا
    • مانیتوبا
    • ساسکاچوان

    مقایسه کیفیت زندگی کانادا با اروپا

    مقایسه کیفیت زندگی کانادا با اروپا

    گزارش جهانی رتبه بندی کشورها بر حسب شادی مردم، یک آمار سالانه است که از سوی راه‌حل‌های توسعه پایدار سازمان ملل ارائه می‌شود. این گزارش شامل مقالات و رتبه‌‌بندی شادی ملی است که 156 کشور را بر اساس میزان خوشحالی شهروندان‌شان رتبه‌‌بندی می‌کند. میزان خوشحالی به شرایط اقتصادی، وضعیت کار، کیفیت زندگی، تورم، دوستانه بودن مردم و غیره مشخص می‌شود. در آخرین رتبه‌بندی موجود مذکور، کانادا در رتبه 14امین قرار داشته که از 14 کشور بالاتر از کانادا، تنها 10 کشور اروپایی بوده و با توجه به تعداد 44 کشور اروپایی، بطور تقریبی کانادا از 75 درصد کشورهای اروپایی شادتر است.

    مقایسه تحصیلی کانادا با اروپا

    مقایسه تحصیلی کانادا با اروپا

    اگر در حال جابه‌جایی هستید و می‌خواهید به تحصیل خود ادامه دهید یا با خانواده خود قصد مهاجرت دارید، سطح تحصیلات بسیار مهم است.

    کانادا

    یک مزیت آموزش در مدارس و دانشگاه‌های کانادایی و در کل تحصیل در کانادا، تنوع و آزادی آن است. دیپلم متوسطه پس از گذراندن تعداد معینی از دروس اجباری و رشته‌های انتخابی، صادر می‌‌شود. شما می‌‌توانید تحصیلات عالی را با انتخاب طیف گسترده‌ای از رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی از یک کالج یا دانشگاه دریافت کنید.

    کالج‌ها و دانشگاه‌ها عمدتاً مهارت‌های عملی نیز ارائه می‌‌دهد. دانشجویان به مدت 2، 3 یا 4 سال تحصیل کرده و پس از آن مدرک لیسانس کاربردی دریافت می‌کنند. همچنین، تحصیل در ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف وجود دارد. دانشگاه‌ها آموزش آکادمیک کلاسیک و فرصت‌های عالی را برای تحقیق و توسعه ارائه می‌‌دهند.

    اروپا

    دانشگاه‌های اروپایی پس از ایالات متحده، دومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی هستند. در برخی از دانشگاه‌های انگلستان، ایتالیا، سوئیس و آلمان نسبت دانشجویان خارجی حدود 10 تا 25 درصد است که این رقم دائما در حال افزایش است. در حالی که تحصیل در کانادا دارای شهریه‌های قابل توجهی بوده، بسیاری از کشورهای اروپایی برتر مانند آلمان، نروژ و... تحصیلات رایگان ارائه داده و یا مبلغ شهریه به مراتب کمتر از کانادا دارند. البته این بحث به طور عمومی بوده و تک به تک و کشور به کشور مقایسه نخواهیم کرد؛ وگرنه که کشوری مانند انگلیس از نظر شهریه و هزینه زندگی بسیار گران‌تر از کانادا است.

    برترین تخصص‌های محبوب در اروپا عبارتند از:

    • تجارت و مدیریت
    • مهندسی
    • برنامه نويسي
    • جامعه شناسی
    • پزشکی

    در دانشگاه‌های اروپایی، آموزش بر اساس سیستم بولونیا انجام می‌‌شود:

    • 3 تا 4 سال لیسانس
    • 1 سال فوق لیسانس

    کارشناسان ارشد می‌‌توانند تحصیلات خود را در مقطع دکترا ادامه دهند و سپس مدرک PHD دریافت کنند. قاعدتاً در اروپا سعی می‌‌شود در مدت کوتاهی حداکثر دانش را ارائه دهند تا دانشجو سریع‌تر وارد بازار کار شود. از نظر تحصیلی، اروپا و کانادا به یک اندازه برای مهاجرت تحصیلی عالی هستند اما مزیت کانادا در این است که دانشجو می‌تواند به مدت 2 تا 3 سال بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا بماند و کار کند. موقعیت دریافت اقامت دائم در کانادا نسبت اروپا بعد از تحصیل بهتر است.

    مقایسه وضعیت بهداشت و سلامت کانادا با اروپا

    مقایسه وضعیت بهداشت و سلامت کانادا با اروپا

    وضعیت بهداشت و درمان در هر کشور از خصوصیات مهم آن کشور است. به همین، دلیل برای مهاجرت نیز این موضوع باید در اولویت قرار گیرد.

    اروپا

    یکی از شرایط اصلی اخذ اقامت یا تابعیت در اکثر کشورهای اروپایی، خرید بیمه نامه درمانی است. چهار دسته بیمه درمانی در اروپا وجود دارند:

    • اضافی
    • جایگزین
    • تکراری
    • اجباری

    سه دسته اول داوطلبانه هستند اما هر چهار دسته می‌‌توانند خصوصی یا عمومی (اجتماعی) باشند. هر فرد مستقل از بودجه خود هزینه بیمه را پرداخت می‌‌کند. چندین ایالت سهمی را به صورت مبلغ مشخصی تعیین می‌‌کنند، در حالی که در کشورهای دیگر شهروندان درصدی از درآمد خود را برای درمان در نظر می‌گیرند.

    مزیت اصلی بیمه این است که این بیمه نامه درها را به روی بهترین کلینیک‌ها (دولتی و خصوصی) در اروپا باز می‌‌کند و در عین حال به شما این امکان را می‌دهد تا در هزینه‌های درمان به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید.

    سیستم‌های ارائه مراقبت‌های بهداشتی نیز در کشورهای مختلف متفاوت هستند. با این حال، با داشتن بیمه، خدمات پزشکی با بالاترین کیفیت را دریافت می‌‌کنید و هزینه بسیار کمتری برای آنها پرداخت خواهید کرد.

    کانادا

    در کانادا امید به زندگی 82 سال است. در یک نظرسنجی که توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه انجام شد، 89 درصد از کانادایی‌ها بیان کردند که خود را کاملاً سالم می‌‌دانند که این یک رقم بی‌سابقه محسوب می‌شود.

    بیمه درمانی یکپارچه نیز در کانادا وجود دارد اما هر استان و منطقه کارت سلامت مخصوص خود را صادر می‌‌کند. این کارت را برای همه اعضای خانواده حتی نوزادان هم می‌توان درخواست داد. در استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک و نیوبرانزویک پس از سه ماه از درخواست کارت بهداشت، امکان استفاده از خدمات درمانی وجود دارد. پناهندگان، شهروندان و ساکنان دائمی کانادا شامل طرح بیمه خدمات درمانی رایگان هستند. اما در برخی ایالات، بخشی از هزینه را باید خود شخص پرداخت کند.

    از نظر وضعیت درمانی، کانادا و کشورهای برتر اروپا (آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کشورهای اسکاندیناوی و غیره) به یک اندازه خدمات ارائه می‌دهند. اما برای زندگی در کشورها متوسط و پایین اروپا، کانادا انتخاب بهتری خواهد بود.

    کیفیت زندگی در کانادا در مقابل انگلیس

    کیفیت زندگی در کانادا در مقابل انگلیس

    حالا بگذارید به طور خاص، بین کانادا و یک کشور بزرگ اروپایی مانند انگلیس را با هم مقایسه کنیم. پس اگر به جای انگلیس در کانادا زندگی کنید، شرایط شما به شرح زیر خواهد بود:

    یک درصد شانس زندگی شما طولانی‌تر می‌شود

    میانگین امید به زندگی در انگلیس 81 سال است که 83 سال برای زنان و 79 سال برای مردان محاسبه شده است. در حالی که در کانادا، میانگین امید به زندگی 82 سال است، 85 سال برای زنان و 79 سال برای مردان لحاظ شده است. در هر دو کشور، زنان نسبت به مردان شانس بیشتری برای زندگی طولانی‌‌تر دارند. احتمال مرگ زنان حین زایمان در کانادا نیز 22.2 درصد کمتر است. حدود 7 نفر از هزار زن در کانادا و 9 نفر از هر هزار زن در انگلیس جان خود را در حین زایمان از دست می‌‌دهند.

    26.7 درصد کمتر برای مالیات خرج می‌کنید

    نرخ مالیات در انگلیس، بیشتر از کانادا است. بریتانیا دارای بالاترین نرخ مالیات 45 درصد است، در حالی که کانادا نرخ مالیات 33 درصدی است. پس شما برای هر چیزی مالیات کمتری در کانادا پرداخت می‌کنید.

    47.7 درصد بیشتر احتمال دارد که بیکار شوید

    اگرچه نرخ بیکاری در کانادا نسبتاً پایین‌تر از میانگین کل کشورهای اروپا است اما در مقایسه با انگلیس چنین نیست. در انگلیس، حدود 4.4 درصد از بزرگسالان بیکار هستند، در حالی که در کانادا، حدود 6.5 درصد از بزرگسالان کار ندارند.

    14.3 درصد بیشتر برای مراقبت‌های بهداشتی هزینه می‌کنید

    اگرچه کانادا یکی از بهترین خدمات مراقبت‌های بهداشتی را در جهان دارد اما این خدمات بدون هزینه نیستند. در انگلیس ، شما احتمالاً 9.1 درصد از کل درآمد ناخالص خود را صرف مراقبت‌های بهداشتی می‌‌کنید. در حالی که در کانادا، حدود 10.4 درصد از کل درآمد ناخالص خود را هزینه خواهید کرد. اما این مقدار هزینه درمانی با حقوق بالا جبران می‌شود.

    37.3 درصد کمتر احتمال دارد که زیر خط فقر زندگی کنید

    با وجود اینکه استاندارد زندگی در کانادا بالا است، افراد هنوز این چشم انداز را دارند که زیر خط فقر تعیین شده در این کشور زندگی می‌‌کنند. در حال حاضر، حدود 9.4 درصد از مردم در کانادا زیر خط فقر زندگی می‌‌کنند، در حالی که در انگلیس، این تعداد 15.0 درصد است.

    9 درصد شانس داشتن فرزند به تعداد کمتر را دارید

    نرخ زاد و ولد در هر دو کشور پایین است و رکورد حدود 12.1 درصد نوزاد در هر هزار نفر در انگلیس و 10.3 درصد نوزاد در هر هزار نفر در کانادا ثبت شده است. کانادا به جمعیت بیشتری نیاز دارد و در نتیجه، مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند.

    کلام آخر

    ما در این بررسی کانادا و اروپا را با یکدیگر مقایسه کردیم اما برای دقت بالا در مقایسه، نیاز است که هر کشور اروپایی با کانادا ارزیابی شود. به طور کلی، منظور ما از کشورهای اروپایی، آن دسته از کشورهایی هستند که در رتبه‌های بالای شاخص زندگی قرار دارند. ما کانادا را با آلمان، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، کشورهای اسکاندیناوی و دیگر کشورهای بزرگ قاره سبز مقایسه کردیم. در هر صورت، کانادا از بسیاری لحاظ یک مقصد عالی مهاجرتی است اما انتخاب نهایی به ترجیحات شما بستگی دارد. برای طرح هرگونه سوال در مورد اینکه کانادا بهتر است یا اروپا، با کارشناسان گروه مهاجرتی ادب در تماس باشید.

    سوالات متداول مقایسه کامل زندگی در کانادا با اروپا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت