معرفی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو یا UCSD یک دانشگاه دولتی است که در سال 1960 تاسیس شد. این دانشگاه یک مؤسسه عمومی دانشجو محور، پژوهش محور و خدمات محور است که فرصتی را برای همه دانشجویان از اقصی نقاط جهان فراهم می‌کند. دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو یکی از 15 دانشگاه برتر تحقیقاتی در سراسر جهان است که تاکنون برنده چندین جایزه نوبل، مدال فیلدز، و جوایز پولیتزر شده است. اخذ پذیرش از این دانشگاه آسان نیست و شما باید شرایط لازم را برآورده کنید. با این حال، تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو می‌تواند آینده شغلی را تضمین کند، زیرا شرکت‌های معتبر زیادی به دنبال فارغ التحصیلان این موسسه معتبر هستند. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارید و می‌خواهید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید، ما در این بررسی به معرفی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو می‌پردازیم.

    مشخصات دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو

    مشخصات دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو

    تاریخ تأسیس

    1960

    شهر و ایالت

    سن دیگو، کالیفرنیا

    نوع مؤسسه

    دولتی

    تعداد کل دانشجویان

    41 هزار

    تعداد کل دانشجویان بین المللی

    8451

    نرخ پذیرش

    34 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

    سایت دانشگاه

    www.ucsd.edu

    رتبه بندی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    بر اساس آخرین مرکز رتبه بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو رتبه هشتم را در بین دانشگاه‌های دولتی ایالات متحده دارد. برخی دیگر از رتبه‌های این دانشگاه عبارتند از:

    نظام رتبه بندی

    رتبه

    رنکینگ جهانی کیواس (QS) 2023

    53

    رنکینگUS News  دانشگاه‌های ملی

    34

    رنکینگUS News  دانشگاه‌های دولتی

    8

    رنکینگ Times Higher Education

    34

    تاریخچه دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو

    تاریخچه دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو

    دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو که در سال 1960 تأسیس شد، اولین دوره کارشناسی خود را در سال 1964 آغاز کرد. جانورشناسان پردیس دانشگاه کالیفرنیا برکلی در آن زمان در جستجوی مکان مناسبی برای ایستگاه میدان دریایی بودند. سپس منطقه لا هویا (La Jolla) در سن دیگو را به عنوان مکانی مناسب در این راستا پیدا کردند.

    تأسیساتی که این گروه تحقیقاتی راه اندازی کردند در سال 1912 بخشی از دانشگاه کالیفرنیا شد و در نهایت مؤسسه اقیانوس شناسی اسکریپس نام گرفت. در اواخر دهه 1950، زمانی که نایب السلطنه‌های دانشگاه کالیفرنیا تصمیم گرفتند یک پردیس عمومی در منطقه ایجاد کنند، موسسه اقیانوس شناسی اسکریپس هسته پردیس جدید را به عنوان دانشگاه سن دیگو تشکیل داد.

    دانشگاه سن دیگو در ساحل لا هویا واقع شده است که ترکیبی از زیبایی طبیعی، غنای فرهنگی و یک جامعه پر رونق را ارائه می‌دهد. این ساحل زیبا برخی از گران‌ترین املاک را در کل ایالت متحده دارد. موقعیت دانشگاه در قلب شهر سن دیگو قرار دارد، به همین دلیل دانشجویان می‌توانند در این شهر پر جنب و جوش به تجربیات خود بیفزایند.

    پردیس، دانشکده‌ها و خوابگاه دانشگاه

    پردیس، دانشکده‌ها و خوابگاه دانشگاه

    پردیس دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو دارای 761 ساختمان است که به عنوان ساختمان‌های اداری، کلاس‌های درس، مراکز تحقیقاتی، امکانات پزشکی، امکانات ورزشی، ساختمان‌های مسکونی، آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، استودیوها و غیره خدمت می‌کنند. این پردیس به طور خاص دارای 9 مرکز ورزشی از جمله یک میدان 5 هزار نفری و یک مرکز آموزشی پیشرفته برای ورزشکاران است.

    متقاضیان تحصیل در آمریکا برای دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو بدانند که خوابگاه در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو برای دانشجویان تازه وارد که مهلت‌های درخواست را رعایت می‌کند به مدت دو سال تضمین می‌شود. درخواست برای خوابگاه رایگان است و آخرین مهلت آن ماه می هر سال خواهد بود. خوابگاه ویژه‌ای برای دانشجویان معلول یا با شرایط پزشکی خاص در این دانشگاه نیز در دسترس هستند. این دانشگاه خدمات مختلفی را برای کمک به دانشجویانی که مایلند در خارج از دانشگاه بمانند را فراهم کرده است. این خدمات شامل کمک برای پیدا کردن مسکن مناسب در اطراف دانشگاه است.

    دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    این موسسه طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد که شامل بیش از 130 رشته در مقطع کارشناسی خواهد بود. رشته‌های محبوب در این دانشگاه شامل علوم کامپیوتر، بیوشیمی، اقتصاد و زیست شناسی مولکولی هستند. بیش از 600 دوره از بیش از 40 رشته در دوره‌های تابستانی دانشگاه ارائه می‌شوند. تمامی رشته‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در دانشکده‌های زیر ارائه می‌شوند:

    • دانشکده هنر و علوم انسانی
    • دانشکده علوم زیستی
    • دانشکده سیاست و استراتژی جهانی
    • دانشکده مهندسی جاکوبز
    • دانشکده علوم فیزیکی
    • دانشکده مدیریت رادی
    • دانشکده علوم اجتماعی
    • موسسه علوم داده Halıcıoğlu

    حدود 22 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی هر ساله در برنامه‌های تحصیلی خارج از کشور شرکت می‌کنند. برنامه‌های توسعه بین المللی مؤسسه (Extension International Programs)، برنامه‌های ارائه مدرک گواهینامه در زمینه بیزینس، حقوق، آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TEFL) و مدیریت پروژه ارائه می‌شوند. همچنین یک دوره با مدرک گواهینامه حقوقی وجود دارد که مهارت‌های عملی حقوقی را با تئوری و تحلیل حقوقی ترکیب می‌کند.

    فرآیند درخواست دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    فرآیند درخواست دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    متقاضیان بین المللی که به دنبال پذیرش در UC San Diego هستند، باید یک درخواست آنلاین را از طریق سایت دانشگاه تکمیل کنند و مدارک مورد نیاز  را آپلود نمایند. متقاضیان می‌توانند برای بیش از یک دوره در دپارتمان‌های آموزشی مختلف در دانشگاه سن دیگو درخواست دهند.

    • درخواست اپلای از طریق پورتال ارائه درخواست
    • هزینه درخواست: 140 دلار آمریکا

    شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی عبارتند از:

    • مدرک دیپلم به علاوه ریز نمرات
    • انگیزه نامه
    • پاسپورت معتبر
    • گواهی تمکن مالی
    • گواهی مهارت زبان انگلیسی (آیلتس 7، تافل iBT 83)

    شرایط پذیرش تحصیلات تکمیلی عبارتند از:

    • مدرک لیسانس به علاوه ریزنمرات
    • معدل 3 از 4.0 (87 تا 89 درصد از  100 درصد معادل 18 نظام آموزشی ایران یا در کمترین حالت 17)
    • نمره آزمون GRE
    • توصیه نامه (مقطع کارشناسی ارشد و دکتری)
    • انگیزه نامه
    • گواهی مهارت زبان انگلیسی (آیلتس 7، تافل iBT 85)
    • مقالات (مقطع دکتری)

    ددلاین ارائه درخواست در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    حتما در نظر داشته باشید که یک سال قبل از برنامه ریزی برای ثبت نام درخواست دهید. درخواست در یک آگوست باز می‌شود و این امکان را دارید از یک اکتبر تا 30 نوامبر درخواست خود را ارسال کنید. درخواست خود را خیلی سریع ارسال کنید. زمان پاسخگویی به پذیرش‌ها بر اساس رشته و دانشکده متفاوت است و در طول سال تصمیم گیری می‌شود.

    اطلاعیه رسمی پذیرش از دفتر پذیرش دانشگاه سن دیگو خواهد بود. پس از تصمیم گیری، یک ایمیل به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود که نشان می‌دهد که آیا درخواست شما مورد پذیرش قرار گرفت است یا خیر. بعد از قبولی درخواست می‌توانید برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید.

    هزینه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    هزینه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو 46400 دلار آمریکا در سال است. همچنین متوسط شهریه کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو 33100 دلار آمریکا در سال است. هزینه تحصیل بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است.

    هنگام تحصیل در خارج از کشور، بهتر است تا جایی که می توانید پول پس انداز کنید. از این گذشته، علاوه بر شهریه هزینه‌های دیگری نیز مانند محل اقامت، غذا، حمل و نقل و کتاب وجود دارند. با بررسی کل شهریه و هزینه‌های زندگی می‌توان هزینه نهایی برای یک سال تحصیلی را در حدود 65835 دلار آمریکا برای دانشجویان بین المللی تخمین زد.

    بورسیه‌های دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    دانشجویان بین المللی متقاضی دانشگاه سن دیگو باید توجه داشته باشند که این موسسه کمک‌های ملی و بورسیه تحصیلی را برای تحصیل در ایالات متحده ارائه نمی‌دهد. برخی از دانشکده‌های تحصیلات تکمیلی بودجه محدودی را به دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می‌کنند. داوطلبان می‌توانند برای برخی از بورسیه‌های خارجی که توسط دانشگاه اداره نمی‌شوند، درخواست دهند. برخی از این بورسیه‌ها به شرح زیر هستند:

    • بورسیه Rizio Lipinsky Lawyer
    • بورسیه Contevo Digital Marketing
    • بورسیه تحصیلی  Blankstyle

    فارغ التحصیلان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    فارغ التحصیلان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    شبکه فارغ التحصیلان دانشگاه سن دیگو بیش از 200 هزار عضو را در سراسر جهان به هم متصل می‌کند. اعضای جامعه فارغ التحصیلان چندین جایزه بین المللی مانند جایزه نوبل، گرانت نابغه مک آرتور، جایزه پولیتزر، جایزه تونی، جایزه گرمی و غیره را دریافت کرده‌اند. دانش آموختگان برجسته این دانشگاه عبارتند از:

    • بروس بیوتلر، زیست شناسی، جایزه نوبل در فیزیولوژی یا پزشکی
    • سیدنی برنر، موسسه سالک، جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی
    • آریکا ساتو، شخصیت تلویزیونی
    • نیک وودمن،  بنیانگذار شرکت  GoPro
    • مایک جاج، نویسنده

    موقعیت‌های شغلی فارغ التحصیلان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    موقعیت‌های شغلی فارغ التحصیلان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

    پورتال شغلی دانشگاه به نام Handshake به دانشجویان کمک می‌کند تا رزومه خود را توسعه دهند، گزینه‌های شغلی را بررسی کنند، برای کارآموزشی اقدام نمایند و فرصت‌های آموزشی و شغلی را برای تقویت و بهبود مجموعه مهارت‌های پیدا کنند. شرکت‌های برتر که فارغ التحصیلان این مؤسسه را جذب می‌کنند، عبارتند از:

    • اینتل
    • سیسکو
    • بلومبرگ
    • اپل
    • وسترن دیجیتال
    • امریکن اکسپرس
    • ورایزون مدیا

    بهترین مدرک تحصیلی دانشگاه سن دیگو MBA برای رشتهاست که فارغ التحصیلان آن حقوق متوسط 250 هزار دلار آمریکا در سال را کسب می‌کنند.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو با رتبه 53 بر اساس رتبه بندی جهانی کیواس 2023 توانسته موقعیتی عالی را برای دانشجویان جهت تحصیل در این دانشگاه ارائه دهد. این دانشگاه هر ساله تقریباً 8 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و 30800 دانشجوی کارشناسی را ثبت نام می‌کند.

    پذیرش در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو بسیار انتخابی و رقابتی است و دانشجویان باید استعداد خود را از طریق مدارک و شرایط نشان دهند. در هر صورت، دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو موسسه‌ای عالی برای ادامه تحصیل و کسب مدرک معتبر است. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت