امن‌ترین شهرهای استرالیا برای زندگی 2024
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هم خود کشور استرالیا و هم شهرهای بزرگ و اصلی آن به طور مداوم در رتبه بندی امن‌ترین شهرهای جهان قرار می‌گیرد. به طوری که مطابق با آخرین آمار تا ابتدای سال 2024، کشور استرالیا در رتبه بیست و دوم امن‌ترین کشورهای جهان توسط شاخص صلح جهانی ثبت شد و استرالیا در این رتبه بندی جدید از دیگر مقاصد امن قابل توجه در هر سال میلادی مانند نروژ، ایتالیا، بریتانیا و کره جنوبی پیشی گرفت.

    شاخص جهانی صلح با در نظر گرفتن «سطح امنیت اجتماعی»، «وسعت درگیری داخلی و بین‌المللی در حال حاضر» و «سرمایه‌گذاری‌های نظامی‌‌‌»، میزان صلح‌طلبی کلی کشورها را اندازه‌گیری می‌‌‌نماید. در کلیه این معیارهای نامبرده، استرالیا کشوری فوق العاده امن و ایمن است. همین امر از جمله دلایل و مزایای مهاجرت به استرالیا به شمار می‌رود.

    بنابراین به دور از انتظار نیست که بسیاری از شهرهای بزرگ و اصلی این کشور بر اساس استانداردها و شاخص‌های صلح جهانی جزء امنترین شهرها در نظر گرفته ‌شوند. همچنین تعداد 7 شهر از لیست مورد نظر همگی جزء 100 شهر دانشجویی برتر در جهان هستند. با سفر به تمام شهرهایی که در این لیست قرار گرفته‌اند، می‌توان تایید کرد که حتما در هنگام بازدید و اقامت از هر شهر احساس امنیت تمام و کمال خواهید نمود. بدون توضیحات بیشتر، برویم تا به معرفی امن‌ترین شهرهای استرالیا بپردازیم.

    1. سیدنی

    سیدنی نه تنها امن‌ترین شهر بزرگ استرالیاست، بلکه یکی از امن‌ترین شهرهای جهان در تقریبا تمام رتبه بندی‌ها نیز می‌باشد. سیدنی پایتخت ایالت نیو ساوت ولز است که از قضا یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری در کشور استرالیا نیز به شمار می‌رود.

    سیدنی در اخیرترین آمار World Population Review به عنوان پنجمین شهر امن روی کره زمین رتبه بندی شده است و توانسته از شهرهای محبوب و رقیب سرسخت دیگر مانند شهر کپنهاگ دانمارک و شهر سئول کشور کره جنوبی پیشی بگیرد. در فهرست سال 2023 از امن ترین شهرهای جهان توسط World Population Review تنها شهرهای توکیوی ژاپن، سنگاپور، اوزاکای ژاپن و آمستردام هلند امن‌تر از شهر سیدنی رتبه بندی شده‌اند.

    نکته قابل توجه درباره سیدنی این است که مسافران خانم در سیدنی به طور کامل احساس امنیت و آرامش دارند، اگرچه که خطر وقوع بلایای طبیعی در حد متوسط ​​و همچنین برخی از مشکلات مربوط به سیستم حمل و نقل پیچیده این شهر همچنان چالش برانگیز است.

    مسائل مربوط به حمل و نقل که ممکن است در سیدنی با آن روبرو شوید شامل دریافت هزینه ناعادلانه توسط راننده تاکسی یا کاهش نسبی امنیت قطارها و اتوبوس‌ها در ساعات پایانی شب است. مرکز تجاری سیدنی، ردفرن، ساری هیلز، ماونت درویت و کلی‌مور از محله‌های قابل توجه سیدنی در این راستا هستند و در کل می‌توان گفت حتی خطرناک‌ترین مناطق سیدنی ممکن است با استانداردهای جهانی همچنان امن به شمار روند.

    2. ملبورن

    ملبورن درست مثل سیدنی در فهرست سال 2023 از امن ترین شهرهای جهان که توسط World Population Review منتشر شده، توانست جزء 10 شهر امن جهان و در رتبه دهم قرار گیرد. هیمن امر باعث می‌شود که این شهر دومین شهر امن کشور استرالیا باشد. ملبورن همچنین بهترین شهر دانشجویی برای تحصیل در استرالیا به شمار رود.

    برای شهر ملبورن که دارای امنیت تمام و کمال است، هنوز چند چالش وجود دارد که باید مراقب آن‌ها بود. مطالعات نشان می‌دهد که یکی از بزرگترین چالش‌های شهر ملبورن تغییرات ناگهانی آب و هوای آن است و همچنین گرمای گاها زیاد در تابستان؛ اگرچه شروع تابستان‌های ملبورن معمولا معتدل است اما در ماه‌های ژانویه و فوریه دما می‌‌‌تواند تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم بالا رود.

    برخی از حومه‌های ملبورن نسبت به سایرین امن‌تر هستند، که امن‌ترین آنها پچ، پارک ارچاردز، فرنی کریک و سلبی هستند. برعکس، خطرناک ترین مناطق ملبورن عبارتند از: سنت آلبانز، فرانکستون، سان شاین وست و املاک کارولین اسپرینگز.

    3. بریزبن

    3. بریزبن

    بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط نامبئو، پایتخت ایالت کوئینزلند استرالیا یعنی شهر زیبای بریزبن یکی دیگر از امن ترین شهرهای استرالیا و دنیا است. بریزبن که به خاطر آفتاب و فضای آرامش‌بخش خود شناخته شده و محبوب است، دارای شاخص جرم و جنایت پایین و برابر با 36.19 است. اگرچه میزان جرم و جنایت در بریزبن در طی سه سال گذشته افزایش یافته، اما ساکنان این شهر به ندرت نگران جرایم خشن، جنایات فیزیکی و دزدی هستند.

    آمار همچنین نشان می‌دهد که بیشتر مردم در شهر بریزبن هنگام قدم زدن در شهر در طول روز احساس امنیت می‌کنند، در حالی که کمی چالش‌های متوسط برای پیاده روی در بریزبن در ساعات پایانی شب وجود دارد. بریزبن برای همه نوع مسافران، از جمله مسافران خانم که به صورت تنهایی سفر می‌کنند، بسیار امن است.

    بزرگترین نا امنی‌ها که گردشگران می‌توانند در شهر بریزبن انتظار داشته باشند، جرایمی مانند کلاهبرداری و جیب‌بری است. اما با احتیاط بیشتر در این موارد و همچنین با نظارت دقیق بر وسایل خود و بررسی مجدد اطلاعات قبل از خرید هر چیزی، می‌توان از این خطرات جلوگیری نمود. برای مثال اجتناب از افراد مدعی فروش بلیط ارزان‌تر برای جاذبه‌های گردشگری

    امن‌ترین حومه‌هایی که در شهر بریزبن می‌توان پیدا کرد عبارتند از سون هیلز، هلند پارک وست و نورمن پارک. و همچنین حومه‌هایی که به نسبت از امنیت کمتری برخوردار بوده عبارتند از: باون هیلز، دان‌ویچ و هیتلی.

    دره فورتیتود نیز به عنوان یکی از حومه‌های با امنیت کمتر در شهر بریزبن ذکر شده است و در عین حال، به عنوان معروف ترین منطقه تفریحی شبانه در شهر بریزبن شناخته می‌شود و بنابراین گردشگران در هنگام بازدید از این منطقه در ساعات آخر شب بهتر است کمی بیشتر احتیاط کنند.

    4. پرث

    شهر پرث که در سواحل ایالت استرالیای غربی واقع شده، توسط نامبئو به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای استرالیا رتبه بندی شده است. از آنجایی که ایالت استرالیای غربی به صنعت معادن خود شهرت دارد، بنابراین شهر پرث دارای فضایی سرشار از ثروت، فرصت و چشم و دل سیری در خود می‌باشد؛ همین فاکتور به میزان قابل توجهی رنگ امنیت به این شهر می‌بخشد.

    البته در نظر داشته باشید که همچنان خطر سرقت و جیب بری در این شهر ممکن است در برخی مناطق و ساعات شبانه‌روز بیشتر باشد. بنابراین هنگام پیاده‌روی در شب‌های پرث، توصیه می‌کنیم که از محیط اطراف خود آگاهی بیشتری داشته باشید.

    اگر در طول تابستان به پرث سفر می‌کنید، مهم است که ایمنی سواحل را مرور نمایید؛ از آنجایی که شهر پرث رو به اقیانوس هند باز است، سواحل محلی می‌توانند دارای جریان‌های خشن و امواج بزرگ اقیانوس باشند و همچنین شدت وزش باد در این شهر ممکن است گاها بی‌رحمانه باشد.

    5. آدلاید

    مطابق با گزارش نامبئو، پایتخت ایالت استرالیای جنوبی یعنی شهر آدلاید یکی دیگر از امن‌ترین شهرهای استرالیا برای زندگی، سفر و اقامت محسوب می‌شود. اگرچه آدلاید از نظر فنی شهری پررونق است، اما گاهی اوقات احساس شهر کوچک را منتقل می‌کند اما همین قضیه به فضای امن کلی شهر کمک کند.

    شبکه دوربین مداربسته در اطراف شهر آدلاید به خوبی کار می‌‌‌کند و بنابراین آدلاید نرخ جرم و جنایت پایینی دارد و اغلب در لیست‌های «قابل زندگی‌ترین شهرهای دنیا» قرار می‌گیرد. آدلاید از بابت هزینه‌های زندگی در بین شهرهای بزرگ، کم هزینه‌تر بوده و همچنین دارای توازن عالی بین میزان حقوق و مخارج می‌باشد.

    اگرچه مرکز تجاری شهر آدلاید بالاترین میزان جرم و جنایت را در شهر دارد، اما این امر عمدتا به دلیل وجود مراکز تفریحی شبانه در ناحیه مذکور است؛ جایی که همه چیز می‌‌‌تواند در اواخر شب شلوغ شود. همچنین از جمله حومه‌های شهری آدلاید با امنیت کمتر می‌توان به لانلانزدیل، نورلانگا، الیزابت و لایتز ویو اشاره نمود.

    6. کانبرا

    کانبرا پایتخت کشور استرالیا است و در چندی از رتبه بندی‌های قابل توجه دیگر، این شهر در رتبه اول استرالیا از بابت امنیت قرار دارد. کانبرا یکی از امن ترین شهرهای استرالیا و دنیا برای زندگی است. اما در برخی نواحی شهر خطر جیب بری، تروریسم، کلاهبرداری و بلایای طبیعی ممکن است وجود داشته باشد.

    ایستگاه‌های اتوبوس در کانبرا به عنوان مکان‌های محتمل برای جیب بری شناخته می‌شوند، بنابراین هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهتر است ‌بیشتر مراقب باشید. همچنین خطر تروریسم در کانبرا کمی بیشتر از سایر شهرهای استرالیا است، زیرا کانبرا پایتخت سیاسی این کشور است.

    7. هوبارت

    7. هوبارت

    شهر هوبارت در ایالت تاسمانی واقع شده است که اغلب زیر رادار گردشگرانی که از استرالیا بازدید می‌کنند پرواز می‌کند. به عبارتی این جواهر پنهان در ایالت تاسمانی قطعا ارزش بازدید را دارد و طبق فهرست منتشر شده توسط نامبئو یکی از امن‌ترین شهرهای استرالیا برای زندگی، اقامت و سفر می‌باشد.

    نشریه Travel Ladies توضیح می‌‌‌دهد که هوبارت به شهری امن با نرخ جرم و جنایت پایین شهرت دارد و همچنین انتخاب بسیار خوبی برای مسافران خانم که به صورت انفرادی سفر می‌کنند به شمار می‌رود.

    8. گلد کوست

    گلد کوست یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در استرالیا به شمار می‌رود که جزء امن‌ترین شهرهای این کشور نیز قرار دارد. شهر گلد کوست در ایالت کوئینزلند که با امواج موج سواران، استراحتگاه‌های سر به فلک کشیده، پارک‌ها و تفریحات متنوع و پر جنب و جوشی درآمیخته شده، تنها یک ساعت با شهر بریزبن فاصله دارد.

    با وجود زندگی شبانه فعال و قابل توجه در شهر گلد کوست که می‌تواند نرخ جرم و جنایت بالاتری را به خود جلب کند، اما باید گفت که این منطقه همچنان با این وجود امن در نظر گرفته می‌شود و یکی از مقاصد محبوب برای خانواده‌ها است که می‌‌‌توانند با آوردن بچه‌های خود به این شهر احساس امنیت کنند.

    9. نیوکاسل

    شهر استرالیایی دیگری که اغلب توسط گردشگران خارجی نیز به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد، شهر نیوکاسل است. نیوکاسل شهر ساحلی ساکت و آرامی در ایالت نیو ساوت ولز است که دارای مناظر دیدنی و تاریخی غنی و متعددی در خود است. جمعیت و ترکیب فرهنگی متنوع شهر نیوکاسل تنها از 550 هزار نفر تشکیل شده است و ترکیب فرهنگی این شهر باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان احساس خوشامدگویی و راحتی بیشتری در این شهر کنند و در طول اقامت خود امنیت و مهمان نوازی را به طور کامل احساس نمایند.

    10. داروین

    شهر داروین، پایتخت قلمروی شمالی استرالیا است که دارای آب و هوای فوق العاده و مناظر بسیار خیره کننده‌ای در دل خود می‌باشد. در داروین محیط زندگی پر جنب و جوش بوده و فرصت‌های شغلی فراوانی وجود دارد. این شهر استثنایی دارای انواع فعالیت‌های سرگرم کننده برای همه از جمله خانواده‌ها است. در میان بسیاری از مزایای شهر داروین، یک ایراد عمده‌ای که وجود دارد این است که برای افراد معدودی ممکن است قیمت زندگی در شهر داروین از جمله برای سفر و یک اقامت موقت گران باشد.

    سوالات متداول امن‌ترین شهرهای استرالیا برای زندگی 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت