درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

    کلیات تحصیل مقطع دکتری در استرالیا

    تحصیل در مقطع دکتری در استرالیا از ارزش ویژه‌ای برخوردار است. چرا که علاوه بر قرار گرفتن در محیط فرهنگی و آموزشی کشوری که دارای یکی از بهترین نظام‌های آموزشی در جهان بوده، شما در بالاترین مقطع علمی در دانشگاه در حال تحصیل هستید و در نتیجه در حال رقم زدن یک آینده فوق‌العاده درخشان در زمینه رزومه تحصیلی و همچنین کاری خود هستید. کشور بی‌نظیر استرالیا سالانه به طور متوسط بیش از 400 الی 500 هزار دانشجو را در دانشگاه‌های خود پذیرفته که از این بین بخش زیاد اما قابل توجهی برای تحصیل در استرالیا و در مقطع دکتری اپلای می‌نمایند.

    شما به عنوان یک دانشجو در مقطع دکتری در استرالیا چه به عنوان یک شهروند این کشور و چه به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی از ارزش ویژه‌ای برخوردار خواهید بود و به شما به چشم افرادی با آینده شغلی و علمی درخشان‌تر نگاه می‌کنند و بنابراین اگرچه اخذ پذیرش در این مقطع نیازمند صلاحیت‌های بالایی بوده و به زبان ساده، اصلا آسان نبوده اما با اخذ پذیرش، به دانشجویان دکتری در این کشور بسیار بها داده می‌شود و امکانات بسیار زیادی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت و همچنین اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع را برای دانشجویان تسهیل‌تر می‌نمایند.

    اما ما در اینجا و قبل از شروع اصل مطلب، 2 مسئله را مورد بحث قرار خواهیم؛ یکی آنکه همانطور که اشاره کرده‌ایم اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری در استرالیا آسان نبوده و به صلاحیت‌های بالایی در زمینه معدل و ریزنمرات مقطع تحصیلی قبل، نمره مدرک زبان، رزومه تحصیلی قوی و... دارد که در بند زیر به آن‌ها به طور دقیق‌تر اشاره خواهیم نمود. مسئله دوم آنکه بر خلاف تصور بسیاری که بر این باور هستند که تحصیل در مقطع دکتری در استرالیا مانند چندی از کشورهای برتر دیگر در نظام آموزشی ارزان است (مانند کانادا که تحصیل در این مقطع واقعا ارزان‌تر از دیگر مقاطع است) اما در استرالیا اینطور نبوده و به غیر از اینکه تحصیل در این مقطع برای دانشجویان استرالیایی می‌تواند کم هزینه، گاها رایگان و حتی همراه با دریافت حقوقی برای پروژه‌ها و تحقیقات علمی باشد اما برای دانشجویان بین‌المللی از جمله ایرانیان نباید انتظار شهریه‌های پایین را داشت.

    • مدت زمان تحصیل مقطع دکتری در استرالیا بین 3 تا 4 سال می‌باشد.

    شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکتری از استرالیا

    شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکترا از استرالیا

    همانطور که قبل‌تر نیز اشاره شد، شما برای اخذ پذیرش تحصیلی برای مقطع دکتری در استرالیا نیاز به صلاحیت‌های بالایی خواهید داشت که اصل این صلاحیت‌ها پیرامون قدرت علمی شما در این راستا می‌باشد. حال از توضیحات مضاعف خواهیم گذشت و در این بخش به چندی از موارد اصلی و صلاحیت‌های لازم در راستا اخذ پذیرش تحصیلی برای مقطع دکتری در استرالیا اشاره خواهیم نمود:

    معدل و ریزنمرات بالا: شما برای پذیرش در این مقطع تحصیلی باید دارای معدل و ریزنمرات بالا در مقطع تحصیلی ماقبل که همان کارشناسی ارشد منظور است، باشید. وقتی صحبت از ریزنمرات در کنار معدل می‌کنیم، به این دلیل است که علاوه بر اینکه همین ریزنمرات، معدل را تعیین می‌کنند ار طرف دیگر برای اخذ پذیرش برای برخی رشته‌ها به ریزنمرات بالا برای برخی دروس مد نظر دانشگاه انتخابی، احتیاج خواهید داشت. در این راستا حداقل معدل 16 و یا در بدترین حالت معدل 15 در سیستم آموزشی ایران پیشنهاد می‌گردد. معدل‌های کمتر از ملاک ذکر شده اخذ پذیرش تحصیلی شما را سخت نموده و قبولی شما احتمالا در دانشگاه‌هایی با رتبه و کیفیت پایین‌تر ممکن خواهد بود.

    مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا: مسلما دانشگاه‌های استرالیا از شما به عنوان یک متقاضی تحصیل در مقطع بالایی مانند دکتری انتظارات بالایی از جمله در مهارت زبان را دارند؛ به عبارتی کسی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقاطع بالا باشد و همچنین نمرات و معدل بالایی داشته باشد، پس از وی انتظار می‌روند که حتما دارای مهارت انگلیسی بالایی باشد. در این راستا نمره آیلتس 7 یا در بدترین حالت 6.5 (و یا معادل آن برای دیگر مدارک معتبر زبان مورد قبول در دانشگاه مد نظر)، ملاک است. طبیعتا داشتن نمره آیلتس پایین‌تر از نمره مذکور پذیرش تحصیلی شما را سخت‌تر نموده یا قبولی شما احتمالا در دانشگاه‌هایی با رتبه و کیفیت پایین‌تر ممکن خواهد بود.

    رزومه قوی تحصیلی (و شغلی): مسلم است که از یک متقاضی قبولی در مقطعی مانند کارشناسی که سن کمتر و سوابق تحصیلی و کاری چندان زیاد و قوی‌ای نداشته شاید انتظارات بالا نباشد اما از یک دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع دکتری به دلیل سوابق تحصیلی زیاد، فرصت‌های زمانی در طول تحصیل در دانشگاه برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی، شرکت در پروژه‌ها و همچنین تجربه عملی و کاری (که برای اخذ پذیرش در برخی رشته‌ها در این مقطع ارائه سابقه کار نیز الزامی بوده) انتظار بیشتری می‌رود. بنابراین داشتن انگیزه‌نامه و برنامه درسی بسیار قوی، جامع و قانع کننده، داشتن تجربه تحقیقات و پژوهش و شرکت در پروژه‌های علمی و ارائه نتایج آن در قالب مقالات چاپی، ثبت اختراع، مجلات و کتب و...، داشتن توصیه‌نامه از 2 الی 3 استاد یا مسئول آکادمی برجسته از دانشگاه مقصد، سابقه کار به ویژه در صورت الزام از سوی دانشگاه و... از جمله موارد مورد انتظار از دانشجوی خواهان اخذ پذیرش در این مقطع می‌باشد.

    • کلیه مدارک فوق نه تنها برای مرحله اخذ پذیرش، بلکه برای عدم اخلال و احتمال ریجکتی در پروسه صدور ویزای دانشجویی نیز مهم هستند.

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل مقطع دکتری در استرالیا

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

    بطور کلی و خلاصه بدون اینکه بخواهیم برای هر رشته یا دانشگاه تفکیک کنیم، برای اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین ویزای دانشجویی برای مقطع دکتری در استرالیا به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

    • ارائه مدارک شناسایی و هویتی، در صورت تاهل سند ازدواج، ارائه سوء سابقه و ترجمه آن‌ها
    • ارائه پاسپورت دارای اعتبار و اسکن واضح صفحه اول آن
    • ارائه مدرک تحصیلی؛ ترجمه و معادل‌سازی شده با ریز نمرات بالا برای این مقطع
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی (آیلتس 7 برای این مقطع پیشنهاد می‌گردد.)
    • 2 الی 3 قطعه عکس پرسنلی (عکس باید برای 6 ماه اخیر باشد)
    • ارائه انگیزه نامه (SOP) و رزومه کامل تحصیلی
    • ارائه نامه CV برای قوت بیشتر پرونده پذیرش تحصیلی شما
    • ارائه توصیه‌نامه از 2 الی 3 استاد
    • ارائه مقالات، تحقیقات پژوهشی، نشریات و مجلات و مقالات چاچی متقاضی
    • ارائه مدارک سابقه کار در صورت نیاز
    • ارائه مدارک تمکن مالی
    • تهیه و تنظیم درخواست پذیرش تحصیلی  با توجه به مدارک بالا و ارسال به دانشگاه مقصد

    پیش از درخواست تحصیل مقطع دکتری در استرالیا

    پیش از درخواست تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

    دانشجویان متقاضی تحصیل مقطع دکتری در استرالیا نیاز به داشتن یک سابقه تحصیلی عالی دارند و افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد با نمرات و معدل عالی هستند، از شرایط لازم برای درخواست تحصیل در مقطع دکتری برخوردار خواهند بود. هنگامی که متقاضی تشخیص داد که سوابق تحصیلی مورد نیاز را دارد، باید ببیند کدام دانشگاه در بین دانشگاه‌های استرالیا می‌تواند برای رشته تحصیلی او مناسب باشد. این کار را می‌توان با جستجوی در نشریات و حوزه‌های تحقیقاتی انجام داد تا مشخص شود آیا دانشگاهی برای موضوع مورد علاقه شخص متقاضی در استرالیا وجود دارد یا خیر. دانشجویان متقاضی تحصیل مقطع دکتری در استرالیا باید با یک سرپرست آکادمیک در مورد آنچه می‌خواهند روی آن تحقیق کنند ارتباط برقرار نمایند. در تماس اولیه، متقاضی تحصیل دکتری باید خلاصه‌ای از تجربه، مدارک تحصیلی و هرگونه مقاله آکادمیک خود را ارائه دهد. در این مرحله، متقاضی می‌تواند یک پیشنهاد تحقیق مختصر نیز داشته باشد. طی کردن این مرحله، هم برای انتخاب دانشگاه مناسب‌تر توسط متقاضی تاثیر خوب داشته و هم برای اخذ توصیه‌نامه از اساتید و یا کارکنان ارشد آکادمیک دانشگاه مورد نظر نیز مفید خواهد بود.

    نحوه اخذ توصیه‌نامه و ارتباط با سرپرست آکادمیک

    نحوه اخذ توصیه‌نامه و ارتباط با سرپرست آکادمیک

    هنگامی که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری با یک سرپرست آکادمیک ارتباط برقرار کرد، وی در مورد پیشنهاد تحقیقاتی متقاضی بحث و گفتگو می‌کند و سپس بر مبنای نتیجه‌ی آن تصمیم می‌گیرد که آن شخص موافق حمایت از این طرح است یا همکار دیگری را برای متقاضی توصیه کند. از طرف دیگر، سوپروایزر آکادمیک می‌تواند از پشتیبانی این طرح به طور کلی امتناع ورزد، اما در این سناریو امیدوار است بتواند راه‌هایی را ارائه دهد که دانشجو قادر باشد پیشنهاد تحقیق خود را بهبود بخشد یا آن را اصلاح کند تا پذیرفته شود. اگر متقاضی تحصیل مقطع دکتری در استرالیا نمی‌داند از کدام یک از آکادمیک‌ها باید برای برقرای ارتباط و مشاوره تحصیلی با یک سرپرست آکادمیک درخواست کند اما به یک دانشگاه خاصی علاقه‌مند است، می‌بایست از طریق یک بیانیه، به طور مستقیم با دانشگاه ارتباط برقرار نماید و دانشگاه او را به آکادمی مناسب و ارتباط با یک مسئول آکادمیک مرتبط هدایت نماید.

    مراحل و روند پذیرش مقطع دکتری در استرالیا

    مراحل و روند پذیرش مقطع دکترا در استرالیا

    درباره مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری در استرالیا به طور کلی در 3 مرحله زیر خلاصه نمود:

    مرحله اول: آماده‌سازی مدارک» که مدارک اصلی برای پذیرش تحصیلی که اصلی‌ترین آن‌ها مدارک هویتی، مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد، مدرک زبان انگلیسی، مدارک تمکن مالی، انگیزه نامه، نامه CV، ارائه مقالات، تحقیقات پژوهشی و مدارک سابقه کار هستند را آماده‌سازی نمایید. لیست مدارک اصلی در بند مربوط به مدارک ذکر شده و شرایط مدارک نیز در بند شرایط توضیح داده شده است.

    مرحله دوم: انتخاب رشته و دانشگاه مقصد» پس از تهیه مدارک اصلی و مشترک بین کلیه موسسات آموزشی در استرالیا برای مقطع دکتری، برای رشته‌ی انتخابی خود یک یا چند دانشگاه متناسب با شرایط و صلاحیت‌های خود را انتخاب کرده و با برای آنان درخواست پذیرش تحصیلی فرستاده و سپس با اساتید و کارکنان ارشد آکادمیک برقراری ارتباط نموده و بعد از آن سایر مدارک تکمیلی که در این مرحله مشخص می‌گردند را همراه توصیه‌نامه‌های اخذ شده تهیه کرده، آماده نمایید و سپس برای اخذ پذیرش نهایی ارسال می‌نمایید.

    مرحله سوم: اقدام برای ویزای تحصیلی» در صورت موافقت با درخواست پذیرش تحصیلی شما در مقطع دکتری در دانشگاه(ها) مورد نظر با طی کردن 2 مرحله فوق، شما بطور رسمی پذیرش تحصیلی آن دانشگاه را دریافت نموده و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی می‌بایست اقدام نمایید. مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دارای اشتراکات زیادی با مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی بوده اما اصلی‌ترین مدرک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی، داشتن نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های استرالیا می‌باشد.

    نکات تکمیلی: هنگامی که دانشجو یک سوپروایزر آکادمیک پیدا کرد و با او به توافق رسید که از درخواست دکترای او پشتیبانی کند، باید درخواست رسمی دهد. تحصیل مقطع دکتری در استرالیا نیاز به یک طرح تحقیقاتی عالی دارد. این طرح باید بتواند که حوزه مورد مطالعه دانشجو را با حوزه مورد نظر سوپروایزر آکادمیک پیوند دهد. این قسمت اصلی‌ترین بخش درخواست برای دوره دکتری می‌باشد و دانشگاه مورد نظر راهنمایی‌های لازم را در مورد نوشتن طرح تحقیقاتی ارائه می‌دهد. همچنین دانشجویان متقاضی تحصیل مقطع دکتری در استرالیا باید مدارکی را تهیه کنند که اطلاعاتی مانند رونوشت نمرات، مهارت‌های زبان انگلیسی و CV را در اختیار مسئولان دانشگاه قرار می‌دهد. همچنین بسیاری از دانشگاه‌ها دانشجویان را برای یک مصاحبه حضوری یا آنلاین نیز دعوت می‌کنند.

    • ویزای دانشجویی در استرالیا پنج سال اعتبار دارد، بنابراین دانشجویان بین‌المللی دکتری باید هر چه سریعتر درخواست دهند زیرا حدود سه تا چهار سال زمان لازم است تا آنها بتوانند تحقیقات خود را در موضوع انتخابی تکمیل نمایند. بهتر است پرونده تحصیل دکتری خود را به دست متخصصان این حوزه خصوصا Agent های دانشگاه استرالیا بسپارید. چرا که اخذ تاییدیه استاد و اخذ پذیرش دانشگاه‌های استرالیا پروسه حساسی است که با کوچیکترین اشتباه می‌تواند روند پیشرفت پرونده ی شما را یک تا چند سال به تاخیر بیاندازد.

    تحصیل مقطع دکتری در استرالیا به صورت پاره وقت

    تحصیل مقطع دکترا در استرالیا به صورت پاره وقت

    دانشجویان پاره وقت مقطع دکتری باید ثابت کنند که می‌توانند در دوره تحصیلات شایستگی لازم را داشته باشند و تحقیقات محول شده خود را در مدت زمان تعیین شده انجام دهند و همین اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری به صورت پاره وقت نیز شرایط خاص خود را دارد. قبل از ادامه بحث باید گفت که همانند دیگر مقاطع دانشگاهی دوره دکتری نیز به دو صورت پاره وقت و تمام وقت ارائه می‌شود. اما خبر ناخوشایند برای متقاضیان بین‌المللی از جمله ایرانیان که خواهان تحصیل در این دوره به صورت پاره وقت هستند این بوده که در استرالیا، فقط دانشجویان داخلی یعنی دانشجویان استرالیایی هستند که می‌توانند دوره دکترای خود را به صورت پاره وقت سپری نمایند و در این راستا دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در مقطع دکتری، ویزای دانشجویی را برای تحصیل پاره وقت نمی‌توانند دریافت کنند. البته باید گفت که تحصیل این مقطع به صورت پاره وقت امتیاز خاصی نداشته و اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان دکتری در استرالیا چه بومی و چه مهاجر، در حال تحصیل و تحقیق در این مقطع به صورت تمام وقت در دانشگاه‌های این کشور می‌باشند.

    هزینه تحصیل مقطع دکتری در استرالیا

    هزینه تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

    باید بدانید که همانند قوانین حاکم تحصیلی در دیگر کشورهای پیشرفته از هر نظر از جمله از منظر کیفیت نظام آموزشی و تحصیلی، کشور استرالیا هم اینطور بوده که شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌بایست هزینه‌ها و شهریه‌های بیشتری را نسبت به دانشجویان بومی و شهروندان استرالیا پرداخت نمایید. این قضیه در همه مقاطع تحصیلی از مدارس خصوصی گرفته تا کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری صدق می‌کند و دلیل این امر این است که دانشجویان داخلی از طریق پرداخت مالیات استرالیا از یارانه دانشگاه‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند. 

    هزینه تحصیل در مقطع دکتری در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی بسته به رشته انتخابی و مخصوصا دانشگاه مقصد می‌باشد. اما اگر بخواهیم به صورت یک رنج متوسط در نظر بگیریم، شهریه تحصیل در این مقطع برای دانشجویان غیر بومی از جمله ایرانیان سالیانه بین 18 تا 45 هزار دلار استرالیا می‌تواند هزینه داشته باشد. تحصیل در دانشگاه‌های برتر (معمولا 10 دانشگاه برتر) این کشور در مقطع دکتری بالای 30 هزار دلار در سال هزینه داشته که این هزینه برای 5 دانشگاه‌های برتر این کشور از جمله دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه تکنولوژی سیدنی، دانشگاه نیو ساوت ولز به بالای 37 الی 40 هزار دلار در سال هم می‌رسند.

    بروسیه تحصیلی مقطع دکتری در استرالیا

    بروسیه تحصیلی مقطع دکترا در استرالیا

    دانشجویان استرالیایی و نیوزلندی یا آن دسته از دانشجویانی که ویزای اقامت دائم استرالیا دارند، می‌توانند شهریه خود را از طریق برنامه آموزش تحقیقاتی (به اختصار RTP) توسط دولت استرالیا پرداخت کنند و باید گفت که تعداد بسیار کمی از دانشجویان بین‌المللی برای RTP واجد شرایط هستند، اما بعضی از کشورها که پیوند نزدیک با دولت استرالیا دارند واجد شرایط بررسی دریافت RTP هستند. در کل دانشجویان واجد شرایط حتی دانشجویان ایرانی می‌توانند از طریق دانشگاه خود برای RTP و اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی درخواست دهند. RTP در واقع همان برنامه بورسیه تحصیلی برنامه آموزشی تحقیقاتی دولت استرالیا بوده که کمک هزینه زندگی را برای دانشجویان تحصیلات عالی تحقیقاتی با کیفیت و صلاحیت‌های بالا فراهم می‌کند. این بورسیه‌ها و کمک هزینه‌ها بر اساس شایستگی علمی و تجربه پژوهشی و/یا پتانسیل هر متقاضی اعطا می‌شوند. این قضیه در بند ذیل بهتر توضیح داده شده است.

    منابع مالی برای تحصیل مقطع دکتری در استرالیا

    منابع مالی برای تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

    یک شانس بسیار خوبی برای شما متقاضی تحصیل در این مقطع در استرالیا وجود دارد که به عنوان دانشجوی بین‌المللی مقطع دکتری در استرالیا هزینه کامل دوره خود را پرداخت نکنید. دلیل این امر تامین بودجه از منابع مختلف، از جمله بورسیه‌های دانشگاهی و مشوق‌های دولتی است. بسیاری از این برنامه‌ها و مزایا به طور خاص برای جذب دانشجویان بین‌المللی طراحی شده اند.

    منابع اصلی بودجه دکتری در استرالیا عبارتند از:

    • دانشگاه‌های استرالیا غالباً دارای بورسیه‌های تحصیلی مختلف هستند و تعداد بسیاری از این بورسیه‌ها برای دانشجویان مقطع دکتری در نظر گرفته شده‌اند. همچنین برخی از موسسات ممکن است منابع مالی ویژه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشند. ساده‌ترین راه برای پیدا کردن بورسیه‌های دانشگاهی در استرالیا، مراجعه به وب سایت دانشگاه‌ها، دیدن بورسیه‌های ارائه شده برای رشته‌های مورد نظر در سال یا ترم جاری و مشاهده شرایط آن‌ها و میزان هزینه‌ایی که پوشش می‌دهند است.
    • بورسیه تحصیلی Endeavor یک طرح کمک هزینه بین‌المللی است که توسط دولت استرالیا اجرا می‌شود. آن‌ها برای حداکثر چهار سال تحقیق در مقطع دکتری 272،500 دلار استرالیا پرداخت می‌کنند که علاوه بر هزینه تحقیقات مورد نظر، شامل پرداخت شهریه، هزینه پوشش سلامت و هزینه مسافرت می باشد.
    • کمک هزینه‌های زیادی نیز به غیر از بورسیه‌ها برای برنامه آموزش تحقیقاتی برای دانشجویان دکترای داخلی و بین‌المللی در استرالیا در دسترس می‌باشد. این کمک هزینه توسط دانشگاه‌های واجد شرایط مطابق معیارهای تعیین شده توسط دولت اعطا می‌شود.

    اطلاعات مربوط به سایر بورسیه‌های تحصیلی و منابع مالی در وب سایت تحصیلات دولت استرالیا در دسترس می‌باشد.

    کار پس از اتمام مقطع دکتری در استرالیا

    کار پس از اتمام مقطع دکترا در استرالیا

    خارج از بحث مربوط به مقطع دکتری، خوب است که بدانید در تقریبا کلیه کشورها از جمله کشورهای پیشرفته از نظر تحصیلی و نظام آموزشی در جهان، برای هر مقطع تحصیلی امکان اخذ ویزای کاری و ورود به بازار کار و اخذ اقامت دائم آن کشور پس از اتمام تحصیل دانشجو در آن مقطع تحصیلی وجود خواهد داشت. کشور استرالیا نیز از این امر مستثنی نبوده و حتی شما با دیدن یک دوره کوتاه سرتیفیکیت فنی حرفه‌ایی در این کشور می‌توانید وارد بازار کار شده و پروسه اقامت و شهروندی این کشور را طی نمایید. این مزیت هرچه مقطع تحصیلی دانشجو بالاتر باشد راحت‌تر و برای متقاضی بهتر خواهد بود و در این راستا همانطور که خودتان هم تا الان متوجه شده‌اید، مقطع دکتری در این راستا بهترین گزینه است. چرا که نه تنها به دلیل میزان تحصیلات و مهارت بالای شما به واسطه تحصیلاتتان در این مقطع، کاریابی برایتان ساده بوده و در نتیجه راحت‌تر می‌توانید مجوز و ویزای کاری اخذ نموده، بلکه خودتان هم در طول مدتی که کار می‌کنید از نظر درآمد بسیار خوب و بالا و همچنین رضایت و کیفیت شغلی بسیار بالا آن هم باز به واسطه تحصیلات بالای شما، تجربه زندگی و شغلی بسیار خوبی را در استرالیا خواهید داشت. همچنین شما پس از مدتی کار، پرداخت مالیات و عدم ایجاد مشکل قانونی و حقوقی برای خود می‌توانید برای اقامت دائم و همچنین شهروندی کشور استرالیا اقدام نمایید.

    • البته این قضیه باز به طور مستقیم به رشته تحصیلی، نوع کاری که انجام می‌دهید و همچنین شهر و ایالتی که در آن اسکان دارید بستگی داشته اما میزان درآمد سالیانه یک کارمند با مدرک دکتری در استرالیا بالای 85 هزار دلار در سال بوده که این رقم با افزایش سابقه کار، مهارت و ترفیع شغلی به سرعت خوبی قابل افزایش است. رقم مذکور آن هم در حالتی که معمولا برای دو سه سال اول از شروع اشتغال بوده، از میانگین درآمد کشوری که 60 هزار دلار در سال است، همانطور که می‌بینید به وضوح بیشتر است.
    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت