درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    تحصیل در استرالیا رایگان

    مقدمه‌ایی بر تحصیل رایگان در استرالیا

    استرالیا در حال حاضر جزء 5 مقصد محبوب تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی در جهان و بین 3 مقصد محبوب برتر تحصیلی انگلیسی زبان است. نوآوری، فناوری پیشرفت و رفاه، کیفیت بالای زندگی، تنوع نژادی و تعالی در تمدن برخی از کلماتی هستند که کشور استرالیا را تعریف می‌کنند که دانشگاه‌های این کشور نیز از این عناوین و مزایا مستثنی نیستند. اما اگر شما متقاضی تحصیل در استرالیا هستید، بهتر است بدانید که در استرالیا ممکن است هزینه‌های تحصیل گران باشد که اتفاقا این قضیه درباره تقریبا همه‌ی دانشگاه‌های این کشور صادق است؛ به خصوص که هزینه دانشجویان بین‌المللی به مراتب بیشتر از دانشجویان داخلی است (چیزی در حدود 5 برابر و گاها بیشتر). بنابراین تحصیلات دانشگاهی استرالیا حتی در دانشگاه‌های دولتی و حتی برای شهروندان خود این کشور هم رایگان نمی‌باشد. اما خوشبختانه گزینه‌های زیادی برای کاهش قابل توجه این هزینه‌ها در هنگام تحصیل در استرالیا وجود دارد و حتی تا جایی که می‌توان گفت که حتی امکان تحصیل رایگان در استرالیا هم که موضوع مورد بحث ما در این مقاله است نیز امکانپذیر است که در ادامه به بررسی کامل شرایط بهره‌مندی از این مزیت می‌پردازیم.

    توجه فرمایید همانطور که گفته‌ایم، راه‌های متعددی وجود دارد که هزینه‌های تحصیل در استرالیا را کاهش دهد که یکی از این روش‌ها شغل دانشجویی پاره وقت بوده که امکان آن در هنگام تحصیل در این کشور فراهم است و این امکان برای همسر دانشجو به عنوان همراه آن هم به صورت امکان کار تمام وقت نیز وجود دارد. همچنین راه‌حل دیگری نیز وجود دارد که هرچند که نیازمند یکسری صلاحیت‌های خاص بوده اما از طرفی نیازی به کار یا اشغال وقت فرد ندارد و آن راه حل، اخذ بورسیه تحصیلی است که بسته به صلاحیت دانشجو، دانشگاه مقصد، مقطع تحصیلی متقاضی و حتی رشته تحصیلی وی، از اعداد و ارقام بسیار کوچک تا اعداد و ارقام بسیار بزرگ از نظر میزان درصد از پوشش هزینه‌های تحصیل را می‌تواند پوشش دهد. حال اگر شخصی بتواند یک بورسیه با مبلغ کمک هزینه نسبتا بالایی بگیرد و همچنین در کنار آن یک کار دانشجویی خوب داشته باشد، ممکن است بتواند تجربه تحصیل رایگان یا نزدیک به رایگان را در استرالیا داشته باشد. اما موضوع اصلی مورد بحث ما در این مقاله این نبوده و بلکه منظور ما از تحصیل رایگان اخذ بورسیه تحصیلی کامل (یا همان فول فاند) که همه هزینه شهریه‌های دانشگاه و حتی گاها هزینه‌های شخصی فرد و همچنین حتی بلیط رفت و برگشت هواپیما و... را پوشش داده و به عبارتی همان تحصیل رایگان در استرالیا را برای متقاضی رقم خواهد زد، می‌باشد.

    دانشگاه‌ها هر ساله بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها معمولاً توسط دپارتمان‌های هر دوره و مقطع تحصیلی ارائه می‌شوند. همچنین تخفیف‌های مختلفی در دانشگاه‌های استرالیا ارائه می‌گردد. به عنوان مثال، دانشگاه‌هایی وجود دارند که اگر عضوی از خانواده‌تان با شما در آنجا تحصیل کند، 25٪ از شهریه متقاضی را تخفیف می‌دهند. از طرفی دانشگاه‌ها تنها منابعی نیستند که بورسیه جهت تحصیل در استرالیا را ارائه می‌دهند. بلکه دولت نیز برای دانشجویان به ویژه برای مقطع دکترا و کارشناسی ارشد که می‌خواهند در استرالیا تحصیل کنند بورسیه‌های مختلفی را در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها اگر فول فاند یا بورسیه کامل یا همان تحصیل رایگان باشند شامل هزینه‌های شهریه، بلیط هواپیما، هزینه‌های زندگی و موارد دیگر می‌شود که اینجا است که همان دو دسته بورسیه تحصیلی در استرالیا که به دو دسته بورسیه‌های دولتی و بورسیه‌های دانشگاهی تقسیم می‌شوند، مشخص می‌گردند. حال بیاییم ادامه مطلب را با تمرکز بر موضوع مقاله یعنی تحصیل رایگان در استرالیا به وسیله بورسیه کامل یا همان فول فاند ادامه دهیم.

    شرایط عمومی برای تحصیل رایگان در استرالیا

    شرایط عمومی برای تحصیل رایگان در استرالیا

    شرایط لازم، کلی و عمومی برای تحصیل رایگان در استرالیا و در واقع تعریف اصلی از این واژه، دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند یا همان بورسیه کامل می‌باشد. بورسیه تحصیلی فول فاند کلیه هزینه‌های شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد. در بسیاری از موارد این نوع بورسیه (بیشتر در نوع دولتی آن) هزینه‌های شخصی فرد، رفت و آمد درون شهری و حتی بلیط هواپیما برای عزیمت از خاک کشور خود به استرالیا و همچنین بازگشت نیز ممکن است شامل گردد. شرایط ارائه این نوع بورسیه بسته به دانشگاه یا دوره مورد نظر شما متفاوت است. بیشتر بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر شایستگی آکادمیک می‌باشند که وقتی صحبت از بورسیه کامل و فول فاند می‌گردد، معیار سنجش این شایستگی‌ها بسیار شدیدتر و با دقت فراوان بیشتری مورد بررسی قرار خواهند گرفت. بنابراین شما صرفا نباید به دو الی سه معیار اصلی و کلیشه‌ایی در این راستا بسنده کرده و ترجیحا هر آنچه که از نظر قدرت تحصیلی، کاری و روابط اجتماعی که در اختیار دارید را برای نشان دادن برتری خود ارائه دهید.

    همچنین در میان این بورسیه‌های فول فاند و کامل که تعدادشون واقعا به نسبت بورسیه‌های کمک هزینه‌ایی بسیار کمتر هست، گاها تعدای خاصی ازشون صرفا برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته می‌گردد و حتی در این راستا و در برخی موارد فقط برای شهروندان کشورهای خاص در نظر گرفته می‌شود که فرد متقاضی باید تابعیت خود را اثبات نماید که در این راستا ممکن است ارائه صرفا گذرنامه شما کافی باشد، اما در برخی موارد از فرد متقاضی خواسته می‌شود که گواهی تولد خود را نیز ارسال نماید. البته این را هم باید گفت که این نوع از بورسیه‌های مخصوص ملیت‌های خاص که شامل لیست خاص و محدودی از کشورهای در حال توسعه شده، متاسفانه حداقل در چند سال اخیر آنطور که شاهد آن بودیم، شامل حال ایرانیان نمی‌گردد.

    الزامات برای اخذ بورسیه کامل در استرالیا

    الزامات برای اخذ بورسیه کامل در استرالیا

    اگر پیرامون الزامات و شرایط اصلی پیرامون اخذ بورسیه (از هر نوعی) آگاه باشید، بدین صورت بوده که شما می‌بایست برای درخواست آن، حتما از دانشگاه مورد نظر پذیرش تحصیلی را اخذ نموده و در برخی حالات فقط بدین صورت بوده که شما از همان ابتدا می‌توانید برای بورسیه شدن پذیرش بگیرید؛ اما شکل معمول آن همان حالت اول است و ضمن آنکه حتی برخی موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها ممکن است این الزام را داشته باشند که شما حتما باید یک ترم یا حتی یک سال را در آن دانشگاه تحصیل کرده و بعد می‌توانید درخواست بورسیه دهید (که البته حالت سوم کمتر و بیشتر برای مقطع کارشناسی اتفاق می‌افتد). حال که از وضعیت اولیه لازم آگاه شدید در ادامه به سراغ معیارهای اصلی و مشترک بین تقریبا همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی جهان از جمله استرالیا برای اخذ بورسیه تحصیلی کامل و فول فاند می‌پردازیم؛ بدین صورت که شما را قادر به دریافت بورسیه‌های تحصیلی فول فاند (تحصیل رایگان) در استرالیا خواهد ساخت. شما با یک درخواست پذیرش کامل و معتبر با رعایت تمام معیارها و استانداردها، شانس موافقت با درخواست بورسیه شما نیز می‌تواند بالا برود. همچنین شما باید با انواع بورسیه‌ها و منابع ارائه دهنده بورسیه‌های تحصیلی در این کشور آشنا شوید تا بتوانید یک یا چند بورسیه مناسب برای خودتان را پیدا کنید و با توجه به شرایط و قوانین ارائه درخواست بورسیه، فرم خود را برای منابع ارائه دهنده این فاندها ارسال نمائید.

    • حتما به این موضوع توجه نمایید که اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا به خصوص از نوع فول فاند یا همان بورسیه کامل، بیشتر برای مقاطع دکتری و یا کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده و به عبارتی اخذ بورسیه تحصیلی به ویژه از نوع بورسیه کامل برای مقطع کارشناسی بسیار سخت‌تر و رقابتی‌تر از دو مقطع ذکر شده دیگر می‌باشد.
    • نکته مهم دیگر آنکه بورسیه تحصیلی به دوره‌های تحصیلی تمام وقت تعلق می‌گیرد.

    در جهت تسلیم درخواستتان برای اخذ بورسیه تحصیلی فول فاند، موارد زیر جزء معیارهای اصلی و مشترک برای درخواست بورسیه فول فاند بوده که غالبا برای بورسیه نوع کمک هزینه هم همین موارد ذکر می‌گردد، منتهی کیفیت برآورد هر موردی که ذکر می‌گردد، مرز شانس بین اخذ بورسیه تحصیلی کمک هزینه را با بورسیه کامل و فول فاند مشخص می‌نماید که در هر مورد بیشتر توضیح خواهیم داد:

    معدل و ریز نمرات بالا

    داشتن معدل و ریز نمرات بالا برای آخرین مقطع تحصیلی که به اتمام رسانده‌اید در استرالیا برای افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری هستند، بسیار مهم بوده و یکی از اصلی‌ترین و بدیهی‌ترین شرط‌ها در این راستا است. معدل متقاضی، به عنوان معیاری کلیدی برای سنجش موفقیت دانشجویان بالقوه در محیط آکادمیک توسط کالج‌ها و دانشگاه‌ها تلقی می‌گردد. وقتی که صحبت از ریز نمرات می‌کنیم، باید گفت که ریز نمرات مرتبط با رشته‌ی مورد نظر متقاضی نیز اهمیت بالایی دارد؛ به عنوان نمونه اگر شخصی بخواهد برای پزشکی ادامه تحصیل دهد، یقینا نه صرفا برای بورسیه بلکه حتی برای اخذ پذیرش تحصیلی عادی نیز به عنوان یکی از شروط اساسی می‌بایست در دروسی مانند زیست، شیمی، ریاضیات و... نیز ریز نمرات بالایی را اخذ نماید؛ حال اگر این قضیه برای اخذ بورسیه کامل و فول فاند باشد این حساسیت نیز به مراتب بیشتر می‌گردد. برای اخذ بورسه از هر نوعی از جمله بورسیه کمک هزینه معدل پیشنهادی برای استرالیا، معدلی بالای 17 یا حداقل 16.5 بوده که هرچه این معدل به 20 نزدیک‌تر باشد شانستان برای بورسیه کامل و فول فاند بالاتر می‌رود؛ اما از آنجا که بنا به مقطع تحصیلی، دانشگاه مد نظر و ده‌ها قانون و تبصره نمی‌توان نظر دقیقی داد، شما به طور حدودی برای اطمینان بیشتر از شانس برای بورسیه فول فاند حداقل معدل 18 را در نظر داشته باشید.

    نمره مدرک زبان

    مدرک زبان انگلیسی با نمره قابل قبول که ارائه آن برای دانشجویان بین‌المللی غیر انگلیسی زبان از جمله ایرانیان الزامی است نیز می‌تواند معیاری برای تخصیص بورسیه تحصیلی باشد. اگرچه که برای تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان، دانش انگلیسی یک الزام و وظیفه بوده و بنابراین شاید در نگاه اول فلسفه ایجاد برتری برای اخذ بورسیه تحصیلی منطقی به نظر نیاد، اما مسئولین آکادمیک دانشگاه از این دید به این قضیه نگاه می‌کنند که اگر شما توانسته‌اید در زبانی غیر از زبان مادری خود، مهارت بالایی کسب کنید، پس در خیلی زمینه‌های دیگر علمی نیز توانایی‌های مشابه را برای یادگیری چیزهای جدید را به احتمال زیاد خواهید داشت که این مسئله در قالب نمره مدرک زبان می‌تواند اثبات شود. در راستای اخذ بورسیه تحصیلی (از هر نوع) نمره مدرک زبان آیلتس 7 به بالا (یا معادل آن برای دیگر مدارک معتبر زبان در دانشگاه مقصد) توصیه شده که هرچه این عدد از 7 به 10 نزدیک‌تر باشد، شانس اخذ بورسیه کامل و فول فاند هم بالاتر می‌رود و برای بورسیه کامل آیلتس پیشنهادی، نمره 8 یا بالاتر می‌باشد.

    شرکت در آزمون GRE ،GMAT، Casper و...

    فارغ از مبحث اخذ بورسیه تحصیلی، از سوی اکثر دانشگاه‌ها شرکت در این آزمون‌ها برای مقاطع دکتری و ارشد (در مقطع ارشد برای یک سری رشته‌های خاص مانند MBA و...) اجباری هستند؛ به عنوان نمونه آزمون GMAT که بیشتر برای رشته‌های کسب و کار، بیزینس و مدیریتی کاربرد دارد از سوی تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های استرالیا الزامی است. آزمون دیگری تحت عنوان GRE وجود داشته که آن هم ممکن است از سوی تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های این کشور الزامی باشد که این آزمون برای سنجش مهارت‌های ادراکی و تحصیلی شخص و عموما در 3 زمینه ریاضیات و محاسبات، ادراک مفاهیم و مقاله‌نویسی تدوین گردیده است. آزمون دیگری نیز به نام casper هم بوده که بیشتر برای بورسیه کاربرد داشته، به صورت آنلاین و به مدت 90 دقیقه‌ بوده که شامل 12 قسمت و دارای 8 بخش شفاهی و 4 بخش کتبی می‌باشد و این آزمون نیز بگونه‌ای برای قضاوت و نگرش شما در موقعیت‌های مختلف، یک سنجشی را انجام می‌دهد. اما اصل کلام در راستای این آزمون‌ها در جهت اخذ بورسیه تحصیلی کامل و فول فاند آن است که در صورت الزام به شرکت در این آزمون‌ها، نمره بسیار بالایی از آن‌ها کسب نمایید و اگر هم الزامی در کار نبوده، شما خودتان داوطلبانه در آن‌ها شرکت کنید و مسلما مجدد نمره بالا کسب نمایید (به عبارتی دیگر، حالت شرکت به اختیار به معنای عدم نیاز به نمره بالا نمی‌باشد و در هر حالت کسب نمره بالا هدفتان باشد).

    تجربیات تحقیقاتی و ارائه مقالات

    تجربیات و سابقه تحقیقاتی و پژوهشی به جا مانده برای دانشجوی فارغ‌التحصیل از مقطع تحصیلی ماقبل، به ویژه در زمینه‌های STEM که منظور از این اصطلاح، زمینه‌های تحقیقاتی پیرامون علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات است بسیار حائز اهمیت می‌باشد. تجربه تحقیقاتی و پروژه‌های پیرامون آن و ارائه در قالب یک پروژه، اثر، مقاله چاپی و... احتمال پذیرش درخواست بورسیه شما از دانشگاه مقصد را بالا می‌برد که هرچه این تجربیات تحقیقاتی اعتبار و پشتوانه قوی‌تری داشته باشد، به مراتب شانس تحصیل رایگان یعنی اخذ بورسیه کامل یا همان فول فاند برای شما در دانشگاه‌های این کشور بیشتر می‌گردد.

    همچنین دانشجویانی که در دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد، پیرامون تخصص خود و بنا به الزاماتی مانند تحقیقات و پژوهش‌های در طول تحصیل، پروژه و پایان نامه و... مقاله‌ایی را منتشر کرده‌ند، از نظر قدرت تحصیلی و علمی و در نتیجه صلاحیت بیشتر برای دریافت بورسیه تحصیلی بیشتر به آن‌ها بها داده خواهد شد. این مقالات و در کل نتایج هرگونه تحقیقات و پژوهش‌های علمی که در قالب مقاله، مجله و کتب چاب شده، نتایج معتبر تحقیقاتی و... ارائه می‌شوند ارزش بالایی داشته اما مسلما تهیه این دستاوردها کار چند روز و چند هفته نیستند و شخصی که به دنبال یک آینده درخشان و قدرتمند از نظر آکادمیک از جمله شایستگی برای دریافت بورسیه تحصیلی به ویژه از نوع بورسیه کامل هست می‌بایست برای چنین مواردی از همان آغاز تحصیل و در حین تحصیل به طور هدفمند از خیلی قبل‌تر فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده تا نتایج ذکر شده به موقع آماده باشند.

    سابقه کار و یا کارآموزی 

    داشتن سابقه کار و یا تجربه کارآموزی در طول یا پس از تحصیل ، شانس بیشتری را برای اخذ بورسیه تحصیل رایگان و فول فاند در استرالیا به ارمغان خواهد آورد. ضمن آنکه لازم است بدانید که بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا برای مقطع دکتری و حتی گاها در مقطع ارشد (در ارشد برای برخی از رشته‌ها مثل MBA و...) به طور پیش‍فرض الزامی است که در این راستا از شما مدارک سوابق کاری و یا دوره‌ کارآموزی لازم در راستای آشنایی با محیط کار پیرامون تخصص‌تان را خواهند خواست. اما عموما در صورت داشتن سابقه کار یا کارآموزی به ویژه در مواقعی که ارائه مدارک سوابق کاری الزامی نباشد تاثیر به سزایی در شانس اخذ بورسیه تحصیلی خواهد داشت.

    خدمات اجتماعی، فعالیت فرهنگی، ورزشی و...

    از آنجا که بورسیه تحصیلی به خصوص نوع بورسیه کامل و فول فاند بسیار رقابتی بوده، بسنده کردن صرفا به توانایی‌های علمی شاید کافی نبوده و آنگاه فضای رقابت، بسیار بزرگ‌تر از میزان بورسیه‌های موجود گردد. بنابراین در این راستا، موارد دیگری نیز مانند سابقه کار (که در بند بالا به آن اشاره شد) و دیگر مسائل مانند خدمات اجتماعی آن هم به صورت داوطلبانه و داشتن روحیه کمک به جامعه، فعالیت در رویدادهای آکادمیک، ورزشی، فرهنگی و... موسسه آموزشی مد نظر، عضویت و شرکت در شوراهای دانشجویی و دیگر گروه‌های آکادمیک آن دانشگاه و... نیز در اخذ بورسیه فول فاند (تحصیل رایگان) تاثیر به سزایی خواهد داشت؛ به زبان ساده اینگونه بگوییم که موارد فوق مانند معدل، مهارت زبان، تحقیقات و پژوهش، سابقه کار و... روی هم رفته نیاز به یک ضامن برای افزایش شانس بورسیه شدن داشته که آن ضامن می‌تواند یک یا چندی از فرصت‌های مذکور در این بند باشد.

    الزام اقتصاد یا سیاست آن کشور برای تخصص‌‌های خاص

    شاید کنترل این مورد در دست متقاضی نباشد اما در بسیاری از موارد، برخی بورسیه‌ها چه از نظر تعداد و چه از نظر میزان کمک هزینه و همچنین شرایطی بنا به سیاست‌های بیشتر اقتصادی آن کشور، برای برخی رشته‌ها و مهارت‌های خاص و مورد نیاز در این کشور در نظر گرفته می‌گردد. برای مثال فرض کنید (صرفا مثال است) که اگر محیط زیست و حیات وحش استرالیا به هر نحوی دچار اختلال یا تخریب‌هایی گردد، مسلما فورا یکسری امتیازات برای افرادی که خواهان تحصیل در رشته مهندسی محیط زیست، دامپزشکی، گیاه شناسی و... هستند در نظرگرفته می‌گردد که این امتیازات می‌تواند پیرامون پذیرش راحت‌تر بوده؛ برای مثال در زمینه اعطای بورسیه.

    چگونه می‌توانید برای بورسیه تحصیلی دانشگاه استرالیا اقدام نمایید؟

    چگونه می‌توانید برای بورسیه تحصیلی دانشگاه استرالیا اقدام نمایید؟

    بسته به آن نوع بورسیه تحصیلی که شما انتخاب می‌کنید، روند رسیدگی به درخواست شما نیز متفاوت خواهد بود. در برخی دانشگاه‌های استرالیا، درخواست ثبت نام با درخواست بورسیه تحصیلی شما یکسان می‌باشد؛ به عبارتی هنگام اپلای برای اخذ پذیرش تحصیلی، درخواستتان برای پذیرش با بورسیه تحصیلی  خواهد بود که یکی از 3 حالت ممکن برای زمان مجاز برای اعلام درخواست بورسیه می‌باشد که در ابتدای مطلب هم به آن ذکر شد (قبل از گرفتن پذیرش - بعد از گرفتن پذیرش - بعد از گذشت 1 ترم یا 1 سال از تحصیل در آن دانشگاه). شما به عنوان یک متقاضی در این راستا در موارد خاص، به جز ارائه مدارک، الزامات و هر  چیزی در هر شکل و قالبی برای نشان دادن برتری صلاحیت‌های تحصیلی‌تان (همچنین برتری حتی در زمینه شغلی و روابط اجتماعی) مجبور نیستید کاری انجام دهید؛ زیرا بورسیه تحصیلی فقط در صورت برآورده کردن یک سری شرایط، شما وارد پروسه پردازش درخواست بورسیه خواهید شد و در صورتی که شاستگی اخذ بورسیه کامل را داشته باشید، به شما تعلق خواهد گرفت.

    به طور کلی، باید با انجام تحقیقات کافی و مطالعه دقیق دستورالعمل‌ها در وب سایت دانشگاه مورد نظر در هر دوره تحصیلی (ترم و سال) شروع به جمع‌آوری اطلاعات لازم به خصوص پیرامون الزامات لازم کنید. به این ترتیب خواهید دانست که کدام مدارک باید ارسال شوند که مورد تایید قرار بگیرند. همچنین اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای اینکار اختصاص داده‌اید. این کار می‌تواند شانس شما را برای تحصیل در استرالیا رایگان افزایش دهد. در مورد دریافت بورسیه از نوع دولتی هم شما باید مشخص کنید که کدام دانشگاه را برای تحصیل و در رشته‌ای که می‌خواهید در آن ادامه تحصیل دهید انتخاب می‌نمایید. بعضی اوقات دولت به دلیل ارتباط با دانشگاه‌ها به نامه پذیرش احتیاج ندارد، اما شما باید تحصیل در ترمی که بورسیه تحصیلی ارائه می‌شود را شروع نمایید. پس از انتخاب، احتمالی نسبتا بالا وجود دارد که با متقاضی مصاحبه شود تا از انتخاب عاقلانه دانشجو اطمینان حاصل گردد، بنابراین پس از موافقت با درخواست بورسیه تحصیلی‌تان خودتان را برای این مصاحبه احتمالی آماده نگه دارید. همچنین همانطور که قبلا هم ذکر کرده‌ایم لازم است باز متذکر شویم که هر تعداد بورسیه تحصیلی که می‌توانید و به شرایط و صلاحیت‌های شما می‌خورد را درخواست دهید تا شانس‌تان برای اخذ بورسیه؛ به ویژه بورسیه تحصیل رایگان که بسیار محدود و رقابتی است افزایش یابد.

    نحوه یافتن بورسیه‌های تحصیلی کامل

    نحوه یافتن بورسیه‌های تحصیلی کامل

    پایگاه‌های اطلاعاتی اینترنتی متعددی وجود داشته که برای جست و جوی انواع بورسیه‌های تحصیلی در استرالیا از جمله بورسیه‌های تحصیلی کامل یا همان فول فاند شما می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. توصیه و روش اول در جهت اطمینان از صحت اطلاعات، جست و جو در دانشگاه‌های مد نظر خود و استخراج اطلاعات از آن‌ها (از طریق وبسایت دانشگاه یا مکاتبه و تماس) بوده و در صورت نبود اطلاعات کامل یا وجود هرگونه سوال با مسئولین آکادمیک آن دانشگاه‌ها در زمینه اعطای بورسیه تحصیلی از طریق ایمیل مکاتبه نمایید. در روش دیگر، شما بدین صورت که: عبارت "رشه مد نظرتان" + بورسیه‌های تحصیلی در استرالیا" را در سایت گوگل سرچ می‌کنید و از سایت‌های منبعی که پیش روی شما قرار می‌گیرد لیست بورسیه‌های تحصیلی موجود برای رشته، مقطع، دانشگاه و نوع خود بورسیه مد نظرتان را مشاهده نموده و با رفتن به صفحه اطلاعات هر کدام از آن بورسیه‌ها اطلاعاتی نسبتا کافی از آن را خواهید یافت؛ مانند رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، نوع بورسیه، میزان کمک هزینه، آخرین مهلت برای درخواست و... (مثال: اگر شما قصد یافتن بورسیه‌های تحصیلی برای رشته مهندسی برق را دارید، طبق گفته بالا نام رشته یعنی مهندسی برق (electrical engineering) + بورسیه‌های تحصیلی در استرالیا (scholarships in Australia) را تایپ می‌نمایید؛ پس می‌شود:  electrical engineering scholarships in canada)

    پس از جست و جو به روش ذکر شده‌ی فوق، اطلاعاتی پیرامون بورسیه‌های مو[ود که عموما عبارتند از: نام بورسیه، نوع بورسیه (دولتی، دانشگاهی - فول فاند یا کمک هزینه)، رشته مورد نظر برای بورسیه، دانشگاه‌های ارائه دهنده آن بورسیه، مهلت برای اپلای آن، میزان کمک هزینه و... را بدست آورده که از بین آن‌ها می‌توانید بورسیه‌هایی که نوع آن‌ها فول فاند هستند را انتخاب نمایید. یا برای اینکه کارتان راحت‌تر گردد، در همان روش سرچ بالا به جای عبارت scholarships in Australia، عبارت fully funded scholarships in Australia را جست و جو نمایید.

    راهکارهای افزایش احتمال اخذ بورسیه تحصیلی کامل استرالیا

    راهکارهای افزایش احتمال اخذ بورسیه تحصیلی کامل استرالیا

    اگر شما هم به دنبال تحصیل رایگان و اخذ بورسیه در دانشگاه‌های استرالیا هستید بهتر است بدانید که داشتن یک رزومه قوی می‌تواند احتمال تعلق گرفتن بورسیه تحصیلی به درخواست شما را افزایش دهد. کما اینکه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا داشتن یک رزومه قوی بسیار تاثیر گذار در امر اخذ پذیرش دانشگاه‌ها است. در ادامه برخی از مواردی که می‌تواند در تقویت رزومه علمی دانشجویان تاثیر مستقیم بگذارد را با هم بررسی میکنیم:

    • انتشار مقاله بین‌المللی به ویژه از نوع مقاله ISI
    • ترجمه یا تالیف کتاب توسط متقاضی
    • داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره بالاتر از 7 یا 8
    • معدل بالای 17 و حتی 18
    • ارائه انگیزه نامه و Study Plan قوی
    • داشتن یک پروپوزال قوی
    • تعدد توصیه نامه اساتید (بالای 2 و حتی 3 توصیه‌نامه)
    • داشتن سابقه شغلی مرتبط با رشته تحصیلی به ویژه به میزان 2 سال یا حتی بیشتر
    • نداشتن گپ تحصیلی

    نکاتی برای دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا

    نکاتی برای دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا

    بورسیه‌های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در استرالیا در دسترس بوده که اگر شما متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی به ویژه از نوع بورسیه کامل در استرالیا به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی هستید، به موارد زیر حتما توجه داشته باشید:

    • از بقیه سبقت زمانی بگیرید: اهمیت جستجوی به موقع بورسیه‌های تحصیلی و برآورد الزامات و امتیازات مازاد برای آنان زمانبر بوده و بنابراین به مدت زمان قابل توجی برای برآورد همه الزامات و امتیازات نیاز خواهد بود و به عبارتی دیگر برای دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا بهتر است خیلی زودتر از زمان مد نظر برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد، برنامه‌ریزی نمایید.

    • تحقیق درباره فرصت‌های دیگر: درباره بورسیه‌های تحصیلی اعطایی توسط دولت استرالیا، دولت‌های ایالتی، بنیادهای خصوصی و سازمان‌های غیر انتفاعی نیز تحقیق کنید.
    • صرفا دنبال بورسیه کامل نباشید: آنچه که تا به اینجا برایتان مسلم گردید اخذ بورسیه تحصیلی کامل و فول فاند بسیار سخت و رقابتی است (به ویژه برای مقطع کارشناسی و پس از آن مقطع کارشناسی ارشد)؛ پس اگر موفق به اخذ بورسیه تحصیلی کامل و در نتیجه بهره‌مندی از مزیت تحصیل رایگان در استرالیا نشده‌اید، به سراغ دیگر بورسیه‌ها که کمک هزینه تحصیلی هستند (و دارای تنوع کمک هزینه‌های مالی از سالی 1000 دلار تا بیش از 25 هزار دلار هستند) روی آورید؛ توجه داشته باشید که شما هیچ محدودیتی در تعداد بورسیه‌های که برای آن‌ها می‌توانید درخواست دهید نخواهید داشت.
    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول تحصیل در استرالیا رایگان

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (8 پاسخ)
    2023-09-01

    سلام وقت بخیر. من دانش آموز سال دوازدهم هستم و معدلم هر سال بالاتر از ۱۹/۵ بوده. آیا اگر مدرک زبان با نمره بالا بگیرم میتونم بورسیه بگیرم؟

    2023-09-02

    سلام. بله شرایطتون بسیار خوب خواهد بود. البته بورسیه برای مقطع کارشناسی رقابت بسیار بالایی داره

    2023-07-26

    سلام من فقط تا کلاس دهم سند تحصیلی دارم بدلیل امدن طالبا نتوانستم تحصیل خود را پیش ببرم و الان هژده ساله هستم من مخاستم برای ادامه تحصیلم به به یک بورسیه کشور های اروپایی نیاز دارم میشه برای ثبت بورسیه من را راهنمایی کنید

    2023-08-02

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا است و متاسفانه برای اتباع اقدام نداریم.

    2023-02-26

    سلام من ترم 2 رشته روانشناسی دانشگاه ازاد هستم ایا میتونم برای بورسیه اقدام کنم؟امکان تایید هست؟

    2023-03-04

    سلام. تماس بگیرید تا وضعیتتون بیشتر بررسی بشه: 0271400111

    2023-02-19

    من در اندونزیا بورسیه تحصیلی لیسانس آمده ام .ولی من از افغانستان از رشته علوم اجتماعی فاروغ تحصیل شده ام .میخواهم در استرالیا ادامه تحصیل بدهم.

    2023-02-20

    سلام. در صورتی میتونیم براتون اقدام کنیم که در ایران تحصیل کرده باشید.

    2021-12-04

    سلام. من در هنرستان رشته ساخت و تولید تحصیل میکنم. در حال گرفتن آیلتس هستم و چند مدرک فنی حرفه ای دارم.نمراتم بالا هست. امکان گرفتن بورسیه دارم؟

    2021-12-05

    سلام. برای مقطع ارشد و دکتری در صورتی که در کنار نمراتتون، نمره مدرک زبانتون هم بالا باشه بله می‌توانید و برای شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا می تونید با مشاوران ما تماس بگیرید.

    2021-12-04

    سلام من دانشجوی سال آخر رشته حسابداری مقطع کارشناسی هستم .با معدل ۱۹/۳۴ .آیلتس هم تا خرداد میگیرم .سن ۲۸ .قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا از طریق بورسیه دارم .امکان پذیر هست؟

    2021-12-05

    سلام. برای مقطع ارشد و دکتری در صورتی که در کنار معدلتون، نمره مدرک زبانتون هم بالا باشه بله امکانش هست و برای شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

    2021-11-13

    چگونه میتوانیم با دیپلم ریاضی بورسیه رایگان بگیریم

    2021-11-14

    سلام. بورسیه اون هم بورسیه فول فاند برای مقطع کارشناسی بسیار سخت هست و به معدل بسیار بالا و نمره مدرک زبان بسیار خوب نیاز دارید.

    2021-04-23

    سلام من فوق لیسانس مامایی دارم میخوام برای دکتری بورسیه بگیرم در استرالیا ممنون میشم راهنمایی کنید

    2021-06-13

    رزومتونو به این آدرس بفرستسد تا مقالات و بقیه شرایطتون بررسی بشه info@adabvisa.com

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت