درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    فرم ارزیابی اخذ ویزای توریستی

    ویزای توریستی یکی از متداول ترین نوع ویزای کوتاه مدت در جهان است که می توان آن را یکی از مهمترین و اساسی ترین ملزومات سفر دانست. چرا که اگر شخصی موفق به دریافت ویزای کشور مقصد (ویزای توریستی یا دیگر نوع ویزاها) نشود، اجازه ورود به آن کشور را نخواهد داشت. در اصل ویزای توریستی یک گواهی است که به مسافران برای قصد تفریح و گردش و یا دیدن اقوام و آشنایان، شرکت در همایش‌ها و رویدادهای تجاری و... اختصاص می‌یابد. گردشگران قبل یا در بدو ورود به کشور مقصد خود می‌بایستی برای دریافت ویزای توریستی آن کشور اقدام کنند تا اجازه ورود به آن کشور را داشته باشند. معمولا گردشگران برای دریافت ویزای توریستی به شرکت‌های خدمات مسافرتی و مهاجرتی مراجعه می‌کنند، اما به طور کلی ویزای توریستی از طرف سفارت یا سرکنسولگری کشور مقصد صادر می‌شود. در اکثر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ویزا، فرمی به نام فرم ارزیابی اخذ ویزای توریستی موجود است که در اختیار مسافران قرار گرفته تا با تکمیل آن روند مشاوره و اخذ ویزا برای متقاضیان با سرعت بیشتری انجام گردد.

    برای بررسی فرم ارزیابی اخذ ویزای توریستی روی فرم ارزیابی اخذ ویزا کلیک کنید.

    اعتبار ویزای توریستی چه مدت است؟

    مدت اعتبار ویزای توریستی بستگی به کشور صادر کننده‌ی آن دارد. برای مثال ویزای توریستی امارات 14 روز اعتبار دارد در حالی که ویزای توریستی کشورهای عضو شینگن مدت 90 روز به ازای هر بازه‌ی 180 روزه می‌باشد یا ویزاهای مالتی (مانند ویزای مالتی کانادا با اعتبار 10 ساله) نیز از مدت اعتبار بیشتری برخوردار هستند. معمولا ویزای توریستی به صورت Single صادر می‌‌شوند، Single بودن ویزا بدین معناست که فرد با داشتن ویزای توریستی در مدت اعتبار آن تنها می‌تواند یک بار وارد کشور مقصد شود اما مسافر می‌تواند تا آخرین روز اعتبار ویزای خود در کشور مقصد اقامت داشته باشد اما بعد از پایان اعتبار ویزا، حضور مسافر در آن کشور غیرقانونی بوده و با پیگرد قانونی رو به رو خواهد شد.

    ویزای شینگن چیست؟

    ویزای شینگن ویزای ورود به محدوده بدون مرز 26 کشور اروپایی عضو شینگن است. تعدادی از کشورهای اروپایی اعم از ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، مجارستان و ...عضو اتحادیه‌ای به نام شینگن شدند. اتحادیه شینگن در ابتدای امر متشکل از 7 کشور بود اما تا به امروز 26 کشور به اتحادیه شینگن پیوسته اند. طی تعهدنامه شینگن شهروندان کشورهای عضو شینگن نیازی به اخذ ویزای سایر کشورهای عضو شینگن ندارند و در اصل مرزی در بین این کشورها وجود ندارد. اما شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه شینگن برای ورود به هرکدام از این 26 کشور نیاز به اخذ ویزای شینگن دارند.

    برای بررسی فرم ارزیابی اخذ ویزای توریستی روی فرم ارزیابی اخذ ویزا کلیک کنید.

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول فرم ارزیابی اخذ ویزای توریستی

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2021-11-10

    می‌خواهم برای ویزای توریستی اقدام کنم کدوم کشور ویزای توریستی صادر میکند

    2021-11-10

    سلام. در حال حاضر برای ویزای توریستی اقدام نمی کنیم و بنابراین اطلاع دقیق ندارم اما بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی افرادی که دو دوز از یک واکسن مورد قبول در کشور مقصد را زده باشند باز نموده اند

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت