آزمون زبان دولینگو
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مدرک زبان

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دولینگو یک بستر آموزش زبان انگلیسی اینترنتی از طریق وب سایت و نرم افزارهای موبایل است که توسط این بستر می‌توان زبان انگلیسی را فرا گرفت و پس از فراگیری در آزمون آن شرکت کرد. شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی دولینگو و استفاده از اپلیکیشن‌های مربوط به آن رایگان است اما برای استفاده از بخش‌ها و امکانات پیشرفته‌تر نرم افزار مبلغی باید پرداخت شود. در واقع نسخه رایگان نرم افزار صرفا امکان آموزشی عمومی و رایگان را داشته اما نسخه پولی نرم افزار علاوه بر آن، دیگر امکاناتی نظیر آموزش و تمرینات شخصی سازی شده، قابلیت سرعت بخشیدن به تمرینات و بالانس برنامه آموزشی، دسترسی به تمرینات و مطالب بیشتر، عدم نمایش تبلیغات و عدم محدودیت تعداد تست‌ها را دارد.

    همچنین علاوه بر نسخه پولی (با عنوان نسخه Super)، اپلیکیشن دولینگو نسخه دیگری تحت عنوان Super Family داشته که تنها تفاوت آن با نسخه super، تعداد کاربران مجاز به استفاده از امکانات نرم افزار و تا سقف 6 کاربر را فراهم می‌نماید. اپلیکیشن دولینگو تقریبا تمام زبان‌های زنده‌ی دنیا را پشتیبانی نموده و حتی زبان‌های خاصی مانند NAVAJO که زبانی بومی در آمریکا بوده را نیز پشتیبانی می‌نماید. اکثر مردم دنیا پلتفرم دولینگو را به عنوان یک آزمون یادگیری زبان و از جمله انگلیسی در دنیا می‌شناسند؛ آزمون زبانی که در سطح بین المللی معتبر بوده و می‌تواند جایگزین خوبی برای آزمون‌های آیلتس، تافل و GRE و... به خصوص برای ایرانیان باشد. اما معضل بسیاری این است که نتیجه این آزمون توسط کدام دانشگاه‌ها در هر کشوری می‌توانند مورد قبول واقع شوند که در ادامه این مورد اساسی را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    ویژگی‌های آزمون زبان دولینگو

    ویژگی‌های آزمون زبان دولینگو

    برای بخش انگلیسی دولینگو، معیار زبان این آزمون ،زبان انگلیسی به لهجه آمریکایی بوده و شامل تست چهار مهارت زبان آموزی یعنی خواندن، شنیدن، نوشتن و مکالمه است. بیش از 1800 مرکز آموزشی دنیا مدرک این آزمون را به عنوان مدرک زبان انگلیسی معتبر برای تحصیل قبول دارند.

    مهمترین ویژگی دولینگو، این است که امکان شرکت در آزمون به صورت آنلاین بدون محدودیت زمانی و مکانی را فراهم نموده است. در حالی که برای سایر آزمون‌های دیگر بایستی در مرکز برگزاری معین شده آزمون حضور فیزیکی پیدا کنید؛ مگر در مواقع خاص از جمله زمان شروع همه‌گیری کرونا. همچنین دولینگو محدودیتی در ملیت فرد متقاضیان دوره‌های آنلاین ایجاد نکرده است.

    نکته قابل توجهی که این آزمون را نسبت به سایر آزمون‌های زبان انگلیسی متمایز می‌کند، این است که هزینه شرکت در این آزمون بسیار پایین‌تر از دیگر آزمون‌های زبان رایج (آیلتس، تافل و...) می‌باشد. هزینه شرکت در آزمون دولینگو 49 دلار آمریکا است. این در حالیست که برای شرکت در آزمون هایی مانند تافل یا آیلتس می بایست هزینه ای بیش از 200 دلار آمریکا پرداخت کنید. که در سال‌های اخیر به علت تفاوت و تورم بالای نرخ ارزهایی مانند دلار با واحد پولی ایران، شرکت در این آزمون بسیار به صرفه‌تر از شرکت در آزمون‌های دیگر مانند آیلتس و تافل است.

    شرایط شرکت در آزمون دولینگو اصلا سخت نیست و برای شرکت در آزمون آنلاین دولینگو کافی است شرایط، وسائط و مدارک زیر را تهیه و اسکن کنید:

    • برای مدرک تصویر یکی از مدارک شناسایی مانند پاسپورت، کارت ملی معتبر یا گواهی نامه رانندگی کافی است.

    • یک رایانه یا دستگاه هوشمند متصل به اینترنت

    • یک محیط آرام و بدون استرس برای انجام آزمون

    • زمان آزمون 60 دقیقه  خواهد بود

    کامپیوتر یا هر نوع Device مورد استفاده می‌بایست دارای webcam، میکروفون، اسپیکر و یک مرورگر وب (مانند گوگل کروم، فایر فاکس و...) باشد.

    نتیجه آزمون دولینگو

    نتیجه آزمون دولینگو

    نتیجه آزمون شما بعد از دو روز قابل مشاهده است. نکته جالب آن است که اگر تمایل داشته باشید دولینگو نتیجه آزمون شما را به صورت رایگان برای مراکز آموزشی مد نظر شما ارسال می‌کند. همانطور که قبلا گفته شد دولینگو به بررسی چهار مهارت زبان آموزی (خواندن، شنیدن، نوشتن و مکالمه) همانند دیگر آزمون‌ها می‌پردازد. در نتایج آزمون دولینگو به هر یک از چهار مهارت شرکت کننده امتیازی بین 10 تا 160 داده می‌شود. شاید برای شما هم سوال شود که ارقام نمایش داده شده در کارنامه شما چه مفهومی دارند. در ادامه به بررسی مفهوم ارقام نتایج آزمون دولینگو می‌پردازیم:

    • بین 10 تا 55:

    مهارت متقاضی در حد درک مفاهیم ابتدایی انگلیسی مانند کلمات و عبارات ساده است. این دسته از متقاضیان می‌توانند اطلاعاتی که روشن و واضح ارائه می‌شود را درک کنند و درباره‌ی آن‌ها صحبت کنند.

    • بین 60 تا 85:

    این متقاضیان می‌توانند در امور روزمره خود مانند کار و تحصیل به راحتی درک کنند و در مباحث شرکت کنند. اما شاید در مکالمه و رساندن مفهوم برخی از مطالب دچار تردید یا دردسرهای کوچکی شوند.

    • بین 90 تا 115:

    به راحتی مفاهیم موضوعات مختلف را می‌توانند درک کنند. قدرت مکالمه خوبی دارند و حتی می‌توانند نوشته های مفهومی و انتزاعی را به راحتی درک کنند.

    • بین 120 تا 160:

    شرکت کنندگانی که امتیازی در این بازه از آزمون می‌گیرند می‌توانند به راحتی بنویسند، مکالمه کنند، مفاهیم و عبارت های عجیب و سخت را درک کنند، حتی می‌توانند با لهجه‌های خاص و مختلف انگلیسی مکالمه کنند. به کلیه مفاهیم انتزاعی، عملگرا، اصطلاحی زبان انگلیسی اشراف داشته باشند. آن‌ها می‌توانند برای اهداف آکادمیک، حرفه‌ای و موثر اجتماعی از زبان انگلیسی استفاده کنند.

    چه دانشگاه‌هایی در کانادا و استرالیا مدرک دولینگو را قبول می کنند؟

    چه دانشگاه‌هایی در کانادا و استرالیا مدرک دولینگو را قبول می کنند؟

    برخی از دانشگاه‌های کانادا، استرالیا و آمریکا در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مدرک زبان دولینگو را به عنوان مدرک زبان انگلیسی معتبر در گذشته قبول می‌کرده‌اند اما این قضیه در حال حاضر صادق نیست. در واقع آزمون دولینگو از زمان شروع همه‌گیری کرونا و به ناچار به عنوان یکی از آزمون‌های جایگزین آزمون‌های نیاز به حضور فیزیکی پذیرفته شده که در همان زمان هم تعداد دانشگاه‌های محدودی این آزمون را پذیرفته بودند. چرا که در آن موقع به صورت همزمان، هم آزمون آیلتس و هم آزمون تافل نیز از نسخه آنلاین خود رونمایی کرده و بنابراین اکثر دانشگاه‌ها به این دو آزمون که دارای اعتبار، پشتوانه و مقبولیت بیشتری بوده بسنده کرده و عملا در هر کشور، صرفا تعداد بسیار کمی از دانشگاه‌ها این آزمون را پذیرفته بودند. برای مثال در کانادا و استرالیا در آن زمان صرفا دانشگاه‌ها و کالج‌های زیر این آزمون را پذیرفته بودند:

    کانادا در مقطع کارشناسی:

    دانشگاه‌ها کالج‌ها
    Alberta University of the Arts Canada College
    Brock University Brescia University College - Undergraduate
    Concordia University - Montreal Fanshawe College
    Dalhousie University Georgian College
    Lakehead University International College of Manitoba
    McGill University New Brunswick Community College
    Queen's University Seneca College
    University Canada West St. Clair College
    Ontario Tech University Red River College
    University of Manitoba Okanagan College
    University of New Brunswick North Island College
    University of Windsor Loyalist College
    University of Guelph Lakeland College Undergraduate Admissions
    McMaster University Fraser International College
    University of Alberta Douglas College
    University of Saskatchewan Confederation College
      Centennial College

    کانادا در مقطع کارشناسی ارشد:

    Algoma University University of Manitoba
    Brandon University St. Stephen's University - Graduate
    Canadian Mennonite University - Graduate Memorial University of Newfoundland
    Emily Carr University of Art + Design  Western University - Graduate Studies
    University Canada West - Graduate Vancouver Island University
    McGill University Master of Business Administration (MBA) University of Windsor
    Fairleigh Dickinson University, Vancouver Campus University of Saskatchewan
    Concordia University - Montreal University of Guelph

    استرالیا:

    مقطع کارشناسی Edith Cowan College - All Diploma Programs Monash College
    مقطع کارشناسی ارشد Ad Astra Institute Monash College

    اما همانطور که گفته شد، همینک در سال جاری میلادی، برای اخذ پذیرش دانشگاهی از کشورهای انگلیسی زبانی مانند کانادا، استرالیا، آمریکا، انگلیس و...، آزمون و مدرک دولینگو حتی توسط همان معدود دانشگاه‌هایی که در این کشورها مورد قبول بوده، دیگر مورد قبول نیست و چه بسا آزمون‌های آیلتس آنلاین یا تافل آنلاین هم تقریبا در کشورهای نامبرده هم کم کم دیگر مورد قبول واقع نیستند. برای مثال انگلیس از ماه‌ها قبل و حتی در میان همه‌گیری، آزمون IBT یا همان تافل آنلاین را برای پذیرش دانشگاهی غیر قابل قبول اعلام نمود. بنابراین هر آنچه که از بعد شروع همه گیری به اینور درباره محبوبیت و مقبولیت دولینگو شنیده‌اید، شاید بهتر باشد که در زمان حال و الان دیگر به کنار گذاشته و بر همان آزمون‌های اصلی رایج و اصلی انگلیسی مانند آیلتس، تافل و یا PTE تمرکز نماییم.

    دیگر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی:

    سوالات متداول آزمون زبان دولینگو

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (2 پاسخ)
    2022-12-28

    من برای قسمت identify آزمون دولینگو عکس کارت ملی رو آپلود کردم ایمیل اومد که idnetify موفقیت آمیز نبود و یک هفته فرصت دارین دوباره انجام بدین. متاسفانه پاسپورتم هنوز چاپ نشده ممنون میشم راهنمایی کنید که چیکار کنم

    2023-01-01

    سلام. از سوی پشتیبانی خود سایتشون جویا بشید و اقدام کنین

    2021-11-04

    مهاجرت

    2021-11-06

    سلام. اگر سوالی دارید لطفا بطور کامل مطرح کنید تا راهنماییتون کنیم

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ