مشخصات فردی

اطلاعات تماس

اطلاعات تحصیلی

آپلود مدارک

همسر و فرزندان (برای متاهلین)

لاتاری 2024 آمریکا

لاتاری یکی از روش‌های اخذ گرین کارت و اقامت دائم و مهاجرت به آمریکا است که بر مبنای سیستم قرعه‌کشی است و در اصل واژه لاتاری (Lottery) به معنای قرعه‌کشی می‌باشد و اگر همراهی شانس را در نظر بگیرید، آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش مهاجرت به آمریکا است. روند کار بدین ترتیب بوده که دولت آمریکا هر ساله تعداد 55 هزار گرین کارت را طی قرعه‌کشی به شرکت‌ کننده‌ها در لاتاری از کشورهای منتخب اعطا می‌کند که سهم کشور ایران در چند سال اخیر بطور حدودی بین 4000 الی 4500 نفر از این تعداد مذکور بوده است و انتظار هم می‌رود که برای لاتاری سال جاری جریان به همین منوال باشد. از لاتاری گاهی تحت عنوان ویزای DV-???? نیز یاد می‌گردد که DV مخفف دایورسیتی یا همان تنوع است که اشاره به همان قصد ایجاد تنوع نژادی می‌باشد و جای علامت سوال‌ها، سال آن قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برای لاتاری امسال از آن به عنوان DV-2024 نیز یاد می‌شود که سال قید شده هم به عنوان سال امکان ورود شما به آمریکا در صورت برنده شدن لاتاری می‌باشد.

منظور از کشورهای منتخب این است که همه‌ی کشورهای جهان نمی‌توانند در لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت کنند و دولت این کشور بنا به سیاست‌هایی بیشتر در زمینه جمع‌آوری فرهنگ، ملل، قومیت و نژادهای گوناگون در کنار هم، هر ساله لیستی از کشورهای دارای صلاحیت برای شرکت در لاتاری اعلام می‌نماید و ایران نیز همواره جزء این لیست بوده است. به عبارت دقیق‌تر کشور آمریکا اجازه ثبت نام در لاتاری در هر سال جاری به کشورهایی که در آن سال نرخ بالایی مهاجر به آمریکا را داشته را نمی‌دهد که ایران خوشبختانه از این قضیه مستثنی بوده و بنا به همین قانون در سال جاری مردم کشورهای کانادا، برزیل، بنگلادش، چین، کلمبیا، جمهوری دومینیکا، السالوادور، هائیتی، هندوراس، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، پرو، فیلیپین، کره جنوبی، انگلستان و ویتنام اجازه شرکت در لاتاری 2024 را ندارند.

زمان برگزاری لاتاری 2024

شروع ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا هر ساله از اوایل ماه اکتبر (اواسط مهر) شروع شده و به مدت یک ماه و چند روز (معمولا بین 1 ماه تا نهایت 1 ماه و 10 روز) تا اوایل نوامبر (اواسط آبان) ادامه دارد. زمان اعلام نتایج هم در ماه مه (اردیبهشت پیش روی همان سال) بوده و زمان بسته شدن پرونده لاتاری شخص برنده و اجازه حضور وی در خاک آمریکا در تاریخ 30 سپتامبر 2 سال میلادی بعدی از زمان برگزاری لاتاری می‌باشد. برای مثال برای لاتاری امسال، زمان ثبت نام پیشبینی می‌شود که از 10 یا 11 مهرماه شروع شده و تا 12 الی 15 آبان ادامه داشته باشد، نتایج در اردیبهشت 1401 اعلام شود و زمان بسته شدن پرونده لاتاری و اجازه عزیمت به خاک آمریکا در تاریخ 30 سپتامبر 2024 (8 مهر 1402) صورت پذیرد.

شرایط کلی ثبت نام در لاتاری 2024

  • شهروند یکی از کشورهای موجود در لیست کشورهای مجاز به شرکت در لاتاری 2024 باشید

  • داشتن حداقل سن 18 سال

  • داشتن حداقل مدرک دیپلم

  • در صورت نداشتن دیپلم، داشتن حداقل دو سال سابقه کاری در 5 سال اخیر در زمان اقدام در یکی از مشاغلی که در سایت رسمی لاتاری اعلام شده است: مشاهده لیست مشاغل اعلام شده

  • به عنوان همراه فقط می‌توانید همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال را در هنگام ثبت نام شامل کنید و دیگر اقوام درجه 1 مانند والدین، خواهر، برادر و... را نمی‌توانید به عنوان همراه ثبت کنید.

  • محدودیتی در ثبت نام اعضای خانواده وجود ندارد؛ برای مثال هر 10 نفر از یک خانواده 10 نفره می‌توانند هر کدام بطور جداگانه ثبت نام کنند

  • هر شخص اجازه یک بار ثبت نام را دارد.

  • افراد متاهل هر کدام می‌توانند بطور جداگانه ثبت‌ نام کرده و همسر و فرزندان زیر 21 سال را شامل کنند (شانس دو برابر)

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در لاتاری 2024

  • عکس 5*5 مربعی شکل، رنگی و تمام رخ با پس زمینه سفید رنگ بدون لکه یا علامت باشد که مربوط به 6 ماه اخیر بوده، زاویه دید مستقیم و صورت صاف رو به دوربین، بدون عینک و سمعک، موها قسمتی از صورت را نپوشانده باشد و کل گردی صورت مشخص باشد، معلوم بودن گوش‌ها الزامی نیست اما بهتر است که رعایت کنید و همچنین عکس با حجاب برای افراد مقید به مذاهب از جمله مسلمانان مشکلی ندارد.

  • پاسپورت معتبر که نیاز به ورود اطلاعات آن از جمله تاریخ صدور و انقضای آن دارید (فقط برای متقاضی اصلی ضروری است)

  • ارائه مدرک دیپلم یا در صورت عدم داشتن آن مدارک سابقه کار (این مورد برای بعد از برنده شدن مورد نیاز است)

مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ