درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    اقامت استرالیا از طریق تحصیل

    مقدمه‌ای بر اقامت استرالیا از طریق تحصیل

    دانشجویان بین‌المللی دلایل مختلفی برای ادامه تحصیل در استرالیا دارند. این کشور یکی از مقاصد مورد علاقه دانشجویان برای اخذ اقامت استرالیا از طریق تحصیل است که این مورد در واقع یکی از متداول‌ترین از این دلایل یعنی هدف از تحصیل در استرالیا می‌باشد. استرالیا به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی خود کمک می کند تا از طریق استانداردهای بالای آکادمیک خود و ایجاد برنامه‌های کارآموزی، در انتخاب حرفه مورد نظرشان موفق باشند و بتوانند برای اقامت دائم اقدام نمایند؛ به عبارتی صحبت صرفا ورود به هر شغلی بدون آگاهی قبلی و یا بدون علاقه و فقط برای دریافت اقامت استرالیا نیست. آنچه که تجربه نیز ثابت کرده، فارغ‌التحصیلانی که تصمیم به ماندن و کار در استرالیا می‌گیرند، می‌توانند به لطف اقتصاد قوی و بسیار پیشرفته استرالیا، چشم به فرصت‌های شغلی جدید دوخته و از طریق این اقتصاد با زیربنای مطمئن و با ضمانت، شروع به ساختن آینده رویایی خود نماید و در ساخت و توسعه اقتصاد این کشور هم شریک باشند. در این راستا باید گفت که به منظور زندگی و کار در استرالیا برای اخذ اقامت دائم (PR)، علاقه‌مندان می‌توانند از مسیرهای مختلفی اقدام کنند که یکی از آن‌ها و در واقع اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل در استرالیا است.

    هر ساله اداره مهاجرت استرالیا لیستی از مشاغل مهم که به ثبات و توسعه اقتصادی این کشور کمک می‌کند را فراهم و ارائه می‌نماید. همچنین به توصیه وزارت آموزش و پرورش این کشور، لیست مهارت‌های استراتژیک میان مدت و بلند مدت (MLTSSL) و لیست مهارت‌های کوتاه مدت (STSOL)، که توسط وزارت کار بررسی می‌شود، بروزرسانی شده و این بروزرسانی در 1 ژوئیه هر سال میلادی منتشر می‌گردد. دانشجویان برای دریافت اقامت استرالیا از طریق تحصیل، باید مسیر درستی را جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند که در سال‌های آینده نیز برای آن‌ها به خصوص در زمینه تخصص خود مسیری هموار باشد که هرچند که برای انتخاب چند رشته و تخصص آینده دار در استرالیا نمی‌توان به 10 یا حتی 20 تخصص بسنده نمود اما باز ما تاجایی که توانسته‌ایم، در انتهای متن چندی از این تخصص‌ها را به عنوان نمونه که دارای آینده درخشانی در کشور استرالیا هستند را اندک توضیحاتی داده‌ایم.

    دانشجویان بین‌المللی بعد از پایان تحصیل خود در استرالیا می‌توانند برای حداکثر یک سال الی 18 ماه اقامت داشته باشند تا از دوره‌های آموزشی تکمیلی جهت ورود به بازار کار استفاده کنند و یا مستقیما با ویزای کار، مشغول به کار شوند. در این دوره دانشجویان می‌توانند مشغول به کار مرتبط شوند اما اگر در کاری غیر مرتبط با رشته خود مشغول به کار شوند می‌بایست به دنبال اخذ ویزای کار استرالیا باشند. در راستای امر اخذ ویزای کار هم باید گفت که اگر متقاضی در استرالیا باشد و همچنین فارغ‌التحصیل از یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی این کشور بوده و بنابراین سابقه اقامت و تحصیل در استرالیا را داشته باشد احتمال رد شدن درخواست ویزای وی بسیار نادر و کم است و از این بابت نگرانی خاصی وجود ندارد.

    تحصیل در استرالیا یک مسیر عالی برای اخذ اقامت دائم این کشور است. بسیاری از افراد تحصیلات خود را در استرالیا ادامه داده تا پس از فارغ‌التحصیلی برای اخذ اقامت دائم آماده شوند. در واقع از دید اکثریت، مهاجرت تحصیلی به استرالیا، پلی اصلی برای اخذ اقامت دائم این کشور به ویژه برای سنین پایین‌تر است و در واقع کسی که از ایران مستقیما برای مثال برای ویزای کار اقدام کرده و به این کشور آید، مزایای کمتر و از طرفی سختی‌های بیشتر به دلیل عدم تطابق با محیط (بر خلاف دانشجویان فارغ‌التحصیل در استرالیا) را تجربه خواهد نمود. لازم به ذکر است که در چندین سال اخیر و در واقع هر سال بهتر از پارسال، استرالیا قوانین خود را دچار تغییراتی نموده تا دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل از این کشور بتوانند به آسانی بعد از پایان درس (و همچنین حتی در حین تحصیل با شغل نیمه وقت) اجازه کار و اقامت دائم را دریافت نمایند. یک نکته را حتما مورد توجه قرار داده که حتما در راستای این امر بسیار مهم است که مشورت با افراد و موسساتی که در زمینه مهاجرت به استرالیا و اعزام دانشجو به این کشور تجربه و تخصص و مجوزهای لازم و کافی را دارند ضروری بوده که تا حد و درصد بسیار بالایی دانشجو را در این مسیر؛ از مرحله فرستادن نامه پذیرش به دانشگاه تا فارغ التحصیل شدن؛ نه تنها با شکست و عدم موفقیت مواجه نکرده، بلکه تحقق این امر را به صد در صد برسانند.

    ضمن آنکه همواره آغوش گرم استرالیا و نظام آموزشی کم نظیر آن به روی دانشجویان بین‌المللی دارای صلاحیت‌های لازم علمی و فرهنگی از هر نقطه جهان باز بوده و مسیر مهاجرتی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور را هموار کرده، با این حال باز یک سوال در ذهن بسیاری پیش می‌آید؛ "آیا اقامت استرالیا از طریق صرفا تحصیل امکانپذیر است؟" در بند بعدیسعی داریم قبل از ادامه مقاله و اشاره به نکات اصلی و کلیدی مطلب، به طور خلاصه درباره این سوال پاسخی قطعی دهیم.

    آیا اقامت استرالیا از طریق صرفا تحصیل امکانپذیر است؟

    اقامت استرالیا از طریق تحصیل چگونه است؟

    در این قسمت ما بسیار مایل هستیم که قبل از رسیدن به اصل مطلب به این سوال پاسخی تا حد امکان کاملا قطعی و خلاصه داده تا کسانی که در این باره دچار سردرگمی هستند یکبار برای همیشه کاملا پاسخ این سوال و سوالات مشابه آن را دریافت نمایند. خیلی‌ها هستند که می‌گویند؛ چه بسا از یک فامیل، اقوام یا آشنایان دیگر به عنوان داستانی از زندگی آن شخص مستقیما نقل و قول می‌کنند که: "با تحصیل در استرالیا می‌توان اقامت این کشور را اخذ نمود" و برای مثال می‌گویند "پسر دایی خود من از همین طریق الان مقیم استرالیا شده است" که این صحبت‌ها بدون آنکه داستان کامل برای مخاطب مشخص باشد کاملا توخالی هستند؛ چرا که آن شخص امکان دارد از چندین راه ممکن از جمله برای مثال ویزای کاری (نوع مرسوم‌تر) توانسته اقامت استرالیا را اخذ نموده باشد. 

    تحصیل در استرالیا که منظور صرفا تحصیل است منجر به اقامت دائم این کشور نمی‌گردد؛ حتی اگر شما از دوره کارشناسی تا پایان دوره دکتری خود را در این کشور یعنی حداقل 8 الی 9 سال سپری نمایید، شما به واسطه ویزایی تحت عنوان ویزای دانشجویی در این کشور اجازه حضور دارید که این ویزا در هر مقطعی که باشید، پس از اتمام درس، صرفا اجازه حضور 60 روزه را به شما خواهد داد که در این 60 روز اختیاراتتان در حد یک توریست است! پس تحصیل به تنهایی منجر به اخذ اقامت کشور استرالیا نمی‌گردد؛ آنچه که باعث این امر شده، تصمیم متقاضی برای انتخاب نوع ادامه حضورش در استرالیا تحت عنوانی دیگر بوده که با توجه به انواع ویزا و ساب کلاس‌های ویزاهای مختلف این کشور از جمله نوع کاری می‌تواند چندین روش متفاوت باشد (که هر کدام معمولا شامل قشر خاصی می‌گردند) که یکی از مشهورترین این ساب کلاس‌ها که عموما می‌تواند شامل حال هر فارغ‌التحصیل در این کشور گردد، اخذ مجوز کار و ویزای کاری می‌باشد. 

    سیاست جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل در استرالیا

    سیاست جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل در استرالیا

    از دید دولت استرالیا و در واقع عموما هر کشور پیشرفته از جمله دارای پیشرفت و قدرت در نظام آموزشی و تحصیلی و همچنین از دید اداره مهاجرت و شهروندی آن کشور که کشور مورد بحث ما در اینجا استرالیا است، دانشجویانی که از یکی از دانشگاه‌ها، کالج‌ها یا حتی در حد اخذ یک مدرک دیپلم فنی حرفه‌ایی در خاک این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند، در واقع پتانسیل‌های باالقوه‌ای برای ورود به بازار کار و کمک به رشد و پیشرفت اقتصادی هم برای خود و هم بازار کار و ساختار اشتغال این کشور هستند؛ در واقع سیاست تعداد بالای مهاجرپذیری و همچنین پذیرش دانشجو در این کشور در قالب انواع ویزای دانشجویی، کاری، خوداشتغالی، ویزای مخصوص افراد فرهنگی، ورزشکاران و هنرمندان و... از سوی این کشور بدین دلیل بوده که از حضور نیروی کار و دانشجویان مهاجر در این کشور از بسیاری از مناظر بازخورد مثبت دریافت کرده‌اند. بنابراین هر شخص با صلاحیت که در این کشور فارغ‌التحصیل شده، تقریبا می‌توان گفت که اگر مسئله خاصی پیرامون متقاضی وجود نداشته باشد، به راحتی امکان اخذ ویزای کاری را خواهد داشت. قبل از شرح کامل شرایط اخذ اقامت استرالیا برای دانشجویان پس از تحصیل باید گفت که در این راستا باید توجه نمایید که اولین پیش‌نیاز  اخذ اقامت استرالیا پس از تحصیل است که متقاضی حداقل 2 سال از دوره تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات آموزشی معتبر در این کشور گذرانده‌ باشد، در واقع کشور استرالیا همواره به دلیل کیفیت عالی نظام آموزشی و در واقع مدارس و دانشگاه‌های خود، همواره مشتاق است تا  دانشجویان خارجی را با سابقه تحصیلی حداقل 2 ساله جذب نموده و حضور آن‌ها را در صورت مفید بودن برای جامعه و اقتصاد استرالیا حفظ نماید. همچنین کشور استرالیا مانند هر کشور دیگری که نیازها و کمبودهای خاص خودش را داشته؛ که هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که از این قضیه مستثنی باشد؛ و همچنین علاوه بر آن به عنوان یک کشور بسیار بزرگ (به اندازه کل قاره اروپا!) باید انتظار داشت که در بسیاری از زمینه‌های متنوع به دلیل وسعت فراوان آن، ساختار اقتصادی عظیم آن، سرعت رشد و شهرسازی در مناطق کم جمعیت‌تر و ده‌ها دلیل دیگر احتیاج به نیروی کار، متخصص‌های خاص در زمینه‌هایی بسیار مورد نیاز و حتی در زمینه‌های عمومی‌تر، خواهد داشت. بنابراین فرصت‌های موجود برای اخذ اقامت و شهروندی این کشور پس از تحصیل را به هیچ وجه نباید از دست داد.

    روش‌ اخذ اقامت دائم استرالیا برای فارغ‌التحصیلان

    روش‌ اخذ اقامت دائم استرالیا برای فارغ‌التحصیلان

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردم، اولین پیش‌نیاز برای اخذ اقامت استرالیا پس از تحصیل از طریق ورود به دنیای اشتغال، این است که متقاضی حداقل 2 سال از دوره تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات آموزشی معتبر در این کشور گذرانده‌ باشد، روند خلاصه و در یک جمله هم اینگونه بوده که شما پس از پایان تحصیل (و طبیعتا پایان اعتبار ویزای تحصیلی) که ساب کلاس 500 است، می‌توانید با کاریابی و استخدام در این کشور و تغییر ویزا از ساب کلاس 500 به ساب کلاس 485 که مربوط به ویزای کاری است، به اشتغال مشغول شده و پس از مدتی کار، پرداخت مالیات و عدم ایجاد هیچ مشکل قانونی برای خود، در جهت اخذ اقامت دائم این کشور و سپس شهروندی استرالیا اقدام نمایید. البته سوء تفاهم نگردد که برای دانشجویان فارغ‌التحصیل در این کشور ورود به دنیای اشتغال، تنها راه حل نیست؛ برای مثال فرض کنید شما از طریق ازدواج با شهروندی استرالیایی پس از تحصیل اقدام نمایید و یا جزء نخبگان، هنرمندان، ورزشکاران دارای افتخارات برجسته و... بوده و انواع دیگری از ساب کلاس‌های ویزای کاری را دریافت نمایید، یا مثلا از طریق کارآفرینی، ثبت شرکت و... اقدام نمایید. اما آنچه که صحبت هر متخصص مهاجرتی خواهد بود، راحت‌ترین و بهترین راه در این مسیر که خوشبختانه مسیر آن توسط دولت استرالیا بسیار برای دانشجویان بین‌المللی هموار شده، این است که شما پس از پایان تحصیل، از طریق ورود به دنیای اشتغال و بازار کار به روش مشروح که به طور خلاصه در بالا بیان شده، اقدام نمایید. هر شخص پس از اتمام تحصیل با 1 سال کار می‌تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید.

    پس تا به اینجای کار دستتان آمده که مرحله و الزام اول در این مسیر اخذ ویزای کاری است که برای دانشجویان فارغ‌التحصیل ویزای ساب کلاس 485 بوده و این ویزا صرفا شامل افرادی گردیده که تحصیلات خود را در استرالیا آن هم با موفقیت به پایان رسانده باشند و مدرک تحصیلی خود را اخذ نموده‌اند. یک سری نکات در راستای این ویزا عبارتند از:

    • اگر تحصیلات شما کمتر از مقطع کارشناسی (لیسانس) باشد (مانند اخذ دیپلم و سرتیفیکیت فنی حرفه‌ایی در استرالیا و...) مدت اعتبار ویزایی که صادر می‌گردد 18 ماه خواهد بود.
    • و برای تحصیلات در سطح مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این ویزا به مدت 2،3 یا 4 ساله بسته به شرایط مختلف صادر می‌گردد.
    • در هر دو حالت فوق بسته به وضعیت متقاضی، امکان تمدید و تبدیل ویزای کار مذکور به دیگر ویزاهای کاری در جهت تداوم اقامت وجود خواهد داشت.
    • تقاضا برای ویزای ساب کلاس 485 صرفا از داخل خاک استرالیا امکانپذیر است.
    • اگر شما پس از اتمام تحصیل به کشور خود باز گردید و سپس قصد داشته باشید که دوباره به استرالیا آمده و برای این ویزا اقدام نمایید، باید این موضوع مهم را گوشزد کرد که به محضی که شما خاک استرالیا را پس از تحصیل ترک می‌نمایید، با توجه به اعلام دانشگاه به اداره مهاجرت این کشور، ویزای دانشجویی شما باطل شده و به اتمام خواد رسید و در نتیجه در این حالت باید مجددا ویزای استرالیا (برای مثال ویزای توریستی و...) را اخذ نموده تا وارد خاک استرالیا شوید و بتوانید برای ویزای کاری مذکور اقدام نمایید.
    • پس در راستا مورد فوق، توصیه می‌گردد قبل از خروج از استرالیا برای ویزای 485 کاری اقدام نمایید که باز توصیه ما برای اطمینان، دوری از هرگونه احتمال برای ریجکتی و همچنین در جریان بودن پیرامون پروسه پرونده و برآورد همه مدارک و نیازهای خواسته شده، تا زمان اخذ ویزای کاری‌تان در خاک استرالیا بمانید.
    • متوسط زمان معمول برای رسیدگی به پروسه درخواست ویزای کاری 485، تقریبا 2 تا 4 ماه می‌باشد.
    • همچنین برای درخواست این ویزا فاصله بین تحصیل و زمان درخواست بیشتر از 6 ماه نباشد.
    • افراد واجد شرایط دریافت این ویزا از نظر سنی باید بین 18 تا نهایت 49 سال باشند. (که باز نظر بسیاری از کارفرمایان و با توجه به تفاوت در قوانین ایالتی، سقف سن 44 سال گاها در نظر گرفته می‌شود)
    • برای بالا بردن شانس این ویزا و به حداقل رساندن احتمال ریجکتی، برخی موارد را رعایت نمایید؛ مانند مدرک زبان با نمره بالا و در صورت فرصت، اخذ مدرک زبان با نمره‌ای بالاتر (برای مثال شخصی آیلتس 6.5 خود را به 8 برساند)، دیگر آنکه با معدل خوب و بالا فارغ‌التحصیل شوید، همچنین بهترین بازه سنی در راستای اخذ این ویزا سن 23 الی 32 سال می‌باشد.
    • و نکته آخر و بسیار مهم در این راستا این است که حرفه و تخصص شما جزء یکی از تخصص‌های لیست مشاغل و تخصص‌های مورد نیاز استرالیا (MLTSSL) باشد.

    مدت زمان لازم برای اخذ اقامت دائم استرالیا برای فارغ‌التحصیلان

    مدت زمان لازم برای اخذ اقامت دائم استرالیا برای فارغ‌التحصیلان

    به طور کلی شاید نتوان یک زمان دقیق و مشخصی را اعلام کرد و شما پس از اقدام برای ویزای کار 485 و زمانی که می‌خواهید برای اقامت دائم اقدام نمایید، بر اساس یکسری امتیازات پیرامون مهارت و تخصص، سن شما، سابقه کاری، مهارت زبان و دیگر معیارهای مهم برای شما تصمیم‌گیری خواهد شد که PR یا همان اقامت دائم خود را دریافت نموده یا خیر. ضمن اینکه اشاره هم نموده‌ایم که این ویزای کاری از بازه زمانی 18 ماه تا سقف 4 سال (و 5 سال برای دارندگان پاسپورت هنگ کنگ) صادر می‌گردد. از طرفی در حالت کلی می‌توان با استفاده از همین ویزای کاری صادر شده یعنی ویزای 485 نیز در عرض 2 الی 3 سال (باز بسته به شرایط فرد و مدت زمان اعتبار ویزای 485 صادر شده) برای اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام نمود. پس  حالت کلی روند بدین صورت است که دانشجوی فارغ‌التحصیل غالبا با همان ویزای 485 و آن هم در عرض 1 سال می‌تواند برای اقامت دائم استرالیا اقدام نماید. در حالی که این حالت کلی، عمومی و روتین را در نظر گرفته، لازم است این را هم بدانید که بنا بر به یکسری الزامات و آن هم نشات گرفته از سیاست‌های دولت و بازار کار و اقتصاد این کشور و یا حتی بالعکس به درخواست خود شخص، نوع ویزای شما ممکن تغییر نماید؛ به ویژه برای ویزای 485 با مدت کوتاه از نظر اعتبار (کمتر از 2 سال) و بنابراین برای تمدید اقامت خود در استرالیا از طریق ویزای کار، ممکن است لازم باشد نوع ویزای شما عوض گردد؛ برای مثال ممکن است پس از مدتی اشتغال تحت ویزای 485، موقعیت ایجاب نماید تا برای تمدید ویزا و اقامت موقت شما در استرالیا برای ویزایی مانند 190 که جنبه‌ایی شبیه برنامه‌های استانی کانادا داشته و برای مثال تحت این ویزا می‌بایست تحت مشاغل خاصی در ایالت کوئینزلند مشغول به کار شوید که در حالت کلی خواستیم بگوییم که این حالت و دیگر حالت‌های مشابه (مخصوصا برای استرالیا با بیش از 10 نوع ساب کلاس ویزای کاری ) ممکن است رخ دهد اما کلیت این روند در اکثر مواقع همان حالت اول می‌باشد.

    چندی از تخصص‌های خوب برای اخذ اقامت استرالیا پس از تحصیل

    چندی از تخصص‌های خوب برای اخذ اقامت استرالیا پس از تحصیل

    تحصیل در رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT)

    سرعت تغییر تکنولوژی باعث ایجاد دوره‌های بیشماری در زمینه رایانه و فناوری اطلاعات در استرالیا شده است. این تغییرات باعث گردیده تا دانشگاه‌های سراسر کشور و انجمن کامپیوتر استرالیا، به طور مداوم دوره‌های تخصصی در رشته‌های سخت افزار، نرم افزار، علوم کامپیوتر، شبکه، امنیت و توسعه وب و اپلیکیشن را به روز کنند تا رقابت خود را در زمینه دیجیتال با دیگر ابر قدرت‌های اقتصادی و علمی جهان حفظ نمایند. تقاضا برای فارغ‌التحصیلان فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) جهت پاسخ به نیاز روز افزون صنایع به طور مداوم در حال افزایش است و اشتغال در این تخصص یکی از راه‌های اخذ اقامت استرالیا پس از تحصیل تحصیل می باشد.

    • مشاغل فناوری اطلاعات و ارتباطات در لیست مهارت‌های مورد نیاز استرالیا عبارتند از: ICT Business Analyst، تحلیلگر سیستم، برنامه نویس، تحلیل‌گر و آنالیزگر داده، برنامه‌نویس توسعه دهنده وب و اپلیکیشن سیسنم‌های عامل به ویژه گوشی تلفن، توسعه دهنده بازی‌های رایانه‌ای،، مهندس نرم افزار و سخت افزار، مهندس شبکه و سیستم‌های رایانه‌ای، آزمایش کننده و دیباگر نرم افزار، مهندس پشتیبانی ICT

    تحصیل در رشته آموزش و تدریس

    فعالیت شغلی در زمینه آموزش و تدریس (مانند همان آموزش و پرورش خود ایران)، می‌تواند در جهت الهام بخشیدن به ذهن کنجکاو دانش آموزان آینده ساز باشد. استرالیا به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورها از لحاظ داشتن استانداردهای عالی آموزش و پرورش در سراسر جهان شناخته می‌شود. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که مشاغل مرتبط با آموزش را دنبال می‌کنند از تقاضای زیادی در موسسات آموزشی برخوردار هستند و می‌توانند اقامت استرالیا از طریق تحصیل در رشته‌های آموزشی را بدست آورند.

    • حرفه‌های تدریس در لیست مهارت‌های مورد نیاز استرالیا عبارتند از: معلم پیش دبستانی، معلم دبستان، معلم دوره متوسطه، معلم نیازهای ویژه، مدرس دانشگاه ، معلم آموزش حرفه‌ای و معلم انگلیسی.

    تحصیل در رشته مهندسی

    استرالیا یکی از پیشگامان در زمینه رشته‌ها، تخصص و صنایع مرتبط با مهندسی است. همه ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی برای یادگیری و شروع حرفه خود در رشته های مهندسی به سمت این کشور روانه می‌شوند. مهندسان راه کارها، نوآوری ها و راه‌حل‌های عملی خود را برای چالش‌های جدید ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین در زمینه‌های طراحی، ایجاد، ساخت، نوآوری و اختراع فعالیت می‌کنند. دنیای امروز به دلیل داشتن ذهن خلاق و سخت کوش مهندسین بهتر شده است. از مهندسین در استرالیا استقبال زیادی می شود تا آن ها بتوانند نیازهای کشور را در جنبه‌های مختلف برطرف کنند. به همین جهت اقامت استرالیا از طریق تحصیل رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.

    • مشاغل مهندسی مورد نیاز در استرالیا عبارتند از: مهندس شیمی، مهندس مواد، مهندس عمران، مهندس ژئوتکنیک، مهندس برق، مهندس الکترونیک، مهندس مکانیک، مهندس هوانوردی، مهندس کشاورزی، مهندس محیط زیست و مهندس صنایع.

    تحصیل در دوره‌های پرستاری و پزشکی

    جمعیت رو به رشد استرالیا به کادر پزشکی ماهر در زمینه ارائه خدمات درمانی نیاز دارد. دوره‌های پزشکی (و شاخه‌های مرتبط با آن) و پرستاری هزاران دانشجوی محلی و بین‌المللی را به خود جذب می‌کنند. کسانی که مصمم هستند تا اشتیاق خود را نشان دهند و پایه‌های شغلی را برای یک حرفه امیدوار کننده ایجاد نمایند. همواره در لیست مهارت‌ها، پرستاری یکی از دوره‌های مورد تقاضا در رشته پزشکی و یک راه مطمئن برای اقامت استرالیا از طریق تحصیل به ویژه بعد از شروع همه‌گیری کرونا است.

    • لیست مهارت های مورد نیاز عبارتند از: کلیه رشته‌های مرتبط با پزشکی مانند جراحی، متخصص بیهوشی، دندانپزشکی، دامپزشکی، فیزیوتراپ، آنکولوژیست و... و همچنین رشته‌های مرتبط با پرستاری و دستیاری پزشکی مانند آموزشگر پرستاری، پرستار ثبت شده (مراقبت از سالمندان)، پرستار ثبت شده (سلامت کودک و خانواده)، پرستار ثبت شده (سلامت جامعه)، پرستار ثبت شده (مراقبت های ویژه و اورژانس)، پرستار ثبت شده (ناتوانی جسمی)، پرستار ثبت شده (توانبخشی)، پرستار ثبت شده (پزشکی)، پرستار شده (تمرین پزشکی)، پرستار ثبت شده (سلامت روان)، پرستار ثبت شده (پس از عمل جراحی)، پرستار ثبت شده (جراحی) و مامایی.

    تحصیل در رشته‌های خدمات اجتماعی

    دوره‌های خدمات اجتماعی یکی از مشاغلی است که با سرعت زیاد در استرالیا در حال رشد است. دوره‌های خدمات اجتماعی، دانشجویانی را جذب می‌کند که می‌خواهند با افراد مبتلا به مشکلات شخصی یا اجتماعی از نزدیک همکاری کنند. مددکاران اجتماعی به عنوان قهرمانان گمنام دوران مدرن توصیف می‌شوند. مددکاران اجتماعی این توانایی را دارند که با ارائه مشاوره و پشتیبانی، تأثیر خارق‌العاده‌ای در زندگی دیگران بگذارد و کمک کنند تا این افراد بتوانند دوباره به جامعه بپیوندند.

    • فارغ‌التحصیلان دوره‌های خدمات اجتماعی می‌توانند به راحتی اقامت استرالیا از طریق تحصیل این رشته و رشته‌های مرتبط آن را بدست آورند. در لیست مهارت‌های استراتژیک میان مدت و بلند مدت (MLTSSL) مشاغلی مانند مددکار اجتماعی، مددکار جامعه، مددکار رفاهی، مدیر مرکز بهزیستی و مددکار پشتیبانی خانواده ذکر شده است.

     

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول اقامت استرالیا از طریق تحصیل

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-05-27

    آیا امکان همراهی همسر بصورت همزمان در پذیرش تحصیلی استرالیا وجود دارد؟یا بعد از چندماه همراه ملحق می شو؟

    2023-05-29

    سلام بله و اگه به موقع برای ویزای همراه اقدام کنین از همان ابتدا امکان همراهی وجود داره

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ